Eigenlijk best lullige opmerking van zwager?

15-04-2024 11:07 83 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Mijn zusje heeft sinds een aantal maanden een nieuwe vriend. Afgelopen weekend maakten we kennis met hem en ik weet niet.. in gesprek met hem kreeg ik niet een bijster goede indruk. Sowieso praatte hij eigenlijk alleen maar over zichzelf en heeft hij de hele middag gevuld met zijn anekdotes en sterke verhalen. Het kan zijn dat hij zenuwachtig was, maar ik zou dan juist verwachten dat hij wat stiller ofzo zou zijn.

Nu zit het zo dat hij eigen bedrijf heeft in een bepaalde branche en hij mensen met mijn werk, wel eens tegen komt in zijn werk. Laten we het zo stellen dat hij bijvoorbeeld een makelaarskantoor heeft en ik zelfstandig taxateur ben of iets dergelijks (ik kan ivm privacy niet de echte situatie noemen). We waren een beetje aan het praten over zijn werk en wat ik deed.
Hij zei op een gegeven moment: ‘tja, als makelaar heb ik natuurlijk wel eens bepaalde kennis nodig, of loop ik tegen bepaalde problemen aan. Dan ga ik natuurlijk echt niet een TAXATEUR (met laatdunkende nadruk op dat woord) om hulp vragen, daar heb ik natuurlijk helemaal niks aan. Wat weet een taxateur nou?’.

En dat kwam echt helemaal vanuit het niets. Dus niet dat we het eerst over specifieke kennis of een onderwerp hadden. Hij bracht dit echt ineens. Ik vond het heel bijzonder, maar ook vooral best wel lullig. Helemaal omdat hij ons nog niet kent en je toch ook verwacht dat hij een beetje zijn best doet om leuk te doen.

Ligt dit aan mij of zouden jullie dit ook raar vinden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou me er niet al te druk om maken. Jij hebt geen relatie met hem. Als je zus er gelukkig van wordt is dat het enige dat telt toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, heel raar! Klinkt als zo'n typische middelmatige dertien-in-een-dozijn lulhannes met veel te veel zelfvertrouwen.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
l2l89 schreef:
15-04-2024 11:11
Ik zou me er niet al te druk om maken. Jij hebt geen relatie met hem. Als je zus er gelukkig van wordt is dat het enige dat telt toch?
Nee dat klopt.. maar als ik zie hoe hij zich gedraagt en wat hij zegt in zo’n situatie, dan vraag ik me toch af hoe hij ‘achter gesloten deuren’ is. Ik weet dat het niet mijn verantwoordelijkheid is hoor. Maar toch.
en het kan ook zijn dat ik er te heftig op reageer. Daarom hier ook even een ‘check’.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom heb je hem toen niet verteld wat een eikels makelaars soms kunnen zijn? Misschien doet jouw 'zusje' dat wel en matchen ze daarom juist?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon een te hoog van de toren gevallen blaatschaap. Niet teveel van aantrekken en denken: prima joh
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe heb je erop gereageerd?
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren Quote
Charlotte717 schreef:
15-04-2024 11:22
Hoe heb je erop gereageerd?
Ik heb gezegd: ‘ Oja, dat kan :)’ met een glimlach op mijn gezicht en daarna heb ik mezelf verontschuldigd om naar het toilet te gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn toch als iemand meteen laat zien hoe stom hij is. Als je zus dit overigens na dat gesprek niet ter sprake brengt dan kun je gerust alle (gezamenlijke) afspraakjes op een heel laag pitje zetten. Wacht af tot zus vanzelf afknapt en besteed geen energie aan 'zwager'.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren Quote
Toileteer schreef:
15-04-2024 11:24
Ik heb gezegd: ‘ Oja, dat kan :)’ met een glimlach op mijn gezicht en daarna heb ik mezelf verontschuldigd om naar het toilet te gaan.
Goeie reactie ;)

Zeker een lullige reactie, idd. Ik zou blij zijn dat ik nu weet hoe hij kan zijn en voortaan mijn verwachtingen bijstellen als ik hem weer zie.

Niet leuk, neen. Was je zusje hier niet bij trouwens?
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja lullige opmerking was het zeker. Familie kun je nu eenmaal niet uitkiezen en je zus vindt hem kennelijk wel de moeite waard.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een eikel. Ik hoop dat het geen blijvertje is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap je, TO. Dat wil zeggen: ik heb ook een allergie voor mensen die zichzelf omhoog praten door een ander naar beneden te halen. Ik vermijd zulke types liefst, maar als je zus hem meebrengt dan is dat lastig.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh. In tegenstelling tot de rest zou ik zo snel niet oordelen. Ik zou hem de hemd van het lijf hebben gevraagd over hoezo hij dat dan niet zou doen, wat zijn ervaringen hiermee zijn etc. Ik zou hem dus heel serieus genomen hebben. Pas daarna zou ik (eventueel) oordelen, maar dan eerder over z’n gedrag/mening dan over wie hij is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen hij die opmerking zei wist hij toen dat jij dit beroep uitvoerde?
Dat zou lullig geweest zijn.

Verder zou ik me er niet te veel van aantrekken. Iedereen heeft wel iets. Ik heb zoveel familie leden waarvan ik af en toe gedrag zie dat ik ook niet perse tof vindt.

Andersom ongetwijfeld net zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toileteer schreef:
15-04-2024 11:24
Ik heb gezegd: ‘ Oja, dat kan :)’ met een glimlach op mijn gezicht en daarna heb ik mezelf verontschuldigd om naar het toilet te gaan.
Dat is dan toch niet zo oprecht van jou? En principe heeft hij gelijk, een taxateur is geen makelaar. Maar juist daarom had je hem best van repliek kunnen dienen. Wie weet was er een mooie discussie tussen branchegenoten door ontstaan. Maar je lacht, loopt weg, en opent een topic.. Ik weet het niet, dat voelt ook niet heel fair aan.

Hee, misschien is hij echt een eikel, die kans zit er dik in, maar je hebt hier toch even je ego voor laten gaan. Je lacht in z’n gezicht, maar valt hem achter zijn rug af.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit klinkt inderdaad als een bralaap en een arrogante man, maar zoals je zegt; hij kent jullie niet. Maar jij HEM ook niet. Geef het wat tijd en trek het je niet zo aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
15-04-2024 12:08
Dat is dan toch niet zo oprecht van jou? En principe heeft hij gelijk, een taxateur is geen makelaar. Maar juist daarom had je hem best van repliek kunnen dienen. Wie weet was er een mooie discussie tussen branchegenoten door ontstaan. Maar je lacht, loopt weg, en opent een topic..

Hee, misschien is hij echt een eikel, die kans zit er dik in, maar je hebt hier toch even je ego voor laten gaan. Je lacht in z’n gezicht, maar valt hem achter zijn rug af.

Hij maakt straks een topic aan op Fok over z’n onoprechte schoonzus. ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
NuEvenNiet schreef:
15-04-2024 12:04
Toen hij die opmerking zei wist hij toen dat jij dit beroep uitvoerde?
Dat zou lullig geweest zijn.

Verder zou ik me er niet te veel van aantrekken. Iedereen heeft wel iets. Ik heb zoveel familie leden waarvan ik af en toe gedrag zie dat ik ook niet perse tof vindt.

Andersom ongetwijfeld net zo.
Ja zeker wist hij dat! Mijn zusje had het al eerder tegen hem gezegd en we zaten net midden in een gesprek er over
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
15-04-2024 12:11
Hij maakt straks een topic aan op Fok over z’n onoprechte schoonzus. ;-D
Haha, ik denk dat dit type geen social media nodig heeft, they speak their mind. Op zich geen slechte eigenschap!
Alle reacties Link kopieren Quote
Toileteer schreef:
15-04-2024 12:12
Ja zeker wist hij dat! Mijn zusje had het al eerder tegen hem gezegd en we zaten net midden in een gesprek er over
'En dat kwam echt helemaal vanuit het niets. Dus niet dat we het eerst over specifieke kennis of een onderwerp hadden. Hij bracht dit echt ineens'

Wat is het nou?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jouw repliek op dat moment was niet zo sterk. Als je verbaal niet zo handig bent, negeer hem de volgende keer dan of stel een paar vragen. Waarom vind je dit en dat. Of zeg iets vals als: kun je ook nog over andere zaken praten dan jezelf? :proud:
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
15-04-2024 12:18
'En dat kwam echt helemaal vanuit het niets. Dus niet dat we het eerst over specifieke kennis of een onderwerp hadden. Hij bracht dit echt ineens'

Wat is het nou?
We zaten in een gesprek waarin ik vertelde dat ik taxateur was en vertelde over wat ik zoal deed en welke opdrachten ik had. Toen kwam hij, our of the blue, met die opmerking
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij heeft geen hoge pet op van je beroepsgroep, kan toch. Ik zou me er niet teveel van aantrekken, weet hij veel. Het zegt toch niets over jouw professionaliteit, of wel?
No one ever made a difference by being like everyone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind vooral dat hij zichzelf ontzettend voor paal heeft gezet met die opmerking. Wie zegt er nou zoiets op een eerste kennismaking met zijn nieuwe schoonfamilie? IK zou me ook doodschamen als ik je zusje was. Zeker als hij de hele middag aan het opscheppen was en dan deze opmerking er nog overheen.

Ik zou er niet meteen uit opmaken dat hij haar slecht behandelt, maar het is natuurlijk wel zakkig gedrag.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven