Welk voer voor beide katten?

25-01-2019 18:13 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mijn katten dezelfde brokjes gaan voeren. Nou weet ik toevallig dat er heel wat kattenfanaten zijn die hier veel verstand van hebben. Had een microchip petfeeder voor beide aangeschaft maar dat was geen succes helaas. Ik heb wat verschillende voeren achter elkaar gezet. Voor welke kan ik het best gaan in combinatie met mijn 2 katers? In de ochtend krijgen ze standaard animonda carny 100 g aangelengd met water. Dus het is echt voor er naast. Er staan altijd onbeperkt brokjes bij ons.

Kater 1: senior gecastreerde kater van 10 jaar oud die zo’n 6 jaar geleden een enkele keer (maar wel heel heftig) blaasgruis (struviet) heeft gehad. Heeft ondertussen al meerdere keren ander voer gehad, maar probeer toch vaak blaasgruis voer te voeren. Ook mag hij wel iets afvallen. Hij eet overigens niet enorm veel maar komt gewoon snel aan :)

Kater 2: 9 maanden oud. Reageert heftig op voer-verandering en merk dat hij het beste reageert op sensitive voer. Volgens de da heeft hij een mooi en goed gewicht. Nog niet gecastreerd. (Geef hem het liefst zo min mogelijk rund en granen in zijn vaste brokken) ook moet hij het speciaal voer kunnen eten.

Voer 1:
Samenstelling:
gevogeltemeel, rijst, tarwebindmiddelvoer, maisvoermeel, lignocellulose, maisbindmiddelvoer, mineraalstoffen, dierlijk vet, dierlijk proteine (gehydrolyseerd), visolie, sojaolie, fructo-oligosaccharide, ei gedroogd, hydrolysaat uit schaaldieren (bron voor glucosamine), afrikaantjesbloesemmeel (bron voor luteine).
Toegevoegde stoffen (per kg) :
vitamine A: 22300 IE, vitamine D3: 500 IE, E1 (ijzer): 41 mg, E2 (jodium): 3,2 mg, E4 (koper): 6 mg, E5 (mangaan): 54 mg, E6 (zink): 177 mg, E8 (selenium): 0,07 mg - conserveringsstoffen - antioxidanten.

Analytische bestanddelen (op 3,5 kg)

ruw eiwit 34.0 %
ruw vet 11.0 %
ruwe vezel 7.0 %
ruwe as 9.1 %
calcium 1.0 %
fosfor 0.95 %
magnesium 0.05 %
arachidonzuur 0.06 %
vitamine B8 (biotine) 4.26 mg
chloride 1.89 %
choline 2000.0 mg
cholinechloride 1785.0 mg
ijzer 167.0 mg
vocht 5.5 %
vitamine B9 (foliumzuur) 18.4 mg
glucosamine 1785.0 mg/kg
jodium 3.2 mg
kalium 1.0 %
koper 15.0 mg
L-carnitine 200.0 mg
linolzuur 2.45 %
mangaan 68.0 mg
natrium 1.1 %
vitamine B3 (niacine) 107.3 mg
omega-3-vetzuren 0.52 %
omega-6-vetzuren 2.59 %
vitamine B5 (pantotheenzuur) 49.2 mg
selenium 0.15 mg
zetmeel 27.3 %
taurine 2100.0 mg/kg
zink 219.0 mg
vitamine A 24000.0 IU
vitamine B1 (thiamine) 9.4 mg
vitamine B12 (cobalamine) 0.1 mg
vitamine B2 (riboflavine) 33.9 mg
vitamine B6 (pyridoxine) 51.3 mg
vitamine C (ascorbinezuur) 50.0 mg
vitamine D3 500.0 IU
vitamine E 500.0 mg
metaboliseerbare energie 3520.0 kcal
dieetvezels 13.1 %
EPA + DHA vetzuren 0.26 %
luteine 5.0 mg
arginine 1.64 %
lysine 1.06 %
DL-methionine 1.05 %
cysteïne 1.62 %
nitrogen-free extracts 33.4 %

Voer 2:
Analytische bestandsdelen
Samenstelling:
Gedroogde kip (24%), gedroogd rund (18%), rijst* (15%), erwten, celstof, gevogeltevet, gerst*, mais*, gedroogde kippenlever (7%), zalmmeel (5%), zalmolie (3%), gedroogd wildzwijn (3%), biergist, eipoeder, lijnzaad, lecithine, inuline (1,5%, bron van oligofructose), yucca-extract, taurine, cranberries, echinacea.
*opgelost.
Toevoegingsstoffen:
Nutritionele toevoegingsmiddelen:
Vitamine A (18.000 IE/kg), vitamine D3 (1.800 IE/kg), vitamine E (300 IE/kg), vitamine C (100 mg/kg), E1 [ijzer] (75 mg/kg), E2 [jood] (1,5 mg/kg), E4 [koper] (5 mg/kg), E5 [mangaan] (30 mg/kg), E6 [zink] (65 mg/kg).

ruw eiwit 36.0 %
ruw vet 12.0 %
ruwe as 4.3 %
calcium 0.85 %
fosfor 0.73 %
magnesium 0.09 %
cellulose 5.0 %
energie 3908.0 kca

Voer 3:
Samenstelling:
kip (tenminste 35%), gemalen rijst, gedehydreerde kip- en kalkoenproteïne, maïsbindmiddel, dierlijk vet, gemalen maïs, proteïnehydrolysaat, lijnzaad, caliumchloride, visolie, zout, calciumcarbonaat, caliumcitraat, taurine, DL-methionine, Calciumsulfaat, L-tryptofaan
Toegevoegde stoffen:
vitamine A (7 831 IE/kg), vitamine D3 (413 IE/kg), vitamine E (582 mg/kg), bèta-caroteen (1,6 mg/kg).

ruw eiwit 34.5 %
ruw vet 16.5 %
ruwe vezel 0.7 %
calcium 0.75 %
fosfor 0.69 %
magnesium 0.06 %
beta-carotine 1.6 mg/kg
chloride 0.93 %
kalium 0.85 %
natrium 0.34 %
omega-3-vetzuren 0.74 %
omega-6-vetzuren 2.95 %
zetmeel 43.0 %
taurine 0.25 %
vitamine A 7831.0 IU
vitamine D3 413.0 IU
vitamine E 582.0 mg/kg

Voer 4:
Samenstelling
Mais, 14% gevogeltevleesmeel, 5% kanen, rundervet, gevogeltevet, rijst (gedroogd en fijn vermalen), 5% vismeel, leverhydrolysaat, suikerbietenpulp, drooglever, 1% appelpulp (gedroogd), lijnzaad, melkproductpulver, natriumchloride, gist (gedroogd), kaliumchloride, 0,06% gerst (gefermenteerd), 0,05% zee-algen (gedroogd), gist (extraheert), 0,04% chicoreiwortel.
Additieven / kg: voedingsfysiologische additieven:
Vitaminen: vitamine A 25.000 IE, vitamine D3 2.000 IE, Vitamine E (tocoferylacetaat alle racalpha-3a700) 120 mg, vitamine B1 (thiaminemononitraat) 6 mg, vitamine B2 (riboflavine) 6 mg, pantotheenzuur (calcium-D-pantothenaat) 15 mg , niacine 60 mg, vitamine B6 (pyridoxine hydrochloride) 5 mg, biotine (D (+) - biotine) 1.000 mcg, vitamine B12 (cyanocobalamine) 100 mcg, vitamine C (ascorbylmonofosfaat, calcium-natrium zout) 35 mg.
Sporenelementen: ijzer (ijzer (II) sulfaat-monohydraat) 90 mg, koper (sulfaat koper (II) pentahydraat) 9 mg, zink (zinkoxide) 90 mg, mangaan (mangaan (II) oxide) 15 mg, jodium (calciumjodaat, watervrij) 1,5 mg, selenium (natriumseleniet) 0,1 mg.
Aminozuren: DL-Methionine 2.100 mg, 1000 mg taurine, cholinchlorde 75 mg. Antioxidanten, tocoferolrijke extracten van natuurlijke oorsprong.
Geen kunstmatige kleurstoffen, conserveringsmiddelen en smaakstoffen. Lactosevrij. Zonder suiker. Made in Germany.

ruw eiwit 24.0 %
ruw vet 21.0 %
ruwe vezel 3.0 %
ruwe as 4.5 %
calcium 0.65 %
fosfor 0.45 %
magnesium 0.05 %
kalium 0.3 %
natrium 0.2 %
metaboliseerbare energie 4050.0 kca

Voer 5:
Samenstelling:
gevogelteproteine (gedroogd), mais, lignocellulose, plantenproteinisolaat*, maisbindmiddelvoer, tarwe, dierlijk eiwit (gehydrolyseerd), dierlijk vet, bietendroogsnijdsel, mineraalstoffen, sojaolie, gist, visolie, psyllium (vlozaad en hulzen), fructo-oligosaccharide, druivenpitten en groene thee (bron voor polyphenolen), hydrolysaat uit schaaldieren (bron voor glucosamine), afrikaantjesbloesemmeel (bron voor luteine), hydrolysaat uit kraakbeen (bron voor chondroitine).
*L.I.P.: geselecteerde, licht verteerbare proteine met hoge biologische waarde.
Toegevoegde stoffen:
voedingsfysiologische additieven:
vitamine A (20.300 IE/kg), vitamine D3 (700 IE/kg), E1 [ijzer] (43 mg/kg), E2 [jodium] (4,3 mg/kg), E4 [koper] (6 mg/kg), E5 [mangaan] (56 mg/kg], E6 [zink] (168 mg/kg), E8 [selenium] (0,08 mg/kg), conserveringsstoffen, antioxidanten.

ruw eiwit 34.0 %
ruw vet 12.0 %
ruwe vezel 9.1 %
ruwe as 7.9 %
calcium 1.0 %
fosfor 0.81 %
magnesium 0.07 %
arachidonzuur 0.06 %
vitamine B8 (biotine) 3.08 mg
chloride 1.09 %
choline 2.5 mg
chondroitine en glucosamine 500.0 mg
ijzer 225.0 mg
vocht 5.5 %
vitamine B9 (foliumzuur) 11.8 mg
jodium 4.8 mg
kalium 0.7 %
koper 15.0 mg
L-carnitine 200.0 mg
linolzuur 2.89 %
mangaan 73.0 mg
natrium 0.6 %
vitamine B3 (niacine) 142.0 mg
omega-3-vetzuren 0.65 %
omega-6-vetzuren 3.06 %
vitamine B5 (pantotheenzuur) 52.1 mg
selenium 0.28 mg
zetmeel 21.5 %
taurine 0.19 %
zink 209.0 mg
vitamine B1 (thiamine) 12.7 mg
vitamine B12 (cobalamine) 0.13 mg
vitamine B2 (riboflavine) 45.9 mg
vitamine B6 (pyridoxine) 40.0 mg
vitamine C (ascorbinezuur) 200.0 mg
vitamine D3 700.0 mg
vitamine E 600.0 mg
metaboliseerbare energie 3496.0 kcal
dieetvezels 19.1 %
polyphenolen 150.0 mg
EPA + DHA vetzuren 0.3 mg
luteine 5.0 mg
arginine 1.63 %
lysine 1.24 %
DL-methionine 0.72 %
cysteïne 1.3

Voer 6:
Vlees en dierlijke bijproducten, plantaardige eiwitextracten, granen, plantaardige bijproducten, groenten, oliën en vetten, zaden, mineralen. Urineverzurende substantie: DL-methionine.
Additieven
Voedingsfysiologische additieven:
Vitamine A (29.840 IE/kg)), vitamine D3 (1.750 IE/kg), vitamine E (810 mg/kg), beta-caroteen (2 mg/kg), L-carnitine (525 mg/kg), ijzer (198 mg/kg), jodium (3 mg/kg), koper (25,1 mg/kg), mangaan (83,1 mg/kg), zink (168 mg/kg), selenium (0,4 mg/kg), met natuurlijke antioxidanten.

ruw eiwit 36.8 %
ruw vet 12.5 %
ruwe vezel 10.2 %
ruwe as 5.3 %
calcium 0.76 %
fosfor 0.66 %
magnesium 0.07 %
chloride 0.85 %
kalium 0.76 %
natrium 0.33 %
taurine 2.54 %
metaboliseerbare energie 14.2 MJ/k

Voer 7:
Samenstelling:
Kip[(14%), gedehydrateerde pluimvee-eiwitten, mais (11%), rijst(10%), gedehydrateerde varkensproteïnen, volkoren tarwe(8%), maïsproteïne, maismeel, dierlijke vetten, gehydrolyseerde dierlijke eiwitten, bietenpulp, visolie, kaliumchloride, zout.
Toegevoegde stoffen:
voedingsfysiologische stoffen:
Vitamine A (33.600 IE), vitamine D3 (2.200 IE), vitamine D3 (2.200 IE), vitamine E (460mg9, vitamine E (460mg), vitamine C [ascorbyl monofosfaat vitamine C (ascorbyl monofosfaat calcium natriumzout) 350mg calcium natriumzout] (350mg), taurine(1.100mg), vitamine B6 [pyridoxine hydrochloride] (13,6mg), vitamine B6 [pyridoxine hydrochloride) (13,6 mg), ijzersulfaat-monohydraat (356mg) (ijzer 117mg), ijzersulfaat-monohydraat (356mg) (ijzer 117mg), kaliumjodide(2,6mg) (jodium 2mg), kopersulfaatpentahydraat (46 mg) (koper 12 mg), mangaansulfaat monohydraat (169mg) (mangaan55mg), zinksulfaat monohydraat (539mg) (zink 196mg), natriumseleniet(0,3mg) (selenium0,15mg).
Technologische toevoegingsmiddelen:
Antioxidanten.

Voer 8:

Analytische bestanddelen in product (in %)
Ruw eiwit: 33%. Ruwe celstof: 6%. Ruw vet: 10%. Ruwe as: 8%. Vocht: 8%. Koolhydraten: 35%. Calcium: 1.3%. Fosfor 1.1%. Natrium: 0.56%. Magnesium: 0.16%. Zout: 1.4%.

Nutritionele toevoegingsmiddelen / kg
Vitaminen: Vitamine A (retinol) (IE/kg): 14.600. Vitamine B1 (mg/kg): 10. Vitamine B2 (mg/kg): 17. Vitamine B6 (mg/kg): 7.3. Vitamine B12 (mcg/kg): 0.07. Vitamine D3 (IE/kg): 1090. Vitamine E (mg/kg): 170. Taurine (mg/kg): 490. L-Carnitine (mg/kg): 95.

Sporenelementen (mg/kg):
Jodium (mg/kg): 1.4. Mangaan (mg/kg): 29. IJzer(mg/kg): 47. Koper (mg/kg): 4. Zink (mg/kg): 60. Selenium (mg/kg): 0.2.

Energie
Kcal/100gr: 323
KJ/100gr: 1526
21% gedroogde kip*. groene erwten*. gele erwten*. tapioca*. zonnebloempitschilfers*. plantaardig eiwit*. baobab*. kippenvet*. 3.8% gedroogde wilde MSC¹ haring. biergist. mineralen. gedroogd zeewier* en gedroogde brandnetel*.
* = biologisch
¹Uit een MSC gecertifceerde duurzame visserij.

Voer 9:
Samenstelling
Gedroogd gevogelte, dierlijk eiwitextract, rijst, erwten, gerst, gevogeltevet, cellulose, maïs, maïsgluten, gehydrolyseerde kippenlever, zalmolie, lijnzaad, gedroogde zalm, eipoeder, biergist, inuline (bron van FOS), cranberries.
Analytische bestand­delen Eenheid
Ruw eiwit 36,00 %
Ruw vet 12,00 %
Ruwe celstof 5,00 %
Ruwe as 4,30 %
Energie­waarde (ME) 3510 Kcal/kg
Calcium 0,85 %
Fosfor 0,73 %
Natrium 0,23 %
Magnesium 0,09 %
Kalium 0,47 %
Chloride 0,23 %
Zwavel 0,41 %
Toevoegingsmiddelen, nutritionele toevoegingsmiddelen (per kg):
Vitamine A (alfa-retinyl­acetaat) 18000 IE/kg
Vitamine D3 (cholecal­ciferol) 1800 IE/kg
Vitamine E (all-rac alfa-tocoferyl­acetaat) 600 IE/kg
Koper (koper(II) sulfaat penta­hydraat) 5 mg/kg
Zink (Zinksulfaat-mono­hydraat) 65 mg/kg
Ijzer (Ijzer(II) sulfaat-mono­hydraat) 75 mg/kg
Mangaan (Mangaan(II) oxide) 30 mg/kg
Jodium (Calcium­jodaat, watervrij) 1,5 mg/kg
Taurine 2000 mg/kg
DL-methionine 2500 mg/kg
L-carnitine 300 mg/kg
Yucca Schidigera extract 150 mg/kg
Lechitine 3000 mg/kg
Ammoniumchloride 3000 mg/kg

voor welke kan ik het best gaan?
Voer 10.
ik geef mn bek ook maar een douw
Vraag het aan de dierenarts?
Ik zou kattenvoer doen.
Be-grape-n?
euhm..de hele dag goedkope appie brokjes die ze mogen pakken wanneer ze trek hebben en in de middag een keer rauwe runderhart ofzo?
Huisdiervoer wordt bijzonder streng gecontroleerd en moet aan veel eisen voldoen.
Ook de goedkope brokken van de supermarkt.
Dure, biologische, bladiebla brokken zijn slechts slimme marketing (aldus mijn dierenarts)
lilalinda schreef:
25-01-2019 18:44
Huisdiervoer wordt bijzonder streng gecontroleerd en moet aan veel eisen voldoen.
Ook de goedkope brokken van de supermarkt.
Dure, biologische, bladiebla brokken zijn slechts slimme marketing (aldus mijn dierenarts)

Grappig dat jouw dierenarts dat zegt. De duurdere merken zijn namelijk in samenstelling altijd hetzelfde en de goedkope varianten niet. Daarnaast hebben de duurdere merken meer voedingswaarde en kun je daar minder van geven dan goedkoop voer. De kat zal dan met minder voer alles krijgen wat het nodig heeft om gezond te blijven.
Jake99 schreef:
25-01-2019 18:48
Grappig dat jouw dierenarts dat zegt. De duurdere merken zijn namelijk in samenstelling altijd hetzelfde en de goedkope varianten niet. Daarnaast hebben de duurdere merken meer voedingswaarde en kun je daar minder van geven dan goedkoop voer. De kat zal dan met minder voer alles krijgen wat het nodig heeft om gezond te blijven.
Sterker nog, voor katten met darmproblemen, schrijft hij de allergoedkoopste merken voor.
Want, daar zit veel vulmiddel in.
lilalinda schreef:
25-01-2019 18:49
Sterker nog, voor katten met darmproblemen, schrijft hij de allergoedkoopste merken voor.
Want, daar zit veel vulmiddel in.

Het zou mijn dierenarts niet zijn...
Als de kat gevoelig is voor granen, dan zou ik in ieder geval geen voer geven met rijst/mais/tarwe. Maar behalve voer 8 staat zoiets niet in de lijst.

Als kat wel wat tegen rijst kan dan zou ik voer 2 geven. Dit lijkt mij het hoogste vleesaandeel te hebben, percentage van vet is laag. Misschien ben ik alleen een beetje beïnvloed, want ik denk dat ik de ingrediëntenlijst herken en dit voer ook heb overwogen (of in ieder geval hetzelfde merk) :$

Uiteindelijk geef in Purizon Sterilised aan de poezen hier. Eén van 7 jaar en één van 7 maanden.

Zooplus is trouwens je vriend voor goedkoop eten bestellen :D
"I love not Man the less, but Nature more..."
tomcat schreef:
25-01-2019 18:40
euhm..de hele dag goedkope appie brokjes die ze mogen pakken wanneer ze trek hebben en in de middag een keer rauwe runderhart ofzo?
Ik herhaal mijzelf maar, zeker 3 katten zijn er heel gezond heel oud mee geworden..en af en toe een gistsnoepje natuurlijk
tomcat schreef:
25-01-2019 18:59
Ik herhaal mijzelf maar, zeker 3 katten zijn er heel gezond heel oud mee geworden..en af en toe een gistsnoepje natuurlijk

Ja leuk, maar bij een blaasgruiskat kan dat dus al niet. Daar heb je voer bij nodig wat ervoor zorgt dat de ph waarde van de urine goed blijft zodat er geen struviet ontstaat, plus dat er in dat voer struvietoplossers zit. Vooral nodig op het moment dat er veel struviet in de blaas zit en er verstopping heeft opgetreden.

En verder ben ik van mening dat je vooral geluk hebt gehad met je katten en het voer. Niet iedereen is gezegend met zulke katten. ;)
Die van ons krijgen Fit32 van royal canin. De vacht werd dof van goedkoper voer. We hebben verder niets uitgezocht maar hierbij gebleven.

Het spijt me maar ik ga je hele post niet uitpluizen.
Blaasgruisvoer voor beide.
Als je brokjes zoekt: Orijen Cat & kitten. Geen gevogeltemeel gebruikt, maar gevogelte.

Of vers voer uit de diepvries, daar heb ik een nierpatient lang mee gevoerd. Carnibest of een ander merk. Nog nooit zulke zachte kattenvachtjes gehad!

Beste is uiteraard een muizenkwekerij starten zoals slangenhouders doen, of ingevroren hele muizen kopen maar de meeste mensen doen dat niet, zou wel heel goed zijn. ;)
Variantjes overdag en soms een stukje kipfilet of koolvis voor de lekker. Het zijn katten, geen kunstobjecten ofzo.
Kat 1 geef je blaasgruis voer voor senior kat
Kat 2 geef je sensitive voer
Onze katten zijn 8 jaar en anderhalf. Zij krijgen 2x per dag vers vlees. Geen brokjes of kunstmatige dingen.
Die vers vlees kopen wij in vorm van grof gehakt en die bewaren we in de vriezer.
brunette84 wijzigde dit bericht op 25-01-2019 21:33
0.78% gewijzigd
Ik zit hier ook met 2 katten waarvan eentje (kat nr 2)richting blaasgruis neigt.
Kat nr 2 mag ook wel wat afvallen, terwijl kat nr 1 wel iets mag aankomen.
Ik heb nuu Royal Canin sensitive, wat op zich goed gaat.
Behalve voor de kater met Ph van 7 in de urine.
Tot nu toe los ik het op met elke dag een cranberry tablet voor de blaasgruiskater, maar handig is het niet.
miedo schreef:
25-01-2019 19:18
Ik zit hier ook met 2 katten waarvan eentje (kat nr 2)richting blaasgruis neigt.
Kat nr 2 mag ook wel wat afvallen, terwijl kat nr 1 wel iets mag aankomen.
Ik heb nuu Royal Canin sensitive, wat op zich goed gaat.
Behalve voor de kater met Ph van 7 in de urine.
Tot nu toe los ik het op met elke dag een cranberry tablet voor de blaasgruiskater, maar handig is het niet.

Geef blaasgruisvoer! Je gaat toch niet wachten tot de penis verstopt raakt en hij niet meer kan plassen?!
Jake99 schreef:
25-01-2019 19:22
Geef blaasgruisvoer! Je gaat toch niet wachten tot de penis verstopt raakt en hij niet meer kan plassen?!
Cranberry lost ook het probleem van blaasgruis op volgens de dierenarts.
Als erop staat "Compleet voer" dan hoeft in principe het dier verder geen toevoegingen meer te krijgen.

Dat geldt voor alle dierenvoeders. Ze krijgen van het ene voer andere ontlasting dan van het andere, maar ze zullen perfect gezond blijven van het voer. Meestal heb je ook verschillende voeders voor jonge, volwassen en oude dieren waarbij rekening wordt gehouden met leeftijdsgebonden behoeften en kwalen.

De mooiste ontlasting krijgen ze meestal van vers voer, hoewel als je het zelf maakt is de kans op fouten groot.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Jake99 schreef:
25-01-2019 19:04
Ja leuk, maar bij een blaasgruiskat kan dat dus al niet. Daar heb je voer bij nodig wat ervoor zorgt dat de ph waarde van de urine goed blijft zodat er geen struviet ontstaat, plus dat er in dat voer struvietoplossers zit. Vooral nodig op het moment dat er veel struviet in de blaas zit en er verstopping heeft opgetreden.

En verder ben ik van mening dat je vooral geluk hebt gehad met je katten en het voer. Niet iedereen is gezegend met zulke katten. ;)
Ten eerste..wat is in hemelsnaam een blaasgruiskat..scrabble kent het niet en ik ook niet..mode?

We komen in een lastig gebied..ook bij mensen vind ik dat we teveel de genetische defecten in leven houden met wetenschap. Natuurlijke selectie..zieken en zwakken horen af te vallen of in ieder geval niet voort te planten.
anoniem_3997 wijzigde dit bericht op 25-01-2019 19:30
6.12% gewijzigd
Superuser2018 schreef:
25-01-2019 19:08
Blaasgruisvoer voor beide.
+1

Je wil echt geen tweede keer blaasgruisproblemen .

Ik heb het hier meegemaakt: met spoed naar de dierenarts, direct sonderen, hij moest opgenomen worden, natuurlijk s nachts sonde uitgetrokken, nieuwe sonde, blaas spoelen...

Het heeft een kleine week én de prijs van een citytrip gekost.
tomcat schreef:
25-01-2019 19:29
Ten eerste..wat is in hemelsnaam een blaasgruiskat..scrabble kent het niet en ik ook niet..mode?

We komen in een lastig gebied..ook bij mensen vind ik dat we teveel de genetische defecten in leven houden met wetenschap. Natuurlijke selectie..zieken en zwakken horen af te vallen of in ieder geval niet voort te planten.
Tomcat, raskatten of directe kruisingen daarvan houden de genetische defecten in stand.Omdat uiterlijk het belangrijkste schijn te zijn voor de raskattenfokker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven