ben ik nou gek???? [Geen OP]

22-05-2020 18:09 286 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-06-2020 15:27
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik raak ervan in de war
Wie is 'vakantiekind'?
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin dat je zou moeten scheiden om apart te 'mogen' wonen. Het huwelijk houdt geen plicht tot samenwonen meer in. Dat is al jaaaaren niet meer zo. Ik ken een stel dat getrouwd is en ieder in hun eigen huis is blijven wonen. Die hebben intussen jongvolwassen kinderen (samen) en zijn nog steeds niet zinnens om ooit samen gaan te wonen. Een ander stel beviel samenwonen niet en die zijn ook weer apart gaan wonen terwijl ze gewoon een relatie hebben en getrouwd zijn.

Of jullie hebben jullie opties niet goed bekeken of hij wilde niet echt meer met jou zijn. En nu komt er een andere mevrouw langs die hem interessanter lijkt om mee samen te zijn en word jij 'overvallen' door het feit dat jullie toch echt gescheiden zijn.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Weet hij hoe jij je erbij voelt? Hoe jij er in stond m.b.t jullie relatie die niet officieel was.

Weet jij hoe hij daarin in stond? Volgens mij las ik ergens dat hij wel aangaf dat er een ander persoon zou kunnen komen. Dat leest voor mij als dat hij niet altijd verder wilde op de manier die jij aangaf en wel prettig leek te vinden.

Heb je oog voor zijn behoeftes/wensen/ideeën?
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
29-05-2020 19:24
Ik raak ervan in de war
Wie is 'vakantiekind'?
Pleegkind van ex.
Suy schreef:
29-05-2020 11:19
Dit! Ongelofelijk bizar dat jullie 7 jaar lang half half zo zo met elkaar zijn omgegaan zonder duidelijke afspraken en visies.
Zonder (pleeg)kinderen tot daar aan toe, eigen puinhoop. Maar dit snap ik niet. Vraag me af of er niet een Scandinavisch tintje aan zit, zou misschien ook maar beter zijn.
Alle reacties Link kopieren
lindaatje1900 schreef:
29-05-2020 19:49
Pleegkind van ex.
Nee want ze heeft het over 3 kinderen, dochter, pleegdochter en vakantie kind.
Alle reacties Link kopieren
Er komen elke keer weer kinderen en info bij, hoe zit het nou allemaal?
Ik ben best ruimdenkend en vind dat veel moet kunnen. Maar duidelijkheid en grenzen boven alles en daar ontbreekt en zowel in je verhaal naar ons als naar je kind(eren?) en naar je (ex?)man aan.
lila01 schreef:
29-05-2020 19:24
Ik raak ervan in de war
Wie is 'vakantiekind'?
Ik denk een kind in een lastige situatie dat vakanties en dergelijke bij ehh...ja bij wij eigenlijk? doorbrengt.

Wat me bevreemdt, want de mensen die ik ken die pleegzorg doen moesten eerst aantoonbaar stabiel zijn. En terecht. Dit lijkt een beetje van de regen in de drup.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
29-05-2020 22:00
Ik denk een kind in een lastige situatie dat vakanties en dergelijke bij ehh...ja bij wij eigenlijk? doorbrengt.

Wat me bevreemdt, want de mensen die ik ken die pleegzorg doen moesten eerst aantoonbaar stabiel zijn. En terecht. Dit lijkt een beetje van de regen in de drup.
Ja en dat heeft hij ook gehad, en hij was ook stabiel.
Tot ie dus verliefd werd op M
Toen ging alle redelijkheid zo het raam uit
Als ik dit zo lees dan denk ik dat jullie het beste samen in jouw familieapp kunnen blijven, dan is er in elk geval nog iets stabiel.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
29-05-2020 22:00
Ik denk een kind in een lastige situatie dat vakanties en dergelijke bij ehh...ja bij wij eigenlijk? doorbrengt.

Wat me bevreemdt, want de mensen die ik ken die pleegzorg doen moesten eerst aantoonbaar stabiel zijn. En terecht. Dit lijkt een beetje van de regen in de drup.
Ik snap er niets meer van. Pleegkind is dochter van 1e man (die straf uitzit vanwege misbruik) van TO, vakantiekind is aangewaaid pleegkind?
En die zitten nu tussen dit relatiegedoe in? En ex heeft alleen maar oog voor M.
Wat een puinhoop.
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
30-05-2020 01:12
Ik snap er niets meer van. Pleegkind is dochter van 1e man (die straf uitzit vanwege misbruik) van TO, vakantiekind is aangewaaid pleegkind?
En die zitten nu tussen dit relatiegedoe in? En ex heeft alleen maar oog voor M.
Wat een puinhoop.
Ja zoiets dis, en dat is dus ook net het probleem, die puinhoop en die kids die er tussen zitten
Hij loopt enorm hard van stapel en de kinderen geven aan dat ze dat niet leuk vinden maar hij luistert niet op slecht
Dochter heeft vandaag een enorme huilbui gekregen en papa verteld dat ze M niet mag maar dat ze zich dat zo schuldig over voelt.
En pappie werd er boos om!!
Dat kan toch nooit de bedoeling zijn, en dan laat ik mijn gevoel hier erven helemaal buiten.
Later werd ie rustiger en vertelde daar hij nu toch wel ging twijfelen, en dat vind ik dan toch ook wel weer sneu, want ik gun hem zijn geluk echt wel, al denken jullie van niet.
Alle reacties Link kopieren
Vrouwtjepollewop schreef:
23-05-2020 16:55
Zij zegt idd dat ik wel mee mag, hij niet . Hij wil gewoon met haar en de kinderen.
Bovendien als ik dus niet samen met haar op vakantie wil, mag ik dus niet mee.
Maar ik ben echt niet van plan om er als vijfde wiel aan de wagen een beetje achteraan te dartelen.
Wat mij het meest steekt is dat hij nu al de vakantie veranderd terwijl ze nog maar een week samen zijn.

Och jeetje, wat voel jij je van je troon gestoten...
Alle reacties Link kopieren
Vrouwtjepollewop schreef:
31-05-2020 00:38
Ja zoiets dis, en dat is dus ook net het probleem, die puinhoop en die kids die er tussen zitten
Hij loopt enorm hard van stapel en de kinderen geven aan dat ze dat niet leuk vinden maar hij luistert niet op slecht
Dochter heeft vandaag een enorme huilbui gekregen en papa verteld dat ze M niet mag maar dat ze zich dat zo schuldig over voelt.
En pappie werd er boos om!!
Dat kan toch nooit de bedoeling zijn, en dan laat ik mijn gevoel hier erven helemaal buiten.
Later werd ie rustiger en vertelde daar hij nu toch wel ging twijfelen, en dat vind ik dan toch ook wel weer sneu, want ik gun hem zijn geluk echt wel, al denken jullie van niet.
Grote kans dat de kids haar niet leuk vinden omdat jij haar niet leuk vindt. Ik dacht te lezen in je OP dat je dochter juist eerst dol op haar was, maar jij haar nep en gemaakt vindt?
Anyway... veel succes met alle drama!
Alle reacties Link kopieren
pinklemonade schreef:
31-05-2020 02:11
Grote kans dat de kids haar niet leuk vinden omdat jij haar niet leuk vindt. Ik dacht te lezen in je OP dat je dochter juist eerst dol op haar was, maar jij haar nep en gemaakt vindt?
Anyway... veel succes met alle drama!
Inderdaad, in het begin zei je nog dat je dochter haar geweldig vond.

Ik vind het maar een raar verhaal. Jullie gaan apart wonen, jij laat je wijsmaken dat je dan ook meteen moet scheiden (wat helemaal niet nodig is) en jullie gaan maar half door alsof jullie een relatie hebben. En dan voel je je gedumpt als hij uiteindelijk iemand anders heeft. Tja, dat was nogal te voorspellen.
Alle reacties Link kopieren
"Mijn dochter is weg van haar, maar ik vind haar nep en gemaakt"
&
"Mijn dochter is razend, en terecht, en verwijt mij dat ik haar pappie het geluk niet gun"

En een week later vind jouw dochter geheel in tranen die vrouw opeens helemaal niet meer leuk?
Wellicht reageerde pappie daarom boos?
Omdat hij misschien weet dat die plotselinge ommezwaai alles met jou te maken heeft?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je vanaf het begin iets minder "close" had moeten zijn met ex. Nu zit jij met de gebakken peren omdat hij (terecht) kiest voor toekomst ipv verleden. Ergo: ja jij bent gek
Bimzarellio...what else
Alle reacties Link kopieren
Denk eerder dat de kinderen zien dat mama er door geraakt is, en kinderen nemen het uiteraard dan op voor hun moeder en zeggen dat ze haar ook niet leuk vinden.
En ze zijn vast ook niet nog maar een week samen, jij bent alleen pas sinds die tijd op de hoogte gebracht.
Alle reacties Link kopieren
Nou nee dus, die intresse in elkaar is pas begonnen op 13 mei. Niet eerder.
Maar ik ga stoppen met dit topic want wat ik ook zeg ,ik ben toch het jaloerse kreng.
Ik hoor de kids niet uit, ik laat me t.o hun niet negatief uit over hun vader of M.
De kids komen zelf met de verhalen. Maar dan heb ik het dus alsnog gedaan. Whatever.

Op dit moment praat ik alleen met mijn ex over onze dochter en dat is altijd op vriendelijke voet.
Nogmaals ik heb geen hekel aan ex, wel aan M ,maar de kids komen zelf met het verhaal dat ze er altijd is en dat ze M letterlijk door de strot geduwd krijgen.
En ja, mijn dochter was weg van M , totdat ze er altijd begon te zijn en ze papa nooit meer even voor zichzelf had, tot ze zich overal mee ging bemoeien en zich meer als moeder ging gedragen.
Als " vriendinnetje" is ze leuk. Maar als moeder dus blijkbaar niet.
En geloof me daar heb ik niks mee te maken.
Maar dat zal ook wel weer fout zijn.....
Alle reacties Link kopieren
Vrouwtjepollewop schreef:
31-05-2020 13:01
Nou nee dus, die intresse in elkaar is pas begonnen op 13 mei. Niet eerder.
Maar ik ga stoppen met dit topic want wat ik ook zeg ,ik ben toch het jaloerse kreng.
Ik hoor de kids niet uit, ik laat me t.o hun niet negatief uit over hun vader of M.
De kids komen zelf met de verhalen. Maar dan heb ik het dus alsnog gedaan. Whatever.

Op dit moment praat ik alleen met mijn ex over onze dochter en dat is altijd op vriendelijke voet.
Nogmaals ik heb geen hekel aan ex, wel aan M ,maar de kids komen zelf met het verhaal dat ze er altijd is en dat ze M letterlijk door de strot geduwd krijgen.
En ja, mijn dochter was weg van M , totdat ze er altijd begon te zijn en ze papa nooit meer even voor zichzelf had, tot ze zich overal mee ging bemoeien en zich meer als moeder ging gedragen.
Als " vriendinnetje" is ze leuk. Maar als moeder dus blijkbaar niet.
En geloof me daar heb ik niks mee te maken.
Maar dat zal ook wel weer fout zijn.....
Jij opent dit topic op 22 mei. Dus 9! dagen nadat M voor het eerst! in beeld kwam.
Lijkt me dat jullie allemaal nogal houden van drama en een snelle soap. Waar ook jij - en niet alleen hij - de kinderen in gooien.
'Ze hebben nog niet eens gezoend en wij wel nog puhpuhpuh'. Daar houdt het bij mij op. Ook jij hebt je shit niet voor elkaar en gooit er nu nog een shitload bij.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
pinklemonade schreef:
31-05-2020 02:11
Grote kans dat de kids haar niet leuk vinden omdat jij haar niet leuk vindt. Ik dacht te lezen in je OP dat je dochter juist eerst dol op haar was, maar jij haar nep en gemaakt vindt?
Anyway... veel succes met alle drama!
Die kinderen zitten in een loyaliteitsconflict en durven haar waarschijnlijk niet aardig vinden omdat ze merken dat jij haar niet mag.
Alle reacties Link kopieren
Whatever
Alle reacties Link kopieren
voor iemand die een "ex" is zijn jullie anders nog wel erg close. Familie reünies, zelfs vakanties??

Ok, jullie hebben een dochter samen, maar dat wil toch niet zeggen dat jullie samen vakanties moeten vieren en hij bij elke familie wissewasje uitgenodigd moet worden? Het lijkt net alsof jullie helemaal niet uit elkaar zijn.

Maar wat ik mij ook afvraag, is hoe staat zijn vriendin tegenover het feit dat jullie samen op vakantie willen gaan? Ik als vriendin, zou het echt wel raar vinden. Misschien zelfs een tikkeltje jaloers. Heb je het wel van haar kant bekeken, want wie weet staat zij er net zo strak tegenover in als jij? En jij? Heb jij ook een vriend? En hoe staat hij hierin in dit alles. Wat ik merk, is dat je het vaak over jezelf en hem hebt, maar vergeet wel de mensen om jullie heen. Zoals zijn vriendin, je dochter, je eventuele partner? Sorry als ik het verkeerd heb hoor. Ik denk alleen mee.

En wat familie betreft, waarom zou hij bij een eventuele breuk tussen zijn vriendin en hem, gaan terug vallen op jou familie? Hij ziet jou familie, ondanks dat jullie exen van elkaar zijn, als zijn eigen familie. Dat kan jij hem toch niet ontnemen, door kinderachtig te stampen met je voeten omdat hij een nieuwe vriendin heeft? Die man heeft het leuk met jou familie, en misschien andersom ook, dus om daar iets tussen te zetten vind ik persoonlijk echt te ver gaan. Je moet begrijpen namelijk dat het ook de familie van zijn (jullie) dochter is, toch? Dat hij in een groepsapp zijn verhaal (deels) verteld is inderdaad niet ok. Daar geef ik je gelijk in. Je moet de familie niet betrekken bij jullie problemen.

Ik denk niet dat je gek bent hoor, maar wel jaloers?
Alle reacties Link kopieren
summerjamm schreef:
01-06-2020 18:55
voor iemand die een "ex" is zijn jullie anders nog wel erg close. Familie reünies, zelfs vakanties??

Ok, jullie hebben een dochter samen, maar dat wil toch niet zeggen dat jullie samen vakanties moeten vieren en hij bij elke familie wissewasje uitgenodigd moet worden? Het lijkt net alsof jullie helemaal niet uit elkaar zijn.

Maar wat ik mij ook afvraag, is hoe staat zijn vriendin tegenover het feit dat jullie samen op vakantie willen gaan? Ik als vriendin, zou het echt wel raar vinden. Misschien zelfs een tikkeltje jaloers. Heb je het wel van haar kant bekeken, want wie weet staat zij er net zo strak tegenover in als jij? En jij? Heb jij ook een vriend? En hoe staat hij hierin in dit alles. Wat ik merk, is dat je het vaak over jezelf en hem hebt, maar vergeet wel de mensen om jullie heen. Zoals zijn vriendin, je dochter, je eventuele partner? Sorry als ik het verkeerd heb hoor. Ik denk alleen mee.

En wat familie betreft, waarom zou hij bij een eventuele breuk tussen zijn vriendin en hem, gaan terug vallen op jou familie? Hij ziet jou familie, ondanks dat jullie exen van elkaar zijn, als zijn eigen familie. Dat kan jij hem toch niet ontnemen, door kinderachtig te stampen met je voeten omdat hij een nieuwe vriendin heeft? Die man heeft het leuk met jou familie, en misschien andersom ook, dus om daar iets tussen te zetten vind ik persoonlijk echt te ver gaan. Je moet begrijpen namelijk dat het ook de familie van zijn (jullie) dochter is, toch? Dat hij in een groepsapp zijn verhaal (deels) verteld is inderdaad niet ok. Daar geef ik je gelijk in. Je moet de familie niet betrekken bij jullie problemen.

Ik denk niet dat je gek bent hoor, maar wel jaloers?
Het hele topic lezen, of op zijn minst alle reacties van TO, wil nog weleens een goed idee zijn..
Alle reacties Link kopieren
m-april schreef:
01-06-2020 19:14
Het hele topic lezen, of op zijn minst alle reacties van TO, wil nog weleens een goed idee zijn..

Ja, nou er komen dus nog meer kinderen bij las ik. Maakt het nog allemaal ingewikkelder..

Maar ik blijf bij mijn standpunt en vele voor mij hebben het ook gezegd. Het is jaloezie.

Waarom zou iemand met gezond verstand, zich druk maken om zijn ex, die heel verliefd is en 360 graden omgedraaid qua bepaalde dingen. So let it be! Kijk als je dochter er last van gaat krijgen, snap ik dat echt wel hoor. Maar ik lees in haar verhaal (eerste) en alle reacties dat het alleen om haar en haar ex gaat. Het is toch van de zotte dat zij hem dingen oplegd niet meer te doen, of het ergens niet mee eens, dat terwijl de beste man gewoon "zijn leven leeft"? Hij heeft een nieuwe vriendin, deelt een dochter met haar, heeft goed contact met haar familie, heeft weliswaar egoïstische trekjes, maar hé voor de rest is TS perfect hoor.

Het is en blijft een verhaal van één kant. Ts komt nogal jaloers en verstikkend over. Ze zegt zelf dat ze niet jaloers is, maar de hele topic en reacties spat de jaloezie ervanaf.

Prima, ok.. je wilt niet dat hij naar familiereünies komt, maar als zijn dochter dat nou wel wil? Oops en dan? Daarom zeg ik TS, vergeet dat ze een dochter delen en die het misschien gewoon wél fijn vind dat papa naar familiereünies komt. En buiten dat, haar dochter kan toch fijn opschieten met die vriendin? Wees blij!

Ts moet het loslaten. Joh, wie weet lachen ze hier nog om na een paar maanden of jaren. Of worden ze nog dikke vriendinnen, wie zal het zeggen. Feit blijft dat dit eigenlijk super kinderachtig is en voor niks ruzies gemaakt worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven