geen steun

02-05-2018 06:55 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_368823 wijzigde dit bericht op 20-06-2018 08:15
99.85% gewijzigd
Och lieverd toch :hug:
Ik denk dat ‘een beetje steun’ niet genoeg is om jullie relatie te redden.

:there:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat een naar verhaal. Was hij altijd al zo?
Dus als je beter het huishouden had gedaan was het wel goed voor een vierde?
Welk nationaliteit zijn jullie?
Zolang geleden ben je nog niet gestopt met werken, terug aan het werk gaan inschrijven voor sociaal huurwoning en alvast flink wat zelfstandigheid kweken.
Hij is waarschijnlijk altijd wat dominanter geweest en ik wat volgzamer maar dit is nog nooit zo extreem geweest.
Dit is toch geen partner. Werk zoeken, huis regelen en weg gaan.
Jezus wat een nare vent zeg gadver die was voor mij heel gauw exit! TO als het mogelijk is werk zoeken en je eigen leven opbouwen ik weet niet of je familie hebt in de buurt die jou kunnen steunen.

Ps ik zou me zo wie zo niet aangetrokken bij deze wat je noemt man....
In tijden van nood leer je je vrienden kennen.. jouw man is duidelijk geen vriend voor je. Ik zou je adviseren om zelf wel therapie te volgen om de patronen in je huwelijk te leren zien en doorbreken. En om aan je eigen kracht te werken. Daarnaast zou ik een baan gaan zoeken, zodat je jezelf in elk geval niet in zon obdergeschikte positie laat blijven en je veel gelijkwaardiger wordt. Ik kan me nl heel goed voorstellen dat deze relatie het niet gaat redden.
Een lijst met klusjes die je moet uitvoeren?!?!
Als ik jou was zou ik er alles aan gaan doen om te zorgen dat ik bij hem weg kan. Baan zoeken, huis zoeken etc. Wat een eerste klas eikel zeg. Je bent meer waard dan je zo laten behandelen. Bovendien is dit een rampzalig voorbeeld voor je kinderen.
:hug:
Frietmetmayo schreef:
02-05-2018 07:28
Ik zit me echt voor te stellen in wat voor situatie je moet zitten om een dag na je abortus een lijst met klusjes te krijgen en die nog uit te voeren ook.
Is je man zo dreigend? Ben je bang voor hem op dit moment? Was je dat voor deze situatie ook al?
Hoeveel tijdsbestek zat er tussen dat je erachter kwam dat je zwanger was en de abortus? Hoe lang heeft hij zich zo gedragen?
Wat een lul van een man! Ik snap eigenlijk niet dat jullie geen slaande ruzie hebben gekregen door zijn onbehouwen gedrag. Ben je bang van hem?
Frietmetmayo schreef:
02-05-2018 07:28

En dat je het nog doet snap ik dan ook niet. Wat gebeurt er als je ze niet doet?
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 02-05-2018 08:08
0.24% gewijzigd
Hij was tot aan die 4e zwangerschap een droom van een vent? Geloof je het zelf?

En hoezo ga jij stoppen met werken als je dat niet wil?
Je hebt dit zelf toegestaan dat je in deze situatie terecht komt en nu verwacht je iets van hem dat nogal onrealistisch is als ik je OP lees.

Zoek een baan, een huisje zsm...je eigenwaarde en vertrek. Laat LBIO de (kinder)alimentatie innen.
Tijd om je biezen te pakken, samen met de kinderen. Dit is een man die jou emotioneel mishandelt. Dat komt niet meer goed.
:hug:
Je man is een lul. En ik kan me eerlijk gezegd moeilijk voorstellen dat hij voor deze ongeplande zwangerschap wel een fijne, betrokken en gelijkwaardige partner was.
Jij bent zijn vrouw niet maar zijn huishoudster en oppas. Hij heeft je compleet afhankelijk gemaakt. Denk dat de enige mogelijkheid is om te ontsnappen is werk en huis zoeken en uit elkaar.

Jij bent zijn vrouw en niet zijn hond.
Wat een afschuwelijke man. Ik denk dat jij veel gelukkiger bent zonder hem. Maar dat kan niet ineens. Ga alles voorbereiden. Zoek werk, schrijf je in bij de woningbouw. Ga uitzoeken hoe het evt met de opvang geregeld kan worden. Alles op een rijtje zetten.
Blijf niet in een huwelijk met deze man. Het was sowieso geklapt. Als je het had gehouden was het huwelijk ook kapot gegaan. Je verdient zoveel beter :hug:
...
Goh ik vind de reactie wel heel erg zwart/wit en om nu meteen te adviseren om een huwelijk weg te gooien met 3 kinderen......

Ik begrijp dat dit voor iedereen een hele lastig situatie is en neem aan dat dit ook allemaal in een vrij kort tijdsbestek afspeelt (niet veel langer dan een maand). Ook begrijp ik wel dat je man heeft aangestuurd op een abortus, het was niet gepland en hij heeft nu al de financiële verantwoordelijkheid voor een gezin van 5, ik begrijp ook heel goed dat je hebt ingestemd met de abortus ook al had je het zelf liever anders gezien (denk dat je ook diep van binnen weet dat dit het beste is).

Ik zou vooral je man wat tijd en ruimte geven ook al zou hij jou meer mogen steunen hij heeft deze situatie ook niet zien aankomen. De eerste maand na een abortus mag je sowieso geen seks maar ik zou seks ook niet inzetten als een middel om hem te straffen, dat zal voor jullie beide de situatie niet ten goede komen.

De opmerking dat je het kind maar gehouden moest hebben als je het zo graag wou is nu bij jou helemaal verkeer gevallen en terecht is dit ook een opmerking die je nu helemaal niet wilt horen maar ik kan mij ook indenken dat je man dit zo heeft gezegd omdat hij deze situatie ook niet had gewild en niet goed weet hoe hij nu met jou verdriet om moet gaan zonder zich volledig schuldig te voelen.

Het is gewoon een moeilijke en pijnlijke situatie voor het hele gezin maar ik zou het zeker nog tijd geven (tijd heelt alle wonden) en niet te snel conclusies trekken of groten stappen zetten waar je misschien laten spijt van krijgt.
Als je het maar zonnig in ziet. Buiten en op het forum tijdens de vakanties. ;-)
Klinkt als een lot uit de loterij (not).

Ik zou nadenken als ik jou was:
Wil je nog 40 jaar in zo'n relatie vast zitten?
Wat voegt hij toe aan jouw leven?
Wil je dat je kinderen dit als voorbeeld meekrijgen?
Wil je sowieso in zo'n afhankelijke positie zitten?
Live long and prosper
Je man heeft totaal geen oog voor jou gevoelens en behoefte.
Natuurlijk mag jij steun verwachten in een relatie.
En verwijten over het huishouden of het nog moeilijk hebben hoef je helemaal niet te slikken.
Hij heeft zich tot nu toe gedragen als een eikel en tot zo ver ik lees heeft hij daar de gevolgen nog niet van gezien. Bijgevolg blijft hij zich als een eikel gedragen.

Maak voor jezelf uit wat je wil.
Wil je gaan voor je relatie en wil je dat er wat gaat veranderen dan zal je assertiever moeten worden.
Momenteel doe jij braafjes wat je man zegt en hij heeft duidelijk het gevoel dat hij "de baas" is. Zolang jij hier niet tegenin gaat, gaat dit uiteraard niet veranderen.
Voor hem

Andere optie is dat je voor jezelf kiest en je relatie stop zet.
Verzamel dan wat mensen om je heen (vriendinnen/familie) die je inlicht over je plan en je kunnen steunen.
Zoek werk en zie dat je een eigen rekening hebt waar je loon op komt.
Zoek naar een woning voor jezelf en de kinderen.

Sowieso denk ik dat therapie voor jezelf op dit moment een goed idee is.
Je kan voor jezelf helderder krijgen wat je wil en je kan handvatten krijgen om beter om te gaan met je man zijn dominante gedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven