Onmisbaar voor op vakantie

20-06-2018 14:02 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ga dit jaar meerdere keren naar het buitenland en ben dan ook heel erg benieuwd wat jullie écht onmisbaar vinden om mee te nemen.
En dan niet dingen als scheermesjes of die standaard dingen!


Thanks a lot

x
Een koffer weger gaat ook altijd mee, handig voor op de terug weg.
Alle reacties Link kopieren
stekkerdoos, kofferweger, paspoort en creditcard.
Mariejan schreef:
20-06-2018 14:42
Kussensloop. Als het ergens wat minder fris is, eigen kussensloop en ik slaap toch lekker.

Pakje vochtige wegwerpschoonmaakdoekjes.

Ik ga nogal vaak naar landen met een andere hychiënische standaard :)
Tip:
Inplaats van kussensloop is een t-shirt een optie. Ik neem daarvoor een van partners shirts. Mouwen naar binnen geklapt.
Alle reacties Link kopieren
Echt grappig om te zien wat iedereen voor (gekke) dingen meeneemt hihi :hihi:

Thankssssss jongens :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik neem geen stekkerdoos mee maar een doosje waar je meerdere USB’s in kunt pluggen. Dat is veel kleiner in je koffer, en vrijwel alles kun je tegenwoordig ook via USB opladen.

Sinds ik een vrij ernstig ongeluk kreeg op vakantie heb ik ook altijd een flesje Sterilon bij me om eventuele wondjes te ontsmetten. Ik ben nogal een brokkenpiloot op vakantie, dus dat is me al vaak van pas gekomen.

Een pareo, want die kun je gebruiken als rok, als omslagdoek, als strandhanddoek, als picnickleed, enz, en neemt bijna geen ruimte in en is snel droog.
Alle reacties Link kopieren
En nog een tip voor thuis: mail jezelf een kopie van je paspoort, kopie van je tickets en een lijstje met belangrijke gegevens (creditcardgegevens en noodnummer bij diefstal of verlies, gegevens en telefoonnummers verzekeringen, etc). Mocht je gerold worden of in het ziekenhuis belanden, dan heb je altijd snel toegang tot deze info.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
20-06-2018 18:42
En nog een tip voor thuis: mail jezelf een kopie van je paspoort, kopie van je tickets en een lijstje met belangrijke gegevens (creditcardgegevens en noodnummer bij diefstal of verlies, gegevens en telefoonnummers verzekeringen, telefoonnummer van ambassade of consulaat, etc). Mocht je gerold worden, in het ziekenhuis belanden, of is er een calamiteit, dan heb je altijd snel toegang tot deze info.
Plastic zakjes.
Overal en altijd handig.
Alle reacties Link kopieren
Essentials voor mij zijn: DEET, oordopjes, lakenzak, goede hervulbare fles voor water, vacuüm zakken voor je kleding, hamamdoek, e-reader, klein hoofdlampje (als je moet plassen in de nacht ergens zonder stroom), eigen slotjes, een spork en zakmes (handig als je zelf fruitjes koopt of ander eten voor onderweg), yogalegging, theezakjes, tijgerbalsem (tegen jeuk van muggensteken), een klein spelletje, oortjes, Spotify Premium om offline veel muziek te kunnen luisteren via m'n telefoon, surfshirtje (handig voor dagen op boten/snorkelen tegen het verbranden).

Voor een backpack trip dan ;)
naar een zon/zee/strand vakantie uiteraard niet al dit.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
20-06-2018 18:37
Ik neem geen stekkerdoos mee maar een doosje waar je meerdere USB’s in kunt pluggen. Dat is veel kleiner in je koffer, en vrijwel alles kun je tegenwoordig ook via USB opladen.

Sinds ik een vrij ernstig ongeluk kreeg op vakantie heb ik ook altijd een flesje Sterilon bij me om eventuele wondjes te ontsmetten. Ik ben nogal een brokkenpiloot op vakantie, dus dat is me al vaak van pas gekomen.

Een pareo, want die kun je gebruiken als rok, als omslagdoek, als strandhanddoek, als picnickleed, enz, en neemt bijna geen ruimte in en is snel droog.
Ik wil ook nog graag zo'n soort stekkerdoosje waarin je meerdere USB-kabels kunt doen. Heb je een aanrader?
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag altijd preventief antibiotica aan de dokter. Idem voor motilium en imodium Heb de antibiotica ook al eens nodig gehad...
Ooit zijn we in Thailand nl op zoek moeten gaan naar medicatie tegen migraine. Geen aanrader. .. we weten nog steeds niet wat ze ons daar hebben gegeven ...
Ik zorg dus in de eerste plaats voor medicatie tegen allerlei mogelijke kwalen..niet leuk als je daar op zoek moet gaan.
Verder e reader en kruiswoordpuzzels
Verzorgingsproducten zoals lenzen en lensproduct. Want kan je niet overal kopen.
Dit jaar wegens verre bestemming: deet

Meestal harde schijf met films, map dvd's en speler plus Nintendo voor de kinderen plus een minimale hoeveelheid strips en knutsel materiaal.
Laders en idd verlengsnoer
Haardroger

Verder hangt het wat van de bestemming af...
Meestal heb ik teveel mee.
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Ah ja oordoppen ook
Kussensloop: heel goed idee
Als ik kan neem ik ook mijn eigen kussen mee..
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
20-06-2018 18:43
Plastic zakjes.
Overal en altijd handig.
Ik neem altijd zo n rolletje mee: https://www.swirl.be/nl/Badkamerzakjes- ... n-831.html

Kan dienen voor vuile was, om je lunch in te pakken, voor afval, als boodschappentasje...

Een rolletje boterhamzakjes neem ik ook altijd mee.
Alle reacties Link kopieren
Zwitsers zakmes, snoeten poetsers en ductape. Wijnflessen, allerhande viezige situaties en schuivend meubilair zijn hiermee allemaal op te lossen.
Alle reacties Link kopieren
Paspoort, tickets, geld, creditkaart, oordopjes en medicijnen. Dat is voor mij het belangrijkste.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb standaard een extra bankpasje in mijn koffer zitten. Als mijn tas met portemonnee gejat wordt, kan ik tenminste nog pinnen.

Verder eens met kurkentrekker, stekkerdoos (vooral bij landen met anderssoortige stopcontacten) , mes, vork, lepel, sterilon, oordoppen. En slaapmasker neem ik vlg keer ook mee, was afgelopen week weg en de gordijnen waren overal zo dun dat ik steeds om 4.30 wakker werd.

Antibiotica zou ik wel willen. Maar daar doet mijn huisarts niet aan.

Kopieen van papieren staan ook online.
.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad stekkerblok en powerbank, ziplockzakjes en een tube wasproduct (en ja, je kan in grote delen van de wereld voor een paar centen de was laten doen, maar ik vind het toch handig om bij te hebben).

Verder: een pareo. Die dienst doet als pareo, maar even goed als omslagdoek in bussen en treins waar de airco gruwelijk hard staat of picknickdeken of what ever

Niet levensnoodzakelijk maar wel leuk en handig als je met kinderen reist en er een zwembad in de buurt is: een opblaasbare poolnoodle. Die hebben we een paar jaar geleden op vakantie gekocht en blijft het goed doen.
Alle reacties Link kopieren
E-reader
Creditcard
Kussensloop
Van die gel die je handen ontsmet
Papieren zakdoekjes
Ductape en tieraps
Oordopjes voor slapen
usb stekker en stekkerblokje

En uiteraard paspoort en EHBO doos.. maar dat lijkt me een no brainer. DEET koop ik altijd terplekke is beter dan hier. Zonnehrand neem ik wel mee vanuit thuis, krijg snel bultjes van die rommel en mijn merk kan ik niet overal kopen.

Medicijnen die ik gebruik neem ik mee en overzichtje , mocht het op raken dat het daar kan halen. Er is altijd wel ergens een farmacie. Antibiotica kan je ook daar krijgen, ik neem Thailand even als voorbeeld.. Prima klinieken daar.. Google even naar de werkzame stof van je medicijn en je kan het daar makkelijk kopen

Ga ik een weekje naar de zon dan alleen onmisbaar e-reader, creditcard , sloop en us b stekker. Maar voor kamperen en ver weg de rest..
Alle reacties Link kopieren
minionette schreef:
22-06-2018 23:26
Ik vraag altijd preventief antibiotica aan de dokter. Idem voor motilium en imodium Heb de antibiotica ook al eens nodig gehad...

Bijzonder dat je huisarts dat meegeeft. Ben je zelf medisch onderlegt dat je weet wat je hebt? En dat je dan ook het juiste middel mee hebt gekregen voor die betreffende kwaal?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nummer*Zoveel schreef:
20-06-2018 18:42
En nog een tip voor thuis: mail jezelf een kopie van je paspoort, kopie van je tickets en een lijstje met belangrijke gegevens (creditcardgegevens en noodnummer bij diefstal of verlies, gegevens en telefoonnummers verzekeringen, etc). Mocht je gerold worden of in het ziekenhuis belanden, dan heb je altijd snel toegang tot deze info.
Staat idd al jaren in mijn gmail, alle belangrijke info en kopieen van alles.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
23-06-2018 08:07
Bijzonder dat je huisarts dat meegeeft. Ben je zelf medisch onderlegt dat je weet wat je hebt? En dat je dan ook het juiste middel mee hebt gekregen voor die betreffende kwaal?
Afhankelijk van de bestemming (India, bv) geeft onze huisarts ons ook een redelijk algemene antibiotica mee. En daarbij z'n mobiel nummer zodat we altijd kunnen bellen en hij een eerste inschatting kan maken mochten we net in een regio met abominabele gezondheidszorg zitten.
Alle reacties Link kopieren
Zaklamp.
"Boring conversation anyway"
Ik denk altijd dat ik veel mee sjouw als ik op vakantie ga maar dat valt wel mee als ik zo lees wat anderen die gaan kamperen mee moeten nemen. Dan valt het wel mee vergeleken in mijn hotel.
Ziplockzakjes.
Puntpaprika schreef:
20-06-2018 20:07
Essentials voor mij zijn: DEET, oordopjes, lakenzak, goede hervulbare fles voor water, vacuüm zakken voor je kleding, hamamdoek, e-reader, klein hoofdlampje (als je moet plassen in de nacht ergens zonder stroom), eigen slotjes, een spork en zakmes (handig als je zelf fruitjes koopt of ander eten voor onderweg), yogalegging, theezakjes, tijgerbalsem (tegen jeuk van muggensteken), een klein spelletje, oortjes, Spotify Premium om offline veel muziek te kunnen luisteren via m'n telefoon, surfshirtje (handig voor dagen op boten/snorkelen tegen het verbranden).

Voor een backpack trip dan ;)
naar een zon/zee/strand vakantie uiteraard niet al dit.
Fruitjes? Is dat heel klein fuit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven