Leuke bestemming met tiener, niet te ver, niet te duur
maandag 8 december 2025 om 16:45
Wij gaan dit jaar in de meivakantie vliegen en in de zomervakantie ook een weekje op vliegvakantie. Daarnaast gaan we in de zomervakantie nog een paar dagen naar Duitsland voor een concert van dochters grote idool. Maar dan wil ik graag nog een weekje weg, ik heb echter geen inspiratie en ook niet zo’n hoog budget meer (max 1000 euro voor de accommodatie).
Wie denkt mee, de wensen zijn:
- geen camping
- dochter houdt van drukte, winkelen, terrasjes, stad
- we willen met de auto en liever niet verder dan 800-1000 km vanaf Eindhoven
- ik zou graag ook iets van mooie natuur in de buurt hebben, zoals de zee, bergen, mooie rivier oid
- een stedentrip vinden we allemaal leuk, maar hoogzomer in een bloedhete stad lopen vinden we niet heel relaxt
Waar we al geweest zijn op rij-afstand en wat dus afvalt is:
- Oostenrijk (vond ik prachtig, dochter vond het de saaiste vakantie ooit)
- Parijs
- Ardennen
Ben benieuwd naar leuke tips!
Wie denkt mee, de wensen zijn:
- geen camping
- dochter houdt van drukte, winkelen, terrasjes, stad
- we willen met de auto en liever niet verder dan 800-1000 km vanaf Eindhoven
- ik zou graag ook iets van mooie natuur in de buurt hebben, zoals de zee, bergen, mooie rivier oid
- een stedentrip vinden we allemaal leuk, maar hoogzomer in een bloedhete stad lopen vinden we niet heel relaxt
Waar we al geweest zijn op rij-afstand en wat dus afvalt is:
- Oostenrijk (vond ik prachtig, dochter vond het de saaiste vakantie ooit)
- Parijs
- Ardennen
Ben benieuwd naar leuke tips!
dinsdag 9 december 2025 om 08:19
Eens ! Mijn toen tieners vonden omgeving Canterbury altijd geweldig .Lila-Linda schreef: ↑08-12-2025 17:17Zuid-Engeland, leuke steden: Londen, Canterbury, Eastbourne.
Prachtige kust!
dinsdag 9 december 2025 om 11:47
dinsdag 9 december 2025 om 13:49
Voor mijn gevoel is Denemarken echt duurder dan Zweden. Zowel eten en drinken als accommodatie. Spannend detail als je naar Malmö gaat; je rijdt dan over 'the Bridge' (van Netflix).
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
dinsdag 9 december 2025 om 13:51
dinsdag 9 december 2025 om 19:22
zoiets kan?Zonnigzonnetje schreef: ↑09-12-2025 19:11Wil je een hotel (1 kamer of 2 kamers) of een huisje? Ik ben bang dat met 1000 euro in het hoogseizoen de keuze relatief beperkt is qua gites.
750 pond, ongeveer 850 euro
https://www.holidaycottages.co.uk/cotta ... nsEALw_wcB
Beetje basic huisje van binnen, wel erg cute van buiten (op de foto's ken het huisje niet zelf)
Rye is een heel leuk plaatsje, heel pittoresk
En met een station, dus met een uurtje zit je in London
Maar je zit ook echt dicht bij de kust
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in