Vliegtuigmaatschappij X operated by maatschappij Y

26-01-2020 19:30 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve reizigers,
Wij vliegen in mei as. met Eurowings naar Miami. Op onze bevestiging staat het vluchtnummer en dan “operated by Brussels Airlines”. Kan ik daaruit opmaken dat we niet met een toestel van Eurowings vliegen? En waarom doen maatschappijen dit?
Alle reacties Link kopieren
pianella2016 schreef:
26-01-2020 22:01
Tui is een reisorganisatie die ook toevallig een eigen luchtvaartmaatschappij beheert. Dat je bij de reisorganisatie Tui boekt hoeft niet te betekenen dat je dan met de Tui airline vliegt. Zij verkopen meer reizen los dan in samenhang met hun eigen vliegtuigen.
Maar dat staat niet vooraf vermeld. Afgelopen zomer werd er contact met ons opgenomen dat ivm die Boeing die aan de grond gehouden werden er via een andere maatschappij gevlogen werd. Dit was de enige keer van de zeker 4 keer dat het voor gekomen is dat we vlak voor vertrek erachter kwamen dat je via andere maatschappij vloog. Ik vlieg dan nu ook niet meer met Tui.
Lijkt me dat je niet veel slechter kunt hebben dan TUI, dus als die uitbesteden word je er waarschijnlijk beter van.
Alle reacties Link kopieren
Nou we hebben 2x een budgetmaatschappij uit Roemenië gehad.. daar word je echt niet blij van... :-(
jomata schreef:
26-01-2020 22:08
Nou we hebben 2x een budgetmaatschappij uit Roemenië gehad.. daar word je echt niet blij van... :-(
Voor een korte vlucht doe ik niet moeilijk. Wij moesten eens 7 uur met een TUI vlucht, dat is minder comfortabel. Zat bomvol, en we misten de slottijd omdat er eerst een stoelendans moest plaatsvinden van mensen die wel of juist niet naast elkaar wilden zitten.
MinkeDeWit schreef:
26-01-2020 22:06
Lijkt me dat je niet veel slechter kunt hebben dan TUI, dus als die uitbesteden word je er waarschijnlijk beter van.
Haha ja klopt dat zou je denken. Tot dat er opeens een vliegtuig uit Roemenië (of ergens daar in de buurt voor je staat). Waarvan de rugleuningen lam zijn en de crew nauwelijks Engels spreekt. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Kezia schreef:
26-01-2020 22:10
Haha ja klopt dat zou je denken. Tot dat er opeens een vliegtuig uit Roemenië (of ergens daar in de buurt voor je staat). Waarvan de rugleuningen lam zijn en de crew nauwelijks Engels spreekt. :biggrin:
Precies dit dus..
Alle reacties Link kopieren
Als de luchtvaartmaatschappij bevoegd is om in Europa te landen dan is er niks aan het handje. Al die aanstellerij over maatschappij zus en maatschappij zo. Grote maatschappijen vliegen ook met oude vliegtuigen hoor. Zelfs KLM.
De PH-BQA is een Boeing 777 van ruim 16 jaar oud.
willem1959 schreef:
26-01-2020 22:56
Als de luchtvaartmaatschappij bevoegd is om in Europa te landen dan is er niks aan het handje. Al die aanstellerij over maatschappij zus en maatschappij zo. Grote maatschappijen vliegen ook met oude vliegtuigen hoor. Zelfs KLM.
De PH-BQA is een Boeing 777 van ruim 16 jaar oud.
Je hoort hier toch ook niemand klagen over de veiligheid?

We hebben het over comfort. Het is gewoon zo dat de ene maatschappij oudere vliegtuigen vaak met minder comfort aanhoudt of opkoopt dan andere.

Je kan zeggen wat je wilt, maar er is gewoon een verschil tussen bijvoorbeeld met Ryanair vliegen of KLM. En daar betaal je ook voor. Dus je mag best klagen als je grof geld betaald om vervolgens met een qua comfort veel slechtere maatschappij te vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het prima om met Brussels Airlines te vliegen. Het lijkt me zelf wel beter dan Eurowings.

Bij Eurowings hebben wij gekozen voor een zgn smart-pakket; een drankje, iets te eten en een koffer inchecken. Ik kan me voorstellen dat Brussels Airlines een dergelijk pakket niet kent. Hoe werkt dat dan?
Bergje65 schreef:
27-01-2020 21:07
Ik vind het prima om met Brussels Airlines te vliegen. Het lijkt me zelf wel beter dan Eurowings.

Bij Eurowings hebben wij gekozen voor een zgn smart-pakket; een drankje, iets te eten en een koffer inchecken. Ik kan me voorstellen dat Brussels Airlines een dergelijk pakket niet kent. Hoe werkt dat dan?
Zoals hierboven al vermeld. Stond er bij het boeken al bij dat je met Brussels airline zou vliegen. Als dat ‘smart-pakket’ niet aangeboden kan worden stond die optie er hoogstwaarschijnlijk niet bij.

Daarnaast denk ik, aangezien Brussels airline een luxere maatschappij is: je standaard een koffer incheckt, drankje en eten krijgt zoals gewoonlijk bij een KLM vlucht.

Edit: dat laatste neem ik terug. Ik zie dat je de maaltijden moet kopen aan boord. Maar ga er alsnog vanuit dat je dat service pakket gewoon kan krijgen. Het inchecken van je koffer staat waarschijnlijk op ticket.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven