Corsica!!!!!!!!!
zondag 20 januari 2013 om 15:15
Hallo!
Wat kan je beter doen met dit sneeuwweer dan een zomerse vakantie uitzoeken??
Mijn vriend en ik zitten te denken aan Corsica, 2e helft van september. Is het dan nog lekker daar? We willen er met het vliegtuig naar toe en dan daar een auto huren. We willen verblijven in een hotel.
Hebben jullie toevallig tips? In welke plaats / regio kunnen we het best een hotelletje nemen? Hoe lang hebben we nodig om het einland te bekijken?
Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt!!
Wat kan je beter doen met dit sneeuwweer dan een zomerse vakantie uitzoeken??
Mijn vriend en ik zitten te denken aan Corsica, 2e helft van september. Is het dan nog lekker daar? We willen er met het vliegtuig naar toe en dan daar een auto huren. We willen verblijven in een hotel.
Hebben jullie toevallig tips? In welke plaats / regio kunnen we het best een hotelletje nemen? Hoe lang hebben we nodig om het einland te bekijken?
Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt!!
zondag 20 januari 2013 om 17:47

zondag 20 januari 2013 om 23:43
Corsica is geweldig! Ik heb er met gexin vakantie gevierd, in huuraccomodatie op 2 campings, eentje bij Calvi en eentje aan de zuid-oost kust. Tussendoor zijn we vua binnenland gereden, via Corte. Geweldige rit, mooi stadje en we hadden fantastisch (goedkoop) hotel, Les Jardins de la Glaciere. Aan riviertje, zwembad, jacuzzi, topontbijt.
zondag 20 januari 2013 om 23:52
Corsica is heerlijk!
Ik heb in een huisje gezeten aan de Oostkant gezeten (ik geloof dat je eigenlijk beter de westkant kunt hebben, daar zit wat meer), maar met een auto kun je overal wel heen.
Ik ben in het vroege voorjaar geweest en toen konden we al naar het strand, maar in september is het daar ook nog heerlijk weer.
Ik heb in een huisje gezeten aan de Oostkant gezeten (ik geloof dat je eigenlijk beter de westkant kunt hebben, daar zit wat meer), maar met een auto kun je overal wel heen.
Ik ben in het vroege voorjaar geweest en toen konden we al naar het strand, maar in september is het daar ook nog heerlijk weer.
maandag 21 januari 2013 om 01:44
Corsica is heerlijk in september en let op ook nog erg warm, in nederland nu in de kou en de sneeuw hier is het ook fris maar was vandaag nog even op het strand en dan uitzicht over de zee en de bergen die vanaf 900 meter vol liggen met sneeuw. Heb je vragen stel ze gerust over Corsica woon hier al vele jaren en kan leuke tips geven meer weten kijk op www.allesovercorsica.com
maandag 21 januari 2013 om 01:51
Je moet wel weten wat je wil zon en strand of de bergen of rond reizen mijn advies neem iets in het zuid oosten en maak van daar dagtochten ga niet steeds verkassen het is vermoeiend en dag tochtjes zijn o zo veel leuker. De Bavella Bonifacio de schitterende stranden ten zuiden en ten noorden van Porto Vecchio er is zo veel te zien ga niet als een idioot rond rijden neem de tijd, geniet van een restaurant een bar de prachtige vergezichten. Corsica is niet voor niets uitgeroepen als de vakantie bestemming van 2013 door Lonely Planet of kijk op www.allesovercorsica.com en stel gerust je vragen
maandag 21 januari 2013 om 01:56
Lees net hoelang heb je nodig om het eiland te bekijken nou de kenners zeggen veertig jaar en dan al je vakanties dan ken je het een beetje en echt niet veel meer. Ik woon er al vele jaren en zie iedere dag nieuwe dingen. September is geweldig de zee is dan 25 graden en de nachten zijn niet meer zo heet. Een absolute aanrader en als je kan niet in augustus te druk en te warm.
maandag 21 januari 2013 om 12:16
Het hele eiland in 1 x doen lijkt me niet echt een goed idee. Corsica is prachtig maar het als je uitstapjes maakt zou ik nooit te ver gaan want je rijdt daar gemiddeld 40 km pu ofzo haha
Wat ik zelf de hoogtepunten vond zijn Bonifacio, De calanches bij Piana, restonica vallei en de prachtige stranden. Calvi is ook leuk.
Wat ik zelf de hoogtepunten vond zijn Bonifacio, De calanches bij Piana, restonica vallei en de prachtige stranden. Calvi is ook leuk.
maandag 21 januari 2013 om 13:50
Ohhh ik krijg echt super veel zin om te gaan en als ik jullie reacties lees is Corsica een goede keus! Zoals het er nu naar uit ziet gaan we de tweede helft van september.
Iemand nog een tip voor een fijn hotel of appartement? We zoeken geen enorme luxe, gewoon een nette schone kamer met balkonnetje is prima! Zwembad erbij zou prettig zijn, maar geen absolute must. We willen alleen logies of logies en ontbijt, dus geen all inclusive.
Bedankt voor alle tips en enthousiaste verhalen!
Iemand nog een tip voor een fijn hotel of appartement? We zoeken geen enorme luxe, gewoon een nette schone kamer met balkonnetje is prima! Zwembad erbij zou prettig zijn, maar geen absolute must. We willen alleen logies of logies en ontbijt, dus geen all inclusive.
Bedankt voor alle tips en enthousiaste verhalen!

donderdag 24 januari 2013 om 22:13
Vliegtuig en autohuur, praktisch en snel.
Nu Snoezekind ook moet betalen voor een vliegtuigstoel kunnen we in totaal 60 kilo bagage meenemen. Dus gingen de tent en het slaapmateriaal mee. Ter plaatse kochten we een tafeltje en stoelen.
Ik kan je alleen adviseren over naturistencampings.
Nu Snoezekind ook moet betalen voor een vliegtuigstoel kunnen we in totaal 60 kilo bagage meenemen. Dus gingen de tent en het slaapmateriaal mee. Ter plaatse kochten we een tafeltje en stoelen.
Ik kan je alleen adviseren over naturistencampings.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"