25 en 36... kan dat?

16-11-2018 00:10 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van een leeftijdsverschil tussen een man en een vrouw in een relatie waarbij de vrouw 25 is en de man 36? Te groot verschil, of kan wel?
Dat kan prima als je in dezelfde levensfase zit.
Een ‘studentje’ op kamers met een werkende man die gescheiden is en kinderen heeft zal niet gaan werken samen, maar als je op eenzelfde soort ‘pad’ zit dan lijkt mij het geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
16-11-2018 00:54
Alles kan. Alleen als hij aow krijgt, mag jij nog 11 jaar doorwerken.
Dusssss ga vast sparen, kan je later samen van je oude dag genieten.
:rofl:
You just made my day
.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 16-11-2018 19:11
99.69% gewijzigd
Madeliefjees schreef:
16-11-2018 00:54
Alles kan. Alleen als hij aow krijgt, mag jij nog 11 jaar doorwerken.
Dusssss ga vast sparen, kan je later samen van je oude dag genieten.
Misschien werkt zij wel niet..
Alle reacties Link kopieren
Na je 25ste verander je nog veel; na je plm. 34ste niet meer zo. Maar een rozentuin wordt nooit beloofd, dus wees gewoon gelukkig met wat je krijgt totdat het over is. Alles gaat tenslotte over hè.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Toen ik net 24 was kreeg ik een relatie met iemand van 36. We zijn nu 6,5 jaar samen en heel gelukkig getrouwd. :heart: Ik merk nooit iets van het verschil.
Ik maak wel plannen om t.z.t. eerder te stoppen met werken zodat we samen van ons pensioen kunnen genieten.
flipje2 wijzigde dit bericht op 16-11-2018 13:59
4.55% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Monchu69 schreef:
16-11-2018 08:36
Dat kan prima als je in dezelfde levensfase zit.
Een ‘studentje’ op kamers met een werkende man die gescheiden is en kinderen heeft zal niet gaan werken samen, maar als je op eenzelfde soort ‘pad’ zit dan lijkt mij het geen probleem.
Precies dit!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
m-april schreef:
16-11-2018 00:22
Mijn vriend is 37 en ik 26, we zijn al 8 jaar samen en hebben 2 prachtige kinderen..
Mooi. Hoewel ik 29 en 18 echt hele andere levensfases vind. Maar het heeft blijkbaar gewerkt voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Zolang jullie op éën lijn zitten, lijkt mij dat geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 11 jaar ouder dan mijn vrouw, we zijn inmiddels al 33 jaar samen! Zij was 17 en ik dus 28 toen we elkaar leerden kennen. Ik zat zelf toen ik ook wel met het leeftijdsverschil, maar dat wordt steeds minder (niet het verschil natuurlijk).
Zij was wel volwassen voor haar leeftijd, is eigenlijk nooit een probleem geweest. Tenminste niet voor ons, wel voor sommige andere mensen maar dat hou je altijd.
vitamined schreef:
16-11-2018 06:49
Ons leeftijdsverschil is in bijna niets merkbaar. Behalve de muziekvoorkeuren. Dan wordt het wel duidelijk.

Dat merk je al met 5 jaar verschil, is mijn ervaring ;-D

Ik ken een stel met een verschil van 15 jaar. Ze zeggen zelf dat ze er niets van merken, maar wij merken dat zij zich vreselijk ouwelijk is gaan gedragen. Geeft ook allerlei adviezen over het leven aan mensen die ouder zijn dan zij. Maar goed, zij zijn gelukkig, dat is het belangrijkst.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 11 jaar geen vreselijk groot verschil. Jullie zijn allebei volwassen.

Het zou anders zijn als zij 13 was en jij 24. Dan kan het niet dus.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
16-11-2018 09:07
Toen ik net 24 was kreeg ik een relatie met iemand van 36. We zijn nu heel gelukkig getrouwd. :heart: Ik merk niets van het verschil.
Ik maak wel plannen om t.z.t. eerder te stoppen met werken zodat we samen van ons pensioen kunnen genieten.
Kijk, slim. Regeren is vooruit zien.
Ik zie t nu bij mn broer en schoonzus, schelen 9 jaar. Hij wil straks stoppen met werken, maar alleen van zijn pensioen redden ze het niet. Dus zij Moet blijven werken. Op t moment dat zij kan stoppen is hij 75.
Kan je dan nog samen gaan reizen en zo? Tot je 80e gaat t meestal nog, daarna, en dat zie ik bij mn ouders en schoinouders, is t niet veel meer.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
16-11-2018 10:00
Kijk, slim. Regeren is vooruit zien.
Ik zie t nu bij mn broer en schoonzus, schelen 9 jaar. Hij wil straks stoppen met werken, maar alleen van zijn pensioen redden ze het niet. Dus zij Moet blijven werken. Op t moment dat zij kan stoppen is hij 75.
Kan je dan nog samen gaan reizen en zo? Tot je 80e gaat t meestal nog, daarna, en dat zie ik bij mn ouders en schoinouders, is t niet veel meer.
Uhm, zij heeft toch gewoon recht op vakantiedagen?
En je kan ook nog buiten de schoolvakanties om dus lekker goedkoop.

Ik begrijp niet zo goed dat je na je pensioen ineens moet gaan reizen.
Je kan toch in elke levensfase de wereld gaan zien.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Kan prima! Zorg wel dat jullie hetzelfde toekomstbeeld hebben en daarover blijven praten:)
Verder maakt het niet uit wat wij wel of niet vinden; jullie moeten gelukkig zijn,
Niet wij! (In jullie relatie dan, Haha!)
Alle reacties Link kopieren
[quwote=Maleficent post_id=29250058 time=1542359211 user_id=17630]
Uhm, zij heeft toch gewoon recht op vakantiedagen?
En je kan ook nog buiten de schoolvakanties om dus lekker goedkoop.

Ik begrijp niet zo goed dat je na je pensioen ineens moet gaan reizen.
Je kan toch in elke levensfase de wereld gaan zien.
[/quote]

Ze werkt thuis, bouwt ook geen pensioen op. Tuurlijk kunnen ze nu wel 3 tot 4 weken per jaar op vakantie, maar dat vind ik toch anders als je s ochtends naar buiten kijkt, de zon schijnt, de komende week word het stralend weer, en dan de auto of caravan pakt en erop uit gaat.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Man en ik schelen 16 jaar en we zijn gelukkig. Op dit moment ben ik zwanger en we hebben net iets samen gekocht.

Onze muzieksmaak is gelukkig niet erg verschillend, integendeel. We zijn juist naar elkaar toe gegroeid door muziek. We zijn allebei jaren ‘80 fan, dus dat scheelt heel erg veel.

Voor ons gaat het prima, voor een ander niet. Als iedereen hier zou zeggen dat het niet kan, zal je het dan uitmaken?
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor kan prima. Maar zoals bij elke relatie moeten wel matchend dan doet een leeftijdsverschil van +/- 10 jaar er niet toe.
Kan best.
Ik had 13 jaar leeftijdsverschil en bij mij is het geëindigd in een scheiding, maar iemand moet die statistieken vullen...

Paar nadelen:
- degene die ouder is komt meestal met wat meer bagage.
- de jongere gaat nog een heel stuk ontwikkeling door en wil misschien wel huisje, boompje, beestje, gezinnetje - de oudere denkt daar misschien wel anders over.
- De leeftijden suggereren dat er een machtsverschil zou kunnen ontstaan, verschillen in levenservaring en levensstijl - maar dat hoeft natuurlijk niet. Maar het nadeel als dat niet zo is, is dat de oudere waarschijnlijk niet zoveel ontwikkelingsruimte meer heeft en de jongere wel.
- Als de jongere een vrouw is, is zij misschien nog te geneigd om zich al te veel aan te passen - "als hij maar gelukkig is". Dit kan later aardig opbreken.

Ik zou er zelf niet meer voor kiezen, maar aan de andere kant, liefde speelt een ander spel dan verstand.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan makkelijk. En over 20 jaar valt het niemand meer op, aangenomen dat hij aktief blijft voor jou (en vica versa)
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Ik als 36 jarige vrouw zou het niet willen zoveel jonger. 10 jaar ouder zou bete4 passen bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Is TO nog ergens, of drinkt die weer haar dagelijkse fles wijn leeg? 8-)
Jazeker kan dat! Bij mij andersom..
Man 27 ik 37.
Heeerlijk! :-P)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-11-2018 17:40
Is TO nog ergens, of drinkt die weer haar dagelijkse fles wijn leeg? 8-)
ook!

maar ik ben er ook nog! na een gebroken hartje goed om weer te gaan daten, heb dus contact met 'n gozer van 11 jaar ouder. hoewel we qua levensfase best prima matchen, denk ik wel de hele tijd: 'omg, hij is eerder 40 dan ik 30 ben'.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 33, man is 45. Gaat al 10 jaar goed en op dit moment kan ik me niet voorstellen dat het ooit voorbij zal gaan. Later zullen we het vast meer gaan merken, maar dat doet er voor mij niet toe. Ik zou dit nu nooit hebben willen missen, je weet toch nooit hoe het gaat lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven