minderwaardigheidscomplex

24-03-2008 15:50 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Na de geboorte van mijn kinderen is er weinig van me overgebleven.

Ik heb straie over mijn hele lichaam en mijn buik hangt op mijn knieen evenals mijn borsten, die niet eens meer lijken op wat ik had.

Mijn borsten zitten onder de straie en de strepen zijn niet met de jaren wit geworden maar paars en je ziet mijn aderen er heel duidelijk doorheen, de onderkant van mijn borsten is helemaal doorgescheurd daar kunt je niet eens meer spreken van strepen maar dat is gewoon heel dunne huid geworden.

Ik ben nu 8 jaar alleenstaand en heb om die reden ook al 8 jaar geen sex meer gehad, ik wil niet dat iemand aan mijn lijf zit in bikini of badpak zit ik ook nooit meer....ik walg echt van mezelf. :~)

Estetische chirurgie hoef ik niet aan te denken, dat is niet te betalen en vergoed word het al helemaal niet.

Jongens dit is geen leven op deze manier, wie herkent dit en kan mij hierin steunen>?
Striae wordt wit in de zon.. zonnebankje? Begin verder met sporten (daar trek je je buik niet van omhoog maar word je wel fitter van en voel je je lekkerder door), begin daarnaast toch ook met sparen voor een buikwand correctie (het wordt er absoluut mooier van maar nooit meer zo mooi als het was). Kijk verder kritisch naar de rest van je uiterlijk; je haar, je huid, je make-up, kleding, en kijk hoe je daar het meest optimale uit kunt halen. Oh! Vergeet je gebit niet - heel belangrijk voor een stralende look! Als je rookt - stoppen (niet alleen beter voor je gezondheid maar OOK voor je portemonnee, je huid, je haar EN je tanden), laat je tanden zo ver mogelijk reinigen (bleken?), ziet er meteen heel erg fris uit. En goede lingerie en badkleding helpt echt voor hangende borsten! Dit wat betreft de praktische tips voor een make-over waardoor je je lekkerder kunt gaan voelen.

Uiteindelijk haal je je geluk uit meer dan alleen je uiterlijk (but it helps a lot.. ) weet ik uit ervaring. En iemand die van je houdt vindt je mooi no matter what (cliche maar waar!).

Sterkte met het terugvinden van je mooie zelf!
ik herken het niet. Maar misschien is voor jou een goede stap om professionele hulp als een psycholoog in te schakelen.

Kijk, er zijn ook dingen aan mijzelf die ik minder mooi vind, maar ik walg niet van mezelf.
Hoi,

Een zonnebank heb ik al geprobeerd, maar het worden geen witte strepen, misschien omdat het er zoveel zijn er is eigenlijk geen sprake meer van normale huid op mijn borsten.

Sexy lingerie is leuk, maar niet als je een buik hebt die er aan de zijkant uitpuilt.

Ik ben nu 39 als ik ga sparen ben ik misschien met veel geluk over 10 jaar aan de beurt, ik ben 80 tot 100% afgekeurd en heb een wia.

Sporten doe ik al 2 keer per week onder begeleiding van een fysiotherapeut.

Tuurlijk doe ik genoeg aan mijn uiterlijk, krijg ook heel vaak de opmerking dat ze verbaasd zijn als ik zeg hoelang ik al alleen ben, wat jij?? is het dan.

Zolang ik mijn kleding aan heb is er niets aan de hand en heb ik ook genoeg mannen die naar mij kijken, maar uitkleden, nee dat doe ik niet en dat hou ik ook aardig vol.

Wat jij zegt over echt houden van, tja dat geloof ik wel, maar het gaat niet om die man, maar om mezelf, ik walg van mezelf en dan kan die man zeggen wat hij wil.

Bedankt voor je reactie LadyChatterley
Poeh! Dat klinkt erg dramatisch. Ik heb kinderen en ook aan mijn lijf is het nodige veranderd, maar niet zodanig dat ik er een minderwaardigheidscomplex van heb. Of misschien is dat een kwestie van perceptie. Ik bedoel: misschien til ik minder zwaar aan mijn gewijzigde lichaam dan jij.

En wat de krokusje en LadyChatterly ook zeggen: geluk moet je niet enkel ophangen aan je lichaam. Misschien is het inderdaad verstandig om professionele hulp in te schakelen.

Ik denk dat het belangrijk is dat jij jezelf accepteert. In hoeverre accepteer jij jezelf wél? Ga eens bij je zelf na:

Wat vind je wél mooi aan jezelf?

Doe je aan sport?

Doe je anderszins dingen helemaal voor jezelf (hobby's)?

Waarvan word jij (buiten een strakke bbb) gelukkig van?
anoniem_24114 wijzigde dit bericht op 24-03-2008 16:58
Reden: d/t/dt
% gewijzigd
Het lijkt me een erg moeilijke situatie waar je in zit...ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet erg tevreden ben met wat ik in de spiegel zie en op sommige dagen walg ik ook van mezelf, maar ik heb een ontzettend lieve man die mij dagelijks verteld dat ik er ontzettend goed uitzie. Ik geloof dat niet altijd en vind het dan ook lastig om sexy lingerie te kopen (en aan te hebben), maar ik doe het wel. En ik moet zeggen dat ik mij er 9 van de 10 keer ook beter door voel. Daarbij helpt het om stil te staan bij dingen die je wel mooi vind aan jezelf en je daar in eerste instantie op te concentreren.

Ik heb hulp gezocht bij een psychotherapeut om van dat minderwaardigheidsgevoel af te komen. Ik ben nu 2 jaar bezig en het gaat met de dag beter met me. Het lijkt me verstandig om hulp te zoeken, hier kom je in je eentje heel moeilijk uit!

Succes!
De meeste van jullie hebben al een partner denk dat dat ook scheelt.

Een psychotherapeut heb ik ook aan gedacht, maar wat kan zij of hij veranderen aan je lichaam en dat is nou juist wat ik wel graag zou willen.

Ik hou bewust afstand van mannen en heb dan ook geen date meer gehad, het eerste wat in me opkomt is dat het wel eens uit zou kunnen lopen op sex en dan wil ik die date niet meer.

@zomerkind

ik vind genoeg aan mezelf leuk, maar wel zolang ik mijn kleren aan heb.

Ik ga soms wel eens voor de spiegel staan om te wennen aan het beeld en om dan op die manier iets moois aan mezelf te vinden, maar elke keer als ik dat doe kan ik wel janken, daar zit niemand meer op te wachten denk ik dan.

Ik zou willen dat het anders was en doe daar ook echt mijn best voor, maar mijn gedachten veranderen niet.

Bedankt voor jullie reacties, het scheelt al wat dat ik het kan delen met iemand.
Coontje schreef op 24 maart 2008 @ 16:43:

Een psychotherapeut heb ik ook aan gedacht, maar wat kan zij of hij veranderen aan je lichaam en dat is nou juist wat ik wel graag zou willen.

.

Nee, inderdaad, een psychotherapeut kan niks aan jouw lichaam veranderen, maar wel de manier waarop jij naar jezelf kijkt. En hoe jij over jezelf denkt, dat is ook wat jij uitstraalt. Dus jij denkt jezelf minder waardig, dan zullen anderen jou ook zien als minder waardig. Ik weet zeker dat er een mooi mens schuilt in jouw lichaam. Je zult dat mooie mens alleen wel moeten vinden. En daarbij kan een psych je wel helpen.

Tja en voor de rest: natuurlijk is het mooi als je een strak lijf hebt! Dat ontken ik niet, maar als een man inderdaad écht geïnteresseerd is in jou, dan is hij geïnteresseerd in jou. En jouw lijf, dat is slechts een deel van jou. Je bent zoveel meer dan alleen maar striae en hangende tieten!
Coontje,

Wat moet jij je ellendig voelen.

Waar ik wel eens een dag of drie last van heb, is voor jouw iets waar je elke dag mee zit.

Ga jezelf lekker vertroetelen, je lichaam goed verzorgen, lekkere scrub en bodylotion.

Je hoeft geen minimale sexy lingerie, maar in een goede lingeriewinkel kun je goed geadviseerd worden, er is zeker ook iets bij wat bij jou past.

Je bent 38, veel te jong om jezelf al zo uitgerangeerd te voelen omdat je geen perfect lichaam hebt.

Hoe kijk jij naar mannen met een niet-perfect figuur?

Ik vind mannen en vrouwen die niet aan het schoonheidsideaal voldoen heel vaak mooie mensen, zolang het er niet afstraalt dat ze zich verwaarlozen.

Omdat je het waard bent! ;-)
Coontje, hoe is het met je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven