Weekend ontstressen

14-04-2024 13:36 42 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,
Komend weekend ben ik in de gelegenheid om in mn eentje 3 a 4 dagen weg te gaan. Ik ben erg toe aan zon, ontspanning, en nieuwe plekken ontdekken.

Waar zouden jullie voor kiezen? Ik zie door de bomen het bos niet meer en twijfel tussen een Europese stedentrip, een paar dagen all inclusive of bv wellness in Nederland. Ik zou het liefst ergens in een Toscaanse agriturismo gaan zitten geloof ik, maar wil geen auto huren in het buitenland en dus niet in the middle of nowhere zitten.

Ik hoop op tips!
Alle reacties Link kopieren Quote
Autorijden in Nederland doe je wel, toch?

Culturele route in Friesland.
https://www.degroenemeisjes.nl/11founta ... more-36366

En overnachten in een wellness hotel
https://www.tjaarda.nl/wellness/
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Last minute Wadden
Alle reacties Link kopieren Quote
Ontstressen en stedentrip gaan in mijn woordenboek niet samen, dus ik zou self kiezen voor een bestemming met wat natuur.
Een waddeneiland wellicht? Of een paar dagen wandelen en kleine stadjes kijken in de Harz?
Iets met zee of bos vind ik zelf altijd wel fijn ter ontspanning.
Alle reacties Link kopieren Quote
Staycation.
Alle reacties Link kopieren Quote
stippensokken schreef:
14-04-2024 14:31
Ontstressen en stedentrip gaan in mijn woordenboek niet samen, dus ik zou self kiezen voor een bestemming met wat natuur.
Wel als je kiest voor een stad aan zee zoals Valencia of Malaga. Maar wil je gaan vliegen met alle rompslomp voor die paar dagen?

De wadden vind ik altijd fijn, of Walcheren. Lekker met een elektrische fiets een beetje rondtouren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon lekker naar Centerparcs gaan je hebt alles bij de hand en hoeft het park niet af en een heerlijk zwembad wat wil je nog meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit lijkt mij heerlijk: https://www.buitenplaatsbeekhuizen.nl/
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor zo’n korte tijd zou ik niet naar Italië gaan, maar iets luxueus in Nederland / België boeken. Houd je van fietsen, sauna , stadten, musea , wandelen ?



https://vialuxury.com/nl-nl/arrangement ... gLgh_D_BwE
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zonnig én warm wordt lastig in NL de komende tijd. Dan moet je echt ver weg naar Griekenland ofzo. Zou mij teveel gedoe zijn voor die paar dagen.
Ik zou een fijn hotel met wellness zoeken in NL in de buurt van leuke steden.
Bv in NL bij Arnhem of Nijmegen, of Maastricht in de buurt. Of bv bij Groningen, kun je ook nog een dag naar Schiermonnikoog
Alle reacties Link kopieren Quote
Bas37 schreef:
14-04-2024 15:25
Gewoon lekker naar Centerparcs gaan je hebt alles bij de hand en hoeft het park niet af en een heerlijk zwembad wat wil je nog meer.
Als je mij daar in mijn eentje zou neerplanten zou ik denken dat ik in de hel was beland. Wie gaat daar zonder kinderen nou naar toe?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou m’n man op stedentrip sturen en zelf lekker thuis blijven. ;)

Als ik zelf weg zou moeten, zou ik gaan voor luxe en een uitgebreide wellness.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eén of ander natuurhuisje tussen de velden of nabij een wijngaard boeken?
Met dan eventueel een dorp of stadje in de buurt?

1 dag welness zou ik best tof vinden, 3 à 4 dagen zou me toch echt te lang zijn.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
3- 4 dagen ontspanning zou ik vooral lekker dichtbij zoeken. Geen gestress op het vliegveld, aankomst, nieuwe vliegtijden enz.

Ik zou in de buurt van een stad gaan zitten in een B&B in het bos. Als je zin hebt om een nieuwe stad te ontdekken, dan doe je dat. Borrelplankje mee, wijntje mee, boek mee. Ik zou het daar goed op doen.
Fox off!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor jullie reacties, de links die Minnimouse en Blijfgewoonbianca plaatsten had ik nog niet gezien, zitten goede opties tussen!

Waddeneilanden trekken mij niet, bos wel. Leuke culturele bezienswaardigheden in steden ook altijd wel. Thuisblijven niet want dan ben ik nog bezig met dagelijks to do's (waaronder de kinderen). Ik vind het inderdaad veel gedoe om te vliegen voor die paar dagen maar die zon he... die trekt!
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
14-04-2024 16:43
Als je mij daar in mijn eentje zou neerplanten zou ik denken dat ik in de hel was zijn beland. Wie gaat daar zonder kinderen nou naar toe?
Dit dus ongeveer.
De Veluwe is heerlijk; bos, heide, fijne sauna's (in Veenendaal bijvoorbeeld, hoewel Veenendaal zelf me geen bal aan lijkt...) maar van de andere suggesties hier krijg ik ook zin!
We're not doing this because it's easy. We're doing this because we thought it was easy.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet wat je budget is maar een paar dagen in Château St Gerlach vlakbij Valkenburg, Maastricht en heuvellandschap lijkt mij een fijne plek om te ontspannen
Alle reacties Link kopieren Quote
Marit80 schreef:
14-04-2024 18:23
maar die zon he... die trekt!
Snap ik.
En een lekkere, warme sauna , misschien een zonnebank ?
De mooiste sauna die ik ken :

https://www.saunadevarana.nl/

En dan een leuk boutique hotel, zoiets bijvoorbeeld: https://www.booking.com/hotel/nl/landgo ... #hotelTmpl
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je 3-4 dagen hebt ga je toch niet een groot deel verreizen?dan blijven er maar 1-2dagen over.
Ik zou lekker in de buurt blijven,max1,5 uur rijden
En dan boeken mee, een keer uit eten,(of laten bezorgen) lekker in bad,als de mogelijkheid er is fiets mee(een fietstochtje in een vreemde omgeving ,natuur of grote stad,dan kan je ook nieuwe plekken ontdekken) een museum bezoeken

Gewoon niks moeten is al heerlijk
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
14-04-2024 16:43
Als je mij daar in mijn eentje zou neerplanten zou ik denken dat ik in de hel was beland. Wie gaat daar zonder kinderen nou naar toe?
Ik.
Dan boek ik een vip cottage, die heeft een enorm bubbelbad een sauna en een openhaard. Lekker hoor een beetje badderen, sauna, boek lezen, muziek luisteren, surfen op het internet, slaapje doen en videoland/netflix. En dan ga ik ook nog eens 20 minuten bij mijn huis vandaan. Ik heb altijd volk over de vloer en zo kan ik soms even alleen zijn, meestal ga ik in de koude maanden want dan kan de openhaard lekker aan. En ik kom verder alleen op het park als ik iets uit de supermarkt nodig heb, wat ik uiteraard altijd probeer te voorkomen, en verder kom ik mijn huisje niet uit. En ik boek nooit in een schoolvakantie natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen concrete tip, maar er zijn hier geweldige tips voorbij gekomen die ik zelf ook wel zie zitten voor ooit, dus eigenlijk gewoon een verkapte TVP :A:
Alle reacties Link kopieren Quote
Goede ervaring met Topparken. Mooie en ruime huisjes, ook met wellness. Kleinschalige parken, vaak wel met een klein en simpel zwembad en een restaurant.
En prima betaalbaar vind ik.

Ze zitten op verschillende plaatsen in Nederland.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geboekt! Ik ga naar landgoed de Wilmersberg, lekker in het groen én ze hebben zowaar een Solo arrangement. Denk dat ik de fiets pak naar Oldenzaal of Enschede en er een massage bij boek, dan komt het vast goed met het zen-gevoel.

Dank voor het meedenken allemaal!
Alle reacties Link kopieren Quote
Marit80 schreef:
15-04-2024 13:50
Ik heb geboekt! Ik ga naar landgoed de Wilmersberg, lekker in het groen én ze hebben zowaar een Solo arrangement. Denk dat ik de fiets pak naar Oldenzaal of Enschede en er een massage bij boek, dan komt het vast goed met het zen-gevoel.

Dank voor het meedenken allemaal!
Heerlijk !

Kijk nog even of je een betere prijs ziet online : https://wilmersberg.nl/laagste-prijs-garantie
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
blijfgewoonbianca schreef:
14-04-2024 19:48
Snap ik.
En een lekkere, warme sauna , misschien een zonnebank ?
De mooiste sauna die ik ken :

https://www.saunadevarana.nl/

En dan een leuk boutique hotel, zoiets bijvoorbeeld: https://www.booking.com/hotel/nl/landgo ... #hotelTmpl
Oef, die Devarana vind ik zo'n donker hol.

Ik zou een lekker hotel zoeken met evt een beetje welness erin (sommige Van der Valks bijvoorbeeld, of een Bilderberg). En dan op een leuke plek. Lekker uitgebreid slapen, chillen, uit eten, beetje wandelen, paar musea. Haarlem bijvoorbeeld. Of op de Veluwe.

Ik zou alleen naar de zon vliegen als je daar minstens drie hele dagen kunt zijn (dus vijf dagen in totaal inclusief vliegdagen). Maar het lijkt me niet geschikt om te onthaasten. Dan zou ik echt een mooi hotel in Nederland kiezen. Ik zou zelf wel een Waddeneiland doen, want dan heb je door de boot echt het gevoel op vakantie te zijn.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven