De ideale jongen maar z'n huis

15-05-2025 18:23 64 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik date sinds enige tijd met een super leuke jongen.
HIj is helemaal wat ik zoek. We kunnen goed over alles praten, lachen en begrijpen elkaar.
Het is erg fijn om samen te zijn de hele dag.

Nou is er een probleem, z'n huis is overvol, rommelig en echt een ramp.
Ik heb hem aangegeven dat ik hier niet in kan wonen. Dan zegt hij ik wil het anders maar ondertussen veranderd het niet (hij heeft geen tijd en weet niet waar ik moet beginnen). Zals hij leeft wil ik niet leven.

Wat nu?

Groet,
Lizzie
Merkimer schreef:
17-05-2025 13:44
Ik lees nergens dat TO al samenwoon plannen heeft. Maar ik neem aan als je een relatie hebt dat je ook weleens bij hem wil blijven slapen en als het dan 1 grote hoardersbende is met stapels oude aangekoekte vaat dan snap ik dat dit niet echt werkbaar is.
Dat lees ik ook nergens. Rommelig en overvol staat er, en TO vindt het een ramp. We weten niet of het gaat over aangekoekte vaat en een hoardersbende, of over metershoge boekenkasten en laden vol foto-albums, keukenkastjes met servies van overgrootmoeder en 60 planten op de vensterbank.
Ik heb hem aangegeven dat ik hier niet in kan wonen.

Ze denkt er wel over na al.
Yakuzakiko schreef:
16-05-2025 19:20
Dat hoeft niet te gebeuren, sommige mensen hebben een zetje nodig.

No way. Mijn ervaring is anders.
Als het niet in je zit, je bent dus rommelig en slordig en het boeit je niet om op te ruimen of schoon te maken en de ander vindt dat juist heel belangrijk, dan komt er gezeur. Mark my words.
Heal the world, make it a better place.
Ligt er toch ook een beetje aan of het echt een jongen is, dus nog jong. Of een man. Kan het nog bijdraaien of is hij inmiddels qua leeftijd zover dat dit gewoon is hoe hij is.

Succes to.
Dala schreef:
17-05-2025 10:52
Dat verwacht hij toch ook helemaal niet? Misschien is die man hartstikke gelukkig zoals hij leeft.

En ja, als jij het zelf vaker schoon en opgeruimd wil hebben dan ga je dat zelf maar doen. Daar is niks "ik ben toch je moeder niet" aan.
Misschien moet je even kijken waar ik op reageer
Tafelkleed schreef:
17-05-2025 19:28
Misschien moet je even kijken waar ik op reageer
Het staat er stom inderdaad. Jij had even goed commentaar op mousse als ik. Maar ik vond het wat raar om dat dan te vergelijken met een moeder die dat met haar kind doet. Ik vind het eerder overkomen als iemand die de partner naar haar hand wil zetten. TO mag uiteraard wel zelf beslissen of ze iemand die de spullen niet na gebruik op de plek teruglegt als partner wenst te hebben. Of iemand die de vieze vaat laat staan. Of glas en plastic van drie weken heeft opgestapeld of weet ik wat.
Dala schreef:
17-05-2025 19:53
Het staat er stom inderdaad. Jij had even goed commentaar op mousse als ik. Maar ik vond het wat raar om dat dan te vergelijken met een moeder die dat met haar kind doet. Ik vind het eerder overkomen als iemand die de partner naar haar hand wil zetten. TO mag uiteraard wel zelf beslissen of ze iemand die de spullen niet na gebruik op de plek teruglegt als partner wenst te hebben. Of iemand die de vieze vaat laat staan. Of glas en plastic van drie weken heeft opgestapeld of weet ik wat.
Daar ging mijn reactie niet over
Er was hier iemand die voorstelde om een dag samen met hem op te ruimen, en als hij het dan niet bij hield alsnog te stoppen met de relatie
Ik vind dat hele opruimen al stom, laat hem lekker.
En dan controleren of hij het bij houdt.
Achterlijk gewoon.
Misschien snap je me nu beter.
Zie het andere topic van TO. Deze “jongen” heeft een dochter van 9. Het klinkt alsof TO zelf geen kinderen heeft. Dan is het ook niet zo gek dat zijn huis voller en rommeliger is. Hij heeft minder tijd en nu eenmaal meer spullen, omdat er ook spullen zijn van dochter.
Tafelkleed schreef:
18-05-2025 13:05
Daar ging mijn reactie niet over
Er was hier iemand die voorstelde om een dag samen met hem op te ruimen, en als hij het dan niet bij hield alsnog te stoppen met de relatie
Ik vind dat hele opruimen al stom, laat hem lekker.
En dan controleren of hij het bij houdt.
Achterlijk gewoon.
Misschien snap je me nu beter.
Dan zijn we het gewoon eens.
Dus dit gaat niet om jonge mensen? Maar over een volwassen man met al groter kind?
En TO, hou oud ben jij dan?
Inmiddels wetende dat vriend een ruim volwassene is met een kind van 9: ik zie weinig hoop dat dit nog beter gaat worden. Als het hem zelfs voor zijn eigen kind al niet lukt om zijn huis een beetje fatsoenlijk te houden, is de hoop überhaupt wel vervlogen, lijkt me.
Pelle schreef:
18-05-2025 13:38
Zie het andere topic van TO. Deze “jongen” heeft een dochter van 9. Het klinkt alsof TO zelf geen kinderen heeft. Dan is het ook niet zo gek dat zijn huis voller en rommeliger is. Hij heeft minder tijd en nu eenmaal meer spullen, omdat er ook spullen zijn van dochter.
Vind je dat? Ik vind "overvol, rommelig, een ramp, zo wil ik niet leven" niet duiden op: gewoon meer spullen omdat er een kind woont.
Ik vind het best extreem klinken zoals to het beschrijft.
Itsnojoke schreef:
18-05-2025 18:00
Vind je dat? Ik vind "overvol, rommelig, een ramp, zo wil ik niet leven" niet duiden op: gewoon meer spullen omdat er een kind woont.
Ik vind het best extreem klinken zoals to het beschrijft.
Nou als je zelf in een showroom woont, vind je het bij anderen al snel rommelig en overvol.
MissNuada schreef:
18-05-2025 16:02
Dus dit gaat niet om jonge mensen? Maar over een volwassen man met al groter kind?
En TO, hou oud ben jij dan?
Bij mij viel ook ineens het kwartje.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven