Daten met een handicap

16-10-2025 08:59 22 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn hier meer vrouwen met een beperking? Ik heb een beenamputatie en ik draag een beenprothese. Ik ga na jaren een relatie gehad te hebben op een datingsite een profiel aanmaken.... zet ik het er bij of niet? Voor allebei is wat te zeggen.... Wat doen jullie?
Geen ervaring hiermee...

In hoeverre ben je erdoor beperkt? Als je gewoon alles kunt zou ik het niet persé vermelden. Als dat niet het geval is zou ik het wél vermelden.
'Ik hou van reizen, maar wintersport zit er voor mij niet in, omdat ik met een beenprothese door het leven ga'

Of zoiets. Geen groot ding van maken, maar wel klein ergens vernoemen. Of een foto waarop het deels zichtbaar is of zo.
Persoonlijk zou ik het wel melden, anders kan bij een eerste afspraak wel een heel erg ongezellig worden als je iemand treft die daar moeite mee heeft en niet fijn gaat reageren. Dat idee hoef ik niet in mijn achterhoofd als ik een eerste date inga.

Hou er rekening mee dat er helaas hele gekke figuren in de inbox gaan belanden.
Niet helemaal waar je om vraagt maar ik heb wel ervaring met het daten met iemand met een handicap.
Hij had niks gezegd en het stond ook niet in zijn profiel.
Ik ben er van geschrokken op de eerste date omdat hij door zijn handicap heel anders overkwam dan tijdens het chatten.
We hebben ondanks dit nog wel twee maanden afgesproken wat leuk was.

Ik zelf zou het door deze ervaring het wel tijdens het chatten zeggen maar niet in je profiel zetten. Want om hem leuk genoeg te vinden voor een date was het niet nodig om dit te weten.
Eerlijk gezegd: niemand zet zijn 'minpunten' in zijn profiel.

Je bent een partner geen 2 benen verschuldigd. Het maakt je geen minder persoon.

Is niet kunnen skiën anders dan niet willen skiën? Beiden komen op hetzelfde neer.

Skiën zal hij met iemand anders moeten doen. De reden maakt niet uit.

Als hij heel graag een skipartner wil. Als hij daarvan droomt, zijn jullie geen match.
Misschien niet in profiel dan ( wat ik dus wel zou doen of een foto waar je op kan uitmaken ergens) maar dan wel in contact wat je hebt voor er uberhaupt een date plaats vindt?
Misschien een beetje rare reactie maar je hebt ook veel mannen die een fetish hebben voor vrouwen die een been of arm missen.. Ik zou dus niet in je profiel vermelden, er zijn echt mannen die hier naar ‘op jacht’ gaan.
Ik zou erover nadenken wat je vervelend zou vinden qua afwijzing. Vind je het vervelend als iemand afhaakt als je dit tijdens een online gesprek verteld? Dan zou ik dat voor zijn en er al op je profiel kort iets over zeggen.
Maakt het je niet uit, zelfs niet als iemand na de eerste date afhaakt als je al meer contact hebt gehad dan zou je het ook dan pas kunnen vertellen

Ik zou zelf geen geduld hebben voor mensen die hier niet voor open kunnen staan en dit dus voor willen zijn door het op mn profiel te vermelden. Iets met vooraf het kaf van het koren scheiden ;)
Ik zou dat niet op mijn profiel zetten. Net zoals ik dat niet op mijn cv of in mijn sollicitatiebrief zal zetten. (Ik heb een handafwijking). Het beperkt mij bijna niet in het dagelijks leven, wel bijv bij sommige sportieve activiteiten.
Ja , hier een beperking. Ik heb het niet in mijn profiel gezet. Wel heb ik direct een boel profielen afgeschreven omdat er om een avontuurlijke vrouw werd gevraagd. Ik weet uit ervaring dat mijn niveau van avontuurlijk niet overeenkomt met de gemiddelde populatie. Daarnaast vertelde ik het ook wel in chats.
Ik heb me naar aanleiding hiervan afgevraagd of ik het (stel ik was degene met wie je op date zou gaan) op voorhand zou willen weten en mijn antwoord daarop is: nee, dat zou ik niet nodig vinden. Als je iets zou hebben wat je erg zou beperken, dan vind ik het een ander verhaal, maar dat je wellicht, zoals iemand schreef, niet kan skiën, zou ik niet heel anders vinden dan iemand die niet wil skiën. Als je bijvoorbeeld blind zou zijn, zou ik dat wel vooraf zeggen (en willen weten), simpelweg omdat dat veel meer impact heeft op je dagelijkse leven.
Nergens voor nodig om dat vol in je profiel te zetten.
Hoogstens zou ik de avontuurlijke berg-beklim-mannen mijden.

Ik zou het zelfs niet persé tijdens het chatten vermelden.
Zij vermelden ook niet dat ze 3 steenpuisten op hun voet hebben of een slechte huid of dat ze dyscalculie hebben.

Tijdens een live-afspraak is snel genoeg.
Knappen ze erop af ... so be it.

Het is niet dat je zo zwaar gehandicapt bent dat je altijd een begeleider mee moet hebben.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik zou het wel vermelden, maar je kan daar ook luchtig over doen, of met een goeie grap. Je moet het vooral niet te zwaar en serieus brengen, lijkt me.

Een beetje inspiratie van lotgenoten:

https://www.unieksporten.nl/actueel/nie ... er-profiel
https://www.ad.nl/buitenland/amerikaans ... ~aa004946/

Je kan het ook niet noemen, maar wel je prothese laten zien op de foto's (vakantiefoto's met korte broek/rokje). Dan is het ook duidelijk zonder dat je er iets over hoeft te zeggen.
Ik zou het denk ik niet in mijn profiel zetten, maar wel vermelden als je met iemand aan het chatten bent. Vooral inderdaad om te voorkomen dat iemand er slecht op reageert tijdens een date.
The impossible only takes a little longer
Ik zou het niet in mijn profiel zetten en ook niet noemen met chatten, behalve als er iets gezegd wordt waar je het makkelijk aan kan linken of waardoor je zou liegen als je het niet zegt. Ik weet niet in hoeverre de handicap vooral visueel is of je echt in je dagelijkse doen en laten hindert. Als het alleen visueel is dan zou ik het misschien zelfs niet altijd bij de eerste date zeggen. De meeste dates zijn niet leuk genoeg om een tweede keer te zien. Waarom zouden die alles van je moeten weten. Als de date wel leuk genoeg is zou ik het wel zeggen, maar als een grapje als in ik ben 95% natuurlijk en 5% .... (echt zo gedaan en dates hadden er geen problemen mee).
Ik heb ooit een date gehad met iemand die zijn beperking had geminimaliseerd maar die echt wel veel impact had op zijn leven waardoor ik me in het zak gezet voelde.
In je profiel zetten hoeft niet maar ik zou het vóór een date wel willen weten en eerlijk willen weten welke impact het heeft aangezien ik graag heel actief ben in mijn vrije tijd.
beperkt het je? of mis je "gewoon" een been? dat zou voor mij de afweging zijn om het meteen te melden of niet.

kijk, ben je blind dan is dat wel iets wat je moet melden in mijn ogen, maar een beenprotese hebben hoeft weinig tot geen beperkingen met zich mee te brengen in het dagelijks leven en ik verwacht dat je het wel bespreekt voordat de kleren uit gaan ;-)

die afweging is aan jou
En doooooor!
broadway schreef:
17-10-2025 08:42
beperkt het je? of mis je "gewoon" een been? dat zou voor mij de afweging zijn om het meteen te melden of niet.

kijk, ben je blind dan is dat wel iets wat je moet melden in mijn ogen, maar een beenprotese hebben hoeft weinig tot geen beperkingen met zich mee te brengen in het dagelijks leven en ik verwacht dat je het wel bespreekt voordat de kleren uit gaan ;-)

die afweging is aan jou
Uhuh?
Ik zal het wel vermelden. Waarom energie en tijd steken in iemand die hier op zou afknappen? Zou het mij niet waard zijn.
Attraverso schreef:
17-10-2025 07:47
Ik heb ooit een date gehad met iemand die zijn beperking had geminimaliseerd maar die echt wel veel impact had op zijn leven waardoor ik me in het zak gezet voelde.
In je profiel zetten hoeft niet maar ik zou het vóór een date wel willen weten en eerlijk willen weten welke impact het heeft aangezien ik graag heel actief ben in mijn vrije tijd.
Ik vind dat je niemand kan vragen zich kwetsbaar op te stellen vóór zelfs nog maar de eerste date.

De kans dat zo'n eerste date überhaupt tot een tweede date/ relatie leidt is al klein. Als hij dan ook nog zijn beperking moet adverteren, zonder dat hij kan uitleggen hoe dat er in het dagelijks leven uitziet, kan hij daten helemaal wel laten zitten.

De ene beperking is de andere ook niet en daarnaast gaan mensen met dezelfde beperking er ook nog verschillend mee om.

De 1 mist een been en zegt 'jammer ik kan niet skiën' en dan andere doet een speciale skiprothese aan of gaat zitskiën en skiet je zo voorbij.

De ene beperkte zit thuis te sippen hoe oneerlijk het allemaal is en de andere maakt een feestje van wat allemaal nog wel kan.
Wissewis schreef:
16-10-2025 20:17

Hoogstens zou ik de avontuurlijke berg-beklim-mannen mijden.
Maar dan ga je er op een foto vanuit dat hij een sportmaatje zoekt.

Als dat niet in zijn bio staat weet je dat helemaal niet.

En is ook best raar als je gaat daten buiten je klimvereniging. Dat je in die enorme datingpool een andere klimmer hoopt te vinden.

Misschien is zijn hobby gewoon zijn hobby en zoekt hij iemand om de rest van het leven mee te delen.
Ik zou het niet vermelden maar ik zie een geamputeerd been nu niet bepaald als iets wat doorslaggevend is om iemand te daten. Je bent meer dan je handicap en als iemand daar op afknapt dan ligt dat aan je date.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven