Nieuw jaar, nieuw topic. Op naar 2019!

04-01-2018 16:44 2292 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bijna precies een jaar geleden opende ik hier mijn eerste topic.
In augustus 2016 ging ik naar de huisarts ivm een rare harde plek net onder mijn ribben. Nog geen 5 uur later kreeg ik te horen dat ik uitgezaaide kanker had en ben ik de medische molen ingegaan. Binnen een week was duidelijk dat ik darmkanker had, met een uitzaaiing van 30 cm op mijn lever en dat, als ik direct aan de chemo had, ik een kans had van minder dan 10% dat het nog te behandelen was en ik dit zou overleven. Op de dag van die uitslag brak ik en opende ik hier een topic. Met een best bizarre titel voor iemand die in het echte leven niets van knuffels (en vooral niet van vreemden) moet hebben :$
Voor iedereen die dat niet gelezen heeft: nee, het wonder heeft niet plaatsgevonden. Wel een kleiner wonder: ik ben er nog steeds en naar omstandigheden in redelijke goede gezondheid.
Het afgelopen jaar heb ik hier uitgehuild, gekankerd op de situatie en na elke nieuwe scan opgelucht verteld hoe ontzettend goed ik blijk te zijn in kanker hebben. En jullie als uitlaadklep gebruikt voor de frustraties die het oplevert als je de ene dag nog een gewone vrouw van 35 bent, moeder van 2 kinderen, een leuke baan met de ambitie nog flink hoger te komen, net een huis gekocht (de oplevering had nog niet eens plaatsgevonden) en de volgende dag een patient bent met een levensverwachting van 'misschien 2 jaar'. Wat er dan door je heen gaat is eigenlijk niet te beschrijven, dus dat ga ik hier ook niet doen.

Anyway, ik ben zo goed in kanker hebben dat het vorige topic volgeschreven is! Hier zal ik dus vrolijk en soms minder vrolijk, verder gaan. Doel is om ook 2019 te halen!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Grrrr. Ik had een hele post getypt. Was ie zomaar weg.

Ik moest stiekem best lachen om je sinaasappelsap-glas verhaal... zoooo herkenbaar. Hier een keer min of meer dezelfde situatie gehad maar dan met een kind en een (grote) fles olijfolie. Overal glas... en olijfolie, op zo’n moment dat je ontzettende haast hebt en eigenlijk weg moet. Toen had ik ook zo’n zin om gewoon op de grond te gaan liggen huilen.... waar begin je met overal olie en hoe krijg je het in vredesnaam weer weg. Nou ja, uiteindelijk gewoon gelukt... met veel afwasmiddel, dat wel.
bibi72 schreef:
11-12-2018 19:49

Ik moest stiekem best lachen om je sinaasappelsap-glas verhaal... zoooo herkenbaar. Hier een keer min of meer dezelfde situatie gehad maar dan met een kind en een (grote) fles olijfolie. Overal glas... en olijfolie.
O wat erg!
KessAgain schreef:
11-12-2018 12:53
Bestel voortaan bij Picnic, daar betaal je nooit bezorgkosten! Vandaag voor 22.00 uur besteld = morgen in huis. Ik kom bijna nooit meer in de supermarkt. Mijn leven is zoveel mooier geworden!
Nee, ik heb geen aandelen. Ik ben gewoon echt blij met Picnic.
Ik weet niet waar to woont, maar die leveren niet overal nog ;-)
1-Aapje schreef:
11-12-2018 21:03
Ik weet niet waar to woont, maar die leveren niet overal nog ;-)
En lange wachtlijst.
Hi Anna, hoe gaat het nu met je? Ik zag dit op FB en moest aan je denken:

https://www.facebook.com/126260014251/p ... 268439252/

(Niet helemaal origami, maar wel mooi vond ik)
Alle reacties Link kopieren
Mooi!

Ik moet straks voor de zesde en voorlopig laatste kuur. En alles in mij schreeuwt “ik wil niet!!!”.
Ik ben gisterenavond vast begonnen met overgeven, van de stress. Gaat dus zeker een topweekend worden :(
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Toi toi toi Anna!! Blijf vooral denken aan dat het voorlopig de laatste is. Nog 1 keer ellende en dan welverdiende rust.

:hug:
Sterkte Anna!
Ach toch... arme jij... :|

Sterkte, meis!
Heel veel sterkte Anna! :daisy:
sterkte, Anna!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Anna, ik denk aan je :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu zelf maar om een apart kamertje gevraagd nadat ik de man naast mij toe wilde gillen (niet gedaan gelukkig) dat hij niet moest zeiken met zijn geneesbare kanker en geboortejaar 1939.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Wat zou het heerlijk zijn als je eens ongegeneerd kon roepen wat je denkt.
Het is soms zo waar.
Sterkte Anna!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Anna! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Anna
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk ben je dit weekend niet zo beroerd van de chemo.
Jouw uitbarstind van dee vorige keer heeft toch invloed gehad, nu een apart kamertje is ook wel,fijn.

Sterkte
Sterkte Anna!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte!
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, Anna! Een paar weken geleden dacht je nog dat deze ronde wel eens niet door zou kunnen gaan. Nog steeds goed in kanker hebben dus.
Alle reacties Link kopieren
Anna, sterkte!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
sterkte
Sterkte!!!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Anna; ik was vanmiddag in hetzelfde ziekenhuis en moest aan je denken.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
:hug:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven