Spaanse stad

10-10-2018 22:36 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, titel kan ik niet veranderen 🤣🤣
Stad

Mijn man en ik willen graag half december naar een stad in zuid Europa. Barcelona, Valencia en Milaan : been there.

Ik dacht zelf aan Madrid. Is dat wat rond kerst of sowieso als stad. Of heeft iemand nog andere suggesties?
because wijzigde dit bericht op 10-10-2018 22:37
11.46% gewijzigd
Ohhh staD
Ik dacht aan die oude man met baard èn staf.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat je op een cruise was en hier kwam klagen dat de staf alleen Spaans spreekt :p
Alle reacties Link kopieren
Lissabon schijnt ook leuk te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Waarom maar éen stad? Je kunt ook op alicante vliegen, goedkoop een autootje huren en de kust afrijden. Eten bij Casa el Peon de Pinos, Lekker struinen in guadalest en het kasteel bekijken én de natuur.
Beperken tot één stad superzonde :)
Portugal ook goed?
Ik vind Porto helemaal geweldig, ik heb ook een tip voor een fantastisch hotel op enorm goede locatie.
Sevilla! Prachtige stad, heerlijke sfeer,
Alle reacties Link kopieren
Sevilla. Zeker ook in de kerstperiode.
Lissabon idd. Prachtige stad, beetje vervallen oude glorie. Ben bang dat ze het gaan vernieuwen en de geest eruit halen.
Tip: koop je ov kaart bij een station. Scheelt aanzienlijk!
Granada vind ik een mooie Spaanse stad. Het heeft een prachtige wijk, de albaiysin, met een labyrint van smalle straatjes. Maar ik weet niet hoe het er met kerst is.

Salamanca vind ik echt geweldig, maar dat ligt niet in het zuiden.
Alle reacties Link kopieren
Portugal (Lissabon, Porto) is in december geen aanrader. Koud en veel regen. In Zuid Spanje zit je veel beter. Malaga heeft het beste weer en er is ook mooie kerstverlichting in de straten. Het is mijn favo Europese winterbestemming.
Granada is prachtig maar door de ligging (bergen) een stuk kouder en ook natter. En supertoeristisch en daardoor ook vrij duur. Leuk voor een dagje, maar minder geschikt om er te verblijven.
Sevilla is ook een stuk kouder en natter dan Malaga. Ff snel gegoogeld en gemiddeld 12 vs 17 graden. Het verschil tussen een dikke jas en een t-shirt en binnen eten of buiten lunchen op een terras.
.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan binnenkort naar Cordoba, ik ben me nu een beetje aan het inlezen en wat ik zo zie en lees, verrast me positief. Volgens mij gaan we ons daar prima vermaken.
Is eventueel ook goed te combineren met Sevilla (daar zijn we zelf al geweest, dus slaan we nu over, maar is ook zeker de moeite waard).
Hoe lang ga je?
impala schreef:
11-10-2018 06:55
Portugal (Lissabon, Porto) is in december geen aanrader. Koud en veel regen. In Zuid Spanje zit je veel beter.
.
Dit. Hoe leuk is zo’n weekend als je enkel wegregent? Maar nog liever Valencia, als je een echte stad zoekt. Heeft ook een zachte winter. Nooit de periode voor kerst geweest dus of het dan gezellig is weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Malaga!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
11-10-2018 07:47
.
Dit. Hoe leuk is zo’n weekend als je enkel wegregent? Maar nog liever Valencia, als je een echte stad zoekt. Heeft ook een zachte winter. Nooit de periode voor kerst geweest dus of het dan gezellig is weet ik niet.
Valencia gemiddeld maar 10 graden in december. Malaga rules! En is ook een echte stad, niet alleen maar toeristen. In El Palo (grenst aan de stad) eten Spaanse gezinnen in het weekend vers geroosterde vis aan het strand. Ook in de winter.
.
Valencia maar 10 graden in december - waar lees je dat? Ik had het zelfs even bekeken (wil zelf nog weg) en zie juist overal average max van 16/17 graden.

Bijvoorbeeld: https://www.currentresults.com/Weather/ ... cember.php
(staan zowel Malaga als Valencia bij, makkelijk)
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
11-10-2018 08:19
Valencia maar 10 graden in december - waar lees je dat? Ik had het zelfs even bekeken (wil zelf nog weg) en zie juist overal average max van 16/17 graden.

Bijvoorbeeld: https://www.currentresults.com/Weather/ ... cember.php
(staan zowel Malaga als Valencia bij, makkelijk)
https://www.holiday-weather.com/valenci ... /december/

Hier gaat het om gemiddelde temp en niet gemiddeld max. Dat zal het verschil verklaren?

Als je het precies wil vergelijken, is de historische kalender van Weather Underground een aanrader. Kun je exact zien wat voor weer het was op elke dag in elke maand in het verleden.
Ik heb Valencia en Malaga wel eens vergeleken, omdat ik ook wel eens iets anders wil, maar kwam dan toch steeds weer op Malaga uit. Scheelt echt behoorljk.

Doe dat het liefst op een desktop, ik zie net dat je mobiel alleen de temp ziet en niet de neerslag.
impala wijzigde dit bericht op 11-10-2018 08:32
10.93% gewijzigd
.
En hier 2017 december weer:
https://www.timeanddate.com/weather/spa ... &year=2017
(Even naar beneden scrollen)

Het is niet voor niets dat zoveel pensionados de Costas daar opzoekende de winter?
Impala, Weather Underground toont mij een weerstation in Galicië voor Valencia. Daar is het inderdaad een stuk frisser. Raar.
Alle reacties Link kopieren
Cadiz en dan een dagje met de trein naar Jerez en wat witte dorpjes bezoeken zoals vejer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
VenetiË
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
11-10-2018 08:52
Cadiz en dan een dagje met de trein naar Jerez en wat witte dorpjes bezoeken zoals vejer.
Ik vond Cadiz een tegenvaller (sfeerloos en een windgat) en Jerez eigenlijk alleen leuk om sherry te proeven. En paarden te kijken.
Als je toch die kant op gaat zijn Sevilla en Cordoba leuker om te verblijven. Vind ik.
.
Alle reacties Link kopieren
Toledo, Cuenca, Sevilla, Málaga zijn allemaal leuk.
Vlakbij Cuenca heb je Ciudad Encantada natuurpark met bizarre, hele grote rotsen die door erosie de vorm hebben van mega-champignons, schepen en andere dingen. Google maar eens plaatjes.

Mocht je Madrid kiezen, ga dan zeker even een dagje naar Toledo.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
ijstaart schreef:
11-10-2018 07:08
Wij gaan binnenkort naar Cordoba, ik ben me nu een beetje aan het inlezen en wat ik zo zie en lees, verrast me positief. Volgens mij gaan we ons daar prima vermaken.
Is eventueel ook goed te combineren met Sevilla (daar zijn we zelf al geweest, dus slaan we nu over, maar is ook zeker de moeite waard).
Hoe lang ga je?
Tip: lees voordat je gaat de roman "De hand van Fatima" van Ildefonso Falcones. Dan is de Mezquita nóg indrukwekkender, omdat je dan veel meer weet over hoe die tot stand is gekomen.
Het eerste uur van de dag is de Mezquita gratis te bezoeken en mogen er ook nog geen tourgroepen binnen, dus dat scheelt drukte.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven