Waar gaan we heen, zon gezocht.

20-03-2023 15:58 38 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik loop vast en hoop dat jullie me kunnen helpen. Vast wel :cheer: !!

Volgend jaar in de carnavalsvakantie willen we op vakantie met ons gezin. Vanwege een verjaardagsjubileum mag het wat verder/duurder dan wij normaal gesproken zouden doen. En nu kom ik er toch niet uit. Soort van keuzestress door teveel mogelijkheden. We hebben nog even, maar leuk om alvast over na te denken.

Wie zijn we: een gezin met 3 kinderen van dan net 13, bijna 11 en net 7 jaar.

Wat willen we:

Zon!! Hoe heerlijk om in februari de zon te voelen. We willen kunnen zwemmen en chillen zonder blauwbekkend naar onze handdoeken te moeten rennen.
Wat dingen zien/ontdekken. Hoeft niet alle dagen, maar we vinden het wel leuk om een keer iets van bijv. de cultuur mee te krijgen.
Voorbeelden van wat de kinderen tot nu toe heel leuk vonden: wandelingen door een nationaal park met watervallen en oude muurtekeningen. Of een middag/avond naar een Arabische stad en daar meemaken hoe het er daar aan toe gaat.

Zelf ben ik een aantal keer naar Abu Dhabi/Dubai geweest dus dat heeft nu niet mijn eerste voorkeur. En dit jaar zijn we naar Egypte geweest. Zou het leuk vinden om iets anders te ontdekken.

Budget: ongeveer €10.000

Hebben jullie tips of ervaringen die mij verder helpen?

Toevoeging: het gaat om een week. 2 dagen reizen om ergens te komen zou ik wat zonde van de tijd vinden. Heb je nu DE tip die wel lang reizen is, maar echt geweldig is dan kunnen we het nog verplaatsen naar de zomervakantie.
touchofpink wijzigde dit bericht op 20-03-2023 16:40
8.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Zuid-Afrika? Wel een eindje vliegen, maar zo goed als geen tijdverschil en dan ben je qua seizoen daar einde zomer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Thailand is heerlijk in februari. Hangt een beetje van het gebied af, maar rond Bangkok tegen de 30 graden. Toen ik er was zelfs warmer, maar eigenlijk geen last van gehad. Wel een tijdsverschil van 6 uur, dus dat is qua jetleg misschien minder ideaal voor een week.
Wil je toch, dan zou ik Bangkok en een nabijgelegen eiland (Koh Chang bijvoorbeeld) kiezen. In/rond Bangkok beetje cultuur snuiven en op Koh Chang relaxen aan het strand, hiken, snorkelen, van de natuur genieten etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond nog dit lijstje:

Waar is het warm in februari?
Hurghada, Egypte in februari: 22°C ☀️
Bonaire in februari: 27°C ☀️
Gambia in februari: 34°C ☀️
Thailand in februari: 32°C ☀️
Fuerteventura in februari: 19°C ☀️
Marrakech, Marokko in februari: 19°C ☀️
Verenigde Arabische Emiraten in februari: 25°C ☀️
Curacao in februari: 27°C ☀️
Lanzarote, Spanje in februari: 18°C ☀️
Indonesië in februari: 30°C 🌦️


Lijkt erop dat je voor echt lekker warm weer toch iets verder zal moeten reizen.
Al kun je net geluk hebben natuurlijk.

Ik zou denk ik kiezen voor Kaapverdië (staat er hierboven niet bij zie ik nu). Minder lang vliegen dan bijv. Thailand en maar een uur tijdsverschil. En genoeg te zien/beleven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaapverdië vond ik heerlijk voor een weekje all-inclusie, maar daar is verder echt weinig te doen. Dat zou ik dan op basis van de OP niet aanraden. Ik zou kiezen voor de ABC-eilanden dan denk ik! Zonzeker, een hoop te doen, en niet supersuper ver (al zou ik wel 9 dagen gaan denk ik...)
Alle reacties Link kopieren Quote
Bbubbels schreef:
20-03-2023 17:57
Kaapverdië vond ik heerlijk voor een weekje all-inclusie, maar daar is verder echt weinig te doen. Dat zou ik dan op basis van de OP niet aanraden. Ik zou kiezen voor de ABC-eilanden dan denk ik! Zonzeker, een hoop te doen, en niet supersuper ver (al zou ik wel 9 dagen gaan denk ik...)
Ik vond het er ook best koud, maar wij waren er in januari.
Persoonlijk zou ik zeggen Zanzibar, dat is zo fantastisch, maar ik weet niet hoeveel het regent daar in mei. Wij hebben een paar uur wat spetters gehad, maar toen was het alsnog 30 graden en goed te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bonaire.
Ik ben net terug, was fantastisch. Mooi weer, leuk nationaal park, prachtig snorkelen en goed te doen met kinderen.
Wel 5 uur tijdsverschil, ik had daar zelf echter niet zo’n last van.
Alle reacties Link kopieren Quote
pinchos schreef:
20-03-2023 19:23
Bonaire.
Ik ben net terug, was fantastisch. Mooi weer, leuk nationaal park, prachtig snorkelen en goed te doen met kinderen.
Wel 5 uur tijdsverschil, ik had daar zelf echter niet zo’n last van.
Ik ga in mei naar Bonaire.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gambia. Niet te ver vliegen voor een weekje. Mooi weer, strand en leuke dingen voor de kinderen zoals; surfen, kano, apenpark, marktje etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn wel eens voor een week naar Puerto del Carmen in Mexico gevlogen en dat was toch wel goed te doen. Ze hebben daar helaas nu wel erg veel last van zeewier op de stranden.

Ik vond Kaapverdie ook heel leuk maar wij hebben wel 3 eilanden gezien in 2 weken. Wil je alleen zon , zee en strand dan naar Sal maar wil je nog wat zien zou ik een ander eiland pakken.

Gambia ben ik lange geleden geweest en dat was toch wel een cultuurshock, echt heel heel veel armoede gezien en je moet malariapillen slikken ( tenminste dat was toen).
Alle reacties Link kopieren Quote
Kigali. 1 van de meest interessante en deels zeer moderne steden waar ik recent ben geweest. 1 uur tijdverschil, wel een stuk vliegen. Je kunt eventueel een paar dagen voor je rust buiten de stad zitten (georganiseerd, afhankelijk van interesse), en 4 dagen in de stad. Als je het prettig vindt, laat dan alles regelen door een bureau gekoppeld aan je hotel of een reisorganisatie. Hoe dan ook, veel plezier!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat gek, mijn laatste bericht is niet geplaatst. Herkansing:

Kigali... eerlijk gezegd had ik er nog niet eerder van gehoord. Wat ik er zo van lees klinkt dat ook heel leuk.

Ik was er zo van overtuigd dat we in februari naar de zon zouden gaan en ik ben toch weer gaan twijfelen. De bestemmingen die jullie opperen die me het meest aanspreken zijn denk ik toch geschikter voor minimaal 10 dagen. En dat redden we niet in de carnavalsvakantie.
Denk nu aan 10-14 dagen in de zomervakantie. Dat wordt extra sparen!!

Bedankt voor het meedenken! Nog steeds een keuze te maken, maar kan me nu wel gerichter gaan oriënteren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Curacao is heerlijk! Of Tanzania of Zuid-Afrika is ook heel gaaf. En wat dichterbij zou je kunnen kijken naar bijvoorbeeld de Kaapverdische eilanden.

Ben benieuwd wat het wordt!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor een week in februari denk ik aan 1 of 2 van de Kaapverdische eilanden. Eventueel de Azoren maar daar is het net nog wat fris wat mij betreft. Of zoals al genoemd Bonaire (echt prima te doen voor een week) of regio Kaapstad in Zuid Afrika.

Absoluut niet warm maar wel bijzonder is een trip naar Lapland in die periode.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven