Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.

24-11-2023 12:27 540 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik merk dat ik echt veel heb gehad aan die dure mindfulness training. Ik richt me vooral op vandaag, volgende week zie ik wel. Maar nu regent het is het kwik gezakt naar 15 graden. Het geeft veel meer rust zo. Al die stress en onrust als ik denk aan de zomer, de hitte en het licht lijkt minder...
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Alle reacties Link kopieren Quote
yesss schreef:
19-05-2024 23:17
Ja die lange avonden, vrrreselijk..
Zit momenteel weer behoorlijk k.. in mijn vel :-?
Ik ook. Maak me ook vreselijk druk om wat komen gaat. Hoe ouder ik word hoe meer last ik krijg. Ben 60+ en het zware werk tijdens de hitte tikken echt aan nu. Kom nergens meer aan toe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo meiden,

Hier nog 1 die pfft en zucht van de warmte/ hitte.

( Overgang al aantal jaar😡 )

Vd week moest ik weg savonds, en had een koude douche genomen,
En zat evenlater beneden, haar in een klip, en de water pareltjes gutste van mn lijf. Zat gewoon even te ( janken)

Man kan er heel goed tegen, dochter vind de warmte ook minder.

Tussen de 22/ 25 graden prima, met klein beetje wind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het was hier best wel zonnig vanmiddag en daardoor in huis ook uiteindelijk best wel onaangenaam warm geworden. Gelukkig koelt het nu ook in huis wat af weer. Maar vandaag was vooral hooikoorts-hel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet zeggen dat ik echt mega blij ben met deze temperaturen; elke dag rond de 19/20 graden en soms met zon en soms bewolkt. Het hád ook veel warmer kunnen zijn... Mijn huis apprtement koelt eindelijk af en de lucht is weer frisser.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier in t Gooi regent het, is het schemerig en fris. De komende week zie ik 3x 18 graden staan. En over een maand is de langste dag.

Ik heb al wat leuke dingen gepland voor oktober. Zomervakantie over 8 weken naar Engeland. Voor nu ben ik content...
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag is heerlijk. Morgen ook nog prima, dan gaan we hier weer terug naar 24 graden. Maar even deze korte adempauze is erg lekker. Huis is weer aangenaam, airco staat de hele dag al uit. En als het goed is zet die 24 graden niet door, dus dat zou mooi zijn.

Die lange dagen beginnen me wel een beetje op te breken. Maar inderdaad, over een maand gaan we in ieder geval weer de goede kant op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pupke schreef:
24-05-2024 10:02
Ik moet zeggen dat ik echt mega blij ben met deze temperaturen; elke dag rond de 19/20 graden en soms met zon en soms bewolkt. Het hád ook veel warmer kunnen zijn... Mijn huis apprtement koelt eindelijk af en de lucht is weer frisser.
Ik heb dit ook. Weet dat anderen er helaas meer last van hebben dan ik op het moment (dikke knuffel jongens :hug: ), maar ik vind het zelf nog best wel oké omdat mijn isolering gewoon wat beter is dan eerder, toen we in mei ook nog eens dagenlang de 30 aantikten.
Alle reacties Link kopieren Quote
ZuurSnoepje schreef:
25-05-2024 00:14
Ik heb dit ook. Weet dat anderen er helaas meer last van hebben dan ik op het moment (dikke knuffel jongens :hug: ), maar ik vind het zelf nog best wel oké omdat mijn isolering gewoon wat beter is dan eerder, toen we in mei ook nog eens dagenlang de 30 aantikten.
Ja precies dat! Ik was toen echt bang dat het zo zou blijven. Maar de komende twee weken blijft het rond de 19 graden en wisselvallig. Ik word daar echt zo gelukkig van :D

***
Liv8 schreef:
24-05-2024 21:39
Die lange dagen beginnen me wel een beetje op te breken. Maar inderdaad, over een maand gaan we in ieder geval weer de goede kant op.
Same! Ik heb gewoon weer zin in op tijd donker, regen of sneeuw, geurkaars aan en lekker op de bank met een dekentje. Maar dinsdag werd het vroeg (20.30) donker door de regen/bewolking en dat was zo lekker:) Ik vind het licht buiten ook nog steeds zo fel, hebben jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dinsdag, maar ook gisteravond werd het hier inderdaad al vroeg donker door de bewolking en dat merk je echt gelijk!
Ik heb dat inderdaad veel liever als dat late licht
Tot nu toe is het ook heerlijk bewolkt en de komende dagen zien er ook prima uit met veel bewolking en max 18 graden.

Tot nu toe zie ik het positief in: over een week is het juni en dat betekend dat we dus nog maar 3/4 maanden moeten.
In juli zit ik 2 weken in Zweden, dus als daar de temperaturen ook gunstig zijn scheelt dat ook al veel
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook in mijn sas :) het had eind mei stukken erger gekund. Voor de komende week zie ik 18 graden staan, hoera!
Hier was het gisteravond ook heel donker, ik had zelfs al vroeg de gordijnen dicht en de lichten aan :cheer: Heerlijk dat dat weer even paste.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh my! Ik zie voor de komende week zelf 4x 17 graden!!! *doeteenvreugdedansje :-D
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Alle reacties Link kopieren Quote
En bijna elke dag een beetje kans op regen, love iiiiiittttt :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben echt aan het genieten. Kijk hoe goed we mei zijn doorgekomen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaaa lekker hè Zuursnoepje
Ik kwam gisteren een bericht op FB tegen, ook over het weer, en daar las ik ook echt heel veel reacties met dat veel mensen het liefst een zomer willen met 18-20 graden. Het lijkt wel alsof het steeds meer geaccepteerd wordt dat er genoeg mensen zijn die warme zomers helemaal niet lekker vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is heerlijk buiten, even stukje gefietst. Droog maar koel.
Aankomende weken lijkt mij ook prima weer.

Ik heb niets van lange dagen of meer licht, al is het wel meer prikkels voor mijn ADHD hoofd. Heb ook best wel wat zon nodig af en toe. Als maar niet zo warm wordt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pupke schreef:
27-05-2024 08:15
Jaaa lekker hè Zuursnoepje
Ik kwam gisteren een bericht op FB tegen, ook over het weer, en daar las ik ook echt heel veel reacties met dat veel mensen het liefst een zomer willen met 18-20 graden. Het lijkt wel alsof het steeds meer geaccepteerd wordt dat er genoeg mensen zijn die warme zomers helemaal niet lekker vinden.
Met af en toe een lekker warm weekend voor de zonliefhebbers, zou ik ook niet er vinden.
Vorig jaar trok ik ook best oke.
Maar die bijna 10 heljaren ervoor ( oke ergens een jaar niet) met steeds weken hittegolven. Blech.
Gok ook dat aantal mensen dat ook niet zo fijn vonden uiteindelijk en daarom nu wat milder ogen naar wat minder heet steeds.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het tweeweekse vooruitzicht ziet er geweldig uit :cheer2: , hopelijk verandert dat niet. Juni in met 19 graden, dat is toch heerlijk. En geen droogte! Het doet me echt goed!
maree wijzigde dit bericht op 27-05-2024 09:20
5.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
dubbel
Alle reacties Link kopieren Quote
Tot nu toe een zegen dit weertype.
Maar ik vrees dat het ineens om zal slaan richting 33 graden en droogte, ik durf er bijna een weddenschap op los te laten.
Tot die tijd is het genieten.
Alleen dat akelige lange licht is afschuwelijk.
Maargoed, mei is bijna voorbij!
Aftellen richting de herfst…
Alle reacties Link kopieren Quote
We zitten onder de 100 dagen tot 1 september. Nog 97 dagen.... :)

Wat ik een vervelende bijkomstigheid vind van de regen, zijn de vele muggen :swear:
Alle reacties Link kopieren Quote
Behalve het idiote lange licht ben ik heel blij tot nu toe. Vandaag ook weer wakker geworden met regen, echt heerlijk
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mijn gezondheid mag het wel iets warmer worden. Ik loop alweer een tijdje te kwakkelen. Maar geestelijk betreft geniet ik hoor. Gewoon lekker met een kopje thee en een koekje en/of chocolaatje serie kijken. Poes lekker tegen mij aan, als het heet is kan ik daar slecht tegen. Lekker wegkruipen onder het dekbed, nog even lekker blijven liggen als het kan. Heerlijk dit!
Alle reacties Link kopieren Quote
Van mij mag het zo blijven, denk wel eens terug aan vorig jaar, toen hadden we er al 4 weken warmte op zitten. En wellicht komt er echt nog wel hitte aan, maar dit nemen ze ons niet meer af.
Heb alleen m'n superdeluxe ventilator van Duux ( aangeschaft nav een ander topic hier op Viva) nog niet hoeven te gebruiken. + Wel proefgedraaid en erg over tevreden! Muisstil en echt verkoelend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Brooklyn28 schreef:
29-05-2024 19:38
Van mij mag het zo blijven, denk wel eens terug aan vorig jaar, toen hadden we er al 4 weken warmte op zitten. En wellicht komt er echt nog wel hitte aan, maar dit nemen ze ons niet meer af.
Heb alleen m'n superdeluxe ventilator van Duux ( aangeschaft nav een ander topic hier op Viva) nog niet hoeven te gebruiken. + Wel proefgedraaid en erg over tevreden! Muisstil en echt verkoelend.
Zo blijven zou ik ook echt heerlijk vinden. Maar daar reken ik maar niet op :)

Maar wat een verschil dan ook eigenlijk, mijn mobiele airco heeft echt al wel behoorlijk aan het werk gemoeten, zelfs 's nachts al. Verkeerd huis en misschien ook wel verkeerde plek van het land

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven