IJsland in meivakantie
zondag 21 september 2025 om 14:06
Hi,
We zijn aan het kijken om in de meivakantie (april dus
) naar Ijsland te gaan voor een korte vakantie.
Liefst zouden we of een groepsreis doen, of een reis waarbij je met excursies, bv vanuit Reykjavik, alles vooraf kan regelen. Als we dat niet kunnen vinden, gaan we wel zelf rijden maar liever dus niet. We gaan met 3-en, puberdochter wil ook heel graag mee.
Hebben jullie ervaringen voor groepsreizen waar pubers ook mee kunnen, of excursiereizen? Ik zie onderhand door de bomen het bos niet meer, en dat veel organisaties nog niet de reizen van na de winter erop hebben staan helpt niet. Jullie ervaringenmisschien wel. Dank alvast.
We zijn aan het kijken om in de meivakantie (april dus

Liefst zouden we of een groepsreis doen, of een reis waarbij je met excursies, bv vanuit Reykjavik, alles vooraf kan regelen. Als we dat niet kunnen vinden, gaan we wel zelf rijden maar liever dus niet. We gaan met 3-en, puberdochter wil ook heel graag mee.
Hebben jullie ervaringen voor groepsreizen waar pubers ook mee kunnen, of excursiereizen? Ik zie onderhand door de bomen het bos niet meer, en dat veel organisaties nog niet de reizen van na de winter erop hebben staan helpt niet. Jullie ervaringenmisschien wel. Dank alvast.
zondag 21 september 2025 om 14:12
Bij BBI kan je vooraf ook je excursies boeken:
https://www.bbi-travel.nl/ijsland/excursies
Fijne organisatie.
https://www.bbi-travel.nl/ijsland/excursies
Fijne organisatie.
zondag 21 september 2025 om 14:57
Ik ben zelf in mei geweest. Zelf met huurauto het hele eiland rondgereden.
De wegen zijn goed en het is voornamelijk 1 lange weg rond het eiland, dus je kan ook bijna niet verkeerd rijden.
Tegen die tijd is het ook lang licht, dus je hoeft niet in het donker te rijden.
Hoe je ook gaat, het is ontzettend mooi!
De wegen zijn goed en het is voornamelijk 1 lange weg rond het eiland, dus je kan ook bijna niet verkeerd rijden.
Tegen die tijd is het ook lang licht, dus je hoeft niet in het donker te rijden.
Hoe je ook gaat, het is ontzettend mooi!
zondag 21 september 2025 om 16:06
Zelf rijden is heel erg goed te doen. IJsland is een van de weinige landen waar 20-jarigen een huurauto mogen besturen, dus mijn dochter heeft ons in een i10 door de bergen heen gereden. Dat is niet per se een aanrader, maar met een 4WD is het helemaal goed te doen. De groepsreizigers die wij tegengekomen zijn, waren allemaal van middelbare leeftijd, hoofdzakelijk dames.
zondag 21 september 2025 om 17:56

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in