Accepteren of verder gaan?

19-06-2020 16:18 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wauw, ik moest wel even een drempel over om dit hier te posten. Ik hoop dat jullie wat tijd hebben mij te helpen met mijn gevoelens.

Ik heb al 4 jaar een relatie met mijn vriend. We hebben een huis gekocht en wonen al ruim 3 jaar samen. We hebben veel dezelfde interesses en matchen erg goed met elkaar. We doen ook heel veel dingen samen en hebben hierin veel lol.
Hij is naast mijn partner ook mijn beste vriend.
In de afgelopen jaren is er ontzettend veel gebeurd in beide onze families (nare ziektes en overlijden van sommige familieleden). Dit heeft ons soms wel in 'overlevings' stand gezet als in, zorgen dat onze families ondersteund worden waar mogelijk.

Dit heeft ook veroorzaakt dat de intimiteit vele malen minder is geworden dan in het begin (jaar), wat buiten deze omstandigheden Natuurlijk ook logisch is. Hier heb ik met hem over gesproken dat ik vind dat we hier aan moeten werken. Helaas is hij best een gesloten persoon waardoor communiceren hierover vooral vanuit mij komt en het hem veel moeite kost inbreng te geven. We hebben nooit echt een fatsoenlijk gesprek gehad over wat we nou fijn vinden in bed. Helaas heeft zulke gesprekken voeren (met name de afgelopen 2 jaar) ons niet verder gebracht.
Het heeft voor mij het effect dat ik steeds verder een muur aan het bouwen ben op het gebied van seks omdat het mij heel veel moeite kost 'het te beginnen' en het mij onzeker maakt. Nu ben ik op het punt gekomen dat ik er ook gewoon geen zin meer in heb. Het afgelopen half jaar is er dan ook niks gebeurd in bed (hij heeft zelf ook geen aanstalten gemaakt)

Ik weet niet wat ik met deze situatie aan moet. Betekend dit nou dat ik klaar met hem ben, moet ik dit accepteren omdat buiten dat de relatie wel prima is, of??
Wat vinden jullie?
Hoe oud zijn jullie? Het lijkt er op dat hij, maar ook jij weinig behoefte aan intimiteit hebt. Dat zegt mi iets over je relatie en de verbinding die je hebt. Ik kan me voorstellen dat als je weinig echt inhoudelijke gesprekken voert, de afstand groter wordt. Communicatie en seks zijn twee hele belangrijke bindmiddelen in een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer de seks in de eerste periode wel goed was, dan is praten over wensen misschien wel niet het probleem, maar wel het iniatief nemen waar jullie niet meer aan toekomen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het gekke met seks is dat hoelanger je het niet doet, hoe moeilijker het wordt om het weer op te starten. In eerste instantie is het niet zo heel erg nog, daarna wordt het ongemakkelijk, dan frustrerend en uiteindelijk iets wat "eenmaal zo is".

Mij lijkt dat een gesprek aanknopen erover echt de eerste stap is. Benoem wat de moeilijkheden zijn en waar jullie tegenaan lopen. Wat zijn de wensen en behoeftes, en kijk daarna verder. Maar er niet over praten lost sowieso niks op.
Alle reacties Link kopieren
Al 4 jaar een relatie? Pas 4 jaar zul je bedoelen. Joh, dan moet het er nog van af spatten. Ok, niet elke dag 3 keer van bil, maar al een half jaar niks meer???
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
19-06-2020 20:59
Al 4 jaar een relatie? Pas 4 jaar zul je bedoelen. Joh, dan moet het er nog van af spatten. Ok, niet elke dag 3 keer van bil, maar al een half jaar niks meer???
Mensen moeten helemaal niets. Die stomme normen die altijd opgelegd worden door buitenstaanders.
Alle reacties Link kopieren
OT: Praat erover met je vriend. Denk dat jullie dan wel tot inzichten komen. Zo niet, dan kan je daar je conclusies uit trekken.
Alle reacties Link kopieren
Limoncelloo schreef:
19-06-2020 21:43
Mensen moeten helemaal niets. Die stomme normen die altijd opgelegd worden door buitenstaanders.
Nou precies dit dus! Dankjewel voor deze reactie.
Alle reacties Link kopieren
Suusje666 schreef:
19-06-2020 20:36
Het gekke met seks is dat hoelanger je het niet doet, hoe moeilijker het wordt om het weer op te starten. In eerste instantie is het niet zo heel erg nog, daarna wordt het ongemakkelijk, dan frustrerend en uiteindelijk iets wat "eenmaal zo is".
Dat is precies waar ik tegen aanloop. Verhelderend hoe jij het verwoord.

Het gesprek aanknopen hierover is inderdaad wat ik heb geprobeerd een aantal keer. Alleen veranderd er dus niks, balen dus. Wellicht toch een andere insteek en iets dreigender dat dit het niet voor mij word zo? Stel je voor, de rest van je leven met bijna geen seksleven zie ik ook niet zitten. Iemand andere ideeën?

Ik ben 28 en hij 32, we hebben het tussen neus en lippen wel eens over kinderen gehad (wat ik gezien onze relatie hoe die is niet zie zitten)
Alle reacties Link kopieren
Lilalo123 schreef:
19-06-2020 23:34


Ik ben 28 en hij 32, we hebben het tussen neus en lippen wel eens over kinderen gehad (wat ik gezien onze relatie hoe die is niet zie zitten)
Zou ook wel moeilijk worden als je nooit seks hebt.
Alle reacties Link kopieren
Lilalo123 schreef:
19-06-2020 23:34
Dat is precies waar ik tegen aanloop. Verhelderend hoe jij het verwoord.

Het gesprek aanknopen hierover is inderdaad wat ik heb geprobeerd een aantal keer. Alleen verandert er dus niks, balen dus. Wellicht toch een andere insteek en iets dreigender dat dit het niet voor mij wordt zo? Stel je voor, de rest van je leven met bijna geen seksleven zie ik ook niet zitten. Iemand andere ideeën?

Ik ben 28 en hij 32, we hebben het tussen neus en lippen wel eens over kinderen gehad (wat ik gezien onze relatie hoe die is niet zie zitten)
28 en 32 jaar en dat een ongewilde sexloze relatie ? Communiceren is heel belangrijk en geen muur om je heen bouwen, dan maak je alles kapot.
Ik hoop niet dat je met 'dreigender' bedoelt dat je hem voor het blok gaat zetten.
Je kunt voorstellen door allereerst de nadruk op intimiteit te leggen. Zoenen jullie wel ? Zo niet, begin daar eens mee. Ik zou gewoon opnieuw gaan daten, een avond voor jullie tweetjes. Alle schermen uit en lekker gezellig in de woonkamer op de bank of in bed liggen. Niks moet. Alles mag. Strelen en kussen kun je mee aan de gang gaan. Wellicht komt de rest vanzelf. Zo niet, dan kun je beter stoppen met deze relatie. En kinderen voorlopig niet aan denken.
SweetFirefly schreef:
19-06-2020 20:59
Al 4 jaar een relatie? Pas 4 jaar zul je bedoelen. Joh, dan moet het er nog van af spatten. Ok, niet elke dag 3 keer van bil, maar al een half jaar niks meer???
Dit soort reacties.. Bah..

TO wat ontzettend vervelend voor je, het klinkt dat de liefde er wel is en dat jullie door de omstandigheden elkaar even kwijt zijn geraakt. Misschien een seksuoloog overwegen om jullie weer te helpen de eerste stapjes te zetten?
Het zit hem zo te lezen in de intimiteit die even zoek is en dat gaat verder dan alleen het seksuele. Hopelijk vinden jullie elkaar weer!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er juist helemaal niet over praten, maar doen :)

Dus koop een mooi setje, boek een restaurantje, veel wijn en gewoon doen.
Gezien de titel heb je niet echt een keus
Alle reacties Link kopieren
Lilalo123 schreef:
19-06-2020 23:34
Dat is precies waar ik tegen aanloop. Verhelderend hoe jij het verwoord.

Het gesprek aanknopen hierover is inderdaad wat ik heb geprobeerd een aantal keer. Alleen veranderd er dus niks, balen dus. Wellicht toch een andere insteek en iets dreigender dat dit het niet voor mij word zo? Stel je voor, de rest van je leven met bijna geen seksleven zie ik ook niet zitten. Iemand andere ideeën?

Ik ben 28 en hij 32, we hebben het tussen neus en lippen wel eens over kinderen gehad (wat ik gezien onze relatie hoe die is niet zie zitten)
Vind je dat hij de eerste move moet maken en zo ja : waarom ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Normaal gesproken ben ik erg voor praten, maar heb het idee dat het bij sex meer gaat om vooral doen. Hier ook periodes dat het er lang niet van komt, en inderdaad hoe langer de droogte, hoe moeilijker om je er weer toe te zetten. Wij plannen af en toe een date night. Zonder tv, flesje wijn, dan gaat het al makkelijker.

Als je verder een fijne relatie hebt is het het proberen waard
Alle reacties Link kopieren
Seks / intimiteit is voor mij net als een vuurtje. Als je er geen verse houtblokken op gooit, dooft het op een bepaald moment.

Vraag is alleen of hij of jij er een houtblokje op moet gooien om er weer leven in te brengen. Maak jij (nog) wel aanstalten in bed? Zo nee, probeer het een keer! En als hij weer niet reageert, kan je best aangeven dat je meer intimiteit wil. En nee, intimiteit is niet alleen neuken, maar juist het hele pallet tussen alleen maar tegen elkaar aan liggen tot een stevige vrijpartij.

+ wat suusje666 zegt. Als je 'het' niet doet, verdwijnt de interesse. Dat gaat geleidelijk, van er van balen tot frustratie tot je er bij neerleggen.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de neiging om het probleem te bespreken, maar tot nog toe leverde dat weinig op... en van dingen wat dwingender gaan brengen kan waarschijnlijk ook niet veel geiligheid verwacht worden (tenzij dat je fetish is, je weet nooit)

Ik zou eerder eigen initiatief inzetten, gewoon klein beginnen met weer eens iets heel anders dan anders aandoen... kan bijvoorbeeld een heel mooie jurk zijn met dat parfum wat je haast nooit meer draagt maar toen je hem leerde kennen wel.
Kan ook een sportoutfitje zijn met wat vers geproduceerd zweet dat wat meer oplevert, jij kent hem hopelijk toch een beetje.... maar probeer het allebei gewoon eens. Niks bijzonders doen, geen buikdansje of aan een paal gaan hangen. Gewoon jezelf zijn in een verpakking die hij niet elke dag meer ziet. Spring niet op hem maar kijk wat er gebeurt als je zo door het huis loopt of achter je laptop gaat zitten.

Hiermee (disclaimer) wil ik niet zeggen dat je dagelijkse versie niet spannend genoeg is hoor, maar hopelijk rammelt de frisse insteek weer wat los bij hem en hoef je dan niet meer de verkleedkist in als je daar geen zin in hebt.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
20-06-2020 10:21
Ik snap de neiging om het probleem te bespreken, maar tot nog toe leverde dat weinig op... en van dingen wat dwingender gaan brengen kan waarschijnlijk ook niet veel geiligheid verwacht worden (tenzij dat je fetish is, je weet nooit)

Ik zou eerder eigen initiatief inzetten, gewoon klein beginnen met weer eens iets heel anders dan anders aandoen... kan bijvoorbeeld een heel mooie jurk zijn met dat parfum wat je haast nooit meer draagt maar toen je hem leerde kennen wel.
Kan ook een sportoutfitje zijn met wat vers geproduceerd zweet dat wat meer oplevert, jij kent hem hopelijk toch een beetje.... maar probeer het allebei gewoon eens. Niks bijzonders doen, geen buikdansje of aan een paal gaan hangen. Gewoon jezelf zijn in een verpakking die hij niet elke dag meer ziet. Spring niet op hem maar kijk wat er gebeurt als je zo door het huis loopt of achter je laptop gaat zitten.

Hiermee (disclaimer) wil ik niet zeggen dat je dagelijkse versie niet spannend genoeg is hoor, maar hopelijk rammelt de frisse insteek weer wat los bij hem en hoef je dan niet meer de verkleedkist in als je daar geen zin in hebt.
Dit is ook een hele goeie tip ! Gewoon doen, in een leuke (sexy) outfit je gewone dagelijkse dingen doen. Kijken hoe hij reageert.
Alle reacties Link kopieren
Ach ik zou die outfit absoluut niet doen. Hier bij vriend werkt dat volledig averechts en ik voel me dan super kut. Maar jij kent je vriend het beste :)
Alle reacties Link kopieren
Als ik in een sexy outfit ga stofzuigen of de vaatwasser in stapelen of het oud papier verzamel, dan werkt dat voor mijn man niet echt sfeerverhogend hoor. Aandacht besteden aan elkaar wel, dus ik zou lekker wat gaan eten met elkaar, wijn erbij, en dan kletsen, misschien af en toe aanraken, zoenen, beetje knuffelen... zo bouw je die intimiteit weer op, toch?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
20-06-2020 10:21
Ik snap de neiging om het probleem te bespreken, maar tot nog toe leverde dat weinig op... en van dingen wat dwingender gaan brengen kan waarschijnlijk ook niet veel geiligheid verwacht worden (tenzij dat je fetish is, je weet nooit)

Ik zou eerder eigen initiatief inzetten, gewoon klein beginnen met weer eens iets heel anders dan anders aandoen... kan bijvoorbeeld een heel mooie jurk zijn met dat parfum wat je haast nooit meer draagt maar toen je hem leerde kennen wel.
Kan ook een sportoutfitje zijn met wat vers geproduceerd zweet dat wat meer oplevert, jij kent hem hopelijk toch een beetje.... maar probeer het allebei gewoon eens. Niks bijzonders doen, geen buikdansje of aan een paal gaan hangen. Gewoon jezelf zijn in een verpakking die hij niet elke dag meer ziet. Spring niet op hem maar kijk wat er gebeurt als je zo door het huis loopt of achter je laptop gaat zitten.

Hiermee (disclaimer) wil ik niet zeggen dat je dagelijkse versie niet spannend genoeg is hoor, maar hopelijk rammelt de frisse insteek weer wat los bij hem en hoef je dan niet meer de verkleedkist in als je daar geen zin in hebt.
Wat geforceerd allemaal
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
20-06-2020 11:52
Wat geforceerd allemaal
Kan best een leuk spelletje zijn. Kun je al dagen mee bezig gaan. Welk jurkje de beste respons heeft.
Misschien werkt op je handen en knieën de vloer boenen, als hij op de bank zit, recht voor hem.
Yoga oefeningen kun je ook proberen.

Kan ook wat directer: in het voorbij gaan even onder z'n ballen kriebelen.
En dan ga je rustig met de benen netjes tegen elkaar op de bank zitten.
Dan is de blik in je ogen cruciaal...
Bij dat soort spelletjes zouden wij de slappe lach krijgen. Kan veel simpeler met een iets langere knuffel dan normaal of tegen hem aan hangen op de bank
Alle reacties Link kopieren
Slimmekip schreef:
20-06-2020 13:33
Bij dat soort spelletjes zouden wij de slappe lach krijgen. Kan veel simpeler met een iets langere knuffel dan normaal of tegen hem aan hangen op de bank
Nou breekt mooi het ijs dan.

Maar bij deze TO werken simpele dingen niet. Welke meer doortastende aanpak heb jij nog in petto?
(Nou niet zeggen uit elkaar gaan)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven