Hoe hebben jullie je man leren kennen? [Lege OP]

10-11-2025 11:48 78 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-11-2025 06:05
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
0.00% gewijzigd
Tinder. Inmiddels bijna 13 jaar samen, 9 jaar getrouwd en 2 kinderen verder.
You can only succeed when there is room to fail.
Ik vraag me af of het jou helpt om te weten waar anderen hun partner hebben gevonden. Dat loopt zo uiteen dat je niet kunt zeggen: doe dit of dat en je gaat de ware tegenkomen.

Het vinden van iemand voor een langdurige relatie is denk ik deels niet te veel tijd verspillen aan mensen die het (net) niet zijn en voor de rest een hele hoop geluk dat je iemand tegenkomt die je aantrekkelijk vindt en die ook nog eens hetzelfde in het leven staat
Mijn eerste man tijdens mijn studie, hij was de vriend van een vriend van een vriendin;-)

Mijn tweede man via relatieplanet.

Voor mijn zoons geldt hetzelfde. Allebei hun eerste vriendin via de studie, mijn jongste zoon is nog gelukkig getrouwd met haar. Mijn oudste heeft zijn tweede vriendin via een datingapp gevonden.
Tijdens een vakantie, ik heb hem er maar drie keer gezien. In Utrecht afgesproken en nu 30 jaar verder. We wonen nu alweer bijna 22 jaar buiten Nederland.

Ik dacht ook nooit dat ik een echte liefde zou ontmoeten. Het gebeurd op het moment dat je het niet verwacht en het kan echt!!
Pluma schreef:
10-11-2025 15:29
Ik vraag me af of het jou helpt om te weten waar anderen hun partner hebben gevonden. Dat loopt zo uiteen dat je niet kunt zeggen: doe dit of dat en je gaat de ware tegenkomen.

Het vinden van iemand voor een langdurige relatie is denk ik deels niet te veel tijd verspillen aan mensen die het (net) niet zijn en voor de rest een hele hoop geluk dat je iemand tegenkomt die je aantrekkelijk vindt en die ook nog eens hetzelfde in het leven staat

Vast niet inderdaad maar ik smul van dit soort verhalen :love:

Ontopic: tegenwoordig pluk ik eigenlijk al mijn dates van datingsites.
.
Tinder, tijdens coronatijd. We waren beiden uit verveling aan het swipen en swipe’ten elkaar naar rechts. :lol:

Inmiddels 4 jaar, een koophuis, getrouwd en een baby van 12 weken verder. 🥰
Wat je ver haalt is lekker zeggen ze maar ik vond hem wat dichterbij. De buurman. 14 jaar geleden. :yes:
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Studie. Bijna 30 jaar geleden.
dianaf schreef:
10-11-2025 14:23
Volgens mij heb ik die serie/film/boek gezien/gelezen. :facepalm: :P :rofl:
Ja ik ook, was superslecht maar toch. :rofl:
Bij een pubquiz! Ouderwets in de kroeg. We zijn nu ruim 11 jaar samen
.
grasgevoerd wijzigde dit bericht op 10-11-2025 17:08
98.37% gewijzigd
Internet (One Hello)
Frankly my dear, I don"t give a damn
Even deze uit je OP overgenomen.
Waarom komen andere vrouwen in mijn omgeving wel een fijne man tegen?
Is dat werkelijk zo? Ik hoor juist in mijn omgeving verschillende verhalen.

De vraag of juiste liefde wel bestaat is wel een algemene vraag. Liefde kan ook van een fijne vriendschap komen, daar heb je niet perse een relatie voor nodig. Is de liefdesverdriet van deze 2 maanden of al van eerdere periode? Als het van deze 2 maanden is zou ik jezelf wel afvragen of je teveel hangt aan het liefde deel.

Ik heb mijn vriend via internet leren kennen, zonder internet waren we elkaar ook niet tegen gekomen. Voor mij heeft het wel aantal maanden geduurd voor ik echt dacht ja dit is het. Hiervoor was het gewoon leuk.
Lang geleden via RelatiePlanet in het pre- Tinder tijdperk 😉
Inmiddels ruim 19 jaar samen en ruim 10 jaar getrouwd met 2 kinderen.
Via een dating site
Terug van weggeweest
Star⁴ schreef:
10-11-2025 12:50
Hier heb je het over 5 jaar samen:

https://forum.viva.nl/relaties/relatieb ... ges/498226
Sorry, My bad. Was toen ook een zeer ingewikkelde situatie en ik was zelf toen ook instabiel.

Periodes daarna ben ik enkel gaan daten wanneer het ook goed ging met mij.
Lisi schreef:
10-11-2025 17:50
Sorry, My bad. Was toen ook een zeer ingewikkelde situatie en ik was zelf toen ook instabiel.

Periodes daarna ben ik enkel gaan daten wanneer het ook goed ging met mij.
Ja maar dan klopt jouw beeld toch niet dat er nooit iemand in jou geinteresseerd is? Vijf jaar is niet niks.
Sterkte, liefdesverdriet is altijd kut.
Kende vriend vroeger al, toen we 16 waren maar nooit echt met elkaar omgegaan. Vond hem toen altijd wel lekker ruiken vond ik toen. 2,5 jaar terug ging ik een weekendje weg met een vriendin, altijd met een random groepje mensen die steeds veranderd. Hij ging mee door een van mn beste vrienden. Hij was net single, woonde net weer opzichzelf na een hele periode bij zn moeder en dacht oke what the hell. We hebben gezoend en bleken ook vlak bij elkaar te wonen. Nog geen 5 min fietsen. :P Ik was meteen over m'n oren, hij zag vooral veel haken en ogen maar here we are.
Op de camping van Lowlands, zo’n 25 jaar geleden. Onze tenten stonden naast elkaar. En vriendjes die ik daarvoor had, heb ik leren kennen tijdens het uitgaan.
Via een online spel,volgend jaar 20 jaar samen
It raast oan de protters!
Mijn eerste echtgenoot ken ik vanaf de middelbare school. 3 jaar later kreeg ik per ongeluk van een vriendin van de middelbare een mail die voor hem bestemd was en kwamen we weer in contact met elkaar.
Paar hele gelukkige jaren gehad samen maar hij overleed jong (27) toen we net een jaar getrouwd waren.

Na een paar jaar kwam ik mijn huidige echtgenoot tegen. Online via een contacten site (geen datingssite). Ik was helemaal niet op zoek naar een liefdesrelatie en ik wilde de volgende dag mijn account opheffen en hij had zich net die dag aangemeld. Hij was brutaal en ik was te beduusd en morgen vieren we ons 12,5 jaar samen zijn waarvan 11,5 jaar samenwonend en 8 jaar getrouwd.

Ik ben gezegend dat ik 2 maal echte liefde bij “toeval” tegen ben gekomen en ik nog nooit ook maar een dag in mijn leven op zoek ernaar ben geweest.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Hij was mijn leidinggevende.
Tsja, dat mag eigenlijk niet, maar sommige dingen hou je niet tegen...
Heb wel heel erg snel een andere baan gezocht toen.
Mijn toenmalige vriend ging vreemd met zijn vriendin. Ik kwam daar achter en heb mijn huidige man toen een berichtje gestuurd via social media met mijn bevindingen. Lang verhaal kort, hij beeindigde zijn relatie, ik deed het zelfde en hebben toen afgesproken om eens samen ons verdriet te verdrinken. Inmiddels 10 jaar getrouwd.
Niet
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Silvy schreef:
10-11-2025 19:10
Mijn toenmalige vriend ging vreemd met zijn vriendin. Ik kwam daar achter en heb mijn huidige man toen een berichtje gestuurd via social media met mijn bevindingen. Lang verhaal kort, hij beeindigde zijn relatie, ik deed het zelfde en hebben toen afgesproken om eens samen ons verdriet te verdrinken. Inmiddels 10 jaar getrouwd.
En hoe is het met jullie exen afgelopen?
Terug van weggeweest

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven