Alles delen?

15-10-2018 14:12 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben nieuw op het forum, lees wel al een poosje mee en wil nu graag zelf even iets vragen.
Ik zou graag willen weten hoe jullie hier mee omgaan. Mijn vriend vindt dat ik geheimzinnig doe als ik bv een telefoontje of een berichtje via watsapp krijg. Hij vindt dat ik alles met hem moet delen. Als ik zeg dat het van een broer vriendin collega of wat dan ook is dan wil hij ook weten waar we het over hebben. Belt er bv een collega dan krijg ik een heel vragenvuur, belt die collega wel vaker? waarom deel je dat niet met mij? wat raar dat zij alleen maar gebeld heeft als ik niet thuis ben, waar gaat het over...enz enz. Ik vind het heus niet erg om hem te vertellen met wie ik app maar ik sta er vaak niet eens bij stil. Als mijn broer even wat vraagt of als mijn vriendin een foto stuurt, ik vind dat onschuldig maar hij wilt dat ik hem meteen uit mezelf vertel wie het is en ook wat er aan de hand is. Krijg ik telefoon dan duikt hij meteen overeind en kijkt op mijn mobiel wie het is, de tv gaat zacht zodat hij alles kan volgen. Hij vindt dat ik dit gedrag bij hem veroorzaak, omdat ik niet 'alles vertel' uit mezelf. Nog een vraagteken bij mij...hij verwijdt me dat ik wel heel gezellig met andere kan praten door de telefoon maar dat ik dat met hem niet doe. Ik word moe en onzeker van dit gedrag, doe ik iets verkeerd? Juist door dit gedrag maak ik me uit de voeten en keer ik me in mijn eigen wereld. Wat vinden jullie? Zie ik iets van mezelf over het hoofd?
Ik deel inderdaad dit soort dingen met mijn man, maar hij reageert niet door een vragenvuur op mij af te vuren.

Vaak als ik klaar ben met een gesprek vraagt hij wie het was en ik doe dat ook bij hem. Als ik hem iets van het gesprek wil delen doe ik dat, anders zeg ik dat het niets bijzonders was ofzo.

Ik zou de manier van je vriend onprettig vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je dan afstand gaat creëren, ik vind het ook niet normaal, eerlijk gezegd.
Is er enige aanleiding waardoor hij wantrouwen kan hebben?
Zo nee, dan zou ik hier toch een keer een goed gesprek over hebben.

Wat doet hij trouwens als hij gebeld of geappt wordt?
Krijg je dan standaard een verslag?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij, dat hij jouw vriend is en niet de mijne

Mijn man en ik vertellen elkaar alleen wat ergens besproken is, als we dat zelf nodig vinden.
Hij vraagt mij niet naar appjes of gesprekken en ik hem niet
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de reactie van je vriend enorm overdreven. Je bent toch geen Siamese tweeling. Ik hou niks achter voor mijn vriend, maar hecht wel waarde aan mijn privacy. Hij mag heus wel eens vragen wie ik aan de lijn had, maar als hij dat constant zou doen kreeg ie toch wel de wind van voren :)
Alle reacties Link kopieren
Ik vertel alleen over de inhoud van een appje als dat bv noodzakelijk is of bv leuk om te delen. Zelfde voor telefoon gesprekken of mails of post.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man begint alleen bedrukt te kijken en wat vragen te stellen als ik met een telefoon in de hand richting kalender loop.

Ik zou hier helemaal gestoord van worden, zo’n vragenvuur en verwijten over een telefoongesprek. Heeft die man niets beters te doen?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Leuk, zo'n jaloerse vriend. Krijg je van hem ook uitgebreid verslag met wie hij allemaal belt, appt en mailt gedurende de dag, of geldt die 'plicht' alleen voor jou?
Ik zou hier niet tegen kunnen.
Hij kan het dus niet hebben als je het leuk hebt. Wat een nare houding.
Zo zou ik ook een fort worden en niks meer vertellen.
Man hoeft het zelf ook niet allemaal te weten, die weet al hoe laat het is als ik weer zit te giechelen en te appen.
En nee zo grappig vind ik man's apps nooit inderdaad.
Hij mag later kijken maar als ik pret met anderen maak hoeft hij het niet in zijn hoofd te halen dat te gaan lopen verzieken.
Dar doe ik ook niet als hij voetbal zit tw kijken.
Je bent nu eenmaal geen siamese tweeling.
Je hebt wel stellen die alles samen doen maar dit klinkt niet als de geschikte kandidaat daarvoor en jij voelt dat ook niet.
vermoeiend zo'n vriend, nee je hoeft niet alles te delen, het is jaloers/bezitterig gedrag en dat kan van kwaad tot erger gaan, je doet niets verkeerd, je doet niet geheimzinnig en hij moet ophouden met overal wat achter zoeken en je ondervragen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
15-10-2018 14:49
Mijn man begint alleen bedrukt te kijken en wat vragen te stellen als ik met een telefoon in de hand richting kalender loop.

Ik zou hier helemaal gestoord van worden, zo’n vragenvuur en verwijten over een telefoongesprek. Heeft die man niets beters te doen?
:HA: herkenbaar!!
Alle reacties Link kopieren
Je geeft hem de ruimte om je te controleren. Je hebt immers niets te verbergen? Maar daardoor stap je over het probleem daaronder heen.

Je bent vrij om te doen en laten wat je maar wilt. Zorg dat je die ruimte bewaakt. Als je vriend iets wil zoeken zal hij altijd iets vinden, begint met verdacht appje, daarna te lang staren naar een FB profiel of een verdachte blik op iemand in de stad. Wil je zo leven?

Dan nu optreden. Je bent zijn bezit niet.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
15-10-2018 14:49
Mijn man begint alleen bedrukt te kijken en wat vragen te stellen als ik met een telefoon in de hand richting kalender loop.
:HA: zo herkenbaar.....
Solanger schreef:
15-10-2018 14:57
Je geeft hem de ruimte om je te controleren. Je hebt immers niets te verbergen? Maar daardoor stap je over het probleem daaronder heen.

Je bent vrij om te doen en laten wat je maar wilt. Zorg dat je die ruimte bewaakt. Als je vriend iets wil zoeken zal hij altijd iets vinden, begint met verdacht appje, daarna te lang staren naar een FB profiel of een verdachte blik op iemand in de stad. Wil je zo leven?

Dan nu optreden. Je bent zijn bezit niet.
ja precies dat
straks ben je 5 minuten te lang weggebleven met boodschappen doen, of een minuut later dan anders uit je werk, of er keek een man naar je en je had dat zelf uitgelokt, etc etc.
Alle reacties Link kopieren
Wat gebeurt er als jij eens niet op die vragen ingaat? Krijgen jullie dan ruzie? Ik zou hier helemaal niet tegen kunnen, ik krijg het al benauwd als ik het lees.
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner en ik delen vrij makkelijk met elkaar wie we aan de lijn hebben, als we toevallig aanwezig zijn bij het gesprek. Maar verder eigenlijk niet. Het is geen geheim, maar ook niet iets waar we wederzijds nu veel belang aan hechten.

Een vragenvuur van het soort dat jij noemt TO, zou hier niet echt op een positieve reactie mogen rekenen, beide kanten op. Het klinkt jaloers en een tikje onnozel.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
15-10-2018 14:57
:HA: herkenbaar!!
Precies dezelfde reactie Guppekop, haha!
Alle reacties Link kopieren
Die zou wat mij betreft zijn claimende en controlerende gedrag ergens anders mogen etaleren. Dikke doei.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Lekker controlerend type, toevallig ook manipulatief? Ik zou dit niet verdragen, hij hoort je te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Solanger schreef:
15-10-2018 14:57
Je geeft hem de ruimte om je te controleren. Je hebt immers niets te verbergen? Maar daardoor stap je over het probleem daaronder heen.

Je bent vrij om te doen en laten wat je maar wilt. Zorg dat je die ruimte bewaakt. Als je vriend iets wil zoeken zal hij altijd iets vinden, begint met verdacht appje, daarna te lang staren naar een FB profiel of een verdachte blik op iemand in de stad. Wil je zo leven?

Dan nu optreden. Je bent zijn bezit niet.
Precies. Ik zou helemaal niet
meer uitgebreid gaan vertellen waar zo'n gesprek over ging, maar het gewoon houden bij "dat was die-en-die en we kletsten gewoon. Niets bijzonders" o.i.d.
Je vriend klinkt vreselijk jaloers/wantrouwig. Wat hij doet is geen normaal gedrag.

Ik vertel mijn man zelden over wie mij appt en waar het over gaat. Die berichtjes zijn namelijk voor mij bedoelt en niet voor hem. Daarnaast is het ook niet echt de moeite waard om te vermelden, geloof niet dat het interessant is voor hem. Net als dat ik ook niet geïnteresseerd ben in wie hem appt en waar dat over gaat. Als het belangrijk is dan hoor ik het vanzelf wel.

Hetzelfde met telefoongesprekken. Als ik telefoon krijg als mijn man in de buurt is, loop ik altijd naar een andere kamer. Dit omdat ik me dan beter kan concentreren op het gesprek, maar ook om mijn man niet lastig te vallen met de herrie (als hij bijvoorbeeld tv aan het kijken is). Soms vraagt hij wie het was, meestal vertel ik het uit mezelf. En dan kletsen we wat over nieuwtjes die ik heb gehoord. Of niet.

Ik vind je vriend nogal claimerig en jaloers klinken. Vertrouwt hij je niet?
Waarom vertrouwt hij jou niet? Of wantrouwt hij iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft inderdaad wel eens gezegd dat hij me niet vertrouwd. En waarom? Ik weet het echt niet. Er is geen aanleiding geweest daarvoor en ik krijg alleen het antwoord dat alles gewoon gedeeld moet worden. Inderdaad heb ik eens een hele riedel gehad toen ik wat later, lees kwartier, uit mijn werk thuis kwam. Ik zou zeker bij een andere man gezeten hebben. Ik heb daar meteen korte metten mee gemaakt en dat gedrag heeft hij niet meer vertoond maar toch, ik voel me opgesloten zo. Nu ik dit allemaal opschrijf en jullie reacties lees besef ik wat voor een idioot ik eigenlijk ben. Ik heb alleen de hoop gehad dat zijn vertrouwen in me misschien moest groeien. We wonen nu een jaar samen en ik ben altijd thuis, op werken en familie bezoek na. Dus waarom zo denken? Hij zegt het wel wie er appt of belt maar ik zeg hem vaak nadrukkelijk dat hij zich niet hoeft te verantwoorden en dat ik niet ALLES hoef te weten. Zo lang ik hem vertrouw hoef ik ook niet achterdochtig te worden. Ik weet niet meer hoe ik kan of moet reageren. Reageer ik niet dan is het niet goed en krijgen we ruzie, reageer ik wel dan moet ik ook álles vertellen en krijg ik dus een vragenvuur. En dan is het óók ruzie ☹
Je hebt geen korte metten gemaakt met dat gedrag want hij vertoont het nog steeds, alleen nu mbt jetelefoon en app verkeer ipv met hoe lang je weg bent geweest
Ben je nog wel gelukkig in je relatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven