Vrijdag ga ik trouwen en maak me druk om alles!

05-08-2025 22:25 24 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoals de titel al aangeeft, vrijdag ga ik dus trouwen en ik maak me echt druk om alles
van de ceremonie tot de hapjes en en of de gasten wel de hele dag vermaakt zullen worden.
Alles is goed geregeld. Maar toch maak ik me druk om alles.
Zijn er meer forummers die dit hadden voor hun trouwdag?
Ik ben de meest gestresseerde persoon op deze wereld.
Of dat mag ik toch continu horen van iedereen.

Maar voor mijn huwelijk had ik 0 stress.

Alles was geregeld. En als het toch begon te waaien, stormen, sneeuwen, er geen muziek was of de hapjes bedorven ... had ik in the end nog altijd "ja" gezegd tegen mijn man en was ik getrouwd. Al de rest kon wat mij betreft desnoods ontploffen :-).

Voor de gemiddelde familie-BBQ heb ik 1.000 keer meer stress dan ik had voor mijn huwelijk en huwelijksfeest.

Het hielp overigens denk ik wel dat ik "maar" 50 gasten had. En een bescheiden hoevetje als feestzaal. Als al het vlees op de BBQ verkoold was ... had de feestzaal het mogen oplossen. Not my problem anymore, ik was getrouwd.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Nee, geen stress gehad. Op de locatie was eten drinken/ hapjes echt prima geregeld. Wat nog wel gebeurde, maar uiteindelijk prima op te lossen was, waren de volgende dingen:
DJ belde de dag van tevoren, was ziek. Moesten dus last minute een nieuwe regelen. Contact opgenomen met de locatie of zij toevallig wat mensen wisten en die hadden een hele leuke DJ kunnen regelen.

We hadden geen trouwauto, maar een luxe huurauto gehuurd. Opgehaald, weer naar huis om wat spullen te halen en op naar de kapper/make-up. Autosleutel in m'n hand en ik gooi de voordeur dicht, maar m'n huissleutel zat dus niet aan de sleutel van de gehuurde auto... schoonouders moeten bellen om een huissleutel te komen brengen.

Op het gemeentehuis liep een bruiloft voor ons uit. Hebben nog zo'n 20 minuten moeten wachten. Ach ja, ook wel weer te overleven.

Zo valt alles wel weer op te lossen, gasten hebben er behalve de vertraging bij het gemeentehuis niets van gemerkt. En het was gewoon een leuk feest!
Ik dank de hemel nog altijd dat er voor mij op het stadhuis een leerkracht trouwde. Waar ongeveer 150 leerlingen bleken bij te zijn.

De boel liep grandioos uit én wij waren alsnog op tijd op ons huwelijk :-D.

Doordat het marktdag was en er nergens parkeerplaats te vinden was waren we anders grandioos te laat geweest. De halve familie stond al te wachten.

De boete voor 't verkeerd parkeren - we moesten die auto van mijn moeder ergens kwijt - heb ik maar gewoon betaald en als "feestkost" gezien.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wij hebben ook genoeg hapjes voor de gasten tussendoor maar toch maak ik me druk om alles :-) :-D

En ik zal natuurlijk ook JA zeggen tegen mijn verloofde. Ik kijk er heel erg naar uit, maar maak me gewoon erg druk of alles wel goed geregeld is ;-D :$
Als de gasten drankjes en hapjes hebben, zijn ze al snel tevreden hoor. En je gaat nog ja zeggen ook

Kan weinig meer mis gaan dus 😉
Een zakenrelatie van mij werkt als wedding planner en zelfs hij zegt : er gaat altijd wel iets net niet zoals gepland . Dat kan het weer zijn, een ingrediënt voor de catering dat verkeerd wordt geleverd of iets met de bloemen . De truc is om te kijken naar wat wel allemaal goed verloopt !

En ik denk dat dat waar is , geniet van de voorbereiding , en geniet vooral van jullie huwelijksdag ! Stop met je zorgen maken; het komt goed, echt .
Vreselijk veel stress gehad. Om mijn haar nota bene! Achteraf heb ik daar spijt van, maar ik kan er nu niets meer aan veranderen. Ik had beter naar de kapper kunnen gaan denk ik.
Groetjes!
Misschien goed om te focus te leggen op dat het jou en je aankomstige echtgenoot’s speciale dag is.
Jullie gaan je verbinden.
Als er iets niet helemaal goed verloopt zijn de gasten flexibel genoeg om daarmee om te gaan. En verloopt dat prima. Gasten willen vooral dat jij en je partner een geweldige dag hebben.
Verbinder schreef:
06-08-2025 03:34
Misschien goed om te focus te leggen op dat het jou en je aankomstige echtgenoot’s speciale dag is.
Jullie gaan je verbinden.
Als er iets niet helemaal goed verloopt zijn de gasten flexibel genoeg om daarmee om te gaan. En verloopt dat prima. Gasten willen vooral dat jij en je partner een geweldige dag hebben.
Haha ja
Dat sowieso :)
De uitnodiging voor mijn vader hebben we ingetrokken.
Want die wil mijn partner en kinderen niet leren kennen. En heeft schofterige opmerkingen na ons toe gemaakt.
Mijn broer en moeder komen wel :D
Nou ik ben met man in het geheim op een ver strand getrouwd zonder vrienden etc erbij en ik was ook zenuwachtig. En wat denk je we stonden op het verkeerde strand :P Gelukkig waren we veel te vroeg dus uiteindelijk nog op tijd op het goede strand waar de weddingplanner de mooiste plek had bemachtigd ( was nogal een populaire plek voor bruiloften).

Ik wens je een hele fijne dag met mooie herinneringen!
floortje1996 schreef:
05-08-2025 23:21
Wij hebben ook genoeg hapjes voor de gasten tussendoor maar toch maak ik me druk om alles :-) :-D

En ik zal natuurlijk ook JA zeggen tegen mijn verloofde. Ik kijk er heel erg naar uit, maar maak me gewoon erg druk of alles wel goed geregeld is ;-D :$

Eerlijk waar, waarom???

Ik bedoel: het is geregeld. En wat er niet geregeld is, is er niet. Wat is er nou het ergste dat er kan gebeuren? Ringen vergeten? Die liggen gewoon thuis dus je leent de trouwringen van iemand anders en thuis wissel je ze om. Muziek valt in het water? Tegenwoordig heeft iedereen een smartphone met muziek en er zijn maar weinig locaties waar dat niet te koppelen is. Niet genoeg hapjes? Dan gaan je gasten aansluitend langs een mcKlef. En, winkels zijn tegenwoordig tot tien uur open, als het echt moet vraag je iemand om een paar zakken chips en nootjes te halen.

Regen? Een beetje fotograaf weet prima gebruik te maken van plassen water en paraplu's. En ja, dan wordt je jurk vies. Nou én. Die foto's zijn achteraf het enige dat overblijft. Trouwauto start niet? Heel jammer, maar je hebt waarschijnlijk twee prima auto's. En anders neem je de fiets. Fotograaf ook happy, want die weet daar wel raad mee ;-D .
Je kapsel wil niet zoals jij het wilt, of je kapper? Dan steek je je hoofd onder de kraan en begint opnieuw. Idem voor make-up. Maar onthoud: de enige die dat ziet en boeit, ben jij zelf. Ieder ander ziet het heus niet als een krul, die naar rechts krult, volgens jou naar links had moeten krullen.

Echt, voor alles is een oplossing. Zelfs als je aanstaande op de grote dag nee zou zeggen... Dan vier je dat je er op tijd achter komt dat het een eikel blijkt te zijn.
Het enige dat niet op te lossen is, is voor de grap nee zeggen en ja bedoelen. Want de trouwambtenaar mag niet verder als één van beiden nee zegt. Dus dat is dan een heel duur grapje, doe dat maar gewoon niet.

Maar hey, je bent gewoon zenuwachtig en dát is dus wel heel normaal. Komt goed. Geniet ervan.
Alles is geregeld toch? Heb je een ceremoniemeester? Een contact persoon vanuit de locatie? Die gaan écht wel zorgen dat het niemand aan iets ontbreekt, en je bruiloft ís het vermaak dus maak je daar ook niet druk om. De dag draait om jullie en de rest komt dan echt wel. Probeer nog te genieten deze laatste dagen!
Er is mooi weer voorspeld, dat scheelt al heel erg veel! Dat is zo'n beetje het enige wat je niet zelf in de hand hebt en dat zit dus al goed. Dat was mijn nummer 1 stress oorzaak en uiteindelijk zijn we helaas ook deels weggeregend en kon niets meer buiten.
Als de rest allemaal geregeld is komt het helemaal goed! Alvast heel veel plezier :heart:
Relax😁 . En proficiat met jullie huwelijk. Veel geluk gewenst. Ik was die dag gewoon gelukkig.
Herkenbaar, ik had ook vreselijke stress vooraf. Vooral omdat ik het haat om in het middelpunt van de belangstelling te staan, en als bruid ontkom je daar nu eenmaal niet aan op zo'n dag :P

Maar eenmaal in de flow met een glas champagne ging het allemaal best hoor. Er gingen best wat dingen mis, maar onze gasten hebben daar weinig van gemerkt. Mensen hebben het zelf veel te druk met zelf feesten, die zien echt wel wat door de vingers.
Ik had enorme stress, maar dat was toen vooral vanwege Covid. Ik was zo bang dat de maatregelen net van tevoren weer aangescherpt zouden worden, of dat één van de belangrijke gasten besmet zou raken.
Toen het zover was viel echt alle stress van mn schouders en heb ik alleen maar genoten.
De meeste hebben wel stress voor een bruiloft. En dat varieert van stress als in: aaaaarrrgghhh... het gaat nu echt gebeuren, ik kan niet wachten! Tot: neeeeee, de locatie is overstroomd/mijn vreselijke (insert familielid) gaat ook komen terwijl die niet welkom is.

Belangrijkste punten:
- Heb je een ceremoniemeester (of iemand anders) die een oogje op de gang van zaken houdt?
- Is er genoeg te eten?
- Is er genoeg te drinken?
- Is er een mogelijkheid voor mensen om te zitten?

Ja? Dat gaat het echt goedkomen!!

In ieder geval veeeeeel plezier vrijdag!!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Je hebt volgens mij wel echt perfect trouwweer! Zonnig en droog maar niet te warm, beter kan niet.
Feit: er gaan dingen mis
Feit: het gaat je niks uitmaken.

Wees gewoon heel blij dat je lief en jij de liefde gaan vieren. Zo lang er niemand ‘nee’ zegt, is de dag dus geslaagd.

Je hebt natuurlijk veel voorbereid en wil graag dat het allemaal goed uitpakt. Maar probeer het op de dag niet te veel als een project te zien, maar als een heerlijk moment tussen jullie en de leukste mensen om je heen.
Ik cater vrijdag voor het eerst een bruiloft, daar heb ik flinke spanning voor! De hoeveelheden zijn fors en het aantal gerechten ook. En er moeten ook nog hapjes gemaakt worden voor in de avond. Ik ben zo bang dat ik iets vergeet of dat er iets heel raars gebeurt, maar tegelijkertijd vind ik het ook een heel leuke uitdaging.
Bedenk maar zo: behalve jij willen ook de andere betrokkenen dat het allemaal goed gaat, maar we zijn mensen en er kan nu eenmaal iets mis gaan. Dat betekent gelukkig niet meteen dat het grotere geheel dan ook in de soep loopt. Lekker weertje, hapje, drankje, dansje, ja-woord en de mensen zijn blij. Ik wens je een heel fijne dag!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Waarschijnlijk loopt alles perfect en heb je een prachtige dag. En gaat er toch iets mis? Dan zeg je over 25 jaar tegen je man, weet je nog schat, ..... En dan kunnen jullie er vast hartelijk om lachen.

Veel geluk samen.
Relax, buiten dat jullie allebei ja gaan zeggen, weten de gasten niet tot in detail wat er gepland is en valt het waarschijnlijk niemand op als er iets anders loopt. Hele gekke dingen daargelaten, maar dat zijn dan ook meteen de dingen waar niemand iets aan kan doen. Adem in, adem uit, en geniet van jullie dag!
Komt goed. :heart:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven