Iemand in de supermarkt.
woensdag 6 december 2017 om 13:18
Hoi Viva-forummers!
Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.
Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.
Hebben jullie tips/advies?
Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.
Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.
Hebben jullie tips/advies?
zaterdag 16 december 2017 om 19:42
Nu niet onzeker gaat worden, Baloe.
Je hebt nu meer dan genoeg gedaan.
Het is nu aan hem.
Hij gaat dit zeker zien.
Als hij niet reageert weet je (helaas) genoeg.
Helaas, pindakaas.
Meer kun je niet doen.
zaterdag 16 december 2017 om 19:45
Iedere keer als ik je naam zie heb ik uren dat liedje in mijn hoofd!Bloody_Mary schreef: ↑16-12-2017 19:09Is een goed bericht vind ik. Enkel houden bij het vriendschapsverzoek en het bericht, anders kom je imo opdringerig over. Geef em ff tijd om te reageren. Misschien ligt ie ziek in bed hé
zaterdag 16 december 2017 om 20:47
Je zegt niets doms hoor. Als je een vriendschapsverzoek stuurt, is dit duidelijk zichtbaar. Als iemand een bericht stuurt, als geen facebookvrienden zijnde, dan komt dat bericht in een postvak terecht, waar geen mens ooit kijkt, en waar je dus geen melding van krijgt. Dus kan het jaren duren voor hij dat ontdekt.
zaterdag 16 december 2017 om 22:00
Dus hij ziet mijn berichtje niet?Hoezitdit schreef: ↑16-12-2017 20:47Je zegt niets doms hoor. Als je een vriendschapsverzoek stuurt, is dit duidelijk zichtbaar. Als iemand een bericht stuurt, als geen facebookvrienden zijnde, dan komt dat bericht in een postvak terecht, waar geen mens ooit kijkt, en waar je dus geen melding van krijgt. Dus kan het jaren duren voor hij dat ontdekt.
zaterdag 16 december 2017 om 22:03
Baloe heeft ook een vriendschapsbericht gestuurd en daar krijgt hij zeker een melding van.Hoezitdit schreef: ↑16-12-2017 20:47Je zegt niets doms hoor. Als je een vriendschapsverzoek stuurt, is dit duidelijk zichtbaar. Als iemand een bericht stuurt, als geen facebookvrienden zijnde, dan komt dat bericht in een postvak terecht, waar geen mens ooit kijkt, en waar je dus geen melding van krijgt. Dus kan het jaren duren voor hij dat ontdekt.
zaterdag 16 december 2017 om 22:10
Is (nog) niet aangekomen.
zaterdag 16 december 2017 om 22:39
Ja. Maar dan ziet ie alsnog mijn bericht niet volgens mij.
zaterdag 16 december 2017 om 22:42
zaterdag 16 december 2017 om 23:23
Goed berichtje Baloe!
Als hij Messenger heeft dan krijgt ie wel bericht dat iemand hem een berichtje wilde sturen. Dus ook als je nog geen vrienden bent op fb. Hij kan dit dan openen en accepteren en dan staat ie in zijn eigen Messenger box.
Het Is niet meer zo dat je hier helemaal geen bericht van krijgt!
Ik heb dit zelf nml meegemaakt op een vraag die ik stelde in een fb groep waarvan ik allemaal privé antwoorden kreeg van mensen waar ik niet persoonlijk bevriend mee ben. We zaten wel in dezelfde fb groep (met ongeveer 1000 leden) dus ik weet niet of dat uitmaakt...
Maar anyway, als hij je verzoek accepteert dan ziet hij toch meteen je berichtje?
Goed dat je hebt doorgepakt! Of er groeit iets moois uit of niet, maar dan hoef je niet altijd te denken "Had ik maar..."
Als hij Messenger heeft dan krijgt ie wel bericht dat iemand hem een berichtje wilde sturen. Dus ook als je nog geen vrienden bent op fb. Hij kan dit dan openen en accepteren en dan staat ie in zijn eigen Messenger box.
Ik heb dit zelf nml meegemaakt op een vraag die ik stelde in een fb groep waarvan ik allemaal privé antwoorden kreeg van mensen waar ik niet persoonlijk bevriend mee ben. We zaten wel in dezelfde fb groep (met ongeveer 1000 leden) dus ik weet niet of dat uitmaakt...
Maar anyway, als hij je verzoek accepteert dan ziet hij toch meteen je berichtje?
Goed dat je hebt doorgepakt! Of er groeit iets moois uit of niet, maar dan hoef je niet altijd te denken "Had ik maar..."
zaterdag 16 december 2017 om 23:45
Oh, wat goed van je!
Zoooo jammer dat je er al zolang tegenaan hikt, want het is een kwelling voor jezelf dat het al zo lang duurt.
Flirten is echt iets waar je goed in wordt door te oefenen. Maar als je niet durft te oefenen...
Ik hoop voor je dat dit op iets leuks uitloopt, en zo niet, dat je dan leert dat een blauwtje lopen niet het einde van de wereld is.
Ik vind het topic enigszins tenenkrommend om te lezen, maar ik begrijp je wel. Ik zou je zo gunnen dat je de onzekerheid van je af kan schudden, want dat is een onnodige ballast voor je!
Ik duim voor je!
Zoooo jammer dat je er al zolang tegenaan hikt, want het is een kwelling voor jezelf dat het al zo lang duurt.
Flirten is echt iets waar je goed in wordt door te oefenen. Maar als je niet durft te oefenen...
Ik hoop voor je dat dit op iets leuks uitloopt, en zo niet, dat je dan leert dat een blauwtje lopen niet het einde van de wereld is.
Ik vind het topic enigszins tenenkrommend om te lezen, maar ik begrijp je wel. Ik zou je zo gunnen dat je de onzekerheid van je af kan schudden, want dat is een onnodige ballast voor je!
Ik duim voor je!
zondag 17 december 2017 om 09:20
Dit maakt dus wel uit. Want in groepen kun je elkaar inderdaad berichten sturen, waar je dan een melding van krijgt. Maar als je niet samen in een groep zit en je stuurt elkaar alleen een berichtje, dus geen vriendschapverzoek, komt het in een map waar niemand ooit kijkt. Heel raar systeem dit.ilja77 schreef: ↑16-12-2017 23:23Goed berichtje Baloe!
zondag 17 december 2017 om 09:58
Dat is al ff niet meer t geval hoor, je kunt elkaar uitnodigen in messenger en dan ziet diegene je bericht binnen komen net als een vriendschapsverzoek..Hoezitdit schreef: ↑17-12-2017 09:20Dit maakt dus wel uit. Want in groepen kun je elkaar inderdaad berichten sturen, waar je dan een melding van krijgt. Maar als je niet samen in een groep zit en je stuurt elkaar alleen een berichtje, dus geen vriendschapverzoek, komt het in een map waar niemand ooit kijkt. Heel raar systeem dit.
zondag 17 december 2017 om 10:10
En nu het wachten....brrrrr.
p.s. ik kreeg laatst een bericht in mn gewone FB inbox van iemand waar ik ook geen vrienden mee was, ook niet vrienden van vrienden, maar kon het wel gelijk zien, er kwam gewoon een melding van.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
zondag 17 december 2017 om 10:50
Baloe, wat het resultaat ook zal zijn, je kunt trots zijn op jezelf, je hebt jezelf overwonnen. Veel mensen zullen de onzekerheid en angst herkennen om een blauwtje te lopen of voor gek te staan. Dus stoer dat je dit nu hebt gedaan!
Vind het wel verstandig dat je hem niet in de winkel hebt aangesproken. Dat moet echt bij je passen, zo’n directe aanpak en nogmaals, dat kan ook averechts werken.
Hij kan jouw vriendschapsverzoek en berichtje negeren (dan kun je gewoon boodschappen doen en weet je dat het verder niks zal worden en je hoeft je hoofd hier niet meer over te breken hoe je in contact kan komen).
Het kan even duren voordat hij het ziet ( niet iedereen kijkt elke dag op Facebook). Hij ziet in ieder geval dan je vriendschapsverzoek.
En heel misschien reageert hij op je verzoek of je berichtje, dat zou toch leuk zijn.
In ieder geval: jij hebt nu gedaan wat je kunt doen. Gaat er iets gebeuren dan ligt de bal bij hem.
Verder niet meer op terugkomen of aanspreken.
En lekker afleiding zoeken!
Vind het wel verstandig dat je hem niet in de winkel hebt aangesproken. Dat moet echt bij je passen, zo’n directe aanpak en nogmaals, dat kan ook averechts werken.
Hij kan jouw vriendschapsverzoek en berichtje negeren (dan kun je gewoon boodschappen doen en weet je dat het verder niks zal worden en je hoeft je hoofd hier niet meer over te breken hoe je in contact kan komen).
Het kan even duren voordat hij het ziet ( niet iedereen kijkt elke dag op Facebook). Hij ziet in ieder geval dan je vriendschapsverzoek.
En heel misschien reageert hij op je verzoek of je berichtje, dat zou toch leuk zijn.
In ieder geval: jij hebt nu gedaan wat je kunt doen. Gaat er iets gebeuren dan ligt de bal bij hem.
Verder niet meer op terugkomen of aanspreken.
En lekker afleiding zoeken!