Suf, maar we moeten mee: tips voor boeken van cruise?

14-04-2022 15:08 105 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarschijnlijk zijn er hier weinig mensen te vinden die regelmatig een cruise boeken, maar wie weet.
Mijn man en ik gaan een cruise boeken voor eind mei, om mijn schoonmoeder een plezier te doen. Ze is erg broos van gezondheid en wil ontzettend graag alsnog de cruise maken die twee jaar geleden door corona niet doorging en ze vorig jaar door een ongeval niet kon maken. Het is een soort laatste wens en ze wil heel graag dat wij ook meegaan. Zij en mijn schoonzus hebben inmiddels geboekt. Ik had weerstand, vond het een slecht plan omdat mijn schoonmoeder het in mijn ogen niet aankan, en ik heb verder zelf helemaal geen verlangen naar een cruise op zo'n drijvende flat, maar allez, alles voor mijn schoonmoeder. Ze wil het zelf heel erg graag en dus gaan we mee.
Gisteren bekeken we diverse opties op internet. Vanochtend weer, helaas waren de prijzen opeens een stuk hoger. Navraag bij een van de aanbieders leerde dat er een actie was van Holland America Lijn, die vandaag is afgelopen.

Concrete vraag van mij: wie heeft ervaring met het boeken van cruises? Zitten die meestal vol (het gaat om een cruise van een week naar Noorwegen) of juist niet? Is het handig om nog te wachten met boeken omdat er wellicht last minutes komen of lopen we dan een groot risico dat de cruise vol is? Zijn er slimmigheidjes in dezen? (ik heb al gekeken via een Duitse site, zelfde prijzen) Andere tips en tricks?
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel plezier.
Ik zou vooraf een rolstoel huren en je schoonmoeder daarin zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel plezier gewenst!
Alle reacties Link kopieren Quote
eva-luna schreef:
14-04-2022 19:02
Welgeteld één negatieve reactie was er.. beetje sneu grapje dus :P

TO, ik ken wel wat mensen die graag op cruise gaan en die zijn erg enthousiast.
Lijkt mij ook wel leuk om eens te proberen, zeker richting Noorwegen.

Ja dat grapje was ook gericht op die specifieke reactie, vandaar de quote 🤷🏻‍♀️
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, heerlijk lijkt me dat.
Ik vond cruisen verrassend leuk, het was hier een experiment maar we gaan het herhalen. Lekker iedere ochtend ergens achter wakker worden met een zeedag tussendoor.

qua prijs is het wisselend, soms heb je geluk. Ik boek als ik de prijs/kwaliteit ok vind. En kijk daarna niet meer.

Met welk schip zou je gaan? Sommigfe hebben nu paaskortingen
Gisselle schreef:
14-04-2022 19:03
Nu wil ik ook gaan cruisen met mijn moeder! Iemand nog een tip? :-D
Doen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Allereerst je "cookies" verwijderen op je browser om te kijken of dit de prijzen wat doen zakken.
De cruise is mooi, gezien de gezondheid van schoonmoeder zullen er voor haar weinig excursies inzitten? Hou daar dus rekening mee. In een pendelboot, dan een busreis, in en uit de bus en weer terug op de boot.
Alle reacties Link kopieren Quote
appelwangetje schreef:
14-04-2022 15:35
En wie gaat dat betalen? Noway dat ik mijn geld uitgeef aan iets wat ik niet vind kwa vakantie.
Als ik mee moet dan regelt en betaald degene maar van wie ik mee moet. Zo niet ga ik dus niet mee
Nee, stel je voor dat je iets voor een ander over hebt.. :nooo:
Teva1979 schreef:
15-04-2022 22:31
Allereerst je "cookies" verwijderen op je browser om te kijken of dit de prijzen wat doen zakken.
De cruise is mooi, gezien de gezondheid van schoonmoeder zullen er voor haar weinig excursies inzitten? Hou daar dus rekening mee. In een pendelboot, dan een busreis, in en uit de bus en weer terug op de boot.
Er zijn weinig havens waar je in een pendelboot moet.
Al geef ik toe dat ik het voor Noorwegen niet zo weet.
Als je via de rederij boekt, hoef je meestal niet veel te lopen en veel bieden ook een goede rolstoelservice.
Alle reacties Link kopieren Quote
lisalai schreef:
14-04-2022 18:15
[...]
Als jullie het leuk vinden kan ik hier volgende maand een soort blogje bijhouden van de cruiseweek, mijn 'cruisade'.
Ja, leuk!
Ik heb nooit een cruise overwogen, eigenlijk zo ongeveer vanwege hetzelfde idee als jij beschreef.
Dus ik zou het wel leuk vinden om te lezen hoe het jou bevalt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Titatoverbal schreef:
15-04-2022 22:41
Er zijn weinig havens waar je in een pendelboot moet.
Al geef ik toe dat ik het voor Noorwegen niet zo weet.
Als je via de rederij boekt, hoef je meestal niet veel te lopen en veel bieden ook een goede rolstoelservice.
Als op een verjaardag zitten al te heftig is, dan zijn excursies dat ook. Maar als zij af en toe gewoon lekker op de boot blijft
Alle reacties Link kopieren Quote
Titatoverbal schreef:
15-04-2022 22:41
Er zijn weinig havens waar je in een pendelboot moet.
Al geef ik toe dat ik het voor Noorwegen niet zo weet.
Als je via de rederij boekt, hoef je meestal niet veel te lopen en veel bieden ook een goede rolstoelservice.
Als op een verjaardag zitten al te heftig is, dan zijn excursies dat ook. Maar als zij af en toe gewoon lekker op de boot blijft
Alle reacties Link kopieren Quote
Titatoverbal schreef:
15-04-2022 22:41
Er zijn weinig havens waar je in een pendelboot moet.
Al geef ik toe dat ik het voor Noorwegen niet zo weet.
Als je via de rederij boekt, hoef je meestal niet veel te lopen en veel bieden ook een goede rolstoelservice.
Als op een verjaardag zitten al te heftig is, dan zijn excursies dat ook. Maar als zij af en toe gewoon lekker op de boot blijft
Alle reacties Link kopieren Quote
Na 1 cruise in 2019 was ik om. Een mooi drijvend hotel met alles erop en eraan, elke dag aanleggen in een nieuwe haven, waar je weer een nieuwe stad kunt verkennen. Ik had meteen weer geboekt voor het jaar erna, maar helaas: Corona. Wij boekten bij TUI, mein Schiff. Voordeel is dat het echt all inclusieve is, dus geen torenhoge rekeningen achteraf voor je drankjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn schoonmoeder houdt er rekening mee dat zij niet of nauwelijks van het schip af zal gaan. Ze vindt het prima als wij er wel op uit gaan, dat is ook leuker voor mijn schoonzus natuurlijk die dat anders alleen had moeten doen. Als het niet goed gaat met mijn schoonmoeder, kunnen we 'diensten' rouleren zodat er steeds iemand bij haar blijft.
Nog niets gelezen, maar vind dat je erg negatief bent over een cruise. Helemaal een cruise naar Noorwegen (zelf gedaan!). Was echt prachtig.

En ja, ik ken alle nadelen en minpunten verder ook hoor, ik zou het niet snel nog eens doen (wellicht wel nog in die regio, maar niet ergens anders naartoe, of ''cruisen om het cruisen''). Maar als je dan toch mee moet. Je doet alsof je naar de goelag moet.
Alle reacties Link kopieren Quote
OliveHoover schreef:
17-04-2022 14:56
Nog niets gelezen, maar vind dat je erg negatief bent over een cruise. Helemaal een cruise naar Noorwegen (zelf gedaan!). Was echt prachtig.

En ja, ik ken alle nadelen en minpunten verder ook hoor, ik zou het niet snel nog eens doen (wellicht wel nog in die regio, maar niet ergens anders naartoe, of ''cruisen om het cruisen''). Maar als je dan toch mee moet. Je doet alsof je naar de goelag moet.
Er is al geboekt hoor….
Kijk eens op het Youtube kanaal van Emma Cruises.
Ik heb nog nooit een cruise geboekt maar wel vol interesse haar video's gekeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor de cruise blijken we een negatieve coronatest te moeten overleggen, die niet ouder is dan 24 uur. Dat wordt nog best een uitdaging denk ik, de locatie voor testen voor toegang is in onze woonplaats volgens mij al gesloten en dat zal op meer plekken zo zijn. Mijn oog viel op die voorwaarde en ik heb het per mail expliciet nagevraagd, antwoord was dat het inderdaad moet. Ik vraag me ernstig af of alle bijna 3.000 passagiers dit ook lezen. Je zult het maar over het hoofd zien omdat testen voor toegang nergens meer nodig is en dan op de wal moeten blijven?!
Mijn schoonzus heeft momenteel corona. Volgens mij kun je daarna nog heel lang positief testen, hopelijk is genezen zijn ook goed en staat dat ergens geregistreerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan me wel voorstellen dat ze op een schip waar iedereen op elkaars lip zitten voorzichtig zijn
https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_ ... uise_ships
Er gaan best veel mensen mee met een kwetsbare leeftijd, zoals je schoonmoeder
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik begrijp het ook wel. Heb al gezocht op testlocaties, een antigeentest mag kennelijk ook, die prijs valt nog wel mee (rond 40 euro pp).
Alle reacties Link kopieren Quote
Lees je sowieso goed in.

Het is Amerikaans en streng in veel dingen. Wat ik eerder ook al aangaf mbt het verbod op bv drank aan boord meenemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
lisalai schreef:
17-04-2022 14:28
Mijn schoonmoeder houdt er rekening mee dat zij niet of nauwelijks van het schip af zal gaan. Ze vindt het prima als wij er wel op uit gaan, dat is ook leuker voor mijn schoonzus natuurlijk die dat anders alleen had moeten doen. Als het niet goed gaat met mijn schoonmoeder, kunnen we 'diensten' rouleren zodat er steeds iemand bij haar blijft.
Kan ze niet in een rolstoel mee dan?

Wbt corona testen dat zal de gemiddelde cruise reiziger echt wel weten.
Velen hebben al twee jaar op hun cruise gewacht en Amerikanen bereiden alles tot in de puntjes voor van minuut tot minuut.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik word er lichtelijk nerveus van, bang om toch nog iets over het hoofd te zien.

Als mijn schoonmoeder zich goed genoeg voelt kan ze volgens haarzelf met haar rollator best uit de voeten. Een rolstoel vindt ze niet nodig. Daar moeten we het nog eens goed over hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
lisalai schreef:
19-04-2022 22:40
Ik word er lichtelijk nerveus van, bang om toch nog iets over het hoofd te zien.

Als mijn schoonmoeder zich goed genoeg voelt kan ze volgens haarzelf met haar rollator best uit de voeten. Een rolstoel vindt ze niet nodig. Daar moeten we het nog eens goed over hebben.
De afstanden zijn enorm op zo'n schip.
Onder het mom van 'dan kun je je energie aan de leuke dingen / het eten besteden ipv gangen met deurtjes naar hutten' gaat ze misschien om. Ik zou en en doen. De rollator om zelf in de benen te blijven en de rolstoel om ook op mindere dagen naar het restaurant te kunnen / Ergens op het schip heen te kunnen (en gezien de afstanden zal dat wel eens vaker zijn dan ze nu denkt).

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven