Gedoe met vriendin, ligt het aan mij of..? [Geen OP]

17-09-2020 12:44 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-09-2020 16:36
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
98.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet blij zijn met zo'n vriendin. Ik kan het wel waarderen als iemand eerlijk is, graag zelfs, maar hoe jij omschrijft dat je reageert, vind ik niet aardig, juist afzijkend....hm wellicht heb je daarom ook die nickname?
Alle reacties Link kopieren
kies dan op zijn minst een minder doorzichtige nick als je dan toch trollen wilt :roll:
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
17-09-2020 14:17
Groep 7 / 8 toch al ?
Geen idee, ik werk in het VO en daar zijn heel veel leerlingen die voor het eerst naar de orthodontist gaan.
Maar er zijn er wellicht ook die in groep 7-8 gaan, geen idee. Ik ken alleen jongeren die in de brugklas gaan.
Nu je het zegt ken ik idd 1 meisje die eind groep 8 ging.
tulpje21 wijzigde dit bericht op 17-09-2020 14:53
0.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En weg is TO.
Gooit hier wat neer en reageert vervolgens niet meer...
En dat in een topic waarin ze aangeeft dat haar vriendin niet tegen haar kritiek eerlijke mening kan.
Als er iemand niet tegen de eerlijke mening kan hier....

Iets met de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet

Troll lijkt mij overigens
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
tulpje21 schreef:
17-09-2020 14:52
Geen idee, ik werk op het VO en daar zijn heel veel leerlingen die voor het eerst naar de orthodontist gaan.
Maar er zijn er wellicht ook die in groep 7-8 gaan, geen idee. Ik ken alleen jongeren die in de brugklas gaan.
Nu je het zegt ken ik idd 1 meisje die eind groep 8 ging.
Het kan wel hoor. Mijn kind was laat met wisselen en ging in groep 8.
Maar dan ben je geen 8 jaar, maar 11.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
"Ze schoot gigantisch uit haar slof en noemde me een misselijk bemoeiwijf."

Dat ben je ook. En het klinkt allemaal maar raar.
Daarom denk ik zomaar dat dit niet echt..nou ja...dat.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
ik denk dat jouw vriendin alle steun kan gebruiken met een kind dat (en dat doen ze echt niet zomaar!) naar het speciaal onderwijs gaat. Ze zal zich vast al heel onzeker voelen door alles en benadrukken dat je vindt dat ze het zo goed doet met de opvoeding zal haar juist sterken. Dát is wat je als vriendin behoort te doen. De beste stuurlui staan aan wal... misselijkmakend hoe jij doet bah
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties.

Ik snap dat het op een forum hard/onaardig over kan komen hoe ik de dingen opschrijf. Er is natuurlijk wel altijd iets aan voorafgegaan waarom ik dat zeg. Zoals met het voorbeeld van de zoon (deze had ik na een lange tijd weer eens op een verjaardag gezien, meestal spreken we samen af zonder kids) was ik oprecht verbaasd over zijn tanden. Ik bracht het eerst tactvol/voorzichtig ter sprake, in de trant van: "Jeetje, ik wil me niet bemoeien maar ben wel echt heel erg geschrokken van hoe scheef "naam zoon" zijn tanden staan. Valt jou dat niet op?" Ze reageerde toen direct als door een wesp gestoken, in de aanvallende rol.

Ik denk zomaar dat dit vaker voorkomt in haar andere vriendschappen. Ze heeft een andere vriendin, een vrouw die ik niet ken, waar ze tegen mij dan weer over klaagt. Ik heb haar wel eens op facebook opgezocht en zie dan gewoon een normale, evenwichtige vrouw waarvan ik me niet kan voorstellen dat ze zulke opmerkingen maakt.

Zelfs de moeder van mijn vriendin zegt dat ze erg lange tenen heeft. Ze is een "gevoelig persoon" en onthoudt dingen die jaren terug gezegd zijn en denkt daar dan met woede en verdriet en gekwetstheid aan terug. Dat is niet normaal, dat kan iedereen denk ik beamen. Zo woonde ze een poos terug (na haar scheiding) even tijdelijk een paar maanden bij haar moeder in, tot ze weer zelf een woning had. Ik was op bezoek met mijn dochter, en we besloten naar de speeltuin te gaan. Die moeder zei gewoon heel normaal dat dochter niet wegging voordat de koffiekopjes waar we uit gedronken hadden weggezet waren in de keuken. Toen flipte ze hem ook helemaal, noemde haar moeder een narcist en dominant.

Dus echt, ik weet dat ik niet altijd tactvol ben maar ik vrees dat vriendin ook een héél groot aandeel heeft hierin.
Alle reacties Link kopieren
Wie eerlijk is zal eenzaam sterven.
Aan mij zou je de verkeerde hebben, ik zou meteen het contact verbreken. Wat een vervelende betweter ben jij zeg.

Die tanden van die zoon zullen heus op een dag wel rechtgezet worden hoor door een ortho. Echter omdat hij nog zo jong is zit ie nog volop in het wisselproces en heeft een beugel dus nog geen zin. Als jij mijn kind zo af ging zitten zeiken was je meteen de mijne.

En het speciaal onderwijs. Ja ja, daar kom je zo even binnen. Er speelt misschien wel veel meer bij dat ventje waar zij jou niets over vertelt maar wat wel redenen zijn om hem naar SBO te sturen. Maar ik zou die vriendin groot gelijk geven als ze dat inderdaad voor je achterhield.

Ben je net helemaal blij met je leuke nieuwe jurkje, komt je vriendin je ff keihard uit de droom helpen. Man man man.

Heb je zelf kinderen? Zo ja, zij en jij zullen wel perfect zijn.

En dan nog komen vragen aan wie het ligt. Nou jij hebt echt een behoorlijke plaat voor je giechel.
Sorry, je blijft als een vreselijk mens klinken. Waar bemoei je je mee?
Waarom gaan jullie er nog op in? De nepheid druipt er vanaf.
Wauw je zou mijn vriendin niet zijn, wat een negativiteit.

Dat haar kind anders is dan dat het in jou ogen moet zijn, betekend niet dat zij haar kind moet laten aanpassen aan wat jij vind. Je noemt een paar voorbeelden op waar ik kippenvel van krijg.

Speciaal onderwijs kom je niet zo 123 binnen, daar gaat een heel traject aan vooraf. Zwemles ja als je watervrees hebt, kan het langer duren en kun je er iets aan doen Nee!
Alle reacties Link kopieren
Dit is niet serieus toch? Lijkt me niet de moeite waard om er op in te gaan.
Alle reacties Link kopieren
koffie_leut schreef:
17-09-2020 15:25
Wauw je zou mijn vriendin niet zijn, wat een negativiteit.

Dat haar kind anders is dan dat het in jou ogen moet zijn, betekend niet dat zij haar kind moet laten aanpassen aan wat jij vind. Je noemt een paar voorbeelden op waar ik kippenvel van krijg.

Speciaal onderwijs kom je niet zo 123 binnen, daar gaat een heel traject aan vooraf. Zwemles ja als je watervrees hebt, kan het langer duren en kun je er iets aan doen Nee!
Oké, maar het voorbeeld van haar moeder dan? Dat is toch heel normaal, en vreemd van haar om er zo op aan te slaan? Ik was er toevallig zelf bij maar heb me helemaal afzijdig gehouden.
seikwief schreef:
17-09-2020 15:15
Bedankt voor alle reacties.

Ik snap dat het op een forum hard/onaardig over kan komen hoe ik de dingen opschrijf. Er is natuurlijk wel altijd iets aan voorafgegaan waarom ik dat zeg. Zoals met het voorbeeld van de zoon (deze had ik na een lange tijd weer eens op een verjaardag gezien, meestal spreken we samen af zonder kids) was ik oprecht verbaasd over zijn tanden. Ik bracht het eerst tactvol/voorzichtig ter sprake, in de trant van: "Jeetje, ik wil me niet bemoeien maar ben wel echt heel erg geschrokken van hoe scheef "naam zoon" zijn tanden staan. Valt jou dat niet op?" Ze reageerde toen direct als door een wesp gestoken, in de aanvallende rol.

Ik denk zomaar dat dit vaker voorkomt in haar andere vriendschappen. Ze heeft een andere vriendin, een vrouw die ik niet ken, waar ze tegen mij dan weer over klaagt. Ik heb haar wel eens op facebook opgezocht en zie dan gewoon een normale, evenwichtige vrouw waarvan ik me niet kan voorstellen dat ze zulke opmerkingen maakt.

Zelfs de moeder van mijn vriendin zegt dat ze erg lange tenen heeft. Ze is een "gevoelig persoon" en onthoudt dingen die jaren terug gezegd zijn en denkt daar dan met woede en verdriet en gekwetstheid aan terug. Dat is niet normaal, dat kan iedereen denk ik beamen. Zo woonde ze een poos terug (na haar scheiding) even tijdelijk een paar maanden bij haar moeder in, tot ze weer zelf een woning had. Ik was op bezoek met mijn dochter, en we besloten naar de speeltuin te gaan. Die moeder zei gewoon heel normaal dat dochter niet wegging voordat de koffiekopjes waar we uit gedronken hadden weggezet waren in de keuken. Toen flipte ze hem ook helemaal, noemde haar moeder een narcist en dominant.

Dus echt, ik weet dat ik niet altijd tactvol ben maar ik vrees dat vriendin ook een héél groot aandeel heeft hierin.
Haha wat een onzin.
Je geeft je vriendin constant het nadeel van de twijfel he? Je gaat eerder af op je eigen glazen bol op basis van Facebook dan van haar eigen verhalen.

Ik lijk op Facebook volgens mij ook best fris en fruitig maar ben me toch zuur!
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon niet aan jou om je met al die zaken te bemoeien.

Vraag je eens af waarom jij vindt dat je er iets van moet zeggen... Omdat je eerlijk wil zijn? Wat draagt dat bij in deze gevallen?
Als ze je om je mening vraagt kun je die geven en anders houd je lekker je klep. Lijkt me in jouw geval heel verstandig!

Daarnaast heb je blijkbaar ook geen verstand van de dingen waar je je tegenaan bemoeit. Zwemles kan prima met 6 jaar, zijn er veel die dat doen. Een beugel bij 8 jaar komt nauwelijks (niet) voor.

Dus antwoord op je topictitel: Ja!
Mikmakmadame schreef:
17-09-2020 15:21
Waarom gaan jullie er nog op in? De nepheid druipt er vanaf.
Dit dus. Ik geloof er helemaal niks van. :facepalm:
Met die accountnaam ben je vast niet serieus en anders ben je met een vriendin zoals jij geen vijanden nodig. Wat schrijf je naar een bevooroordeeld zeg!

En alsof iemand op speciaal onderwijs geen bovengemiddeld IQ kan hebben, ik kan je vertellen dat dat júist vaak voorkomt, ook veel bij mensen met Autisme bijvoorbeeld. Daarnaast kan iemand op jou overkomen alsof er niks mis mee is, maar als je hele dagen ermee doorbrengt gaan je waarschijnlijk wel veel dingen opvallen.
Maar waarom gaat men er nog op in?
seikwief schreef:
17-09-2020 15:15
Bedankt voor alle reacties.

Ik snap dat het op een forum hard/onaardig over kan komen hoe ik de dingen opschrijf. Er is natuurlijk wel altijd iets aan voorafgegaan waarom ik dat zeg. Zoals met het voorbeeld van de zoon (deze had ik na een lange tijd weer eens op een verjaardag gezien, meestal spreken we samen af zonder kids) was ik oprecht verbaasd over zijn tanden. Ik bracht het eerst tactvol/voorzichtig ter sprake, in de trant van: "Jeetje, ik wil me niet bemoeien maar ben wel echt heel erg geschrokken van hoe scheef "naam zoon" zijn tanden staan. Valt jou dat niet op?" Ze reageerde toen direct als door een wesp gestoken, in de aanvallende rol.

Ik denk zomaar dat dit vaker voorkomt in haar andere vriendschappen. Ze heeft een andere vriendin, een vrouw die ik niet ken, waar ze tegen mij dan weer over klaagt. Ik heb haar wel eens op facebook opgezocht en zie dan gewoon een normale, evenwichtige vrouw waarvan ik me niet kan voorstellen dat ze zulke opmerkingen maakt.

Zelfs de moeder van mijn vriendin zegt dat ze erg lange tenen heeft. Ze is een "gevoelig persoon" en onthoudt dingen die jaren terug gezegd zijn en denkt daar dan met woede en verdriet en gekwetstheid aan terug. Dat is niet normaal, dat kan iedereen denk ik beamen. Zo woonde ze een poos terug (na haar scheiding) even tijdelijk een paar maanden bij haar moeder in, tot ze weer zelf een woning had. Ik was op bezoek met mijn dochter, en we besloten naar de speeltuin te gaan. Die moeder zei gewoon heel normaal dat dochter niet wegging voordat de koffiekopjes waar we uit gedronken hadden weggezet waren in de keuken. Toen flipte ze hem ook helemaal, noemde haar moeder een narcist en dominant.

Dus echt, ik weet dat ik niet altijd tactvol ben maar ik vrees dat vriendin ook een héél groot aandeel heeft hierin.
Ook door deze reactie krijg ik niet meer begrip voor je. Ik denk dat iedereen zo zou reageren (gevoelig in jouw ogen) met alle goedbedoelde reacties/adviezen die je geeft!
Mikmakmadame schreef:
17-09-2020 15:38
Maar waarom gaat men er nog op in?
Ja, je hebt eigenlijk gelijk. Dit kan niet waar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nou seikwief, gauw het contact verbreken met die 'achterlijke' vriendin-met-de-lange-tenen, jullie zijn geen match, zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
estherjansen81 schreef:
17-09-2020 15:40
Ja, je hebt eigenlijk gelijk. Dit kan niet waar zijn.

Dat gevoel heb ik ook. Toch bestaan ze wel hoor, zulke mensen. Had ook ooit een vriendin die zichzelf zo heerlijk eerlijk vond en daar heel trots op was. De druppel voor mij was toen ze me vroeg waarom ik niks aan mijn oorlellen liet doen omdat die zo raar waren en dat dat er echt niet uitzag. En dat je dat tegenwoordig heel makkelijk kon laten verhelpen.

Ik maak geen grap.
Pivot! PIVOT!!!
KitKeller schreef:
17-09-2020 15:47
Dat gevoel heb ik ook. Toch bestaan ze wel hoor, zulke mensen. Had ook ooit een vriendin die zichzelf zo heerlijk eerlijk vond en daar heel trots op was. De druppel voor mij was toen ze me vroeg waarom ik niks aan mijn oorlellen liet doen omdat die zo raar waren en dat dat er echt niet uitzag. En dat je dat tegenwoordig heel makkelijk kon laten verhelpen.

Ik maak geen grap.
Meen je niet! Moet ze mijn oorlellen een zien ;) Ik denk dat de mensen die dat doen, zelf hartstikke onzeker zijn. Dit doen ze om zichzelf beter te voelen!
Alle reacties Link kopieren
seikwief schreef:
17-09-2020 15:27
Oké, maar het voorbeeld van haar moeder dan? Dat is toch heel normaal, en vreemd van haar om er zo op aan te slaan? Ik was er toevallig zelf bij maar heb me helemaal afzijdig gehouden.
Weet jij wat er allemaal tussen hun is gebeurd? Misschien was het een opeenstapeling van ergenissen. Weet je hoe hun verhouding is? Je blijft ontzettend bemoeizuchtig en bevooroordeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven