Licht therapie

03-12-2019 21:05 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hier ervaring mee? Hielp het jou om beter te slapen? Kreeg je meer energie? Werd je weer wat vrolijker?
En heb je een bril of een gewone lamp? Wit of blauw licht?
Veel thuiszorgwinkels biedenook aan dat je een lamp een tijdje kunt lenen. Scheelt weer als het toch niks blijft te zijn voor jou
mindervanmij schreef:
04-12-2019 12:18
Veel thuiszorgwinkels biedenook aan dat je een lamp een tijdje kunt lenen. Scheelt weer als het toch niks blijft te zijn voor jou
Bedankt voor de tip, ik zal op google kijken of wij zoiets in de buurt hebben.
Ik werk achter de pc en kreeg vaak na een paar uur last van vermoeidheid, droge prikkende ogen etc. Sinds een paar maanden heb ik een zogenaamde True-Light volspectrum daglichtlamp op mijn werkkamer (www.natuurlicht.nl/daglichtlampen/true- ... etail.html) en heb ik nergens meer last van, ook niet na een hele dag en avond. Belangrijk is dat er ook licht uit het UV-spectrum wordt uitgezonden, dus dat het echt zoveel mogelijk op zonlicht lijkt. Ik weet niet of een tijdje voor een lamp zitten als therapie veel zin heeft, maar zo'n lamp als gewoon standaard werklicht gebruiken werkt bij mij in elk geval heel goed.

Overigens had en heb ik geen last van somberheid/depressie of slaapproblemen dus of zo'n lamp wat dat betreft helpt weet ik niet uit eigen ervaring, maar het klinkt wel aannemelijk.

O ja, de planten op mijn werkkamer doen het nu ook veel beter :-)
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
03-12-2019 22:50
Je hebt tegenwoordig ook van die wake-up lights (die de slaapkamer langzaam lichter maken waardoor je meer natuurlijk wakker wordt), is dat eigenlijk wat? Iemand daar ervaring mee?
Ja, heb ik ook, maar dat helpt niet echt.
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
04-12-2019 11:33
Klopt, maar voor veel mensen is 2 a 3 weken genoeg. Dan valt het wel mee qua tijd :-)
Ik gebruik hem ook dagelijks, anders val ik snel terug.
JuriaanB schreef:
04-12-2019 14:30
Ik werk achter de pc en kreeg vaak na een paar uur last van vermoeidheid, droge prikkende ogen etc. Sinds een paar maanden heb ik een zogenaamde True-Light volspectrum daglichtlamp op mijn werkkamer (www.natuurlicht.nl/daglichtlampen/true- ... etail.html) en heb ik nergens meer last van, ook niet na een hele dag en avond. Belangrijk is dat er ook licht uit het UV-spectrum wordt uitgezonden, dus dat het echt zoveel mogelijk op zonlicht lijkt. Ik weet niet of een tijdje voor een lamp zitten als therapie veel zin heeft, maar zo'n lamp als gewoon standaard werklicht gebruiken werkt bij mij in elk geval heel goed.

Bedankt voor de tip, die ga ik even checken. Ik zit met hetzelfde namelijk.
RikM schreef:
04-12-2019 19:46
Bedankt voor de tip, die ga ik even checken. Ik zit met hetzelfde namelijk.
Ben benieuwd of jij dan dezelfde goede ervaring zult hebben. De lamp moet wel even op gang komen na het aanzetten. Duurt 30-60 seconden voor hij op volle sterkte is. Niet schrikken dus als je hem voor het eerst aanzet. Als je het weet is het wel fijn eigenlijk, als een zonnetje dat opkomt :-)
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
04-12-2019 14:30
Ik werk achter de pc en kreeg vaak na een paar uur last van vermoeidheid, droge prikkende ogen etc. Sinds een paar maanden heb ik een zogenaamde True-Light volspectrum daglichtlamp op mijn werkkamer (www.natuurlicht.nl/daglichtlampen/true- ... etail.html) en heb ik nergens meer last van, ook niet na een hele dag en avond. Belangrijk is dat er ook licht uit het UV-spectrum wordt uitgezonden, dus dat het echt zoveel mogelijk op zonlicht lijkt. Ik weet niet of een tijdje voor een lamp zitten als therapie veel zin heeft, maar zo'n lamp als gewoon standaard werklicht gebruiken werkt bij mij in elk geval heel goed.
Dit klinkt echt goed! Eigenlijk zou dit standaard op kantoren moeten zijn
Ja, eigenlijk wel. Maar die lampen zijn natuurlijk wel wat duurder in aanschaf en ik denk dat veel mensen en organisaties niet eens van het bestaan weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven