Vakantie in Nederland

04-02-2024 11:37 38 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie weet er een leuke vakantiebestemming binnen Nederland (hotel of bungalowpark, regio maakt niet zoveel uit)? We zijn jaren in Nederland op vakantie geweest en ik had graag eens naar bijvoorbeeld Spanje of Italië gegaan maar man wil dat beslist niet i.v.m. zijn hoogbejaarde ouders dus het wordt weer Nederland. Dus wie helpt me een beetje op weg met een leuke bestemming waar ook nog wat te doen/zien is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is toch gewoon een kwestie van doorlopende reis en annuleringsverzekering afsluiten zodat als zich iets ernstigs voordoet je terug naar huis zou kunnen? Ik zou overigens overwegen dan alleen of met een vriendin oid naar het buitenland op vakantie te gaan als man zo moeilijk doet, NL is leuk hoor maar op een gegeven moment heb je dat ook wel gezien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zuid Limburg en dan verblijven in een mooi kasteel?
Alle reacties Link kopieren Quote
RememberTheGoodTimes schreef:
04-02-2024 13:31
En ruzie maken heb ik er niet voor over, dan schik ik me wel al is dat soms zuur als ik dan bedenk dat ik de vakanties vaak grotendeels betaal.
Tot er een keer iets kleins gebeurt, de zoveelste druppel
En dan ontplof jij
Of… er komt een leuke man langs, die wel naar je wil luisteren

Jullie zijn echt zo hard bezig je relatie te verkloten
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar hoezo betaal jij jullie vakanties?
Alle reacties Link kopieren Quote
RememberTheGoodTimes schreef:
04-02-2024 13:30
We hebben een paar jaar geleden onze vakantie af moeten breken omdat een van z’n ouders dusdanig ziek werd dat het slecht leek af te lopen. Daarnaast is hij enigst kind dus ergens begrijp ik hem ook wel. Beide ouders hebben overigens diverse gezondheidsklachten.
wat een non-argument, dit hebben zoveel mensen. ouder wordende ouders, terugmoeten wegens ziekte familie. het zijn helaas 'normale'stressoren in het leven op een gegeven moment. je leven daarop inrichten is echt totaal overtrokken
Alle reacties Link kopieren Quote
Persoonlijk denk ik dat jullie eens een stevig gesprek moeten voeren waarom een uithoek van Nederland wel acceptabel is en dezelfde afstand of dezelfde reistijd, maar dan een grens over niet.
Je man houdt zichzelf op deze manier voor de gek .
Als je schoonouders nu pak en beet 80 zijn (de leeftijd van mijn eigen ouders en schoonouders), dan kan dit nog jaren zo doorgaan. Vind je dat echt een optie?
Wij dekken deze risico's af met een goede reis- en annuleringsverzekering en ja, in het slechtste geval duurt het 48 uur voor we thuis zijn. Dat kan je ook overkomen als je ouders hebt zonder gezondheidsklachten. Wat dat betreft, is er niets zeker in het leven.
Wij hebben ook (schoon)ouders met een kwetsbare gezondheid waar elk moment wat mee mis kan gaan. Ik vind het alleen niet realistisch om daarvoor niet ver weg op vakantie te gaan, het kan nl. goed zijn dat het bij hun nog jaren zo door suddert en dan zouden wij al die jaren veel minder vrijheid hebben m.b.t. vakantie bestemmingen terwijl we zelf nu de gezondheid, de tijd en de mogelijkheden hebben om eens een verre reis te maken.
Mijn man is overigens ook enig kind en schoonouders hebben nauwelijks een vangnet. Als er iets mis gaat, zullen wij dat op moeten vangen.
En dat is ook de reden dat we nu nog wel reizen. We weten niet of we over 10/15 jaar niet zover in de mantelzorg zitten dat dat niet meer kan (ondanks dat we zelf dan tegen ons pensioen aanzitten en we dan juist de tijd zouden hebben om te reizen).
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je wat aan de tips voor leuke bestemmingen in Nederland TO?
No one ever made a difference by being like everyone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zaten in ongeveer dezelfde situatie met onze (hoogbejaarde) ouders. Toch gingen we op reis. Niet met het vliegtuig, dat niet. Maar wel met de auto. Eén keer zeer dringend moeten terugkeren. Ik begrijp best dat je man niet naar Zuid Afrika wil maar je kan toch niet voor jaren en jaren in de buurt blijven omdat er iets kan gebeuren?

Wil je man eigenlijk wel op reis? Zou je het zien zitten om alleen of met vriendin/groep te gaan?
geen motto. Na knolselder en pastinaak: Lucy!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ouders zijn allebei 90. Mijn vader zegt al vanaf zijn 70e dat dit zijn laatste jaar is en hij niet meer lang heeft. Dat is nu 20 jaar geleden voor het eerst geweest.
Mijn man is gehandicapt en kan niet (meer) vliegen. Maar wij gaan met de auto naar Duitsland, Denemarken, Oostenrijk, Frankrijk. Wegens mijn eigen gezondheid al 2x terug moeten gaan naar huis vanuit Berlijn en Munchen. In max. 10 uur waren we er. Restant werd vergoed door de verzekering.
Voor mijn ouders nog nooit terug hoeven te komen. Wij blijven gewoon gaan, met de auto en in Europa. Ze gaan gewoon 100 worden of ze zijn er morgen niet meer. Daar ga ik mijn leven en mijn vakanties niet op aanpassen.

Maar goed, jullie keuze. We hebben ook in Nederland zelf vakantie gevierd. B&B's in Groningen, Zuid-Limburg, Texel, Zeeland, Drenthe. Ook hier in Nederland is er genoeg te zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn er geen anderen, een neef of nicht bijvoorbeeld die bij een eventuele vakantie verder weg stand-by in Nederland kunnen zijn? Je bent alsnog binnen een dag terug als je naar Zuid-Frankrijk rijdt bij iets heel ernstigs, maar misschien gaat het je man ook om minder spoedeisende dingen waar hij nu wel altijd mee helpt oid?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ouders woonden 150 meter bij mij vandaan en een is er zomaar tussenuit gepiept. Afstand zegt niet veel hoor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Verkeerde topic
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoek een paar leuke verblijven op en maak een rondreis door Nederland.
Bv hier:
https://origineelovernachten.nl/
Molen, kerkje, vliegtuig, boot en iets met een hottub...

Paar dagen aan de kust een paar dagen Veluwe en een paar dagen Limburg. Afwisseling. Zo leer je Nederland kennen en rondreizen voelt spannender en avontuurlijker dan op één plek blijven.
óu sont les neiges d'antan

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven