Hoe dit laten werken zonder gedoe?

23-04-2015 12:27 995 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat maar dames...
quote:VitaNova_13 schreef op 26 april 2015 @ 17:43:

Ja, echt laag vind ik het ook niet. Kan het me van zijn kant best voorstellen. Maar mede door alle reacties hier op het forum, vroeg ik me toch af in hoeverre hij écht een band met dochter voelt. Niet echt dus.

Dit is heel onredelijk van je. Natuurlijk heeft hij wel een band met dochter, maar jij hebt in al je acties al bewezen dat hij voor jou niet terzake doet en het dus van hem uit een eenzijdige investering is. Als morgen die Canadees op de stoep staat heeft hij het nakijken, dat heb je hem net laten zien.

Ieder weldenkend mens zou zichzelf - en het kind in kwestie - meer verdriet op lange termijn willen besparen. Dan maar nu een jaar verdriet, dan straks als het kind 8 of 10 is en het voor beide partijen helemaal ondraaglijk wordt alsnog aan de kant worden gezet.

Stel jezelf maar eens voor dat jij degene was die elke dag in de wetenschap leeft dat je dochter je afgenomen kan worden en dat er onherroepelijk een moment gaat komen dat jij haar nooit meer mag zien omdat de ander een nieuwe relatie krijgt en jou dan rucksichtlos aan de kant zet, zou jij dan ook je hart en je gevoel niet wapenen tegen dat onvermijdelijke moment?
Am Yisrael Chai!
.
[.
Door de manier waarop hij met dochter omging de afgelopen twee jaar, had ik niet de indruk dat ex zich, ondanks dat hij zich wel papa liet noemen, ook daadwerkelijk papa voelde. Maar toen er hier reacties kwamen dat je echt wel van een kindje gaat houden in die twee jaar enz, dacht ik dat hij het misschien gewoon nooit zo liet merken.

Vandaar ook dat ik hem heb voorgesteld of hij op regelmatige basis contact met haar wilde blijven houden (met daarbij de vermelding dat ik hem daarin niet wil pushen, maar ook niet buitensluiten). En daarop zei hij dus ronduit dat hij dat niet wil. "Ik heb geen zin om vadertje te spelen voor een kind waar ik verder niks mee heb." Dat waren zijn exacte woorden.
Logisch toch? Jij ging er immers ook niet voor, voor jullie als gezinnetje want je hield de deur voor Canadees nog altijd wijd open. De toewijding kan niet van één kant komen.
.
Wel lekker duidelijk dus. Een biopapa die zijn kind niet wil erkennen, een andere papa die het niet interesseert. Dus ze heeft alleen jou. Richt je op haar en jullie leven samen en laat de rest buiten beschouwing.
.
Het heeft nooit kunnen groeien, er stond teveel tussen. Het is triest voor alle partijen maar beter nu dan later als kind het beseft.
.
Elk kind wil op een gegeven moment weten waar hij vandaan komt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:swifty schreef op 26 april 2015 @ 20:09:

[...]

Hoi, gut o gut wat vraag jij veel persoonlijke aandacht van mij op het forum. Je ergert je wel heel erg aan mij, ook op ander topics ben je mij aan het afzeiken. Het lijkt wel een persoonlijke vendetta aan het worden.

Oh ja, waar dan?

Persoonlijke vendetta??

Mocht je willen.

Die bijdragen van jou stellen inhoudelijk zo weinig voor, dat het voor iedereen verstandig is er gewoon overheen te lezen.
quote:VitaNova_13 schreef op 26 april 2015 @ 20:44:

Door de manier waarop hij met dochter omging de afgelopen twee jaar, had ik niet de indruk dat ex zich, ondanks dat hij zich wel papa liet noemen, ook daadwerkelijk papa voelde. Maar toen er hier reacties kwamen dat je echt wel van een kindje gaat houden in die twee jaar enz, dacht ik dat hij het misschien gewoon nooit zo liet merken.

Vandaar ook dat ik hem heb voorgesteld of hij op regelmatige basis contact met haar wilde blijven houden (met daarbij de vermelding dat ik hem daarin niet wil pushen, maar ook niet buitensluiten). En daarop zei hij dus ronduit dat hij dat niet wil. "Ik heb geen zin om vadertje te spelen voor een kind waar ik verder niks mee heb." Dat waren zijn exacte woorden.

Dan weet je nu helemaal zeker dat het de beste beslissing was om weg te gaan. Beter dat ex nu uit het leven van dochter verdwijnt dan dat ze was opgegroeid met het gevoel dat haar 'vader' niet van haar houdt.

Nu nog afwachten wat Canada gaat doen.
quote:liara schreef op 26 april 2015 @ 20:49:

Wel lekker duidelijk dus. Een biopapa die zijn kind niet wil erkennen, een andere papa die het niet interesseert. Dus ze heeft alleen jou. Richt je op haar en jullie leven samen en laat de rest buiten beschouwing.

Best advies.

Beide mannen willen niet (meer). Dan houdt het echt op. En dan doet het er gewoon niet meer zo toe wie nu wel/niet de biopapa is in dit geval. Ze willen gewoon niet. Triest voor je dochter, zorg heel goed voor haar
quote:swifty schreef op 26 april 2015 @ 20:51:

Ja dat zou mij wel kwetsen. Zelf mijn vrienden houden van mijn kids. Maar je gaf eerder aan dat het je niet zo veel deed (het is geen lage streek). Of doet het wel wat met je? Zelfs in die tijd hechten veel mensen zich al aan huisdieren...om maar wat te noemen. Ik vind dan ook dat het voor je dochter het beste dat jullie nu uit elkaar zijn, dan pas jaren later en ze echt wel gaat voelen dat de man die ze vader noemt , geen band voor haar voelde.

Mijn buurmeisje zat in soortgelijke situtaie, maar de biologische vader en zij kwamen allen uit buitenland (Azië). Met hem heeft ze geen enkel contact. Haar tweede vader, de NLse was maar paar jaar met haar moeder samen toen ze nog heel jong was. Ze gingen uit elkaar en nu is moeder getrouwd met een ander en heeft tweede kindje gekregen. Maar dit buurmeisje gaat dus elke week naar haar vader toe, ik zie ze ook altijd op school, hij haalt en brengt haar ook vaak. Zij hebben in een korte tijd wel een band opgebouwd.

Dat je dochter vanuit ontrouw is geboren, was voor hem een te groot obstakel om te zien hoe leuk jouw dochter is. Dan is het ook beter dat jullie nu uit elkaar zijn.Ik dnk dat het aan de mate van emotionele volwassenheid van mensen ligt. Legio mannen die zelf jaren voor hun kinderen zorgen en ze ook aan de kant zetten als ze niet meer uitkomen (nieuwe partner). En niet biologische vaders die wel, zelfs na een relatiebreuk, met het kind om blijven gaan. Het ligt echt aan de mate van emotionele volwassenheid van de betrokkenen.
Tjonge, wat een razendsnelle ontwikkelingen in een dag of twee: relatie verbroken, TO verhuisd naar ouders, minnaar gaat opbiechten bij zijn vrouw, reis gaat misschien niet door. Dat is nog eens doorpakken!

Als ik vanuit mijn onbedwingbare nieuwsgierigheid vragen mag: hoe is dat in Canada gegaan? Binnen een maand hem tegengekomen, relatie begonnen, en zwanger weer weg gegaan. Had je vooraf al contact met hem? Was hij ook de reden dat je tijdens je relatieproblemen naar Canada ging? Of liep het allemaal toevallig zo?

Hoe dan ook, hoop dat er nu rust en duidelijkheid komt. Sterkte voor allemaal!
Beter een half motto....
quote:waterval70 schreef op 26 april 2015 @ 22:21:

[...]

Ik dnk dat het aan de mate van emotionele volwassenheid van mensen ligt. Legio mannen die zelf jaren voor hun kinderen zorgen en ze ook aan de kant zetten als ze niet meer uitkomen (nieuwe partner). En niet biologische vaders die wel, zelfs na een relatiebreuk, met het kind om blijven gaan. Het ligt echt aan de mate van emotionele volwassenheid van de betrokkenen.

+1000

Dat het moeilijk voor deze man te verkroppen was, dat begreep ik. Maar op het moment dat je merkt dat de band met het kind er nooit gaat komen (of moeder daar nou ook debet aan is of niet), dan is het beste om te doen toch opstappen. Waarom aanmodderen en telkens iedere maand met verwijten komen? Zo bouw je natuurlijk niks op en ja het is van beiden kanten zo gelopen maar laat een onschuldig kind dan niet zo met je opgroeien. Daarom zei ik ook dat ik die vriend van TO een lamlul vond.

Kind is niet van jou en dat wist je vooraf en vervolgens alsnog altijd maar erover blijven door hameren. TO had net zo goed allang kunnen opstappen en gelukkig doet zij dat ook. Focussen op de kleine meid zoals de hele duidelijke bewoordingen van liara kan ik mij helemaal in vinden. Dat kind hoeft even geen nieuwe man in haar leven. Zodra het contact met bio verwekker vorm heeft gekregen, kun je weer verder kijken.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
@Bim: nee, ik kende canadees nog niet voordat ik naar canada ging. Heb hem op mn tweede dag daar leren kennen, meteen eerlijk geweest over thuisfront. Maar van beide kanten was er toch iets waardoor we elkaar bleven opzoeken. Nouja, wat er verder allemaal gebeurd is, valt te raden. Ik heb mn eerste week in een motel gezeten, en de rest van de tijd bij hem gelogeerd.

En pas toen ik een tijdje terug was, kwam ik er dus achter dat ik zwanger was...
quote:VitaNova_13 schreef op 26 april 2015 @ 20:44:

Blijft toch moeilijk om maar 1 kant van het verhaal te horen. Als dit echt waar is dan is het ook vreemd dat dit eerder geen dealbreaker geweest is.

Maar goed te horen dat hij afstand neemt want de kans is groot dat er op een dag weer een nieuwe man in jou leven komt en dan hebben we er drie en wie weet wel vier. Dus verstandige beslissing.
-update- Canada heeft gepraat. Een nachtelijk berichtje van zijn kant, meldde dat 'de bom is gedropt, nu proberen de scherven op te rapen'.

Het was hier midden in de nacht, dus ik heb nog niet gereageerd. Ik ben benieuwd hoe het daar gaat.
Indrukwekkend jullie werken allebei ergens naar toe en dat is een einde van jullie relaties.

Waarom heeft de biovader opeens de bom gedropt ? Zijn er afspraken gemaakt, of is het toeval ?
Omdat ik heb gezegd dat hij niet hoeft te komen als hij dochter nog steeds geheim wil houden, terwijl dat voor zijn carrière al een paar maanden niet meer uitmaakt. Ik wil graag open de toekomst in met dochter, en ook dat zij niet opgroeit, wetende dat er aan canada's kant niemand van haar bestaan mag weten.
Ik begrijp die Canadees niet. Jullie waren beide niet in een andere relatie toen jij zwanger raakte. Beide volwassen of in ieder geval meerderjarig het kan hoogstens zijn dat hij een hoge functie binnen een kerkgemeenschap heeft die tegen seks voor het huwelijk is maar dan had hij vast in Italië gewoond 😃.

En dan vervolgens een vrouw hebben en dan twee jaar lang stiekem skypen en kaartjes sturen en je ouders betrekken in het geheim want zij sturen ook kaartjes. Poeh niet mijn soort kerel wat een gebrek aan ruggengraat en dan nu ineens omdat jij het aangeeft het wel vertellen heeft die man geen eigen wil? Ik denk dat je blij mag zijn dat je in die tijd niet met hem bent verder gegaan. Wat een dramaqueen die man dan heh
Mijn hemel, wat een bende.

Goed dat je bij je vriend weg bent, want het zat al een eeuwigheid niet goed, en bij iemand blijven uit gemakzucht verdient niemand. Jij niet, hij niet, kind niet.

Ik ben ook blij te lezen dat je inmiddels een beetje op aarde bent gekomen mbt Canadees. Ik ben errrrg benieuwd naar zijn beroep inmiddels, want zoals gezegd; een carriere die voor een kind gaat?! Wat de...!? Heb je met (Canadees equivalent van) Obama liggen rollenbollen ofzo!?

Ik ben benieuwd naar de afloop van dit avontuur..
Why own a room when you can build a house?
Ik had zijn beroep al even genoemd, hij is een sportman. Bepaald niet van Obama-level, qua bekendheid, maar hij had steeds losse contracten bij verschillende bekende en minder bekende teams, dus wilde niet met een 'slechte reputatie' zijn kans op een vast contract verspelen. Al betwijfel ik of een slechte reputatie daadwerkelijk zo slecht was, maar goed, dat is zijn lichtelijk paranoïde trekje. Zijn jaarcontract bij topteam is afgelopen en hij is terug in canada, bij een iets minder team, maar mét vast contract. Dus nu vindt hij het reputatie-technisch blijkbaar best om zn zwangere vrouw in de stress te jagen, ipv twee jaar geleden gewoon te zeggen dat ie een kind heeft. Dat is zijn kronkel, panisch dat ie niet meer kan spelen op dit niveau, dat niemand hem wil hebben.

Maar goed, ik zit alweer een betoog over canada te houden, terwijl ik me had voorgenomen om niet steeds alles voor hem goed te praten...
Wat valt er goed te praten. Hij verzwijgt de moeder van z'n eerste kind. Liegt de moeder vsn z'n tweede kind voor. Zegt op zich al genoeg toch.

Goed dat je er nu verandering in brengt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven