Als vrouw van 59 jaar alleen naar de kroeg?

14-08-2018 02:12 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dit de goede categorie is om deze vraag te stellen?
Bij mij vandaan een kleine 10 minuten, dus om de hoek is een bruin café. Is het raar om op mijn leeftijd daar alleen naar binnen te stappen? Er zijn niet altijd vriendinnen die mee kunnen. Hebben een echtgenoot e.d.
Vroeger ging ik naar een stamcafé. Maar die bestaat niet meer. Ik kende daar veel mensen en er kwamen vaker vrouwen alleen.
Zal ik het een keer proberen?
Liefs.
Ik had dit topic kunnen schrijven. Ongeveer zelfde leeftijd en bruin ( wel erg bruin) café in de straat. Zeker op een mooie zomeravond denk ik wel eens....
Benieuwd naar je ervaringen als jij het wel doet.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
14-08-2018 08:25

De dorpskroeg hier is precies zoals Perzina beschrijft. Er hangen elke avond drie kerels aan de bar die een sigaretje roken en zich vol laten lopen. En in Amsterdam kwamen we ooit terecht in een combi bistro-café, waar we om zeven uur ´s avonds een heerlijke saté geserveerd kregen maar waar het toen ook al vol begon te lopen met stappende jongeren.

Kortom; of het wel of niet kan heeft weinig met je leeftijd te maken en alles met de kroeg zelf. Wat iemand al zei, het is ook maar tien minuten terug. Ga erheen, blijken er werkelijk maar vier zuipende mannen te zitten vraag je aan de barman of ie de weg weet naar de huppeldepupstraat en maak je je weer uit de voeten.
precies dit, "mijn" bruine buurtkroeg is heel erg gezellig, altijd gezellig druk, veel verschillende leeftijden, zowel drinkers als niet-drinkers. Een beetje van alles wat, maar voornamelijk mensen die even binnenlopen om te babbelen.
Het is dus echt kroeg afhankelijk. Ik zou gewoon gaan en dan zien of je het leuk vindt of dat je liever hard wegrent.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
14-08-2018 08:47
Volgens mij heeft elk dorp wel een paar van die notoire kroeglopers. Ik ken ze ook; in het gewone dagelijkse leven zie je ze nooit ergens voorbij komen, maar zodra je een kroeg binnen stapt, dan zitten ze daar vrijwel zeker aan de bar. En dat doen ze dan al decennia lang, dag in dag uit. Dat soort mannen vind ik altijd wel een beetje sneu, want dat zijn van die eenzame alcoholisten voor wie er gewoon geen wereld meer
buiten de kroeg bestaat.
Misschien vinden die mannen het gewoon leuk en gezellig daar? Waarom zou daar buiten geen wereld meer voor ze bestaan of wie bepaald waar die wereld dan wel uit zou moeten bestaan? Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn wereld uit 80 uur per week werken zou bestaan, of dat mijn wereld uit praatjes op het schoolplein met mede moeders zou bestaan. Ieder z'n ding toch? Tenzij ze zelf toegeven buiten de kroeg eenzaam te zijn, dat kan. Dan is het sneu voor ze.

Is Perzina trouwens familie van Pejeka?
Klaar mee
Ik heb een vent thuis. Maar ga nog wel eens naar de kroeg met vriendin maar zonder vent. Sinds wanneer is dat niet mogelijk?
Alle reacties Link kopieren
Buffie schreef:
14-08-2018 15:19
Misschien vinden die mannen het gewoon leuk en gezellig daar? Waarom zou daar buiten geen wereld meer voor ze bestaan of wie bepaald waar die wereld dan wel uit zou moeten bestaan? Tenzij ze zelf toegeven buiten de kroeg eenzaam te zijn, dat kan. Dan is het sneu voor ze.
Ik ken deze mannen persoonlijk, nog uit de periode dat ik zelf nog wel eens in de kroeg kwam zo’n 25 jaar geleden, en toen zaten ze daar ook al elke dag. En nee, deze mannen gaan niet voor de gezelligheid maar voor hun dagelijkse dosis alcohol. Hun leven bestaat echt uit niets anders dan thuis slapen, wakker worden, naar de kroeg gaan, zich vol laten lopen, weer thuis slapen, en weer op naar een nieuwe dag in de kroeg. En ja, dat vind ik sneu.

Maar zoals ik in mijn eerste post hier al schreef, heb ik verder helemaal niets tegen mensen die met enige regelmaat naar de kroeg gaan. Dat kan juist hartstikke gezellig zijn, afhankelijk van de kroeg en het publiek dat daar op af komt. Dus ik zou het TO ook zeker aanraden om eens te gaan kijken of de kroeg in haar buurt gezellig is, als zij daar zin in heeft.

Ik reageerde alleen op de discussie die Perzina begon over dat er alleen sneue types in de kroeg komen, waarbij ik aangaf dat er in elk dorp wel een paar van die types rond lopen. Maar dat zegt niets over alle andere mensen die ook in de kroeg komen.
Ik vind de kroeg ook veel leuker dan bij mensen langs gaan. Je spreekt nog eens andere mensen en het is flexibeler. Je kunt naar huis wanneer je wil en als je gewoon alleen wil zitten kan dat ook.

Nu in de zomer is het wel makkelijker, want dan kun je gewoon op een terras gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Wat kan jou het schelen als iemand het raar vindt? Ik doe vaak zat dingen alleen. Scheelt weer planning en het gaat precies zoals jij het wil. Daarbij ben je een vrouw dus genoeg mannen om mee te kletsen ook al zijn ze je type niet.
Koffiekopjes schreef:
15-08-2018 01:39
Wat kan jou het schelen als iemand het raar vindt? Ik doe vaak zat dingen alleen. Scheelt weer planning en het gaat precies zoals jij het wil. Daarbij ben je een vrouw dus genoeg mannen om mee te kletsen ook al zijn ze je type niet.
En het is zo’n heerlijk vrij gevoel wanneer je je realiseert dat je niet overal je vrienden en vriendinnen voor nodig hebt! Wat een vrijheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerder naar een plek gaan waar je ook kunt dansen, dan leg ik zelf het makkelijkst contact. Zitten aan de bar en een beetje om me heen kijken lijkt me niks.
Ja en?
Sommige mensen reageren wel heel erg bekrompen.
Niet iedereen die single is heeft 24/7 een vriend(in) beschikbaar om iets mee te ondernemen.
Juist moet je sommige dingen alleen doen om je horizon te verbreden.
Als je nieuwe contacten wilt zal je het toch zélf eens moeten proberen.

Suc6!
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk doen! In het cafe waar mijn vrouw en ik regelmatig zitten is dit in iedergeval de normaalste gang van zaken. Komen regelmatig mensen van alle leeftijden in hun eentje, en die kletsen dan lekker met anderen mee, of drinken rustig alleen een drankje...niks geks aan.
Zitten er geregeld mensen ook aan de bar iets te drinken? Of google eens of er aparte avonden worden gehouden met kaarten oid. dan kun je gezellig aanschuiven.
Gewoon doen! Heerlijk
Alle reacties Link kopieren
In de kroeg zitten vaak interessante mensen. Die veel meegemaakt hebben...

Het ligt ook een beetje aan wat voor kroeg. Sommige zijn veel vriendengroepen te vinden. Andere weer wat meer excentrieke personen.

Gewoon gaan en als er niks aan is, ga je weer naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Ben je er nog TO of zit je al in de kroeg?
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve mensen,
Ik ben nog niet geweest. Wel langs gefietst. Ik durf (nog) niet. Haha.
Alle reacties Link kopieren
Het is heel normaal om dingen alleen te doen.

Sterker nog, ik vind mensen die dat afkeuren nogal triest.
Alle reacties Link kopieren
caithlin schreef:
16-08-2018 19:07
Dag lieve mensen,
Ik ben nog niet geweest. Wel langs gefietst. Ik durf (nog) niet. Haha.
Ga nou maar gewoon naar binnen. Neem een tijdschrift mee en lees dat. De mensen die daar zitten gaan echt niet denken dat je maf bent, tenzij je lallend van tafel tot tafel gaat springen.
Het zaadje is geplant, dus het komt er zeker nog van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven