Als alleenstaande moeder verder? (Lege OP)

24-04-2019 23:10 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-11-2019 15:35
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
97.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoop voor jullie en jullie kind dat jullie erachter komen dat je niet zonder elkaar kunt en dat die zware periode de oorzaak is dat het allemaal teveel werd voor beide maar dat jullie er samen beter uit komen .
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie al relatietherapie geprobeerd? Ik zou sowieso niet aan een 2e kind beginnen op het moment dat de relatie slecht is.
Relatie-therapie al geprobeerd / overwogen?


En is het gewoon niet té hard gegaan?

Op 4 jaar tijd hebben jullie elkaar leren kennen, nauwelijks tijd gehad om een basis op te bouwen, is er een huis gekocht, heeft het gestormd door een burn out en zijn jullie 9 maanden door een zware zwangerschap geraakt met achteraf ook de nodige troubles.

Dan heb je dus een héél stevige basis nodig om op terug te vallen om dat te overleven als koppel, maar die was er voor het kind al niet / nauwelijks door veel te snel te willen gaan.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 24-04-2019 23:48
84.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Therapie natuurlijk. Jullie hebben een kind!
Alle reacties Link kopieren
Gesproken als ervaringsdeskundige met PPP en PPD: er ‘weer’ zijn kost bakken energie en is een lang traject. En dat gaat dan alleen nog om jezelf. Toen ik na bijna twee jaar weer een beetje lekker in mijn vel zat begon mijn man aan een soort inhaalverwerking. Dat hele gedoe met mij en nog een huilbaby, werken en zorgen voor moeder en kind... Dat is voor hem ook een hele aanslag geweest. Dat heeft ook tijd nodig gehad.

Ik zou nog niet al te drastische keuzes maken. Als je nu al voor de helft uitcheckt gebruik je de nadenk/afkoelperiode niet echt voor jouw vragen rondom de relatie.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Wat heeft je klokje er mee te maken?
Belg007 schreef:
24-04-2019 23:45
Relatie-therapie al geprobeerd / overwogen?


En is het gewoon niet té hard gegaan?

Op 4 jaar tijd hebben jullie elkaar leren kennen, nauwelijks tijd gehad om een basis op te bouwen, is er een huis gekocht, heeft het gestormd door een burn out en zijn jullie 9 maanden door een zware zwangerschap geraakt met achteraf ook de nodige troubles.

Dan heb je dus een héél stevige basis nodig om op terug te vallen om dat te overleven als koppel, maar die was er voor het kind al niet / nauwelijks door veel te snel te willen gaan.
Mooi gezegd en zó waar...
Alle reacties Link kopieren
Stel dat je kiest voor een tweede kind met een ander, gaat dat dan nog lukken,?

Ik vind dat nogal een gok.

Ik gun jullie kindje dat er al is de leukst mogelijke optie. In ieder geval twee ouders die normaal met elkaar om kunnen gaan.
Het lijkt me dat alle scenario's veel tijd kosten en de kans aanwezig dat het bij 1 kind blijft. En dan?
Ik kan me echt verbazen over die hang naar een 2de kind terwijl je leven een puinhoop is. Zorg eerst voor de mensen die er wel zijn in plaats van te kijken hoe je de weg kan vrijmaken naar een 2de kind met je partner of iemand anders. Je leeft nu en je moet dealen met de zaken die nu spelen.
"Hopelijk kan er nieuws opbloeien " verandert meteen in "hoe regel ik scheiding en bezoekregeling" en "hoe krijg ik zsm een kind met de volgende man?" :roll:
Alle reacties Link kopieren
Bij erge ruzies snap ik dat mensen "tijdelijk" uit elkaar gaan. Maar jullie missen liefde zeg je. Is het niet eens tijd om dat op te zoeken?
Kijk of die kleine een weekend bij opa en oma kan logeren en ga met zn 2en lekker een weekendje weg! Echt tijd voor jullie 2. Kijk of er nog wat opbloeit.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de situatie nu niet gek is na wat er allemaal is gebeurd. Maar nu de stof opwaait, is het juist tijd om in elkaar te investeren en niet om weg te rennen.
Dat er weinig seks is bijv, vind ik nu toch geen reden om weg te gaan omdat dit werd veroorzaakt werd door de situatie. Dit kun je nu juist herontdekken, net als jullie liefde.
Ik vind je te snel uitchecken op basis van wat ik hier lees.
Alle reacties Link kopieren
Echt dat tweede kind even niet aan denken, probeer eerst dit huwelijk eens te redden. Je kunt ook gelukkig zijn met 1 kind. Lijkt me belangrijker om gelukkig te zijn met je man en 1 kind dan er een tweede door te douwen en dan alsnog uit elkaar te gaan of nu halsoverkop een andere vent te zoeken voor een tweede.
Alle reacties Link kopieren
Loop maar weg bij deze man. Je kan vast wel een ander verleiden opnieuw een huis kopen en je gewenste 2e kind krijgen.

Dan trekt je 2e man je inmiddels kleuter/ basisschoolkinderen die het heel moeilijk heeft door de depressie van zijn moeder, de scheiding, en het nieuwe broertje of zusje heel slecht.

Vind jou ook niet meer zo leuk omdat je opnieuw instort en ziet de nieuwe baby eigenlijk ook niet meer zo ziitten nu hij er alleen voor staat.

En dan dan ben je straks alleenstaande moeder van 2 kinderen van 2 verschillende mannen.

En hoe denk je dat dan te gaan bolwerken als je nu al niet sterk genoeg bent om zonder burn out en depressie door het leven te gaan.

Een kinderwens is altijd egoïstisch maar zelden zo egoïstisch en ten koste van alles als bij jou.
Alle reacties Link kopieren
mariposa2 schreef:
25-04-2019 06:34
Echt dat tweede kind even niet aan denken, probeer eerst dit huwelijk eens te redden. Je kunt ook gelukkig zijn met 1 kind. Lijkt me belangrijker om gelukkig te zijn met je man en 1 kind dan er een tweede door te douwen en dan alsnog uit elkaar te gaan of nu halsoverkop een andere vent te zoeken voor een tweede.
Zo waar. Hier ook ppd gehad en huilbaby en een zware baan ( gelukkig net geen burnout, wel veel offers voor gebracht en was moeilijk icm bovengenoemde). Jongste is nu 3 en de lichtheid vh bestaan is terug.

TO, houd je nog van je vriend?
madamejean wijzigde dit bericht op 25-04-2019 06:52
3.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het komt op mij over dat je gewoon graag, en dan nog het liefst zo snel mogelijk, een tweede kindje wil. Hoe dat moet gebeuren is bijzaak.

Denk je ook aan je eerste kind? Het lijkt mij verstandiger om eerst eens aan je relatie te gaan werken. Die heeft er niets aan dat mamma ergens anders een nieuwe poging gaat doen voor haar perfecte plaatje.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
25-04-2019 06:45
Loop maar weg bij deze man. Je kan vast wel een ander verleiden opnieuw een huis kopen en je gewenste 2e kind krijgen.

Dan trekt je 2e man je inmiddels kleuter/ basisschoolkinderen die het heel moeilijk heeft door de depressie van zijn moeder, de scheiding, en het nieuwe broertje of zusje heel slecht.

Vind jou ook niet meer zo leuk omdat je opnieuw instort en ziet de nieuwe baby eigenlijk ook niet meer zo ziitten nu hij er alleen voor staat.

En dan dan ben je straks alleenstaande moeder van 2 kinderen van 2 verschillende mannen.

En hoe denk je dat dan te gaan bolwerken als je nu al niet sterk genoeg bent om zonder burn out en depressie door het leven te gaan.

Een kinderwens is altijd egoïstisch maar zelden zo egoïstisch en ten koste van alles als bij jou.
Zo, die een na laatste paragraaf is wel ongekend kwetsend - op de man (vrouw) en onder de gordel.
Alle reacties Link kopieren
Maar wel de realiteit.
''Ik heb dit niet zo gewild. Ik wilde trouwen, 2 kindjes en ze leefden nog lang en gelukkig'' klinkt ook, om eerlijk te zijn, best een beetje egoïstisch en verwend...
MadameJean schreef:
25-04-2019 06:50
Zo, die een na laatste paragraaf is wel ongekend kwetsend - op de man (vrouw) en onder de gordel.
Weet je wel wat 'op de man' is? Dit is écht niet op de man...
sugarmiss schreef:
25-04-2019 06:53
Maar wel de realiteit.

Nee want een depressie of burn out heeft helemaal niets te maken met sterk zijn.
Frizz schreef:
24-04-2019 23:47
Therapie natuurlijk. Jullie hebben een kind!
Ja dit dus. Doe op zijn minst de moeite voor je huidige kind om er nog iets van te maken. Probeer dat op zijn minst eerst. Uit elkaar gaan kan altijd nog.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
25-04-2019 00:14
Ik kan me echt verbazen over die hang naar een 2de kind terwijl je leven een puinhoop is. Zorg eerst voor de mensen die er wel zijn in plaats van te kijken hoe je de weg kan vrijmaken naar een 2de kind met je partner of iemand anders. Je leeft nu en je moet dealen met de zaken die nu spelen.

Helemaal mee eens.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
kindrebel schreef:
25-04-2019 00:14
Ik kan me echt verbazen over die hang naar een 2de kind terwijl je leven een puinhoop is. Zorg eerst voor de mensen die er wel zijn in plaats van te kijken hoe je de weg kan vrijmaken naar een 2de kind met je partner of iemand anders. Je leeft nu en je moet dealen met de zaken die nu spelen.


Dit.

Je doet niemand een plezier met een tweede kind. Ook jezelf niet, al denk je nu van wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven