Curacao met Tui of KLM

07-12-2018 11:38 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij orienteren ons alvast op aankomende zomer. Willen graag in juni waarschijnlijk naar curacao met onze dan bijna 3 jarige.

Nu keek ik naar tickets op de site van tui en klm en zag ik dat er maar een klein prijsverschil was. Vliegtijden zijn bij beide ook prima.
Zag wel dat je bij tui met de dreamliner vliegt, klm geen idee.

Wie heeft met beide ervaring en welke is aan te raden?

:shame: thank you.
kadanz schreef:
07-12-2018 12:28
Klopt, maar probeer bijvoorbeeld de goedkoopste vlucht naar Curacao te boeken, dan kom je pas bij het betalen op de keuze tussen light of standaard of standaard+. Standaard is dan 80 euro duurder, mét ruimbaggege.
Oke, wel interessante info dit voor volgend jaar. Het fijne van KLM was/is dat alles (bagage/eten/in flight system) er altijd bij zit/zat bij buiten Europa vliegen.
Check bij Tui wel of je twee keer een rechtstreekse vlucht hebt. Tui vliegt vaak in driehoekjes zodat je op een van de vluchten vaak een stopover hebt. Dan heb je voor curacao een tussenlanding op Aruba en dat kost je zo anderhalf uur. Heb de laatste keer met tui wel voor premium comfort gekozen, omdat dan het eten en entertainment bij de prijs in zit , maar belangrijker dat je de wc deelt met alleen de premium comfort en de piloten. Ik was toen zwanger en dan is geen rij voor de wc wel zo fijn. KLM heb ik ook wel gevlogen, maar al heel lang geleden, toen de bagage altijd gratis was en je op de Antillen alleen met KLM rechtstreeks kon vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn voorkeur zou uitgaan naar KLM.

TUI heeft op de verre vluchten nu wel eten (1x volledige maaltijd en 1x broodmaaltijd), meerdere rondes drinken en het personal entertainment systeem inclusief. Het is echter nog steeds beperkter dan KLM en naar wat ik zelf heb meegemaakt en heb gehoord heeft TUI vaker vertraging.

Mijn laatste verre vlucht (weer terug naar NL) met TUI was overigens niet met de dreamliner maar met de oudere 767. Dit was op een route waar normaal wel de dreamliner vliegt. Staar je daar dus niet blind op.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Wat ontzettend irritant joh, dat KLM nu extra kosten vraagt voor bagage op lange vluchten! Ik doe zo’n beetje alles met KLM, maar dat is dan wel een reden om voor een andere maatschappij te kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb recent met allebei gevlogen, maar mijn voorkeur gaat dan wel naar KLM. Wel een lichte voorkeur, het is gewoon allemaal net ietsje beter dan bij Tui. De vlucht van Tui was wel goedkoper naar Curacao dus daarom hebben wij daarvoor gekozen. Het was helemaal prima hoor, maar ik heb het verschil wel gemerkt.
Alle reacties Link kopieren
Wij vlogen twee jaar terug met TUI met de Dreamliner. Wat een zaligheid. Ik heb gewoon bijna 7 uur aan 1 stuk geslapen. Dat lukt me nooit op lange vluchten. KLM is ook prima hoor. Maar ik zou altijd weer kiezen voor een Dreamliner. Comfy stoelen, iets met de lucht wat ook fijn is.
Ik heb 'n keer met n KLM dreamliner gevlogen, maar omdat die nok-vol zat vond ik de vlucht minder aangenaam dan de heenvlucht met 'n half lege kist van Delta waar ik de ruimte had.
Alle reacties Link kopieren
Tui heeft tegenwoordig ook praktisch all-in en het entertainment system is ook gratis. Ik heb het idee dat mensen zich soms blindstaren op de naam, laatste x dat ik met KLM was, was het prima maar ook niet zo’n andere ervaring.
Emirates vond ik nog steeds het best. Maar tegelijkertijd is het allemaal hetzelfde: een vliegtuig waar je krap zit en wacht tot je aankomt op je bestemming.
Voor Curacao heeft tui wel goede hotels e.d. en die combinatie kan wel lonen. Ik zou gewoon voor de goedkoopste gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dezelfde twijfels. 2 keer met TUI een lange vlucht (Curaçao en Mexico) en dat vond ik nogal tegenvallen... oude vliegtuigen en slechte service qua eten en drinken... gezegd dat ik nooit meer bij TUI een lange vlucht zou boeken... maar afg jaar toch gedaan voor vlucht naar Bonaire.... het prijsverschil was toen zo groot dat ik het zonde vond en TUI nog een kans wilde geven. Mede omdat ik had gelezen dat ze idd met de Dreamliner vliegen en betere maaltijd- en entertainment service hadden. Totaal geen spijt van gehad! Waren prima vluchten in de Dreamliner ( let wel op: het kan zijn dat later blijkt dat je met een Airtanker gaat ipv de Dreamliner ivm beschikbaarheid...). En dat je met betalen voor stoelreservering... dat was dus 4x €12,- (heen en terug voor 2 personen). Entertainment was gratis (vond het aanbod wel wat beperkt). En eten en drinken prima voor vliegtuig begrippen... zou nog wel eens bij TUI boeken na deze ervaring!
Float like a butterfly
Sting like a bee
Hier een stem voor TUI.
anoniem_375012 wijzigde dit bericht op 14-12-2018 20:44
89.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
1x gevlogen met TUI maar nooit meer. Extra betaald voor specifieke stoelen, maar die bleken eenmaal in het vliegtuig niet beschikbaar te zijn (waarom mag joost weten). Ook van tevoren al betaald voor het tv-tje tijdens de vlucht, die aan boord de helft van de prijs bleek te zijn. Na de overstap halverwege werden de tv's echter uitgeschakeld, en moest je opnieuw betalen als je op de tweede helft van de vlucht ook iets wilde kijken. Eten, drinken, alles kostte geld. Zelfs een miniscuul bekertje water. Stoelen waren echt krapper dan bij de KLM en veel rijen hadden geen raampje.

Het heeft me ontzettend veel moeite gekost om de kosten voor alle extra's die we uiteindelijk niet kregen (stoelen, tv) terug te krijgen.

Voortaan vlieg ik met Klm, die weten tenminste wat service is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven