Vakantie in Nederland

04-02-2024 11:37 38 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie weet er een leuke vakantiebestemming binnen Nederland (hotel of bungalowpark, regio maakt niet zoveel uit)? We zijn jaren in Nederland op vakantie geweest en ik had graag eens naar bijvoorbeeld Spanje of Italië gegaan maar man wil dat beslist niet i.v.m. zijn hoogbejaarde ouders dus het wordt weer Nederland. Dus wie helpt me een beetje op weg met een leuke bestemming waar ook nog wat te doen/zien is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ouders kunnen jarenlang hoogbejaard zijn, dus dan zou je zo lang niet ver weg kunnen? Ik houd er al jaren rekening mee dat ik tijdens een vakantie ineens terug moet. Dat is zelfs vanuit Afrika te realiseren binnen een dag of twee.
Maar goed, dat was je vraag niet :) Ik vind binnen Nederland de Veluwe en Limburg de leukste gebieden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie zijn ‘we’, welke interesses, periode, budget, hoe lang, waar vandaan? Soms is Duitsland of België dichterbij vanaf een bepaalde plaats dan bijvoorbeeld de kop van Noord-Holland.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Neem je fietsen mee ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben niet heel bekend met vakanties in Nederland maar waar wij ons heel goed hebben vermaakt is Zuid Limburg (Zaten toen op camping in Landgraaf) en West Friesland (kleine boerderij camping in de buurt van Alkmaar)

Investeer in een museumjaarkaart, neem je fietsen mee en ga er op uit.
Zuid Limburg vond ik heel erg vakantiegevoel vanwege het toch wel glooiende landschap en de mooie bossen. Rondom dreilandenpunt pittige maar leuke wandeling gedaan, Fluweelgrot en ruine in Valkenburg bezocht, dagje Maastricht. Wandelen in het Geuldal. Grens over richting Belgie of Duitsland is ook een optie

West friesland is echt heel Nederlands maar juist daarom ook leuk. Hebben toen stoomsafari gedaan over Ijsselmeer met een stopm bij het bakkersmuseum. Dagje Alkmaar is super leuk, Enkhuizen (al dan niet openluchtmuseum) of ga lekker fietsen over de dijken
Alle reacties Link kopieren Quote
Even wat meer info. We zijn een stel 50+, geen kinderen die nog meegaan. Op vakantie fietsen (die huren we dan) we vaak of we bezoeken een stad. Periode eind juli/begin augustus voor 1 of 2 weken (2 losse weken kan ook). We wonen zelf in Noord-Holland.
Alle reacties Link kopieren Quote
O ja, een beetje luxe is ook wel fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Duitsland en Belgie zijn overigens ook een no go voor man, want buitenland.
Alle reacties Link kopieren Quote
RememberTheGoodTimes schreef:
04-02-2024 12:10
Duitsland en Belgie zijn overigens ook een no go voor man, want buitenland.

Wat een onzin. Dus een willekeurige lijn op een kaart maakt het voor hem een ‘nee’?

Maar 300 km naar Zuid-Limburg rijden is een ‘ja’ want nog in NL?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
RememberTheGoodTimes schreef:
04-02-2024 12:08
Even wat meer info. We zijn een stel 50+, geen kinderen die nog meegaan. Op vakantie fietsen (die huren we dan) we vaak of we bezoeken een stad. Periode eind juli/begin augustus voor 1 of 2 weken (2 losse weken kan ook). We wonen zelf in Noord-Holland.
Rondom de Hoge Veluwe is het prachtig fietsen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
De elfstedentocht fietsen?
Dat hebben mijn ouders vorig jaar gedaan en zij vonden het prachtig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jij hebt verrekte weinig in te brengen in jullie relatie. Lijkt me rot
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het erg apart dat je man zo doet. Je blijft al jaren in Nederland vanwege je oude schoonouders? En is er ooit reden geweest dan gelijk terug te keren? of blijf je nu eigenlijk al jaren voor niets zo dichtbij huis? Is hij enigs kind? Geen broer/zus/andere familie die als eerste naar ouders kan mocht dat nodig zijn? En dat hij zelfs niet naar Belgie of Duitsland wil... dan ben je toch gewoon prima binnen de dag thuis mocht er iets gebeuren?
Ik zou echt aangeven dat ik een keer iets anders wil hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
De Betuwe? Je kunt varen over de Linge, het is daar prachtig in het voorjaar en de zomer.
No one ever made a difference by being like everyone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is er niet eigenlijk een andere reden dat hij niet naar het buitenland wil?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wil ie wel naar een Waddeneiland?
Belachelijk trouwens dat België en Duitsland afvallen. Ik zou hier een goede ruzie voor over hebben (of alleen op vakantie gaan).
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
04-02-2024 12:19
Jij hebt verrekte weinig in te brengen in jullie relatie. Lijkt me rot
Nou inderdaad.

Maar goed ik vind voor een vakantiegevoel de Wadden heel fijn of Walcheren maar op beide is het wel ontzettend druk in de zomer.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
04-02-2024 13:09
. Ik zou hier een goede ruzie voor over hebben (of alleen op vakantie gaan).
Ik ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
We hebben een paar jaar geleden onze vakantie af moeten breken omdat een van z’n ouders dusdanig ziek werd dat het slecht leek af te lopen. Daarnaast is hij enigst kind dus ergens begrijp ik hem ook wel. Beide ouders hebben overigens diverse gezondheidsklachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
En ruzie maken heb ik er niet voor over, dan schik ik me wel al is dat soms zuur als ik dan bedenk dat ik de vakanties vaak grotendeels betaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook nog wel eens een dilemma als we (man en ik) binnen Nederland op vakantie willen. Waar man nogal fan is van bijvoorbeeld de kust of een Waddeneiland, gaat mijn voorkeur uit naar een regio als de Betuwe of de Veluwe.

Geen idee hoe luxe je zou willen overnachten: is misschien Bilderberg iets? Vind ik al luxe genoeg, al zit Bilderberg niet door heel Nederland heen.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
RememberTheGoodTimes schreef:
04-02-2024 13:31
En ruzie maken heb ik er niet voor over, dan schik ik me wel al is dat soms zuur als ik dan bedenk dat ik de vakanties vaak grotendeels betaal.
Huh?
Sympathieke man heb jij. Ga lekker alleen (of met iemand anders) naar het buitenland.

Jij leeft zelf ook maar 1 keer he? Tal van bestemmingen in het buitenland te vinden waarvandaan je binnen een dag terug bent bij overlijden.
Alle reacties Link kopieren Quote
RememberTheGoodTimes schreef:
04-02-2024 13:30
We hebben een paar jaar geleden onze vakantie af moeten breken omdat een van z’n ouders dusdanig ziek werd dat het slecht leek af te lopen. Daarnaast is hij enigst kind dus ergens begrijp ik hem ook wel. Beide ouders hebben overigens diverse gezondheidsklachten.
Dat je dan niet wil vliegen snap ik. Maar het natuurlijk volslagen onzin dat je dan niet een stukje de grens over kan.
RememberTheGoodTimes schreef:
04-02-2024 13:30
We hebben een paar jaar geleden onze vakantie af moeten breken omdat een van z’n ouders dusdanig ziek werd dat het slecht leek af te lopen. Daarnaast is hij enigst kind dus ergens begrijp ik hem ook wel. Beide ouders hebben overigens diverse gezondheidsklachten.
Ja, kan gebeuren. Vervelend. Blijkbaar liep het toch niet fataal af. Voor je het weet ben je zelf hoogbejaard en heb je spijt dat je niks van de wereld bent gaan bekijken toen het nog kon.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven