Datingsite: help! te ver gegaan en nu de kop in het zand?

17-02-2019 22:41 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry Viva, omdat het even nergens anders past / kan (reallife even beter van niet..)
Even lezen voor een verhaal waarbij ik flink de mist in gegaan ben.
Oké, vooropgesteld, ik voel me een waardeloze klootzak. Dat is er in ieder geval uit.

Ik (man, 38) zit al jarenlang in een (meestal) gelukkige relatie, inclusief 2 jonge kinderen. We hebben het goed samen, kennen elkaar al bijna 20 jaar. We hebben al heel wat meegemaakt samen, en onze relatie is vrij sterk. Totdat....

Nu kwam er een paar weken geleden kwam er een spammail van een datingsite, en in een zwak moment heb ik toen een account aangemaakt om eens te kijken 'wat er zoals te koop is'. Veel zooi en viezigheid wat mij betreft, maar ... nadat ik om 'slechts' te neuzen een account met een nepnaam en nepfoto had aangemaakt, kwam ik niet veel later in serieus contact met een vrouw, via deze site.

We hebben heel wat uitgewisseld; koetjes en kalfjes, serieus, grappigs, en daarbij kwamen de gevoelens er ook bij; verliefdheid. Hmmz, iets wat ik dus net niet wilde! Na een week, door gevoelens geleid, via de site kwam bij mij de grote vraag; waar ben ik mee bezig, ben ik mee begonnen? Ik heb heel wat bij elkaar gelogen tegen haar; een nepnaam, nepfoto, deels nepverhalen.

Na dat besef heb ik niets meer laten horen. De makkelijkste weg, de kop in het zand steken. Dat voelt erg slecht (en dat is het ook!!). Het gaat natuurlijk ook om iemand die ik vertrouwen en hoop geef, en die zich nu waarschijnlijk zorgen maakt, zich op z'n minst enorm gekwetst voelt en zich flink in de maling genomen voelt. Het voelt allemaal erg klote, en er zijn natuurlijk alleen maar verliezers momenteel.

Huidige partner weet van niets, en dat houd ik uiteraard het liefst zo. Ook weer fijn struisvogelen.
Maar wat is nu wijs? Ik kan m'n gedachten niet van deze kwestie afhouden; ik wil niets met deze dame beginnen, en tegelijk zou ik mijn verschrikkelijk idiote acties aan haar willen voorleggen om het voorgoed van me te kunnen afschudden. Of maak ik het er alleen maar erger door? Het houdt me nogal bezig; en nee, dat zijn niet perse de verliefde gevoelens, maar meer de bizarre acties die ik heb gedaan. Wat heb ik aangericht?

Ik wil door kunnen met mijn leven. Pfff. Ik maak het mezelf niet makkelijk, en dit is op z'n minst een uiterst onhandige actie.
Jullie gedachten of ideeën?
Gewoon alles deleten en nooit meer doen. Ze zal wel vaker eikels tegenkomen bij het daten.
Verliefd op wat? Je hebt alleen maar gechat. Het gebeurt heel vaak dat je als vrouw ineens niets meer hoort en dan denk je jammer, en ga je door. Ik zou het dus zo laten. Zij is dit zo vergeten ej dat moet jij ook doen
Alle reacties Link kopieren
Die sites zijn nep. De vrouw waarmee je zat te chatten bestaat helemaal niet maar is een fictief profiel en degene die de berichtjes naar je stuurde wordt er gewoon voor betaald. En verder je bent een sukkel
Alle reacties Link kopieren
Wat is wijs of wat past er in jouw straatje?

Ten eerste is het natuurlijk lullig dat je niet alleen even een kijkje neemt op zo'n website.. Nee, je maakt meteen een profiel aan en je raakt verstrikt in een of andere digitale affaire. Nu maak je je ook nog eens druk wat je er mee moet doen. Als je die tijd die je daar in gestoken hebt, nou eens in je relatie en je kinderen steekt. Je weet natuurlijk zelf ook wel dat dit niet goed kan blijven gaan. Of wil je vast een nieuwe vrouw uitzoeken, voordat je je 'oude' aan de kant zet?

Ten tweede heb je alles bij elkaar gelogen tegenover iemand anders. Maar goed daar ben je natuurlijk niet de enige in op zo'n site. Wie weet praat je wel met net zo'n nep-figuur als je zelf bent, weet jij veel. Je zou gewoon eens je kaarten op tafel kunnen gooien: Sorry, ik heb alles bij elkaar gelogen. Dit is niet serieus, dus ik ga er mee kappen. Ik heb gewoon je tijd verspeeld. Doei!

Uiteindelijk denk ik dat je je druk maakt om de verkeerde dingen. Waarom maak jij je druk over wat iemand denkt die je amper kent? Je ziet en spreekt haar nooit meer als je er mee stopt. Dat je je niet druk maakt over je relatie vind ik veel erger..
Lach hard, duik diep, kom terug..
Jij bent verliefd, wie zegt dat zij dat ook is? En zich zorgen maken??
Welnee... als je haar ghost zal ze hooguit denken ach jezes, getrouwd, 2 kinderen en ws een foto van een vreemde.
Next.

Maak jezelf niet belangrijker dan je bent, ik dacht dat je minstens een jaar een relatie met een ander had gehad :D
Gaat het om een paar berichtjes.. sorry, moet een beetje (erg) lachen om je 'probleem'.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon opbiechten aan de vrouw op de datingsite. Iets in de strekking van: zwak moment, maar ben getrouwd, excuses maken dat je haar wellicht hebt gekwetst hiermee, haar oprecht het beste wensen.
Dan doe je wat juist is. Je geeft haar duidelijkheid i.p.v. haar in het ongewisse te laten. Bijkomend voordeel is dat jij je geweten geruststelt door het op te biechten. Het is naar mijn mening de enige juiste weg.
En daarna uiteraard in je handjes knijpen met wat je hebt (je huwelijk en kinderen). Maar dat heb je vast al bedacht. 😉
Kennis is macht.
Wat jammer dat je zo in je huwelijk staat dat je de verleiding niet kon weerstaan. Zonde joh!!!
Alle reacties Link kopieren
Dus je voelt je meer schuldig tegenover die vrouw van de chat dan je vrouw en kinderen. Okay dan.

Die 'vrouw' van de chat kan trouwens net zo goed een man, een betaalde kracht of een krantenjongen van 15 zijn die ook nog eens wil lachen.
Whatsinaname1988 schreef:
17-02-2019 23:08
Die sites zijn nep. De vrouw waarmee je zat te chatten bestaat helemaal niet maar is een fictief profiel en degene die de berichtjes naar je stuurde wordt er gewoon voor betaald. En verder je bent een sukkel
Dat hoeft niet; er zijn natuurlijk ook echte datingsites. Heb ik ook wel een (eerlijk) profiel op gehad. De fakers haal je er zó tussenuit: vaak is de foto even door Google halen al genoeg. Is het een model van een kapperszaak of zo :HA:
Of je kunt ze nooit bereiken, willen niet afspreken of vertellen dingen die niet kloppen.

Overigens is ghosten niet netjes: moet eerlijk zeggen dat ik het weleens gedaan heb en voel me er nog een beetje lullig over zeker omdat ik dacht dat hij loog. Bleek het toch te kloppen, hij gaf plots zijn adres en zei waar hij werkte om mijn vertrouwen te winnen: alles wat hij had gezegd was waar; ik heb het gecheckt. Oeps.. :-$

Maarrrr mijn schuldgevoel verdween al snel toen ik een berichtje kreeg waarin hij me voor rotte vis uitmaakte (binnen een week niks van me laten horen, ik had nog kunnen reageren..) en vervolgens dreigde me thuis op te komen zoeken en me een lesje te leren o_o

Gelukkig geef ik nooit, echt nooit mijn achternaam, adres of wat dan ook aan een vreemde. Toen dacht ik wel: zie je, had ik het toch goed aangevoeld: hij wilde nooit even bellen en drong aan om bij mij thuis af te spreken; dat beviel me voor geen meter...

TO, zeg gewoon dat je je verveelde en delete je profiel als je je zo schuldig voelt. En klaar. Niet aan je vrouw vertellen, is niks gebeurd ze zal zich alleen maar heel akelig voelen en dat om een paar stomme berichtjes.. laat gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dit is wel een heel lang durend zwak moment zeg.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
17-02-2019 23:08
Die sites zijn nep. De vrouw waarmee je zat te chatten bestaat helemaal niet maar is een fictief profiel en degene die de berichtjes naar je stuurde wordt er gewoon voor betaald. En verder je bent een sukkel
Ik heb dat werk ooit gedaan.. schandalig i know, maar het verdiende wel lekker en simpel..
SadButTrue999 schreef:
17-02-2019 23:27
Dat hoeft niet; er zijn natuurlijk ook echte datingsites. Heb ik ook wel een (eerlijk) profiel op gehad. De fakers haal je er zó tussenuit: vaak is de foto even door Google halen al genoeg. Is het een model van een kapperszaak of zo :HA:
Ik heb mijn eigen foto weleens door google laten gaan en toch kwamen er geen matches. Heel vreemd, want deze foto komt bijv toch voor op mijn FB account?!
Misschien heb ik iets verkeerd begrepen TO. Je zegt dat je huwelijk goed is en dat je papa bent van twee jonge kinderen.
Wat is voor jou dan de reden dat je contact zoekt met andere vrouwen? Arme vrouw en arme kinderen joh!
Realiseer je dat je niet alleen je vrouw bedriegt...
Alle reacties Link kopieren
Je bent een faker. Vind je dat leuk? 1
Alle reacties Link kopieren
Echt TO, maak je niet zo druk. Je hebt als faker met een faker gechat. En je vindt get fijn om te doen alsof je het grote slachtoffer bent, nou boehoe jongen. :there:

Er is niks gebeurd, geen schade aangericht, als je verstandig bent heb je iets geleerd over jezelf en over je huwelijk. Doe er je voordeel mee en stop met janken.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
loisnvt schreef:
17-02-2019 23:50
Ik heb mijn eigen foto weleens door google laten gaan en toch kwamen er geen matches. Heel vreemd, want deze foto komt bijv toch voor op mijn FB account?!
Dat kan, op FB kan je volgens mij instellen dat je foto's vindbaar zijn via google of juist niet. Er staan foto's + naam van me online maar die komen ook niet boven water; net nog even geprobeerd. Heb mijn FB account gedeactiveerd, dat wel en nooit foto's van mezelf op FB gezet.

Eén uitzondering: mijn naam bij een lovende review over een bedrijf. Zonder foto, heb je niks aan: dat bedrijf gaat je echt niet vertellen wat mijn NAW zijn of mijn tel.nr. (mag ik hopen haha, zoiets als Bol.com).

Wel van een paar vrienden van me maar die kan je ook op YT vinden en op nog een paar sites maar die willen ook vindbaar zijn. Van hen krijg je ook meteen de melding: xxxxx heeft ook een FB profiel en meteen een link. Ook naar hun bedrijven, foto's erbij, echt heel veel. Vreemd wel nu ik erover nadenk.

Ik denk dat met de nieuwe wetgeving je echt aan moet geven dat je tevoorschijn komt in de zoekresultaten. Geen idee, zal het eens navragen.
Wordt vervolgd!
Binnen een week al gevoelens van verliefdheid en je schuldig voelen ten opzichte van een volstrekt onbekend iemand in plaats van je vrouw en kinderen.
Dan ben je wel heel erg op zoek naar aandacht.. :nut:
Alle reacties Link kopieren
Er kwamen gevoelens bij?
Bij een foto en wat platte tekst?
Ik denk dat wel meevalt hoor

Ja in je broek misschien.
Als de dame een beetje snugger is wordt ze niet zo snel verliefd op een stuk tekst!

Ze zal ook heus niet in haar bed dozen kleenex aan het weghuilen zijn omdat ze niets meer van je hoort.

Ik zou dat dus gewoon laten gaan
En voor jezelf, ik zou toch een nagaan hoe het komt dat je zo snel van de leg bent van een vreemde vrouw
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
18-02-2019 07:02
Binnen een week al gevoelens van verliefdheid en je schuldig voelen ten opzichte van een volstrekt onbekend iemand in plaats van je vrouw en kinderen.
Dan ben je wel heel erg op zoek naar aandacht.. :nut:
Haha dit idd, lekker kansloos verhaal , zeker als het om een faker gaat

Of is dit verhaal ook fake TO om reacties uit te lokken? Kan me niet voorstellen dat iemand zo debiel is, sorry
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
18-02-2019 07:02
Binnen een week al gevoelens van verliefdheid en je schuldig voelen ten opzichte van een volstrekt onbekend iemand in plaats van je vrouw en kinderen.
Dan ben je wel heel erg op zoek naar aandacht.. :nut:
Haha dit idd, lekker kansloos verhaal , zeker als het om een faker gaat

Of is dit verhaal ook fake TO om reacties uit te lokken? Kan me niet voorstellen dat iemand zo debiel is, sorry
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het laten. Niet meer reageren, niet meer opnieuw aanmelden. Dat betekent ook verdragen dat zij nu misschien negatieve dingen over je denkt.
Bovendien: jij kan je misschien verliefd voelen (volgens mij is het spanning en gevleid zijn wat je voelt), ik schat niet in dat dat van haar kant hetzelfde zal blijken als ze hoort dat je een getrouwde vader bent met een nepprofiel.

Wat iemand al eerder zei: ghosten gebeurt meer in de datingwereld. Je zal de eerste noch de laatste zijn die dit doet.

Je hebt nu gemerkt hoe vatbaar je bent voor dit soort digitale aandacht dus als ik jou was zou ik echt wegblijven van dit soort experimentjes.
“Er zijn natuurlijk alleen maar verliezers momenteel”.

De enige loser hier ben jij hoor.
Wat is wijs?
Je niet druk maken, er is niets aan de hand. Maak het niet groter dan het is. Alles deleten en een weekendje weg regelen met je vrouw.

Of vind je het soms spannend om je een slechterik te voelen? Ga dan op boksen. Is goed voor je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven