Wat is jullie lievelingsland?

15-11-2017 22:17 57 berichten
Hoii,

Wat is jullie lievelingsland en waarom?

Gewoon benieuwd.

joee!
Alle reacties Link kopieren
Limburg.

Het mooiste stukje buitenland binnen Nederland. Met een onhollands zacht klimaat. Prachtig land om te wandelen, met een uitstekende keuken en bevolkt door mensen die weten hoe je van het leven kunt genieten. Maastricht is de meest stijlvolle stad van heel Nederland... Ach, ik raak er niet over uitgepraat, en dat zegt al voldoende. Toch?
Alle reacties Link kopieren
Lievelingsland voor een roadtrip:
USA

Lievelingsland wb cultuur, mensen, gewoonten:
Japan

Lievelingsland voor een safari:
Zuid-Afrika

Lievelingsland om lekker te eten:
Italië

Lievelingsland om te wonen:
Nederland
Joyce48 schreef:
15-11-2017 22:56
TO trapt af.

Joee
Waarom? Omdat dat de traditie is vind ik geen reden.
Alle reacties Link kopieren
Oostenrijk.

Vriendelijke en gastvrije mensen, supermooie natuur, ik hou van de bergen, lekker eten.

Als ik om wat voor reden dan ook weg zou moeten uit Nederland, zou ik in Oostenrijk willen wonen.
Alle reacties Link kopieren
Saggezza schreef:
16-11-2017 14:35
Limburg.

Het mooiste stukje buitenland binnen Nederland. Met een onhollands zacht klimaat. Prachtig land om te wandelen, met een uitstekende keuken en bevolkt door mensen die weten hoe je van het leven kunt genieten. Maastricht is de meest stijlvolle stad van heel Nederland... Ach, ik raak er niet over uitgepraat, en dat zegt al voldoende. Toch?
Oh, en ik mag er zomaar wonen:-)
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
USA, met stip. Zo'n divers land: want groot. Cultuur, natuur, vriendelijke mensen, taal die ik spreek en gemaakt voor roadtrips.
"Boring conversation anyway"
Nederland..denk ik. Soms niet.. meestal wel.

Daarna zo ik IJsland best kunnen waarderen als land om in te wonen.
Alle reacties Link kopieren
Vlaanderen. Omdat (Nederland+anarchisme)
BriannaF schreef:
16-11-2017 15:56
USA, met stip. Zo'n divers land: want groot. Cultuur, natuur, vriendelijke mensen, taal die ik spreek en gemaakt voor roadtrips.
En ook de gebieden zonder direct toeristisch hoogtepunt zijn geweldig gaaf om doorheen te roadtrippen!
Alle reacties Link kopieren
Voor vakantie binnen Europa, Oostenrijk. Prachtig land, vriendelijke mensen, lekker (en betaalbaar) eten.

Voor vakantie buiten Europa, de USA. Geweldig, we zijn naar de westkust, Florida en Hawaï (Kawaii, Oahu en The Big Island) geweest. Drie totaal verschillende vakanties, maar alledrie op hun eigen manier fantastisch.

Maar om te wonen zou ik toch echt geen ander land willen dan Nederland!
Om te wonen kies ik voor Nederland. Op vakantie ga ik graag naar landen zoals Spanje, Griekenland, Turkije en Egypte. Niet al te ver vliegen en verzekerd van zon in de zomer. In Egypte ben ik een keer in december geweest. Heerlijk om in de zon te liggen als het hier koud is. Ik zou wel eens in de winter naar Gambia willen maar ik twijfel nog nu ik zonder mijn man moet. Mijn vriendin is daar samen met haar dochter geweest en zij werden constant lastig gevallen door vervelende mannen die op gelduit zijn en denken dat alle single vrouwen uit zijn op seks.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te twijfelen tussen Zuid-Afrika en Japan, gebaseerd op wat ik gezien heb, toen ik daar was. Zuid-Afrika is om een andere reden een mooi land dan Japan dat is.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Italië! Met stip op 1.

Maaaaarrrr ik fotografeer graag vlinders en dan is Frankrijk een mooier land qua natuur. Ik vind alleen het volk niet heul erg gezellig.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
16-11-2017 15:19
Waarom? Omdat dat de traditie is vind ik geen reden.
Niet vanwege de traditie, maar het zou op zijn minst aardig zijn als TO na vier dagen zelf ook eens zou reageren ...... Waarom stelt ze anders de vraag?
Alle reacties Link kopieren
Nederland.

Ben op vakantie geweest in Nederland, Suriname, Kroatië, Spanje, Frankrijk, België, Duitsland, Luxemburg en Macedonië (de reis naar Macedonië dus ook door andere landen gekomen) maar vind Nederland nog altijd het leukst.

Over een maandje ga ik nog wel een paar dagen naar Polen, maar dat is meer vanwege het bezoek aan Auschwitz, een plek die ik heel graag eens wil bezoeken gezien de verhalen die ik van mijn overoma en haar broer heb gehoord vroeger. Mijn overoma haar broer heeft het kamp overleefd en vertelde daar vroeger veel over. Toen ik kind was hadden we het er weleens over om allemaal samen te gaan maar overoma is inmiddels bijna 100 jaar oud en niet zo goed meer ter been en heeft rugklachten, vandaar dat ik samen met een neefje van mij ga. Maken natuurlijk veel veel foto's om aan overoma te laten zien. Ze vind het heel jammer dat ze zelf niet mee kan, maar de lange autorit is niet goed voor haar rug.
nadiaah79 wijzigde dit bericht op 18-11-2017 17:50
59.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heel veel ervaring heb ik niet, ben niet heel reislustig, maar ik ben stapelverliefd op Engeland...ik ben gek op historie en dat land ademt historie. Kan daar heerlijk wegdromen, het is daar zo mooi..
Wij hebben een opzetje om te gaan rentenieren een aantal maanden per jaar in Singapore, Melbourne en Long Beach/LA. Behoren dan ook uiteraard tot mijn ‘favoriete landen’ alhoewel er wel meer zijn maar ik er niet zou willen wonen. :sun:
Alle reacties Link kopieren
Nederland om te wonen, al denk ik dat ik ook best in Italië of Griekenland zou kunnen en willen wonen.
Maleficent schreef:
18-11-2017 09:34
Italië! Met stip op 1.

Maaaaarrrr ik fotografeer graag vlinders en dan is Frankrijk een mooier land qua natuur. Ik vind alleen het volk niet heul erg gezellig.

Dat hoor je vaker maar die ervaring hebben wij nu helemaal niet. We gaan elk jaar naar Frankrijk, spreken de taal niet (nou ja, minimaal, ik kan in het Frans om postzegels vragen zeg maar).En iedereen is altijd behulpzaam en vriendelijk.
Vooral de jongere generatie begint toch steeds meer Engels te spreken en de oudere mensen op het platteland zijn gewoon vriendelijk. Iedereen groet ons en glimlacht.
Stugge mensen heb je overal, ook genoeg in Nederland, maar ik vind dat echt niet van Fransen in het algemeen.
RockOla schreef:
18-11-2017 17:46
Heel veel ervaring heb ik niet, ben niet heel reislustig, maar ik ben stapelverliefd op Engeland...ik ben gek op historie en dat land ademt historie. Kan daar heerlijk wegdromen, het is daar zo mooi..

Engeland deelt bij mij de eerste plaats met Frankrijk inderdaad. Ik hou ook erg van historie, de romantiek, de kneuterigheid van het plattelandsleven,de humor van de Britten. ben ook helemaak gek op Britse series.
Zie mijn motto :D
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
19-11-2017 07:28
Dat hoor je vaker maar die ervaring hebben wij nu helemaal niet. We gaan elk jaar naar Frankrijk, spreken de taal niet (nou ja, minimaal, ik kan in het Frans om postzegels vragen zeg maar).En iedereen is altijd behulpzaam en vriendelijk.
Vooral de jongere generatie begint toch steeds meer Engels te spreken en de oudere mensen op het platteland zijn gewoon vriendelijk. Iedereen groet ons en glimlacht.
Stugge mensen heb je overal, ook genoeg in Nederland, maar ik vind dat echt niet van Fransen in het algemeen.
Het zal een kwestie van ervaring zijn, maar ik vind mensen uit andere Zuid-Europese landen veel vriendelijker omgaan met kinderen.
Turkije, Griekenland, Spanje, Italië vind ik de mensen heel hartelijk tegen ons zoontje. In Frankrijk stukken minder.

Maar goed, we gaan wel elke zomer naar Frankrijk toe dus zo erg is het niet ;-)
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Spanje.. het weer, het eten, de taal, de manier van leven etc etc
Alle reacties Link kopieren
Joyce48 schreef:
18-11-2017 17:09
Niet vanwege de traditie, maar het zou op zijn minst aardig zijn als TO na vier dagen zelf ook eens zou reageren ...... Waarom stelt ze anders de vraag?
Haha pffff
Alle reacties Link kopieren
De laatste jaren heb ik wel een enorme zwak voor Duitsland als vakantieland. Supermooie wandelgebieden in bergen, leuke hanzestadjes, toffe hippe steden, superaardige mensen, lekker en goedkoop eten, lekker bier, goede wegen. En dat allemaal naast de deur.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Griekenland! De Taal, de Cultuur, de natuur, de mensen, het eten, de geschiedenis..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven