door middel van een brief [Lege OP]

24-01-2020 10:04 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gesloten.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-10-2020 06:47
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kerol schreef:
24-01-2020 10:43
Je denkt dat je hem mopet overtuigen, en dat hij moet inzien dat het over is (zoals veel vrouwen), maar je hoeft alleen jezelf te overtuigen om andere sloten op je deur te zetten en de sleutels voor jezelf te houden.

Echt, zo veel vrouwenproblemen in slechte relaties zijn terug te voeren op de onbegrijpelijke behoefte om de ander te overtuigen dat hij fout zit en dat uit zijn eigen mond terug te willen horen.
Helemaal mee eens! En ook met de posters die het advies geven: spullen ophalen, sloten vervangen, appen dat het uit is en waar hij zijn spullen kan ophalen en klaar.
Echt, het leven kan ook gewoon leuk en relaxt zijn zonder dit soort mafkezen en een hoop drama.
Your ego is not your amigo!
Ik denk niet dat het iets met je vorige relatie te maken heeft. Dit is gewoon weer een idioot. Geen brief. Je hebt alles al gezegd. Het interesseert hem geen reet wat jij ervan vind. Ga wat leuks doen met je kind in die tijd. Veel nuttiger.

Bel als je thuis bent met al je spullen op. Zeg: Henk ik heb er geen zin meer in. We passen niet bij elkaar. Hang op. Blokkeer. Wis. Klaar...
"Beste x,

Ik ben niet meer verliefd op je en ik beëindig hierbij onze relatie. Ik heb het je al twee maal recht in je gezicht gezegd, wat ik veel netter vind, maar je hebt beide keren mijn keuze niet geaccepteerd, want als reactie daarop heb je mij lastig gevallen en spullen van mij afgepakt. Ik heb daarom geen andere keuze dan het via deze brief/app met je uit te maken.

De sloten van mijn huis zijn inmiddels vervangen en ik stel het zeer op prijs als je verder geen contact meer met me opneemt.

Ik wens je een fijn leven toe.

lieveheersbeestje-"
anoniem_386304 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 11:47
0.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat voor spullen liggen er nog bij hem? Als dat niet teveel is, zou ik wat dat betreft mijn verlies nemen. Of het door iemand anders laten ophalen.

Weer afspreken, "normaal" doen, je spullen (onopvallend?) meenemen en pas als je weer thuis bent hem appen of bellen dat het uit is, zou ik zelf heel lastig vinden. Als ik eenmaal de beslissing heb genomen om niet verder te gaan, kan ik niet meer goed doen alsof.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Slecht voorbeeld deze brief opzet. Ze hoeft zich nergens voor te verdedigen. "Het is uit" is voldoende, nadat sloten zijn vervangen. Daar hoeft ze ex helemaal niet over te informeren. Zijn spullen zet ze ergens anders neer, waar hij ze zelf kan afhalen. Blokkeren op whatsapp e.d..
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie medeleven en lieve reacties. Ik heb de brief op zich best uitgebreid geschreven, maar echt mijn gevoel erin geuit, want als ik het opschrijf kan ik mezelf beter verwoorden. Ook aangegeven dat ik niet klaar ben voor alles wat hij wilt en dat onze verschillende visies niet werken en het face to face praten niet werkt en ik het dus op deze manier aanpak.

Gelukkig liggen er niet veel spullen van mij bij hem, hoooguit een pyjama van mn zoontje en een onderbroek ofzo, een fohn en stijltang, maar die heb ik thuis ook. Dus kortom spullen die ik bereid ben achter te laten. Sleutels van mijn huis had hij al niet meer, ik heb wel die van hem, maar die stuur ik wel op.
Fransje-Noord schreef:
24-01-2020 11:40
"Beste x,

Ik ben niet meer verliefd op je en ik beëindig hierbij onze relatie. Ik heb het je al twee maal recht in je gezicht gezegd, wat ik veel netter vind, maar je hebt beide keren mijn keuze niet geaccepteerd, want als reactie daarop heb je mij lastig gevallen en spullen van mij afgepakt. Ik heb daarom geen andere keuze dan het via deze brief met je uit te maken.

De sloten van mijn huis zijn inmiddels vervangen en ik stel het zeer op prijs als je verder geen contact meer met me opneemt.

Ik wens je een fijn leven toe.

lieveheersbeestje-"
@ex: je spullen staan bij je achterdeur onder het afdakje. Ik hoef mijn sleutels niet terug, de sloten zijn vervangen. Oh ja, HET IS UIT. Fijn leven verder.

PS: sterf een langzame en gruwelijke dood als je wil, maar val mij er niet mee lastig
Alle reacties Link kopieren
Ik zou alle spullen die ik van vriend in mijn huis heb verzamelen. Daarna samen met een goede vriend, vriendin, ouders of weet ik veel langs gaan en de verkering uitmaken. Dan mijn eigen spullen bij elkaar rapen, sleutels ruilen en de groeten.
Dit hoeft echt niet lang te duren hoor.
Mochten er daarna rare of verwijtende appjes komen dan blokkeren.
TO, ik zou die uitgebreide brief voor jezelf houden en niet aan hem geven. Soms helpt het inderdaad om op die manier je gevoelens een plaats te geven.


Je bent misschien wel klaar voor een relatie, maar je bent niet klaar voor een relatie met deze lulhannes.
lieveheersbeestje- schreef:
24-01-2020 11:46
Bedankt voor al jullie medeleven en lieve reacties. Ik heb de brief op zich best uitgebreid geschreven, maar echt mijn gevoel erin geuit, want als ik het opschrijf kan ik mezelf beter verwoorden. Ook aangegeven dat ik niet klaar ben voor alles wat hij wilt en dat onze verschillende visies niet werken en het face to face praten niet werkt en ik het dus op deze manier aanpak.

Gelukkig liggen er niet veel spullen van mij bij hem, hoooguit een pyjama van mn zoontje en een onderbroek ofzo, een fohn en stijltang, maar die heb ik thuis ook. Dus kortom spullen die ik bereid ben achter te laten. Sleutels van mijn huis had hij al niet meer, ik heb wel die van hem, maar die stuur ik wel op.
Oh, Dan is een “sterf verder lekker” al genoeg ;)
Alle reacties Link kopieren
hopperdepopper schreef:
24-01-2020 11:48
Ik zou alle spullen die ik van vriend in mijn huis heb verzamelen. Daarna samen met een goede vriend, vriendin, ouders of weet ik veel langs gaan en de verkering uitmaken. Dan mijn eigen spullen bij elkaar rapen, sleutels ruilen en de groeten.
Dit hoeft echt niet lang te duren hoor.
Mochten er daarna rare of verwijtende appjes komen dan blokkeren.
Ik weet niet zo goed of dit slim is om te doen, vandaar dat ik koos voor de brief optie.. en zoals velen aangeven een appje volstaat ook, vind het toch fijn mn gevoel echt goed uit te spreken, zodat dit duidelijk is.
Alle reacties Link kopieren
lieveheersbeestje- schreef:
24-01-2020 11:46
Bedankt voor al jullie medeleven en lieve reacties. Ik heb de brief op zich best uitgebreid geschreven, maar echt mijn gevoel erin geuit, want als ik het opschrijf kan ik mezelf beter verwoorden. Ook aangegeven dat ik niet klaar ben voor alles wat hij wilt en dat onze verschillende visies niet werken en het face to face praten niet werkt en ik het dus op deze manier aanpak.

Gelukkig liggen er niet veel spullen van mij bij hem, hoooguit een pyjama van mn zoontje en een onderbroek ofzo, een fohn en stijltang, maar die heb ik thuis ook. Dus kortom spullen die ik bereid ben achter te laten. Sleutels van mijn huis had hij al niet meer, ik heb wel die van hem, maar die stuur ik wel op.
Lees je brief nog een keer door of het niet kan overkomen als: "Vind je het goed dat ik het uitmaak?"
Ferm en sterk zonder ruimte voor discussie.

En dan ook blokkeren, wissen en verwijderen van zijn gegevens, zodat hij je niet lastig kan vallen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Fransje-Noord schreef:
24-01-2020 11:50
TO, ik zou die uitgebreide brief voor jezelf houden en niet aan hem geven. Soms helpt het inderdaad om op die manier je gevoelens een plaats te geven.


Je bent misschien wel klaar voor een relatie, maar je bent niet klaar voor een relatie met deze lulhannes.
Dus het advies is een korte en bondige brief??
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
24-01-2020 11:50
Lees je brief nog een keer door of het niet kan overkomen als: "Vind je het goed dat ik het uitmaak?"
Ferm en sterk zonder ruimte voor discussie.

En dan ook blokkeren, wissen en verwijderen van zijn gegevens, zodat hij je niet lastig kan vallen.
heb de brief inmiddels al 6x over gelezen :lol: nog maar een keertje denk ik haha
Alle reacties Link kopieren
Hoe meer ruimte voor discussie je geeft, hoe meer hij pakt. Alles uit willen leggen zal voor hem overkomen als twijfel.
duratys wijzigde dit bericht op 24-01-2020 11:53
1.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lieveheersbeestje- schreef:
24-01-2020 11:51
Dus het advies is een korte en bondige brief??
Ja, je brief is veel te uitgebreid. Je hoeft geen excuses aan te dragen en uitleg te geven.
Alle reacties Link kopieren
lieveheersbeestje- schreef:
24-01-2020 11:51
Dus het advies is een korte en bondige brief??
Ja en nee. Alleen een brief sturen als je hem niet op een andere manier wil spreken. Niet om je hele verhaal kwijt te kunnen. Zoals eerder gezegd , maak het uit, maar zorg dat je voorbereid bent. En dat uitmaken kan door bellen, een appje of persoonlijk, dat zou mij in deze situatie niet eens uitmaken. Woon je nog op jezelf? Zorg dan dat er iemand bij je is die je kan helpen of beschermen. Zorg voor andere sloten desnoods, maar wees vooral rigoureus.
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
lieveheersbeestje- schreef:
24-01-2020 11:51
Dus het advies is een korte en bondige brief??
Ja, gewoon dat het over is en verder niks. Je moet echt zorgen dat hij snapt dat er echt niks meer aan te veranderen valt. Het is heel onrustig als een ex denkt dat er nog aan je beslissing te tornen valt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Denk erom dat het niet met woorden is zoals: Ik hoop dat je begrijpt, snap je dat ik daarom, zou je misschien.....

Nee. Takketakketak. Dit en dat, zo en zo, daarom doe ik, bam.Klaar!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Duratys schreef:
24-01-2020 11:53
Hoe meer ruimte voor discussie je geeft, hoe meer hij pakt. Alles uit willen leggen zal voor hem overkomen als twijfel.
+1
Alle reacties Link kopieren
En als hij de sleutel ooit wel heeft gehad zou ik evengoed de sloten vervangen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Laat die brief zitten en stuur hem een app. Daarna blokkeren. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Een brief schrijven vind ik nog teveel moeite die jij doet. Doe dat dus niet. Verzamel zijn spullen en verander de sloten. Licht je familie en vrienden in en ga samen met familie en vrienden je spullen halen. Je hebt een hele foute man ontmoet die je zo snel mogelijk uit je leven moet krijgen.
Bewaar eventuele bedreigende berichten die je van hem ontvangt. Ik zou zelfs een verborgen camera in je huis aanzetten. Dan heb je tenminste bewijs voor als dit uit de hand loopt.
lieveheersbeestje- schreef:
24-01-2020 11:46
Bedankt voor al jullie medeleven en lieve reacties. Ik heb de brief op zich best uitgebreid geschreven, maar echt mijn gevoel erin geuit, want als ik het opschrijf kan ik mezelf beter verwoorden. Ook aangegeven dat ik niet klaar ben voor alles wat hij wilt en dat onze verschillende visies niet werken en het face to face praten niet werkt en ik het dus op deze manier aanpak.

Gelukkig liggen er niet veel spullen van mij bij hem, hoooguit een pyjama van mn zoontje en een onderbroek ofzo, een fohn en stijltang, maar die heb ik thuis ook. Dus kortom spullen die ik bereid ben achter te laten. Sleutels van mijn huis had hij al niet meer, ik heb wel die van hem, maar die stuur ik wel op.
Ik zou echt de moeite niet nemen. Je hebt het hem al twee keer gezegd en hij weigert te luisteren, dan gaat zo'n brief het ook niet doen, hoor.
Het enige wat je hem daarmee geeft is ruimte om je te manipuleren. Hoe meer gevoelena jij deelt, hoe makkelijker hij hier misbruik van kan maken.

"Maar ik ben bereid te wachten tot jij klaar bent" "Ik wil niet jouw of mijn visie, maar een gezamenlijke visie voor onze toekomst"
Alle reacties Link kopieren
lieveheersbeestje- schreef:
24-01-2020 11:51
Dus het advies is een korte en bondige brief??
Ja.
Anders geef je ruimte voor discussie en dat wil je niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven