Stedentrip NYC

29-09-2018 23:24 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,
Ik zou graag met m’n zusje medio februari een weekje naar NYC willen, maar ik heb stempels in m’n paspoort van vakanties oa Marokko en Turkije. Kan dit evt. consequenties hebben op bv luchthaven of douane. Of kan ik beter een nieuw paspoort aanvragen (wat weer veel geld kost :) of kunnen zij sowieso via het systeem achterhalen waar ik de afg. 5 jaar ben geweest.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
30-09-2018 11:47
Ik zou niet in februari gaan. Volgens mij is het dan daar veel te koud.
Iets met studie, werk en andere verplichtingen, maar t is vergelijkbaar als NL gem. tussen 0-6gr
De voornaamste dingen waar ze op letten is inderdaad of risicolanden óf dat je misschien wil komen werken. Daar houden ze ook niet van.
Klaaglinn schreef:
30-09-2018 16:02
Het ging anders prima in april zonder creditcard
Hoe boek je dan je vliegticket, hotel en excursies? Niet alles kan via paypal.
redbulletje schreef:
30-09-2018 20:13
Hoe boek je dan je vliegticket, hotel en excursies? Niet alles kan via paypal.
Je hoeft toch niet altijd excursies te boeken en die kun je ook cash betalen. En ticket vanuit NL boeken kan met iDeal. Hotels boeken sommigen gewoon bij een NL reisorganisatie.

Ik ben dol op mijn creditcard, maar kan idd prima zonder. En ter plekke werkt cash / debitcard ook altijd.
Alle reacties Link kopieren
Gebruikersnaam87 schreef:
30-09-2018 20:12
Iets met studie, werk en andere verplichtingen, maar t is vergelijkbaar als NL gem. tussen 0-6gr
Plus de klimaatverandering is ook daar gewoon volop aan de gang... geen enkel klimaat ter wereld is meer zo voorspelbaar als een paar decennia geleden. Zoals ik al zei had ik in januari 11 graden Celsius. Herfstachtig, jas open. Wie weet hoe het in 2019 is...
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar naar NY geweest en het jaar daarvoor in Turkije. Stempel staat ook in mijn paspoort, maar hier werd niet naar gevraagd/gekeken en het was ook geen probleem. Dus daar zou ik je niet druk om maken.

Creditcard is ook niet perse noodzakelijk. Ik heb mijn creditcard alleen gebruikt bij de winkels waar we niet met gewone pinpas konden betalen. Dit was echt maar bij een paar, dus hiervoor zou ik wel voldoende cash meenemen. Vliegtickets en hotels hebben wij in NL geboekt, dus ook geen cc voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
.
Just looking for someone to be the Kanye to my Kanye
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-09-2018 20:12
Hoe wil je in Amerika reizen zonder creditcard? Je hebt t nodig bij boeken van je vliegticket en je hotels. Zou er maar eentje aanvragen, je hebt gelukkig nog ruim de tijd daarvoor.
Gewoon vanaf hier met iDeal boek ik hotel/vlieg en excursies.
Alle reacties Link kopieren
Gebruikersnaam87 schreef:
30-09-2018 20:12
Iets met studie, werk en andere verplichtingen, maar t is vergelijkbaar als NL gem. tussen 0-6gr
Haha oeh dan ga je (letterlijk) van een koude kermis thuiskomen. Ik ontkom er helaas niet altijd aan, maar probeer niet voor eind maart naar NY te gaan. Veel te veel gedoe met de winter: vluchten vallen uit, er ligt overal sneeuw, de straten zijn een grote modderboel en het is snijdend koud door de gure wind tussen de gebouwen door.

Een creditcard zou ik zeker wel aanvragen. Vaak kan dit gratis bij je betaalpakket dat je al bij de bank hebt. Visa wordt in ieder geval overal geaccepteerd. Je hebt een creditcard bijvoorbeeld al nodig bij inchecken in het hotel. Anders dan een debitcard (die we in NL hebben) kun je een creditcard namelijk gebruiken om bedragen te reserveren. Dat is ideaal voor hotels en autoverhuur: ze reserveren een borg en geven die weer vrij als je hem niet gebruikt. Je hoeft dan dus niet cash dollars neer te leggen waar je aan het einde van je vakantie mee blijft zitten.

Verder ga je veel plekken tegenkomen waar je debitcard niet wordt geaccepteerd. Dus vraag overal waar je komt eerst of je met je debitcard kan betalen. Ik gebruik in VS nooit mijn debit card: alles is credit.

In restaurants en bars gebruik je nooit je pincode: je geeft je kaart, je krijgt de rekening en je kaart terug en je kunt je rekening ondertekenen en een fooi invullen op de bon. Dan kun je die achterlaten en kun je gaan. Geen idee hoe ze dat met een debit card doen.
patsy--stone schreef:
30-09-2018 23:04
Plus de klimaatverandering is ook daar gewoon volop aan de gang... geen enkel klimaat ter wereld is meer zo voorspelbaar als een paar decennia geleden. Zoals ik al zei had ik in januari 11 graden Celsius. Herfstachtig, jas open. Wie weet hoe het in 2019 is...
Ik ooit eens -18 en een keer sneeuw in april.
Stampertje12 schreef:
07-10-2018 23:30
Haha oeh dan ga je (letterlijk) van een koude kermis thuiskomen. Ik ontkom er helaas niet altijd aan, maar probeer niet voor eind maart naar NY te gaan. Veel te veel gedoe met de winter: vluchten vallen uit, er ligt overal sneeuw, de straten zijn een grote modderboel en het is snijdend koud door de gure wind tussen de gebouwen door.

Een creditcard zou ik zeker wel aanvragen. Vaak kan dit gratis bij je betaalpakket dat je al bij de bank hebt. Visa wordt in ieder geval overal geaccepteerd. Je hebt een creditcard bijvoorbeeld al nodig bij inchecken in het hotel. Anders dan een debitcard (die we in NL hebben) kun je een creditcard namelijk gebruiken om bedragen te reserveren. Dat is ideaal voor hotels en autoverhuur: ze reserveren een borg en geven die weer vrij als je hem niet gebruikt. Je hoeft dan dus niet cash dollars neer te leggen waar je aan het einde van je vakantie mee blijft zitten.

Verder ga je veel plekken tegenkomen waar je debitcard niet wordt geaccepteerd. Dus vraag overal waar je komt eerst of je met je debitcard kan betalen. Ik gebruik in VS nooit mijn debit card: alles is credit.

In restaurants en bars gebruik je nooit je pincode: je geeft je kaart, je krijgt de rekening en je kaart terug en je kunt je rekening ondertekenen en een fooi invullen op de bon. Dan kun je die achterlaten en kun je gaan. Geen idee hoe ze dat met een debit card doen.
Misschien is hotel vooraf vanuit werk ofzo geboekt/betaald en ze accepteren ook gewoon cash in restaurants en bars. Auto hoef je in New York niet te huren.

Ben dol op mijn creditcards hoor, maar het is onzin dat je niet zonder zou kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik had stempels van Egypte, Turkije, Marokko op mijn paspoort maar geen problemen gehad. Een meisje voor me kreeg een lach kick uit het niets en moest mee voor wat vragen. Verdachte situatie maar zag haar later weer. En er reisde iemand in zo'n witte jurk met een zwart band op zijn hoofd werd ook automatisch meegenomen voor verhoor. Tja.. overdreven soms maar Nederland kan er soms een voorbeeld aan nemen. Mijn vriend is een keer op Schiphol een vliegtuig ingestapt zonder ooit zijn paspoort te laten zien. Hoe in vredesnaam! Maargoed.

In februari naar NYC. Je durft wel. Ik had overigens wel een creditcard aangevraagd en ook gebruikt. Puur omdat ik niet met veel cash wilde rondlopen daar.

Tip, bij bestelling in restaurant of café staat vaak ook op de bon al fooi berekend. Vraag daarom altijd om een bon voor dat je betaalt. Je hoeft natuurlijk geen 2x fooi te geven.
En soms rekenen ze iets voor het tafel dekken. Is daar gewoon maar alles kun je op de bon terug vinden.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
30-09-2018 15:55
Als je naar de VS gaat is een creditcard erg handig. In de VS wordt er veel gebruik van gemaakt.
Met een bankpas die geschikt is voor het Maestro netwerk kan je ook alles betalen. En als je het hotel vantevoren boekt en betaalt is ook dat geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Gebruikersnaam87 schreef:
30-09-2018 20:09
Kak, ben ook x aantal jaar terug op vak. naar Egypte geweest :lol:
Net terug uit USA en heb stempels in mn paspoort van Egypte van dit jaar en vorig jaar. Niemand heeft wat gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
11-10-2018 18:18
Met een bankpas die geschikt is voor het Maestro netwerk kan je ook alles betalen. En als je het hotel vantevoren boekt en betaalt is ook dat geen probleem.
Je moet nog borg betalen bij aankomst in het hotel. Is arelaxed als je 300 dollar moet inleveren dat je pas terugkrijgt als je het land weer uit gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees wel heel vaak dat februari wordt afgeraden en begin heel erg te twijfelen. Misschien moe ik heel veel zeuren voor ee meivakantie, want wat ik nu lees😢
Alle reacties Link kopieren
xxlizzie schreef:
04-10-2018 16:12
Ik ben vorig jaar naar NY geweest en het jaar daarvoor in Turkije. Stempel staat ook in mijn paspoort, maar hier werd niet naar gevraagd/gekeken en het was ook geen probleem. Dus daar zou ik je niet druk om maken.

Creditcard is ook niet perse noodzakelijk. Ik heb mijn creditcard alleen gebruikt bij de winkels waar we niet met gewone pinpas konden betalen. Dit was echt maar bij een paar, dus hiervoor zou ik wel voldoende cash meenemen. Vliegtickets en hotels hebben wij in NL geboekt, dus ook geen cc voor nodig.
Is idd niet fijn om altijd op je hoede te moeten zijn omdat je veel cash bij je hebt.
Gebruikersnaam87 schreef:
18-10-2018 08:40
Ik lees wel heel vaak dat februari wordt afgeraden en begin heel erg te twijfelen. Misschien moe ik heel veel zeuren voor ee meivakantie, want wat ik nu lees😢
Ik heb weleens de halve marathon van New York gelopen, die is half maart. De weken voorafgaand tot de week voor de marathon was het in feb en begin maart heerlijk voorjaarsweer geweest en daarna sloeg het om met enorme bergen sneeuw en ijzige kou en wind. Heb die halve marathon echt in de vrieskou gelopen. Maar het was wel heel mooi en zonnig! En toch nog niet idioot druk overal.

Maar mijn punt is, het was dus in februari blijkbaar heerlijk weer geweest, haha!

Ben ook eens naar Chicago geweest in februari, ook ontzettend koud en heel veel wind. Maar wel prachtig hoor! Zolang het maar niet regent is mijn gedachte altijd.

En hotelprijzen lekker laag, dat kan flink schelen. Niet tijdens de halve marathon natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Gebruikersnaam87 schreef:
18-10-2018 08:40
Ik lees wel heel vaak dat februari wordt afgeraden en begin heel erg te twijfelen. Misschien moe ik heel veel zeuren voor ee meivakantie, want wat ik nu lees😢
Ik zou ook liever later in het jaar gaan maar een vriendin van mij was er ooit in mei en die is echt weggeregend daar. Dat is ook niet fijn. Wij waren er begin september jaren geleden en toen was het 35graden, dan doe je ook niet zoveel als je eigenlijk zou willen. En net wat je hier leest er zijn ook mensen die wel lekker weer hadden in de winter.
Bereid je goed voor en zorg , als het dan koud is en sneeuw ligt, dat je echt goede schoenen/ laarzen hebt. Ik zou me dan vooral zorgen maken over de vlucht en het vervoer.
Alle reacties Link kopieren
Beste periode voor NY is einde lente (mei, begin juni) of einde zomer (eind september, begin oktober). Buiten die momenten is er gewoon landklimaat en heb je dus bloedhete zomers en heel koude winters.

In de praktijk is het vaak maar een paar weken mooi in zo'n periode tussen uitersten, dus het is lastig om er echt een kader op te plakken. En je kunt dus een prachtige week hebben in februari en een ellendige week in mei.

Maar in mei en eind september heb ik by far de beste ervaringen daar (en ik kom er zes keer per jaar). Nadeel is vooral dat Manhattan een betonnen blokkendoos is en dat weer er gewoon heel erg wordt versterkt: hitte blijft hangen (geen bomen die iets afkoelen en weinig wind) en in de winter jaagt juist de wind de kou door de stad heen.

Aan de andere kant: kleed jezelf goed aan en vraag je af hoeveel je daadwerkelijk door de stad gaat lopen. Het is toch geen wandelstad, neem lekker ubers en je zit prima warm. Goede laarzen mee tegen de modder op de stoep en je komt een heel eind. Als je je muts en handschoenen maar niet vergeet.
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
30-09-2018 23:04
Plus de klimaatverandering is ook daar gewoon volop aan de gang... geen enkel klimaat ter wereld is meer zo voorspelbaar als een paar decennia geleden. Zoals ik al zei had ik in januari 11 graden Celsius. Herfstachtig, jas open. Wie weet hoe het in 2019 is...
En hoe vaker we die grote plas overvliegen hoe warmer dat klimaat vanzelf wordt :-)
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
19-10-2018 19:40
En hoe vaker we die grote plas overvliegen hoe warmer dat klimaat vanzelf wordt :-)
Daarom compenseer ik mijn vluchten dubbel :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven