Wat moet ik hiermee? Voel me radeloos.

26-03-2011 19:33 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee,

Ik ben 18 jaar oud, bijna 19 (yeah!). Ik wil graag even mijn hele verhaal kwijt zodat jullie een duidelijke kijk op mijn probleem krijgen

Ik heb afgelopen september een relatie van ruim 2 jaar verbroken wegens een gebrek aan gevoel voor hem. Ik kreeg het steeds maar weer benauwd als ik er stil bij ging staan dat hij misschien de ware voor mij was. Deze twijfel sloeg in als een bom en ik wist er geen grip op te krijgen. Heb me er haast depressief om gevoeld, omdat ik het altijd zo leuk met hem had (heb) en het niet kon begrijpen dat er toch iets niet klopte... Terwijl we een perfecte relatie hadden.

Ik heb de knoop doorgehakt en het uit gemaakt. Nu... Gaan we als vrienden met elkaar en dit gaat super goed. Dat van hem kan ik nu eindelijk naast me leggen en ik heb zoiets: als we van elkaar houden en we komen bij elkaar: dan is het goed, als het niet goed komt: dan is het ook goed.

Een klein maandje nadat ik het met hem uit had en nog geregeld erover piekerde: als het maar goed komt tussen ons en: ik ga hem nog wel missen, kwam ineens de gedachte in mij op: ik zou toch niet lesbisch zijn? Dit greep me zo ontzettend naar de keel dat ik me er ontzettend benauwd/angstig onder voel. Nu weet ik het inmiddels nog niet.

Soms heb ik het idee dat ik lesbisch ben en dat dat een voorgevoel is. Ik heb nog nooit gevoelens gehad voor meisjes. Ik onderzoek mezelf kapot en vraag me zoveel dingen. Ik kan er niet op komen waarom ik twijfel of ik lesbisch ben.

Het punt is gewoon:

- Ik raak opgewonden van vrouwen

- Ik zie het niet zo zitten met een jongen op het moment (ik weet niet met een meisje)

- Ik ken mezelf en mijn gevoel even niet meer (voorheen was ik een jongensgek, voor hem, rond mijn 15e en nou ben ik geen jongensgek meer, ik weet niet wat mijn gevoel tegenover jongens is)

- Ik accepteer lesbi's om mij heen, maar ik wil mijzelf niet als lesbi accepteren, waarom weet ik niet. Ik heb geen idee..

Ik voel me nu niet meer tot iemand aangetrokken (drang om bij iemand te zijn, om iemand te willen zoenen o.i.d.).

Het is door dit alles één grote warreboel in mijn hoofd. Ik weet niet meer hoe ik moet denken. Als ik denk: ik ben hetero, dan krijg ik het benauwd omdat ik het niet weet of wat dan ook.. Ik weet niet waar het aan ligt. Als ik denk: ik ben lesbisch, dan vraag ik mij af of ik dat wel zeker ben.

Waar denken jullie dat dit op wijst? Lebisch of? Ik snap het gewoon niet. Ik ben verliefd geweest op mijn ex en ik sluit niet uit dat het niet goed zou komen maar toch twijfel ik ergens aan mijn geaardheid. Ik weet het niet meer.. Het put me uit en daarnaast hangt hier thuis een rotsfeer. Veel problemen. Misschien dat dit meespeelt?

Verder heb ik geen idee wat een reden is om aan mijn geaardheid te twijfelen.
Ik heb geen idee waarop het wijst...Denk dat er maar één manier is om daar achter te komen. De eerst volgende persoon waar je waanzinnig gek op wordt...of dat nu een man of vrouw is tja....

Eigenlijk jammer dat je er zo mee bezig bent dat kost je vast veel energie.(En dan nog je problemen erbij)

Je kan het toch niet van te voren gaan bedenken op wie je verliefd gaat worden, dat overkomt je gewoon.

Je bent nog zo jong meissie! Enjoy life!
Ja, ik weet het maar al te goed. Dat besef ik me ook. Een gezinslid van mij heeft dwangneurose en ik word er echt helemaal gek van. Ik kan er niet meer tegen en dan ook nog eens mijn eigen onzekerheden. Ik heb er zo echt geen behoefte meer aan. Ik weet het niet meer.

Ik wou dat ik het van me af kon zetten en zo kon denken als dat jij doet..
Je bent 'pas' 18, dus er gaat nog veel gebeuren in je leven. Die onzekerheden horen bij je ontwikkeling, had ik ook toen ik 18 was. Je bent jezelf nog aan het ontdekken dus het is niet zo gek dat je twijfelt. Wie weet ben je wel bi, dat zou ook nog kunnen natuurlijk. Maar: laat je niet teveel leiden door deze gedachten, doe gewoon wat je gevoel je ingeeft. Laat het even zitten, pieker niet teveel en richt je op de leuke dingen in je leven. Als je een leuk meisje tegenkomt is dat toch gezellig? Je hoeft toch niet meteen een relatie te beginnen? Hetzelfde met jongens, probeer er gewoon van te genieten en forceer niks. Niemand die jou veroordeelt, dat doe je uiteindelijk alleen zelf.
Misschien ben je bi-sexueel? In principe maakt het niet zoveel uit wat je bent, het moet gewoon goed voelen. Ik denk dat het normaal is dat je zoekende bent en ik zou mij daar ook niet zo druk om maken. Het antwoord komt vanzelf...
Volgens mij zit je met twee problemen, de ene is dat je nog niet over je ex heen bent, de andere dat je twijfelt over je geaardheid.

Ik heb mijn relatie verbroken om dezelfde reden, en naar mijn ervaring is het gevaarlijk om een deurtje open te houden "voor het geval je ooit nog bij elkaar komt". Neem een beslissing: of het is uit, of je geeft het nog een kans. Je bent jong, dus hij hoeft "de ware" niet te zijn, maar als je je echt niet prettig voelt in een relatie met hem is het beter om geen relatie meer te hebben.

Wat je geaardheid betreft: twijfelen over al dan niet (les)bisch zijn is heel normaal op jouw leeftijd (voel me opeens heel oud nu). Waarom zou je je er druk over maken? Een mislukte relatie wil echt niet zeggen dat je lesbisch bent. En als je een meisje leuk vindt, waarom niet? Geniet ervan! Het betekent echt niet dat je opeens alleen nog maar op vrouwen "mag" vallen.

Bovendien, het is logisch dat je nu even geen zin hebt in relaties, het is immers net uit met je vriend. Ik zou me er niet zo druk om maken. Volgens mij heb je al genoeg aan je hoofd, je kunt je energie beter gebruiken om je problemen thuis aan te pakken.
Wat dat deurtje betreft. Goeie, maar we zijn nu gewoon vrienden. Heb hem wel gezegd dat we er niet van uit moeten gaan dat het weer aan komt, maar je weet het gewoon nooit. Dat is met alles zo. Snap je?

Jullie hebben zoooo gelijk, echt. Fijn dat ik dit ff hier kwijt kan. Ben daar echt blij mee. Het lucht gewoon al op om het te vertellen (naast mijn vriend(inn)en dan om). Thanks!
Je bent 18 en je relatie is net uit. het hoort er bij om te kijken 'waar sta ik nou'. Nou, je ziet wel. Je hoeft geen keuze voor het leven te maken nu hoor. Experimenteer eens, en al word je eens verliefd op een meisje, dan zegt dat nog niet zoveel over de komende 60 jaar. Als je ooit op een dag zeker weet dat je hetero/lesbisch/bi bent is dat nog vroeg genoeg, en in alledrie de gevallen is het prima.
Er was een tijdje terug echt exact hetzelfde topic??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 26 maart 2011 @ 20:12:

Er was een tijdje terug echt exact hetzelfde topic??Echt? Zou je me met hem/haar in contact kunnen brengen of een link sturen ofzo? Voel me radeloos, misschien is diegene er al uit ofzo..
Je bent gewoon een veel te relatie-afhankelijk typje voor iemand van 19 met je begrippen als

"perfecte relatie"

"jongensgek"

"de ware"

"ik zou toch niet lesbisch zijn?" (nadat het niet goed gaat met 'n jongetje)
Ga lekker op onderzoek uit. Ga naar een lesbo-cafe, zoek op internet contact, probeer wat uit...

Merk je snel genoeg of het bevlieging is of dat je wel meer voor meisjes voelt. Wat het ook is, uiteindelijk brengt duidelijkheid meer geluk voor je.

Ik heb het zelf heel erg gehad. Mij maakte niet zoveel uit wat het antwoord was (mijn familie is ruimdenkend hoewel ze niets wisten hiervan) maar de onzekerheid vond ik erger. Nu weet ik dat ik op sexueel gebied zowel op mannen en soms op vrouwen kan vallen. Voor relatie toch een man. Heb alles uitgeprobeerd, en toen er een dame na een avontuurtje aangaf zich mooi gemaakt te hebben voor mij tijdens een date (tenminste zo zag zij het) kreeg ik mijn antwoord....prima voor lust maar verder niet :-)

Nou...wens je veel succes. Gewoon lekker jezelf accepteren en uitzoeken...antwoord komt dan vanzelf wel!
quote:nouschi schreef op 26 maart 2011 @ 20:12:

Er was een tijdje terug echt exact hetzelfde topic??

ja, dat dacht ik ook al.

ook dezelfde adviezen....
oh ja, een advies.

je hoeft niet kiezen, hoor.

het is niet zo dat je op 1 augustus 2011 moet stemmen wat je geaardheid gaat zijn en dat je dan voor altijd bent wat je hebt gekozen.
Iedereen wordt vroeg of laat geconfronteerd met homoseksualiteit.

En iedereen (denk ik) zal weleens twijfels hebben gehad hierover, vooral als je jong bent.

Twijfels of je zelf lesbisch bent ja of nee of dat je het eventueel zou worden.

Als je daar nog bang voor gaat zijn, dan ga je jezelf op een gegeven moment wel inbeelden dat je op je eigen geslacht valt.

Een mens kan zoveel gaan denken, dat je gewoon in de war raakt.

Soms voel je jezelf gewoon kwetsbaar en dan ga je je ineens druk maken om dat soort dingen.

Heb ik ook weleens gehad en geloof mij, ik ben echt niet lesbisch.

Net alsof je ineens gaat denken dat je een bepaalde ziekte hebt, voor je het weet krijg je alle (ingebeelde) symptomen.

Sterkte (je zal echt wel hetero zijn)
quote:juudje80 schreef op 26 maart 2011 @ 21:03:

Ga lekker op onderzoek uit. Ga naar een lesbo-cafe, zoek op internet contact, probeer wat uit...

Merk je snel genoeg of het bevlieging is of dat je wel meer voor meisjes voelt. Wat het ook is, uiteindelijk brengt duidelijkheid meer geluk voor je.

Ik heb het zelf heel erg gehad. Mij maakte niet zoveel uit wat het antwoord was (mijn familie is ruimdenkend hoewel ze niets wisten hiervan) maar de onzekerheid vond ik erger. Nu weet ik dat ik op sexueel gebied zowel op mannen en soms op vrouwen kan vallen. Voor relatie toch een man. Heb alles uitgeprobeerd, en toen er een dame na een avontuurtje aangaf zich mooi gemaakt te hebben voor mij tijdens een date (tenminste zo zag zij het) kreeg ik mijn antwoord....prima voor lust maar verder niet :-)

Nou...wens je veel succes. Gewoon lekker jezelf accepteren en uitzoeken...antwoord komt dan vanzelf wel!Hoe heb jij geëxperimenteerd? Wat voor stappen heb jij ondernomen en wanneer kon je je conclusie trekken dat je het één bent en het ander niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven