Dochter mag niet mee op vakantie.

19-07-2019 22:16 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond viva dames,

Mijn man heeft een dochter en is 14 jaar. Ik heb haar opgevoed vanaf baby zijnde, haar moeder is vlak na de geboorte door een ongeluk om het leven gekomen.

Samen hebben wij drie kinderen twee meiden en een jongen. Laat ik erbij zeggen dat dochter van mijn man echt als mijn kind zie, en net zoveel van haar hou als van onze gezamenlijke kinderen.

Het geval is nu dat onze gezamenlijke dochter (12 jaar) tegen oudste dochter heeft gezegd in een ruzie tegen dochter van 14 heeft gezegd dat haar mamma (ik dus) niet haar echte mamma ben, en dat ze maar weg moet gaan.

Ik ben heel boos op mijn dochter hierom, maar vooral heel verdrietig. Ik vind het echt zo erg voor mijn oudste dochter vooral omdat zij al veel heeft meegemaakt waaronder de dood van haar moeder.

Nu heeft mijn man tegen dochter van 12 gezegd dat ze niet mee mag naar Marokko.( Afkomst man) door dit voorval. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden, maar ik zit vooral met het verdriet van oudste dochter zij is mijn alles net als onze gezamenlijke kinderen.

Mijn man is echt serieus dat hij onze dochter van 12 niet mee wil hebben door haar uitlatingen.
Nu hebben man en ik ruzie en ik weet even niet wat te doen.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
19-07-2019 22:26
12 jarige heeft niks om jaloers op te zijn. Zelf zegt ze het gevoel te hebben dat ze denkt dat 'pappa' meer van 14 jarige houd dan van haar, maar dat is absoluut niet zo natuurlijk.
En dat gevoel wordt natuurlijk alleen maar versterkt als de 12 jarige niet mee mag op vakantie.

Daardoor zal de band met haar oudere zus nog meer verslechteren.
Ook de band tussen de 12 jarige en haar vader zal verslechteren als ze bevestigd wordt in haar gevoel.

Jij zegt dat het natuurlijk absoluut niet zo is dat vader meer van zijn oudste houdt. Je kan niet in iemands hoofd kijken maar je dochter niet mee willen op vakantie. Nou dan zou ik ook gaan denken day de 12 jarige toch minder belangrijk voor hem is dan zijn oudste.
Ik vraag me af of jullie niet met zijn allen wat gezinsondersteuning/-therapie moeten hebben. Aan de ene kant vind ik het namelijk niet abnormaal dat zussen ruzie maken (hoewel mijn broer, zus en ik, ondanks dat we elkaar het bloed onder de nagels vandaan konden halen, nooit zo vreselijk onder de gordel gingen, we hadden wel een soort basisfatsoen) maar een vader die zo primair reageert vind ik een stuk ingewikkelder.

En als er meer speelt bij je dochter van 12, of tussen je dochters van 12 en 14, zou ik daar toch wat aan gaan doen, voor er echt diepe kloven ontstaan tussen de zussen.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
19-07-2019 22:36
Ik gok overigens ook dat pa met de auto naar Marokko rijdt?

Die heeft geen zin in 3 à 4 dagen rijden met voortdurend puberruzies op de achterbank.


Of een auto-ongeval omdat ie niet goed op de baan let door al dat puber-gedoe.
Hoort bij puber(dochter)s hebben.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
19-07-2019 22:30
Maar de 12-jarige voelt dat blijkbaar wel zo.
Mss dat eerst ook eens serieus nemen, i.p.v. het afdoen als onzin.

Dat soort gevoelens kunnen er enorm inhakken op die leeftijd.
Ik begrijp wat je zegt, maar niemand word door vader voorgetrokken en 14 jarige heeft haar moeder nooit echt gekent. Ik vind het gewoon een verdrietig gebeuren.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Gatinmijnsok schreef:
19-07-2019 22:39
Hoort bij puber(dochter)s hebben.
Jep.

Maar niet 3 dagen heen en 3 dagen terug waarbij er geen partner is (die op de bijzitterskant zit) om de boel te sussen.

Hij beseft nu dat het een week lang drama wordt in de wagen en neemt liever geen risico's.

En maakt dochter van 12 bovendien duidelijk dat ze volgende keer maar haar grote bek dicht houdt aangezien opstartster wel "als een moeder handelt" tegenover de oudste. De oudste heeft notabene nooit een andere moeder gekend.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
19-07-2019 22:42
Jep.

Maar niet 3 dagen heen en 3 dagen terug waarbij er geen partner is (die op de bijzitterskant zit) om de boel te sussen.

Hij beseft nu dat het een week lang drama wordt in de wagen en neemt liever geen risico's.

En maakt dochter van 12 bovendien duidelijk dat ze volgende keer maar haar grote bek dicht houdt aangezien opstartster wel "als een moeder handelt" tegenover de oudste. De oudste heeft notabene nooit een andere moeder gekend.
Dochter van 12 thuis laten, gaat heel veel kapot maken.
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
19-07-2019 22:39
Ik begrijp wat je zegt, maar niemand word door vader voorgetrokken en 14 jarige heeft haar moeder nooit echt gekent. Ik vind het gewoon een verdrietig gebeuren.
Als de zussen ruzie hebben en alleen de 12-jarige krijgt straf (niet mee op vakantie mogen) dan kan dat zomaar overkomen alsof de 14-jarige wordt voorgetrokken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
19-07-2019 22:31
En omdat ze er samen uit moeten komen. Het zijn zussen. Kunnen elkaar de tent uitvechten en elkaars beste vriendinnen zijn, of is dat niet van toepassing bij jullie thuis?
Tuurlijk is er tussen de meiden onderling wel eens ruzie, maar dit gaat mij te ver om zoiets te zeggen. Verder gaan ze ook goed met elkaar. Maar blijkbaar zoals Solomio aangeeft 12 jarige een gevoel dat wij haar totaal niet geven. En 12 jarige heeft zoiets nog nooit gezegd en 14 jarige is echt heel verdrietig :'(
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
19-07-2019 22:39
Hoort bij puber(dochter)s hebben.
Ik vind het wel herkenbaar. Mijn vriend is ook Marokkaans en heeft ook een dochter (niet met mij) en hij kon er ook helemaal niet mee omgaan toen zij puber was. Kon ik 100x zeggen dat pubers nu eenmaal zo zijn (egoïstisch en alleen vanuit zichzelf denken) en dat hij dat niet zo persoonlijk moest opnemen, maar dat kwam nooit aan. Hij ging enorm op zijn strepen staan.
Echt zonde, het heeft hun band geen goed gedaan. Gelukkig hebben wij samen geen kinderen, want dat was oorlog geworden. Vriendin van mij heeft hetzelfde gehad met haar Marokkaanse vader.

Ik wens to sterkte en hoop dat hij een beetje bijtrekt.
impala wijzigde dit bericht op 19-07-2019 22:51
11.40% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
19-07-2019 22:31
Wat vind die dochter er zelf van dat ze niet mee mag?
Die zegt dus nu.... Zie je nou wel dat pappa meer van haar houdt dan van mij.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Gatinmijnsok schreef:
19-07-2019 22:43
Dochter van 12 thuis laten, gaat heel veel kapot maken.
Daar heeft ze dan toch voor een groot stuk zelf voor gezorgd.

En niks weerhoudt opstartster om haar te verwennen als ze dan toch samen thuis zijn :-).


Gun die oudste dochter haar trip met haar vader en laat hem desnoods over 2 jaar hetzelfde doen met kind 2.
En over x jaar met kind 3.
Een kind van 12 en een kind van een paar maanden? Why? Cruciale leeftijd om er nog een baby bij te nemen. Die 12 én 14 jarige zijn er maar mooi klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
19-07-2019 22:46
Tuurlijk is er tussen de meiden onderling wel eens ruzie, maar dit gaat mij te ver om zoiets te zeggen. Verder gaan ze ook goed met elkaar. Maar blijkbaar zoals Solomio aangeeft 12 jarige een gevoel dat wij haar totaal niet geven. En 12 jarige heeft zoiets nog nooit gezegd en 14 jarige is echt heel verdrietig :'(
Niemand ontkent dat het veel te ver gaat om te zeggen, maar die 12 jarige was boos wilde raken en heeft niet overzien wat de gevolgen voor jullie waren. Geef het ook een kans om weer goed te maken i.p.v. het erger te maken.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
19-07-2019 22:48
Daar heeft ze dan toch voor een groot stuk zelf voor gezorgd.

En niks weerhoudt opstartster om haar te verwennen als ze dan toch samen thuis zijn :-).


Gun die oudste dochter haar trip met haar vader en laat hem desnoods over 2 jaar hetzelfde doen met kind 2.
En over x jaar met kind 3.
Het kind is 12! Geen volwassen buurvrouw, waar je geen zin meer in hebt. Dit is ook zijn dochter. Heb je zelf puberdochters?
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 19-07-2019 22:53
12.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
19-07-2019 22:46
Tuurlijk is er tussen de meiden onderling wel eens ruzie, maar dit gaat mij te ver om zoiets te zeggen. Verder gaan ze ook goed met elkaar. Maar blijkbaar zoals Solomio aangeeft 12 jarige een gevoel dat wij haar totaal niet geven. En 12 jarige heeft zoiets nog nooit gezegd en 14 jarige is echt heel verdrietig :'(
Ik geloof direct dat je haar dat gevoel niet wilt geven, maar of je het haar daadwerkelijk niet geeft vraag ik me af.

Eigenlijk lees ik in dit hele topic dat je het vooral erg vindt voor de 14-jarige, want die is erg verdrietig.
Ik mis begrip/compassie voor de 12-jarige, die dan weliswaar zeer nare dingen heeft gezegd, maar waarbij ik me dan vooral zou afvragen hoe het komt dat zij daar blijkbaar mee zit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
19-07-2019 22:37
En dat gevoel wordt natuurlijk alleen maar versterkt als de 12 jarige niet mee mag op vakantie.

Daardoor zal de band met haar oudere zus nog meer verslechteren.
Ook de band tussen de 12 jarige en haar vader zal verslechteren als ze bevestigd wordt in haar gevoel.

Jij zegt dat het natuurlijk absoluut niet zo is dat vader meer van zijn oudste houdt. Je kan niet in iemands hoofd kijken maar je dochter niet mee willen op vakantie. Nou dan zou ik ook gaan denken day de 12 jarige toch minder belangrijk voor hem is dan zijn oudste.
Hier heb je een punt, dat heb ik dus ook tegen mijn man gezegd, maar hij vind het onacceptabel dat 12 jarige iets over 14 jarige moeder heeft gezegt.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
19-07-2019 22:48
Die zegt dus nu.... Zie je nou wel dat pappa meer van haar houdt dan van mij.
Dus het gevoel dat papa meer van haar houdt was er al voordat hij dat zei bij de 12-jarige. Dat vind ik best zorgelijk.
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
19-07-2019 22:51
Hier heb je een punt, dat heb ik dus ook tegen mijn man gezegd, maar hij vind het onacceptabel dat 12 jarige iets over 14 jarige moeder heeft gezegt.
Wist de 14-jarige wel dat jij niet haar biologische moeder bent?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
19-07-2019 22:52
Dus het gevoel dat papa meer van haar houdt was er al voordat hij dat zei bij de 12-jarige. Dat vind ik best zorgelijk.
Ook dit. En het wordt niet beter door haar niet mee te nemen als straf.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
19-07-2019 22:43
Dochter van 12 thuis laten, gaat heel veel kapot maken.
Daar ben ik dus ook heel erg bang voor als ik eerlijk ben.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
19-07-2019 22:49
Een kind van 12 en een kind van een paar maanden? Why? Cruciale leeftijd om er nog een baby bij te nemen. Die 12 én 14 jarige zijn er maar mooi klaar mee.
Echt een zinvolle bijdrage. Daar heeft TO echt wat aan.
Moet TO die jongste maar afstaan dan ofzo?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Wat een ei om zoiets te zeggen.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
19-07-2019 22:45
Als de zussen ruzie hebben en alleen de 12-jarige krijgt straf (niet mee op vakantie mogen) dan kan dat zomaar overkomen alsof de 14-jarige wordt voorgetrokken.
Zoals ik net eerder schreef ben ik daar dus wel bang voor ja.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Yasmeenah82 schreef:
19-07-2019 22:54
Daar ben ik dus ook heel erg bang voor als ik eerlijk ben.
Je kan het ook samen leuk maken.

Pap met oudste op reis, jij een leuke vakantie bezorgen aan kind 2.


Aan 't eind: Allebei hun portie aandacht gehad.


Draai het positief.
Plan bioscoop-bezoekjes, nodig een vriendin van haar uit om te komen slapen, hou pizza-feestjes, plan eventueel een uitstap naar een pretpark (neem iemand mee om op de baby te letten), ...
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 19-07-2019 22:58
35.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En bij mij vroeger thuis allemaal dezelfde vader en moeder en als puber voelden wij ons ook allemaal onbegrepen en achtergesteld en vonden we dat we altijd de schuld kregen. Nu als volwassene zie ik dat dit echt niet waar was, maar ja het hoort bij puber zijn. Vaak begrijpt een puber zichzelf niet eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven