Vlissingen

23-05-2024 19:08 25 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgende maand gaan man en ik een weekendje naar Vlissingen. We huren 1 dag elektrische fietsen om het eiland rond te fietsen, ik heb daarvoor een route uitgezet langs de fiets knooppunten. Ik ben op zoek naar leuk restaurantjes om te eten voor 2 dagen en de zaterdag om te lunchen.

Heeft iemand tips hiervoor? Voor de avond het liefst in Vlissingen en de lunch op zaterdag in Domburg of iets daarboven. Voor de lunch op vrijdag heb ik brasserie BLVD op het oog, daar hebben we een aantal jaar geleden eens geluncht en beviel prima. Maar als iemand iets nog leukers weet, hou ik me ook aanbevolen ;-)
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Lees mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar houden jullie van qua eten?

El Fuego in Domburg is overigens wel echt leuk en lekker!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind een avond wat luxer wel leuk en een andere avond meer eetcafe of iets Spaans ofzo.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Restaurant de Gevangen Toren in Vlissingen
Alle reacties Link kopieren Quote
Jane1980 schreef:
23-05-2024 20:12
Restaurant de Gevangen Toren in Vlissingen
Hier heb ik naar gekeken (eerst ook nog voor overnachten), maar ik vind een 4 op google vaak net een beetje aan de lage kant. Ik ben wel bekend met Zeeland (ik heb er tot mijn 10e gewoond en nog vaak terug geweest, maar niet echt met restaurants etc).
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
snowgirl1 schreef:
23-05-2024 20:09
Waar houden jullie van qua eten?

El Fuego in Domburg is overigens wel echt leuk en lekker!
Daar zie ik niet echt lunch of ik kijk niet goed?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie deze restaurants:
Nopal
Bar a boire

Maar bij de 2e kun je niet reserveren volgens mij, Iemand ervaring met deze?

Italiaans houden we ook van, maar dan niet pizza en pasta als we uit eten gaan samen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Juultje schreef:
23-05-2024 20:20
Daar zie ik niet echt lunch of ik kijk niet goed?
Klopt hoor, maar is eigenlijk op Walcheren bij iedereen wel bekend. Vandaar 😀
Alle reacties Link kopieren Quote
In Vlissingen:

La compania
De dighter
De gecroonde liefde
Nopal (mexicaans)
snowgirl1 wijzigde dit bericht op 23-05-2024 20:50
Reden: Was al verstuurd voordat ik klaar was
13.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je nèt buiten Vlissingen wilt (en toch de fiets nog hebt) https://www.streefkerksehuis.nl/nl/ lekkere verse keuken, meer dan eetcafé, goede bediening, linnen servetten enz.
Alle reacties Link kopieren Quote
Juultje schreef:
23-05-2024 20:18
Hier heb ik naar gekeken (eerst ook nog voor overnachten), maar ik vind een 4 op google vaak net een beetje aan de lage kant. Ik ben wel bekend met Zeeland (ik heb er tot mijn 10e gewoond en nog vaak terug geweest, maar niet echt met restaurants etc).
Overnachten is hier wel echt heel gaaf! Het bed staat bovenin de toren, op een verhoging en vanuit je bed kijk je op de langsvarende boten. Fan-tas-tisch. Wij zijn er al 3x geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gryla schreef:
23-05-2024 20:52
Overnachten is hier wel echt heel gaaf! Het bed staat bovenin de toren, op een verhoging en vanuit je bed kijk je op de langsvarende boten. Fan-tas-tisch. Wij zijn er al 3x geweest.
We hebben ergens anders voor gekozen, we vonden de ramen noga klein en we konden op de foto’s de badkamer niet goed zien.

De fietsen leveren we eind van de dag op zaterdag al in, dus buiten Vlissingen is niet zo handig.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
snowgirl1 schreef:
23-05-2024 20:49
In Vlissingen:

La compania
De dighter
De gecroonde liefde
Nopal (mexicaans)
Dankjewel, ik ga kijken!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Westkapelle, mocht je dat wat vinden, absoluut de zeezot!
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor de lunch, net voor Domburg op de dijk in Westkapelle: Westkaap. Wat echt aan te raden is, is het plateau Westkaap. Staat op de dinerkaart, maar als je belt om te reserveren en het erbij vermeld mag je hem ook voor de lunch hebben. Fantastisch! En meer dan genoeg als lunch, is een voorgerecht eigenlijk.

In Vlissingen de eerder al genoemde Dighter, Gecroonde liefde en la Compagnia. BLVD ook leuk ‘s avonds. En de Panta Rei, bij het windorgel dus net voorbij BLVD. is een strandpaviljoen maar je kunt er ook goed eten!

Veel plezier!
kris33 wijzigde dit bericht op 24-05-2024 23:01
0.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
1x was echt genoeg…
kris33 wijzigde dit bericht op 23-05-2024 22:46
94.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
1x was genoeg…
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk al die tips, ik ga ze allemaal bekijken!

Ik heb er veel zin in, ik ben 2 jaar geleden alleen geweest toen mijn vader een paar maanden daarvoor was overleden en heb toen allerlei plekken uit mijn jeugd opgezocht. Dit keer gaat man mee en gaan we samen fietsend het eiland rond en langs het huis etc waar ik vroeger woonde. Even kijken of we ook de Lange Jan op gaan, flinke klim, maar wel erg leuk en mooi uitzicht.

Iemand misschien ook nog tips voor een slecht weer programma? Een leuk museum? En weet iemand of Miniatuur Walcheren ook los te bezoeken is, zonder Mini Mundi? Of is dat de moeite niet (meer) waard?
juultje wijzigde dit bericht op 04-06-2024 14:30
0.24% gewijzigd
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Miniatuur walcheren kun je echt overslaan.
Verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tafelkleed schreef:
24-05-2024 11:55
Miniatuur walcheren kun je echt overslaan.
Verschrikkelijk.
Het is vooral voor kinderen. Binnenspeeltuin en buiten paar attracties en wat minatuur dingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
snowgirl1 schreef:
24-05-2024 12:00
Het is vooral voor kinderen. Binnenspeeltuin en buiten paar attracties en wat minatuur dingen.
Ja, zo zonde, al die huisjes bij elkaar gepropt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wat jammer, dat is echt jeugd sentiment, vroeger vonden we dat echt leuk! Het zit wel ergens anders nu zag ik. De fabriek van mijn opa heeft er ooit nog gestaan, maar die is al een tijdje weg weet ik.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond het muZEEum in Vlissingen interessant om naar toe te gaan, gratis met museumkaart zag ik. In Oostkapelle zit Terra Maris, ook leuk als je in de buurt bent.
In Middelburg vond ik het Zeeuws museum ook mooi, lang geleden dat ik er ben geweest. En kwam nog deze blog tegen met leuke tips:
https://www.zeeland.com/nl-nl/live-wor ... 8kQAvD_BwE
Edit: als je van chocolade houdt: Sjakie’s chocolade museum in Middelburg. Eerste tip op de blog, klinkt leuk zelf nog niet geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kris33 schreef:
24-05-2024 13:51
Ik vond het muZEEum in Vlissingen interessant om naar toe te gaan, gratis met museumkaart zag ik. In Oostkapelle zit Terra Maris, ook leuk als je in de buurt bent.
In Middelburg vond ik het Zeeuws museum ook mooi, lang geleden dat ik er ben geweest. En kwam nog deze blog tegen met leuke tips:
https://www.zeeland.com/nl-nl/live-wor ... 8kQAvD_BwE
Edit: als je van chocolade houdt: Sjakie’s chocolade museum in Middelburg. Eerste tip op de blog, klinkt leuk zelf nog niet geweest.
Leuk, dankjewel!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven