Max 10x100ml

26-05-2024 21:22 89 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey,

Ik ga binnenkort twee weken op zonvakantie. Nu dacht ik een koffer in het ruim geboekt te hebben, maar blijkt het dus een koffer te zijn die ik in de cabin moet meenemen. Op zich geen probleem, maar ik zit nu even te kijken wat ik allemaal aan vloeistoffen en crèmes mee wil nemen en dan vrees ik dat ik veel meer dan 10x100ml nodig heb. Hoe doen jullie dat?


Als ik een lijstje van producten maak die ik graag mee zou willen nemen kom ik op deze producten: Shampoo, medicinale shampoo, conditioner, haar mousse, leave-in creme haar, gezichtscreme, vitamine A creme, spf gezicht, gezichtsreiniger,
tandpasta (zou ik evt. ook daar kunnen kopen), deo (evt. kan ik die daar ook op locatie kopen), nog een creme die ik mee moet nemen ivm huidklachten, foundation.

Ik ben vrij specifiek met merken/specifieke producten dus niet van alles kan ik het zomaar elders kopen. En ik dit lijstje is ook al zonder mijn douchegel (vervang ik door zeepblok), zonnebrand, body lotion en misschien wat andere dingetjes die ik ook graag mee had willen hebben.

Ik mag wel twee stuks bagage mee, dus zit te denken om misschien toch twee zakjes mee te nemen en dan één in mijn handtas en één in de koffer? Geen idee of ze dit gaan checken maar ik kan me niet herinneren dat dit ooit van toepassing is geweest.

Hoe doen jullie dit?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel simpel eigenlijk. Shampoo, conditioner en douchegel koop ik meestal daar wel. Dan neem ik mee een mini tandpasta, een mini zonnebrand, een mini dagcreme, deo, en misschien nog een mini bb-crème en een mascara.

Ik zou kijken of je keuzes kan maken. Heb je per se shampoo en medicinale shampoo nodig? Kan je daar geen shampoo kopen?
madamecannibale wijzigde dit bericht op 26-05-2024 21:30
0.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe ik het doe: vaste zeep, vaste shampoo en conditioner. Dat is wat ik thuis ook gebruik.
Tandenpoetstabletjes. Vaste deo in een blikje ( gebruik ik thuis ook).
Dag en nachtcrème gecombineerd. Schoonmaak- en bewaar vloeistof van mijn contactlens ook als combi.
Dan nog haarspray en parfum in reis flesje, en dan ben ik er wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vloeistoffenmaximum (10x100 ml) geldt per persoon, niet per tas.

Hoe ik dat doe tja, ik neem alleen goeie dagcreme, gezichtsolie en huidolie mee.

Daarnaast niet-vloeibare gezichtspoeder, shampoo, scheerzeep en makeup. Koop daar wel een flesje zonnebrand.

Merken van thuis kan ik wel even missen. Daar kopen is ses niet handig als het weer mee terug moet in de cabine.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alle producten die je noemt, heb je toch niet in hoeveelheid van 100 ml nodig? Twee weken weg is: je foundation in een klein potje doen. Mini potje van 5 ml is echt genoeg. Maak er 10 ml van als je echt een grootverbruiker bent, maar ik weet zeker dat je dat niet op krijgt in twee weken. Shampoo idem, dat gebruik je toch niet meer dan 100 ml per twee weken? Conditioner idem. Leave in idem. Ik kan maar weinig producten bedenken waarvan je meer dan 100 ml gebruikt in twee weken. Gewoon een voorraadje kleine lege flesjes kopen, bij Kruidvat bijvoorbeeld, en die vullen met je producten. Met een permanent marker schrijf je erop wat erin zit en klaar.
Het enige wat je mogelijk meer gebruikt is spf. Zelf neem ik 100 ml mee voor mijn gezicht, omdat ik nogal kritisch ben op spf voor mijn gezicht, en voor mijn lijf koop ik ter plekke.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor twee weken kun je toch wel iets weglaten? Of slim combineren? Is er geen gezichtscrème met vit A? Of wat gaat er gebeuren als je even geen vit A smeert?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn je medische crèmes en shampoo voorgeschreven door een arts? Dan kan je met een medicijnpaspoort meer meenemen plus ik denk dat ze dan niet meetellen voor de rest van de vloeistoffen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou sowieso overwegen om je vitamine A crème thuis te laten bij een zonvakantie.
Alle reacties Link kopieren Quote
madamecannibale schreef:
26-05-2024 21:29
Heel simpel eigenlijk. Shampoo, conditioner en douchegel koop ik meestal daar wel. Dan neem ik mee een mini tandpasta, een mini zonnebrand, een mini dagcreme, deo, en misschien nog een mini bb-crème en een mascara.

Ik zou kijken of je keuzes kan maken. Heb je per se shampoo en medicinale shampoo nodig? Kan je daar geen shampoo kopen?
Ja, want die medicinale moet ik 1x per week gebruiken en die andere keren een andere shampoo voor gevoelige huid. Ik heb al gekeken of ik een shampoo bar kan vinden die wellicht ook voldoet aan de eisen maar helaas bevatten die vrijwel altijd ingrediënten die ik moet vermijden.

Ik had gedacht dat zonder make-up, dus alleen met een beetje foundation ik een heel eind ga komen maar alles opgeteld wil ik wel meer mee dan mag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
26-05-2024 21:32
Alle producten die je noemt, heb je toch niet in hoeveelheid van 100 ml nodig? Twee weken weg is: je foundation in een klein potje doen. Mini potje van 5 ml is echt genoeg. Maak er 10 ml van als je echt een grootverbruiker bent, maar ik weet zeker dat je dat niet op krijgt in twee weken. Shampoo idem, dat gebruik je toch niet meer dan 100 ml per twee weken? Conditioner idem. Leave in idem. Ik kan maar weinig producten bedenken waarvan je meer dan 100 ml gebruikt in twee weken. Gewoon een voorraadje kleine lege flesjes kopen, bij Kruidvat bijvoorbeeld, en die vullen met je producten. Met een permanent marker schrijf je erop wat erin zit en klaar.
Het enige wat je mogelijk meer gebruikt is spf. Zelf neem ik 100 ml mee voor mijn gezicht, omdat ik nogal kritisch ben op spf voor mijn gezicht, en voor mijn lijf koop ik ter plekke.
Maar het gaat er toch om dat er niet meer dan 10 flesjes mee mogen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Shampoo bar, conditioner bar.
Zonnebrand en tandenpasta, deo daar kopen.
Ik doe eigenlijk veel simpeler op vakantie. Gebruik niet hetzelfde als thuis.

Het is trouwens 10X100ml per persoon. Niet per koffer. En mascara kan ook als vloeibaar worden gezien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaastosti schreef:
26-05-2024 21:33
Ja, want die medicinale moet ik 1x per week gebruiken en die andere keren een andere shampoo voor gevoelige huid. Ik heb al gekeken of ik een shampoo bar kan vinden die wellicht ook voldoet aan de eisen maar helaas bevatten die vrijwel altijd ingrediënten die ik moet vermijden.

Ik had gedacht dat zonder make-up, dus alleen met een beetje foundation ik een heel eind ga komen maar alles opgeteld wil ik wel meer mee dan mag.
De ochtend van vertrek wassen met medicinale shampoo, direct bij thuiskomst ook weer en dan maar een keer overslaan? En die mousse vervangen voor haarpoeder?
ambra wijzigde dit bericht op 26-05-2024 21:36
3.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
26-05-2024 21:32
Alle producten die je noemt, heb je toch niet in hoeveelheid van 100 ml nodig? Twee weken weg is: je foundation in een klein potje doen. Mini potje van 5 ml is echt genoeg. Maak er 10 ml van als je echt een grootverbruiker bent, maar ik weet zeker dat je dat niet op krijgt in twee weken. Shampoo idem, dat gebruik je toch niet meer dan 100 ml per twee weken? Conditioner idem. Leave in idem. Ik kan maar weinig producten bedenken waarvan je meer dan 100 ml gebruikt in twee weken. Gewoon een voorraadje kleine lege flesjes kopen, bij Kruidvat bijvoorbeeld, en die vullen met je producten. Met een permanent marker schrijf je erop wat erin zit en klaar.
Het enige wat je mogelijk meer gebruikt is spf. Zelf neem ik 100 ml mee voor mijn gezicht, omdat ik nogal kritisch ben op spf voor mijn gezicht, en voor mijn lijf koop ik ter plekke.
Je mag dus wel gewoon bijv. 20x 50ml meenemen? Als het maar max 1L en max 100ml per stuk? Want dat maakt het al een stuk makkelijker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Reis je alleen? Dan zou ik geen twee zakjes meenemen. De kans dat ze het zien is klein dat ze het opmerken maar als ze moeilijk doen ben je de helft van je spullen kwijt.
Toch even kritisch kijken waar je twee weken zonder kan.
Conditioner of leave-in creme?
Vit. A creme echt nodig?
Poeder ipv foundation?
Tandpasta en deo inderdaad te plekke kopen. Hooguit een reistubetje tandpasta mee voor de eerste avond.
En verder inderdaad kleine flesjes kopen en daar wat in overschenken.
Alle reacties Link kopieren Quote
ambra schreef:
26-05-2024 21:33
Maar het gaat er toch om dat er niet meer dan 10 flesjes mee mogen?
Dit dacht ik dus ook
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien kan iemand meedenkt qua shampooing? Welke ingrediënten moet je vermijden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaastosti schreef:
26-05-2024 21:35
Je mag dus wel gewoon bijv. 20x 50ml meenemen? Als het maar max 1L en max 100ml per stuk? Want dat maakt het al een stuk makkelijker.
Volgens mij mag dat dus niet. Je mag maar 10 flesjes per 1 liter zakje doen
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaastosti schreef:
26-05-2024 21:35
Je mag dus wel gewoon bijv. 20x 50ml meenemen? Als het maar max 1L en max 100ml per stuk? Want dat maakt het al een stuk makkelijker.
Ja, het gaat om max 1 liter en verpakkingen van max 100ml.
Maar 20x 50ml past echt niet in zo´n zakje. Want de potjes/flesjes nemen natuurlijk ook ruimte in.
Ik denk ook niet dat er 10 verpakkingen van 100ml in passen. 10 kleinere eventueel wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mangogo schreef:
26-05-2024 21:37
Misschien kan iemand meedenkt qua shampooing? Welke ingrediënten moet je vermijden?
Alle ingredienten die malassezia kunnen triggeren. En dat zijn er een hoop.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nova schreef:
26-05-2024 21:39
Ja, het gaat om max 1 liter en verpakkingen van max 100ml.
Maar 20x 50ml past echt niet in zo´n zakje. Want de potjes/flesjes nemen natuurlijk ook ruimte in.
Ik denk ook niet dat er 10 verpakkingen van 100ml in passen. 10 kleinere eventueel wel.
Ik heb van die handige hervulbare zakflesjes dus die nemen niet heel veel ruimte in. Bovendien zijn een aantal dingen die ik mee wil nemen maar iets van 50ml. Dus als het zo is dat het inderdaad max 1 liter is maar je wel meer dan 10 stuks mee mag nemen dan moet het prima lukken als ik deo, zonnebrand en body lotion op locatie koop.
Alle reacties Link kopieren Quote
ambra schreef:
26-05-2024 21:33
Maar het gaat er toch om dat er niet meer dan 10 flesjes mee mogen?
Dan keuzes maken. To noemt twaalf dingen. Dus moeten er twee weg. Neem bijvoorbeeld een foundation in poedervorm en laat de vitamine A crème thuis. Dan ben je er al. Of kiezen tussen de medicinale shampoo of de gewone shampoo. Of kiezen tussen een conditioner óf een leave in, in plaats van allebei. Het is niet zo moeilijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaastosti schreef:
26-05-2024 21:41
Ik heb van die handige hervulbare zakflesjes dus die nemen niet heel veel ruimte in. Bovendien zijn een aantal dingen die ik mee wil nemen maar iets van 50ml. Dus als het zo is dat het inderdaad max 1 liter is maar je wel meer dan 10 stuks mee mag nemen dan moet het prima lukken als ik deo, zonnebrand en body lotion op locatie koop.
Voor zover ik weet is er geen regel van max. 10 verpakkingen. Het is totaal max. 1 liter en de verpakkingen mogen niet meer dan 100ml zijn.
Maar test het even uit voor de ochtend van vertrek ineens blijkt dat niet alles past.
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
26-05-2024 21:37
Volgens mij mag dat dus niet. Je mag maar 10 flesjes per 1 liter zakje doen
Misschien ben ik niet bij de tijd of lees ik het verkeerd, maar rijksoverheid zegt dit:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -vliegtuig

Maximaal een liter dus. Verpakt per 100 ml, maar kleiner mag ook. Ik lees niets over maximaal tien stuks, maar ik geef meteen toe dat ik misschien iets verkeerd begrijp?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nova schreef:
26-05-2024 21:43
Voor zover ik weet is er geen regel van max. 10 verpakkingen. Het is totaal max. 1 liter en de verpakkingen mogen niet meer dan 100ml zijn.
Maar test het even uit voor de ochtend van vertrek ineens blijkt dat niet alles past.
Als ik de regels van de luchthaven er even bij pak dan lees ik het ook zo. Maar dan scheelt het al een hele hoop want mijn medicinale shampoo is maar 60ml, foundation 30ml, leave-in 50ml, etc. Dus dan moet het wel kunnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
26-05-2024 21:43
Dan keuzes maken. To noemt twaalf dingen. Dus moeten er twee weg. Neem bijvoorbeeld een foundation in poedervorm en laat de vitamine A crème thuis. Dan ben je er al. Of kiezen tussen de medicinale shampoo of de gewone shampoo. Of kiezen tussen een conditioner óf een leave in, in plaats van allebei. Het is niet zo moeilijk.
Ja dat lijkt me ook. Maar TO vind het wel moeilijk kiezen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven