door middel van een brief [Lege OP]

24-01-2020 10:04 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gesloten.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-10-2020 06:47
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lieveheersbeestje- schreef:
24-01-2020 11:46
Bedankt voor al jullie medeleven en lieve reacties. Ik heb de brief op zich best uitgebreid geschreven, maar echt mijn gevoel erin geuit, want als ik het opschrijf kan ik mezelf beter verwoorden. Ook aangegeven dat ik niet klaar ben voor alles wat hij wilt en dat onze verschillende visies niet werken en het face to face praten niet werkt en ik het dus op deze manier aanpak.

Gelukkig liggen er niet veel spullen van mij bij hem, hoooguit een pyjama van mn zoontje en een onderbroek ofzo, een fohn en stijltang, maar die heb ik thuis ook. Dus kortom spullen die ik bereid ben achter te laten. Sleutels van mijn huis had hij al niet meer, ik heb wel die van hem, maar die stuur ik wel op.

Waarom? Zodat hij het begrijpt en het ermee eens is? Hou de verantwoordelijkheid (en regie) bij jezelf. Jij wil het uitmaken, hebt hem dat al uitgebreid verteld, hij is het er niet mee eens en dat hoeft ook niet. Gewoon een kort briefje dat je het uitmaakt omdat je niet met hem verder wil. Geen ruimte voor discussie.

Oh en het is toch onzin hoop ik dat je het uitmaakt omdat je nog niet klaar bent voor de dingen die hij wil?! Kom hé, hij gijzelt je! Als dat voor jou niet genoeg reden is dan zou ik hulp zoeken om aan jezelf te werken voordat je je kind weer blootstelt aan een ongezonde relatie.
Echt?
Ik denk dat hij aardig over je heen walst. hou het kort en bondig. Als je het prettig vind alles uitgebreid te verworden om je gevoel te uiten, schrijf de brief dan aan jezelf. Dan heb je je gevoel van je afgeschreven. Zoals velen al adviseren app hem lekker. Verder niet reageren want dan haalt hij je weer over.Succes TO
Appje sturen, scheelt nog een postzegel! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Niet doen. Hij respecteert jouw grenzen niet en daar verandert een brief niets aan. Stel je spullen veilig. Maak het uit van een afstand, geef aan dat je aangifte doet bij diefstal, stalking of intimidatie en blokkeer hem overal. Daarnaast zou ik je aanraden om geen relaties in stand te houden met mannen die het woord nee niet begrijpen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
24-01-2020 10:48
Geen brief, maar spullen verzamelen uit zijn huis en sloten vervangen van het jouwe.
Mee eens.
Je hebt het al gewoon verteld, dus hij verdient geen uitleg meer.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Appje is genoeg en daarna blokkeren, sloten vervangen etc. Uit is uit. Dat jullie verschillende dingen in het leven willen op dit moment is geen excuus voor het ongewenst blijven of verhinderen dat je gaat. En bedenk je eens hoeveel overeenkomsten deze ex vertoont met je andere ex in de categorie van claimen, manipuleren, stalken etc. Je verdient beter!
Sloten vervangen en dan een apje sturen.

Vraag van te voren of er iemand bij je kan logeren of vertrek een paar nachtjes.
Is het echt een kwal zou ik voor het apje versturen een Ringbel kopen en die monteren.
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
24-01-2020 12:03
Ik zou echt de moeite niet nemen. Je hebt het hem al twee keer gezegd en hij weigert te luisteren, dan gaat zo'n brief het ook niet doen, hoor.
Het enige wat je hem daarmee geeft is ruimte om je te manipuleren. Hoe meer gevoelena jij deelt, hoe makkelijker hij hier misbruik van kan maken.

"Maar ik ben bereid te wachten tot jij klaar bent" "Ik wil niet jouw of mijn visie, maar een gezamenlijke visie voor onze toekomst"
Dit dus.

Jij denkt dat als jij gaat uitleggen waarom je het uitmaakt, hij het ook gaat snappen. Dat hij gaat denken ja je hebt gelijk. Het is ook beter dat we uit elkaar gaan.

Hij wil het niet snappen. Dan heeft uitleggen ook geen zin.
En blokkeer hem! Op je telefoon, op je emailprogramma, op je Social media etc.
Alle reacties Link kopieren
Als jij er behoefte aan hebt je gevoelens in een brief aan je ex to be te verwoorden; doe dat dan. Besef wel, zoals alle forummers zeggen, dat hij er waarschijnlijk niets mee kan en dat je een opening creeert voor discussie. Dat hoeft niet erg te zijn als je stevig in je schoenen staat en het kunt opbrengen hem te blokkeren of bij je standpunt te blijven als jullie toch nog contact hebben na je bericht. Sterkte!
Mensch durf te leven
Ik heb al 1 á 2 keer geprobeerd om achter mijn huidige relatie een punt te zetten, maar mijn vriend pakt dan mijn spullen af dat ik niet weg kan en als we in mijn huis zijn, weigert hij om zelf weg te gaan.

Waarom ga je nog naar zijn huis dan, waarom zeg je ja als hij naar jou toe wil komen.
Nee is ook een antwoord hé.
Hij, ik kom vanavond naar je toe. Jij, Nee!
Nieuwe sloten voor het geval hij wel een sleutel heeft, kun je makkelijk na laten maken. En licht jouw wijkagent in over de situatie dat ze ook adequaat reageren als hij amok maakt.
Ik zou geen brief doen. Als ik geen zin meer heb in een relatie en nee komt niet aan dan doe ik ook zeker de deur niet open. En ik ga zeker niet naar die persoon toe.
Begin eens met nee zeggen en niet meer naar hem toe gaan. En je had je spullen daar niet moeten laten liggen, mixed signals.
Ik zou de brief wel schrijven voor je eigen gemoedsrust en als afsluiting.
Maar die niet persé afgeven / opsturen.

Gewoon op een dag dat hij minder moeilijk doet buitenwandelen en er een punt achter zetten. Desnoods per app om hem nadien overal te blokkeren.
Alle reacties Link kopieren
Je valt dus duidelijk op de verkeerde mannen. Maak het uit, blijf bij je standpunt en ga in therapie om erachter te komen waarom je op dit soort enge mannen valt.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
24-01-2020 10:47
Brieven zijn meestal geen goed idee, maar nu zeker wel. Ik zou het wel kort houden, niet allerlei argumenten aanvoeren waarop hij weer wil gaan reageren. Die heb je al eerder duidelijk gemaakt toch? Dus alkeen dat je er echt mee op wil houden en het zo doet omdat je al ervaren hebt dat hij je anders niet laat gaan.
Dit. En ik zou eens gaan uitzoeken hoe het komt dat je nu al voor de tweede keer in een relatie met een controlerende engerd zit. In ieder geval dus even vrijgezel blijven en aan jezelf werken, ook voor je kind.
Alle reacties Link kopieren
Je wilt je spullen daar laten en hij heeft geen sleutels meer. Dan is er toch geen probleem? Bel of app hem dan het uit is. Punt. Hij gaat toch niet begrijpen wat je in de brief zet. Hij ziet het heel anders. Dat is alleen maar aanknopingspunt voor drama.
Bel of app hem dat het uit is en blokkeer hem daarna overal. Klaar. Niet zo moeilijk doen hoot.
Alle reacties Link kopieren
gesloten
Alle reacties Link kopieren
Hij pakt spullen af? Zo kinderachtig!

Ziet hij je wel als een volwassene of ben je veel jonger dan hij dat hij je zo behandelt.

Snel wegwezen daar
Alle reacties Link kopieren
lieveheersbeestje- schreef:
12-10-2020 11:54
gesloten
Bedoel je dat je het hebt afgesloten of iets anders?
Sherry750106 schreef:
12-10-2020 11:58
Hij pakt spullen af? Zo kinderachtig!

Ziet hij je wel als een volwassene of ben je veel jonger dan hij dat hij je zo behandelt.

Snel wegwezen daar
Naast dat het een oud topic is, komen ze sowieso niet echt volwassen over. "Hij wil kinderen maken", really? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
lieveheersbeestje- schreef:
12-10-2020 11:54
gesloten

Wat een rare aandachtvragende post. Of je post wat je op je lever hebt of je laat het topic waar het was, in de vergeten krochten.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
12-10-2020 12:48
Naast dat het een oud topic is, komen ze sowieso niet echt volwassen over. "Hij wil kinderen maken", really? :facepalm:
o ja zie nu pas dat het een oud topic is.
Mag toch hopen dat TO er inmiddels uit is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven