Tips New york
vrijdag 14 november 2025 om 17:07
in de herfst van 2026 gaan we een week naar New York! Super leuk, stond in 2020 al op de planning maar daar kwam een virusje tussendoor
nu dus eindelijk het plan weer opgepakt!
Hotel is inmiddels geboekt, 2 blokken rechts van Bryant park dus wel een goede locatie volgens mij. We gaan veel lopend doen en anders met de metro. Ik heb destijds al wel dingen opgeschreven die we wilden gaan doen, maar alle tips zijn welkom. Dochter is dan inmiddels 14 en geen 8 meer, dus de speeltuintjes heb ik geschrapt uit het schema
Dingen die we zeker willen doen :
Empire State building bezoeken
9/11 museum en memorial
High line
Staten island ferry voor het Vrijheidsbeeld
Roosevelt island tramway
Musical, maar kijken dan wat er speelt
Central park bezoeken
Times square
Winkelen, Fao Schwarz, Lego store, Harry Potter winkel.
Ik krijg graag nog meer tips en tricks voor ons bezoek! Restaurant-tips zijn ook welkom
Hotel is inmiddels geboekt, 2 blokken rechts van Bryant park dus wel een goede locatie volgens mij. We gaan veel lopend doen en anders met de metro. Ik heb destijds al wel dingen opgeschreven die we wilden gaan doen, maar alle tips zijn welkom. Dochter is dan inmiddels 14 en geen 8 meer, dus de speeltuintjes heb ik geschrapt uit het schema
Dingen die we zeker willen doen :
Empire State building bezoeken
9/11 museum en memorial
High line
Staten island ferry voor het Vrijheidsbeeld
Roosevelt island tramway
Musical, maar kijken dan wat er speelt
Central park bezoeken
Times square
Winkelen, Fao Schwarz, Lego store, Harry Potter winkel.
Ik krijg graag nog meer tips en tricks voor ons bezoek! Restaurant-tips zijn ook welkom
vrijdag 14 november 2025 om 21:13
vrijdag 14 november 2025 om 21:25
Met de metro is Coney Island best te doen. Daar kun je ook hotdogs eten bij de oudste hotdogzaak van NY. Bij Katz van de film When Harry met Sally Pastrami eten. Wel druk en duur. Zijn naar Michael Jackson the musical geweest en the Lion King. Geboekt via Eric maar als het je niet zo veel uitmaakt waar je zit of welke musical kun je ook bij Times Square goedkopere kaartjes scoren. Vanaf JFK naar Manhattan in een Yellow Cab, is flat rate en dat is wel echt NY natuurlijk. De eerste ochtend ben je waarschijnlijk vroeg wakker. Ga dan met de Hop on Hop off bus en doe de hele route. Zo krijg je een goede eerste indruk. Fifth Avenue met de dure en luxe winkels. Ellis Island vond ik ook indrukwekkend. Qua veiligheid: niet 's nachts in de metro en in bepaalde buurten komen. De eerste keer was ik overweldigd door alles, zo groot zo immens alles. Wat ik wel heel erg vond was de schrijnende armoede: daklozen overal. En dan niet alleen mannen maar ook vrouwen met jonge kinderen. Dan voelde ik me wel behoorlijk beschaamd om daar als "rijke" toerist te lopen.
vrijdag 14 november 2025 om 22:03
Ook al denk je dat je alles lopend gaat doen....haal een metrokaart! Er gaan op elke hoek van de straat wel metro´s uptown of downtown en dat scheelt zoveel energie, dan heb je ook nog energie over om dingen te bekijken en eventueel te wachten in wachtrijen.
Want New York is prachtig, maar er is zoveel te zien en te doen...je bent kapot na een drukke dag.
Want New York is prachtig, maar er is zoveel te zien en te doen...je bent kapot na een drukke dag.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
vrijdag 14 november 2025 om 23:01
Metro moeten we even voor kijken, want ik heb begrepen dat de 7-dagen kaart er uit gaat en je dan per rit kan betalen met je cc en als je op $35 (de prijs van de 7-daagse kaart) zit het daarna gratis is. Of zoiets in ieder geval, dat moet ik dus nog uitzoeken 
Vanaf jfk naar ons hotel doen we met de airtrain. Laatste stukje met de metro, dan zijn we voor $11 pp klaar en met een uurtje sta je in de stad. Met de yellow cab betaal je zo’n $100,-. Dat vind ik echt zonde van het geld, kan ik leukere dingen van doen.
‘S nachts gaan we sowieso niet op pad denk ik. Er gaat nog een vriendin mee die de stad wat beter kent ook. Komt goed
Vanaf jfk naar ons hotel doen we met de airtrain. Laatste stukje met de metro, dan zijn we voor $11 pp klaar en met een uurtje sta je in de stad. Met de yellow cab betaal je zo’n $100,-. Dat vind ik echt zonde van het geld, kan ik leukere dingen van doen.
‘S nachts gaan we sowieso niet op pad denk ik. Er gaat nog een vriendin mee die de stad wat beter kent ook. Komt goed
vrijdag 14 november 2025 om 23:03
We willen juist ook zorgen dat we niet compleet kapot zijn na een dagFiredragon schreef: ↑14-11-2025 22:03Ook al denk je dat je alles lopend gaat doen....haal een metrokaart! Er gaan op elke hoek van de straat wel metro´s uptown of downtown en dat scheelt zoveel energie, dan heb je ook nog energie over om dingen te bekijken en eventueel te wachten in wachtrijen.
Metro ga ik dus nog uitzoeken wat het voordeligst is daarvoor. Maar juist het op ons gemak door de stad wandelen vinden we ook leuk. Dan zie je zoveel meer dan met de metro.
vrijdag 14 november 2025 om 23:29
Als je pech hebt sta je zomaar twee uur in de rij voor border security op JFK. Als je dan nog met de airtrain en de metro moet, ben je wel echt kapot bij aankomst in hotel. Wij tenminste wel. Dus wees voorbereid, ik had geen idee dat het zo lang zou duren voor we eindelijk de airtrain konden nemen.Irregular_Choice schreef: ↑14-11-2025 23:01Metro moeten we even voor kijken, want ik heb begrepen dat de 7-dagen kaart er uit gaat en je dan per rit kan betalen met je cc en als je op $35 (de prijs van de 7-daagse kaart) zit het daarna gratis is. Of zoiets in ieder geval, dat moet ik dus nog uitzoeken
‘S nachts gaan we sowieso niet op pad denk ik. Er gaat nog een vriendin mee die de stad wat beter kent ook. Komt goed![]()
vrijdag 14 november 2025 om 23:49
Ligt ook aan waar je in NY in een hotel zit of Metro handig is. Wij zaten niet ver van een metrostation maar van daar naar hotel lopen met bagage zagen wij niet zitten. En het ligt eraan hoeveel vliegtuigen tegelijk met jullie binnen komen of je beetje snel door immigrations bent. Bij eerste keer hebben we heel lang moeten wachten. Daarop volgende keren ging het veel vlotter misschien ook omdat het niet onze eerste ESTA was toen? Eerste keer vond ik het ook best spannend bij immigrations, kregen heel wat vragen op ons afgevuurd. Laatste keren werd er nauwelijks iets gevraagd. En hou rekening mee dat de prijzen die op artikelen staan niet de prijs is die je aan de kassa betaalt, er komt nog tax bij op en vergeet de fooien in restaurants ook niet.
vrijdag 14 november 2025 om 23:56
Volgens mij is deze nog niet genoemd, anders overheen gelezen: wij vonden de New York pass een hele fijne uitkomst! Omdat wij toen ook erg veel bezienswaardigheden wilden zien zoals musea, empire state building, etc. was dit toen voor ons rendabel. Ook fietsverhuur zat er bij in. Extra voordeel is dat je de wachtrijen vaak kan skippen.
En er zaten ook echt leuke activiteiten bij waar we normaal niet zo snel aan hadden gedacht (zoals een catacombe onder New York
)
Denk vooral goed om te checken of het rendabel is tov wat je allemaal wil doen! Wij zijn zelf in 2022 geweest.
Denk vooral goed om te checken of het rendabel is tov wat je allemaal wil doen! Wij zijn zelf in 2022 geweest.
whups79 wijzigde dit bericht op 15-11-2025 10:28
0.34% gewijzigd
En nu?
zaterdag 15 november 2025 om 00:01
Maar daar moet ik ook op wachten als ik een taxi neem daarna. Trein en metro vind ik geen probleem verder. Ik heb een goede koffer met wieltjes, hoef nergens mee te sjouwen en na 8 uur vliegen ben ik altijd prima uitgerustMabel schreef: ↑14-11-2025 23:29Als je pech hebt sta je zomaar twee uur in de rij voor border security op JFK. Als je dan nog met de airtrain en de metro moet, ben je wel echt kapot bij aankomst in hotel. Wij tenminste wel. Dus wees voorbereid, ik had geen idee dat het zo lang zou duren voor we eindelijk de airtrain konden nemen.
zaterdag 15 november 2025 om 00:05
Ik heb ervaring met Amerikayellowpino schreef: ↑14-11-2025 23:49Ligt ook aan waar je in NY in een hotel zit of Metro handig is. Wij zaten niet ver van een metrostation maar van daar naar hotel lopen met bagage zagen wij niet zitten. En het ligt eraan hoeveel vliegtuigen tegelijk met jullie binnen komen of je beetje snel door immigrations bent. Bij eerste keer hebben we heel lang moeten wachten. Daarop volgende keren ging het veel vlotter misschien ook omdat het niet onze eerste ESTA was toen? Eerste keer vond ik het ook best spannend bij immigrations, kregen heel wat vragen op ons afgevuurd. Laatste keren werd er nauwelijks iets gevraagd. En hou rekening mee dat de prijzen die op artikelen staan niet de prijs is die je aan de kassa betaalt, er komt nog tax bij op en vergeet de fooien in restaurants ook niet.
zaterdag 15 november 2025 om 00:07
Ik ga even kijken inderdaad! Vorige keer was het niet zo interessant, maar toen zouden we ook geen musea bezoeken bijvoorbeeld. De uitjes die we toen gepland hadden, waren echt aangepast op een 8-jarige en dat zal nu wel heel anders gaan natuurlijk.Whups79 schreef: ↑14-11-2025 23:56Volgens mij is deze nog niet genoemd, anders overheen gelezen: wij vonden de New York pass een hele fijne uitkomst! Omdat wij toen ook erg veel bezienswaardigheden wilden zien zoals musea, empire stays building, etc. was dit toen voor ons rendabel. Ook fietsverhuur zat er bij in. Extra voordeel is dat je de wachtrijen vaak kan skippen.En er zaten ook echt leuke activiteiten bij waar we normaal niet zo snel aan hadden gedacht (zoals een catacombe onder New York
)
zaterdag 15 november 2025 om 04:32
Wij zijn in plaats van op het empire State building op het Rockefeller centre geweest.
Lager, goedkoper en betere mogelijkheden om foto’s te maken, omdat je dus minder hoog zit. Tenminste, dat denk ik dus want heb empire State building dus niet gedaan.
Skyline vanaf kant van New Jersey is ook mooi, zeker ‘‘s avonds. Ff over met de pont.
Lager, goedkoper en betere mogelijkheden om foto’s te maken, omdat je dus minder hoog zit. Tenminste, dat denk ik dus want heb empire State building dus niet gedaan.
Skyline vanaf kant van New Jersey is ook mooi, zeker ‘‘s avonds. Ff over met de pont.
zaterdag 15 november 2025 om 08:39
We weten nog niet zeker welk uitzichtpunt we willen doen. The edge is ook heel tof en ESB is eigenlijk wel gewoon heel iconisch natuurlijk. Maar TOTR staat ook nog op de nominatieSunShine35 schreef: ↑15-11-2025 04:32Wij zijn in plaats van op het empire State building op het Rockefeller centre geweest.
Social media is oke, deel of zeg nooit gekke dingen over Amerika.
zaterdag 15 november 2025 om 08:40
Klinkt leuk! Ga ik opschrijven
zaterdag 15 november 2025 om 10:22
Vorig jaar ben ik geweest met onze dochter.
Veel dingen zijn al genoemd.
Een fietstour door central park vonden we ook echt een aanrader.
Verder hebben we, ondanks de goede locatie van ons hotel, toch ook regelmatig gebruik gemaakt van de metro. Het vele lopen is echt vermoeiend! Een week kaart van de metro is ideaal.
Verder hebben we, ondanks de goede locatie van ons hotel, toch ook regelmatig gebruik gemaakt van de metro. Het vele lopen is echt vermoeiend! Een week kaart van de metro is ideaal.
zaterdag 15 november 2025 om 12:05
Maar die gaan ze dus afschaffen heb ik begrepenvalisa schreef: ↑15-11-2025 10:22Vorig jaar ben ik geweest met onze dochter.
zaterdag 15 november 2025 om 13:11
Ook gratis: Op zondag naar de kerkdienst in Time Square church. Totaal niet te vergelijken met kerkdiensten hier. En dat in een geweldig gebouw, een oud theater. Je kan weer weg wanneer je wilt. Mijn kinderen vonden het op die leeftijd ook heel indrukwekkend.
De laatste dag toen we moe van het lopen waren, zijn we met een boot om Manhattan gevaren. Dat is ook een leuke plek om even bij te komen op een terras. Je hebt daar heerlijk de avondzon.
Ik zou echt kijken voor een metrokaart. De eerste dat ik heen ging dacht ik ook dat ik het meeste kon lopen, maar dat viel toch tegen. Na de eerste dag had ik al ontzettende zere voeten en zijn we gelijk over gegaan op de metro.
Een rondje Chinatown vonden mijn kinderen ook gaaf met het vreemde eten, zoals kikkers.
De laatste dag toen we moe van het lopen waren, zijn we met een boot om Manhattan gevaren. Dat is ook een leuke plek om even bij te komen op een terras. Je hebt daar heerlijk de avondzon.
Ik zou echt kijken voor een metrokaart. De eerste dat ik heen ging dacht ik ook dat ik het meeste kon lopen, maar dat viel toch tegen. Na de eerste dag had ik al ontzettende zere voeten en zijn we gelijk over gegaan op de metro.
Een rondje Chinatown vonden mijn kinderen ook gaaf met het vreemde eten, zoals kikkers.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in