EMDR voor je relatie

22-01-2020 20:11 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al enige tijd in relatie therapie met mijn man waarmee ik 25 jaar samen ben en drie leuke pubers heb.
We zijn een leuk gezin en hebben het goed samen en het laatste wat ik wil, is dit scheiden.
Onze relatie heeft in de eerste 20 jaar heel veel narigheid gekend omdat mijn man, achteraf gezien, helemaal niet klaar was voor het vaderschap
En mij alles alleen heeft laten doen. Zelfs de bevallingen was hij maar half aanwezig en hij heeft mij voortdurend het gevoel gegeven dat ik niet belangrijk ben. Hij dacht alleen maar aan zichzelf en heeft mij op alle gebieden, verwaarloosd.
Ik kreeg veel aandacht van andere mannen en ben uiteindelijk flink de grens over gegaan met een minnaar.
Nu zijn we samen in therapie en merk ik dat de liefde voor mijn man is gedoofd. Ik ben 'uit hechting' gegaan zoals de therapeut zegt en adviseert 3 tot 5 sessies EMDR. Ergens maakt het mij boos dat ik wéér aan zet ben maar ik wil blijven vechten voor mijn relatie
Iemand ervaringen met deze vorm van trauma verwerking om je relatie te redden?
depten wijzigde dit bericht op 22-01-2020 20:13
1.65% gewijzigd
Soms mag je er gewoon genoeg van hebben.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft 'we zijn een leuk gezin' gevolgd door een heel relaas waaruit blijkt dat jullie allesbehalve een leuk gezin zijn. Je bent vast een leuk gezin met je kinderen, maar je bent het zeker niet met je man. Hij heeft je op alle fronten laten zitten, jij bent vervolgens uitgecheckt door iets met een ander te beginnen en nu is de liefde gewoon over. Waarom nog zo trekken aan een dood paard?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Waarom wil je hiermee doorgaan? Het klinkt inderdaad als trekken aan een dood paard.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken emdr alleen voor een eenmalige traumatische gebeurtenis.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad. soms is het gewoon voorbij.
Madeliefjees schreef:
22-01-2020 20:20
Ik ken emdr alleen voor een eenmalige traumatische gebeurtenis.
Nee dat hoeft niet hoor ik heb het voor en reeks gebeurtenissen/trauma’s gehad wel veroorzaakt door 1 persoon.
Alle reacties Link kopieren
het is een keer klaar hoor
Kan ook voor ander soort trauma wat ik begrijp.

En zou misschien niet verkeerd zijn voor TO na beeindiging van het trekken aan een dood paard.

Gewoon voor haarzelf en kind. Niet om per se in een relatie te blijven waar er maar eentje hard aan het werk is geweest de hele relatie.

Wat leer je je kind dan?
Alle reacties Link kopieren
Soms is opnieuw beginnen het beste wat je kan doen. En de "geïnvesteerde" jaren zijn niet weggegooid, je hebt ook heel veel geleerd.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
doen, je kan via die trauma’s in je relatie ook bij diepere trauma’s komen die er de oorzaak van zijn waarom jij reageert zoals je reageert
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
22-01-2020 20:30
doen, je kan via die trauma’s in je relatie ook bij diepere trauma’s komen die er de oorzaak van zijn waarom jij reageert zoals je reageert
zeker waar
maar stel dan wel je doel scherp, als je doel is: relatie redden, dan zou ik niet aan EMDR beginnen
als je doel is: mezelf helen, dan wel
EMDR om je opnieuw te hechten aan iemand? Het lijkt me heel sterk.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je nou in één adem schrijven dat jullie een leuk gezin zijn én dat jullie in de eerste TWINTIG jaar veel narigheid hebben gekend?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
lilalinda schreef:
22-01-2020 20:31
zeker waar
maar stel dan wel je doel scherp, als je doel is: relatie redden, dan zou ik niet aan EMDR beginnen
als je doel is: mezelf helen, dan wel
ik denk dat die vaak wel hand in hand gaan
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen EMDR nodig maar een medaille dat je het al zo lang uitgehouden hebt met hem.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
22-01-2020 20:35
ik denk dat die vaak wel hand in hand gaan
ik zou het zonde vinden, als TO deze relatie gaat proberen te redden
Kan ze beter direct aan het zelf helen beginnen
Doe de EMDR, maar niet voor je relatie. Voor jezelf. Hoe jullie relatie ook verloopt, ik denk dat het sowieso fijn is om de kans te krijgen om alles een plekje te geven.
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook ingezet worden op verbetering van je zelfbeeld.
Weet je waarvoor je dan EMDR zou moeten krijgen? Wat het doel is?
lilalinda schreef:
22-01-2020 20:36
ik zou het zonde vinden, als TO deze relatie gaat proberen te redden
Kan ze beter direct aan het zelf helen beginnen
dat die relatie niet goed is ligt natuurlijk ook aan haar. zeker moet je jezelf helen, dan kan je daarna kijken wat er nog rest
Alle reacties Link kopieren
los van het feit of je wel of niet EMDR gaat doen en met welk doel. Je hebt het over 'van een kant komen' , relatietherapie doe je met z'n tweeën toch? Wat dat betreft toont hij initiatief om aan de relatie te werken.
Alle reacties Link kopieren
Die EMDR gaat het niet oplossen dat je een slecht huwelijk hebt en met de verkeerde man bent. Het zou wel iets kunnen doen aan jouw eventuele trauma wat je hebt overgehouden aan al die jaren verwaarlozing. Probeer het en dan merk je of het wel of niets voor je is.
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
22-01-2020 20:32
Hoe kun je nou in één adem schrijven dat jullie een leuk gezin zijn én dat jullie in de eerste TWINTIG jaar veel narigheid hebben gekend?
Dit! Sjezus! Zo leuk klinkt het allemaal niet. Waarom wil je hier per se zo hard aan werken?
Alle reacties Link kopieren
.
livethelifeyoulove wijzigde dit bericht op 01-02-2020 05:22
Reden: Te persoonlijk
99.88% gewijzigd
Be true to Yourself & follow your Heart
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
22-01-2020 20:38
dat die relatie niet goed is ligt natuurlijk ook aan haar. zeker moet je jezelf helen, dan kan je daarna kijken wat er nog rest
oh zeker, waat 2 kijven...

maar waarom zou je trekken aan een dood paard
als zij en man nu allebei een leukere, single, versie van zichzelf worden, is het beter voor de kinders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven