** LDR deel 13 **

05-01-2010 12:39 3084 berichten
LONG DISTANCE RELATIONSHIPS

deel 13

Hier is deel 12:

Long Distance Relationship (LDR) nr.12
Alle reacties Link kopieren
Maar raak je er niet aan gewend?

Ik sta tegenwoordig rond zeven uur op en vind dat niet het fijnste moment van de dag maar ben toch vrij snel wakker.

Vroeger toen ik nog in de zorg werkte moest ik weleens om kwart voor 7 op de fiets zitten om om half acht te beginnen en stiekem vond ik het best lekker. Het door de lege polder fietsen, maar ook het om drie of vier uur alweer naar huis mogen en dan het gevoel dat je nog 'de hele dag' voor je hebt. Dat heb ik nu ook.

Ik was niet echt toe aan de lente, maar opeens istie er. Het kan wel verkeren hoor want vorige week was het nog kil en regenachtig, dus dat kan ook weer terugkomen. Maar vandaag is het echt lekker. Vooral die geur van lente, ik weet niet waarom maar het ruikt gewoon anders.

En voor de rest gaat het ook goed, mijn business plannen beginnen steeds concreter te worden, ik ga binnen nu en één maand wat uitproberen om te kijken of zo'n onderneming kans van slagen heeft en zo ja ga ik er voor. Op het werk is het leuk, met mijn vriend gaat het heel goed, wat wil je nog meer. (behalve die ring dan )
Grapje trouwens hoor van die ring
Hahaha!

Ja heerlijk is dat als je de lente voelt en ruikt.

Ik raak nooit gewend aan vroeg opstaan. Als ik er eenmaal uit ben vind ik het heerlijk. Precies wat je zegt: dan vind ik het heerlijk om alleen op de fiets te zitten en om al heel veel gedaan te hebben voordat de dag nog maar begint. Maar het moment van je bed uitkomen vind ik zo vreselijk.Als ik er eenmaal uit is het echt geen probleem..

En andersom heb ik dat dus ook. Als ik uitslaap vind ik het heerlijk. He tmoment van wakker worden is heerlijk en het opstaan ook. Maar daarna is het dan weer suf, Want dan ben ik niet vooruit te branden en baal ik ervan dat ik zo weinig doe.

Het is dus nooit goed

Wat leuk dat je zo bezig bent met je eigen plan om iets op te zetten. Heb ik dat volledig gemist? In de AK ofzo?
Ja volgens mij staat er wel veel meer over in de AK. Ik wil er hier niet over praten tot het rond is omdat, nouja, het nog niet rond is (helemaal nog niet).
Heb gewoon niet goed gelezen. Er word zoveel geschreven en dan kijk je ff snel en zie je dat er mensen reageren en dan denk je: ik lees het later wel en dat is er dan weer niet van gekomen.

Sorry!

Ik ga er nog eens voor zitten.

Zou super zijn als er wat van de grond komt!!
Nemo, dacht je dat ik voor mn lol om half zes opstond? Nope, helaas bittere noodzaak. Als je 2 banen wil hebben en daarnaast een fulltime studie doen, en honden hebben en ook nog eens wat leuks, kan je niet anders dan op rare tijden dingen doen. Sleep is so overrated.

Voordeel is wel dat ik regelmatig ubervroeg met Bassist kan bellen. Het enige voordeel van tijdsverschil.

Ik ben net thuis en ik ben gewaxt! Zoooooo! Over dingen niet voor je lol doen gesproken

Maar mijn waxmevrouw is het einde, ze is echt perfect. Ik voelde me geen moment ongemakkelijk, en dat is toch knap als een wildvreemde je schaamhaar eruit staat te trekken.

Het deed wel pijn maar het was wel te doen. M'n benen vond ik eigenlijk zelfs een eitje. Ik mag er nu van haar een uurtje niet aankomen, iets met poriën die nu open staan ofzo. Prima, want ik moet zo alweer weg om nog even te trainen. Maar volgens mij is het mooi, superzacht en maar een beetje rood. Dus geen enge vellen eraf of bulten!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Oh, en dat ene onmogelijke tentamen waar ik het vorige week niet over wilde hebben he? Dat heb ik gehaald!!!!
Wat goed!

Zullen we hier nu afspreken dat niemand meer komt miepen dat ze tentamens niet hebben gehaald voordat ze ook echt niet gehaald zijn? Dit is al de zoveelste.

Mevrouwtjezonneschijn, kun je niet een keer halverwege afspreken om de kosten en reistijd voor allebei te delen? Of hij hierheen ipv jij daar naar toe?

Spijker: twee nachtjes is echt nog heel weinig! Heerlijk die vlinders. En heerlijk die lente bij Marg ook. Ik reed net naar huis en ineens was er ook 'n zonnetje, erg fijn. Hier rond de 10 graden, dat voelde ook lekker.

Spees: date-activiteit-ideeën, of date-eet-ideeën? Eten altijd lekker bij de effenaar of cooks, misschien is er bij de effenaar iets leuks te doen? Of bij plaza futura, ook erg lekker. Of speciale biertjes drinken bij de baron. Ik ben niet zo van 't daten, geen idee wat voor buiten-de-deur-activiteiten dan leuk zijn, maar ik ga nog wat proberen te bedenken.

Nemo: die mr.Lek! Als ik jou was (maar dat ben ik niet ) zou ik 'm nu wat meer moeite laten doen. Niet meteen terugmailen en zien waar hij uit zichzelf mee komt. Hij is nog niet in m'n achting gestegen na zijn vorige actie.

Fille: waar ben je? In de trein blijven zitten tot Spanje?
Ik heb Fille alweer gesignaleerd hoor, ze eet kroketten
quote:Spijker schreef op 24 februari 2010 @ 19:46:

Ik heb Fille alweer gesignaleerd hoor, ze eet kroketten Hoe weet jij dat nu weer?
issis: hij komt over drie maanden naar mij toe... maar dat duurt nog drie maanden. Eerder deze kant op kan niet voor hem, want hij heeft Australische arbeidsvoorwaarden (lees: weinig vakantiedagen) en een drukke baan. Tja, halverwege, dan hebben we het over Thailand/Singapore, dus dat is nou ook niet echt naast de deur... Het plan was eerst om die kant op te gaan voor de mijn tweede thesis, maar dat project ging niet meer door. 't zou makkelijker zijn als ie dichterbij zou zijn, dan had ik denk ik allang op de stoep gestaan, maar dat is ie helaas niet... Dus moet ik hem gewoon nog eventjes missen en positief denken want het is nu ongeveer op de helft van de tijd die er overheen moet gaan voordat ik hem weer zie.
Of misschien heeft fille wel een leuke man in de trein ontmoet en is ze blijven plakken...
Oh lente, ik ben jaloer marg, ik wil ook wel 20C en een zonnetjes. Ik wil vooral ZON. Maakt niet uit als het 40C of dat het vriest, maar ik wil ZON ZON ZON... Maar ik blijf nog wel ff dromen en ik ben ook wel een beetje blij dat het nu niet zo koud meer is buiten..
Weet je wat ik een leuk restaurant vind in Eindhoven? De vooruitgang. Maar dat zal vast heel afgezaagd en studentikoos zijn en totaal niet daterig... maar als Mien van Buiten vond ik het altijd heel geslaagd hahaha.

Leuke date ideeën, ik weet niet, movies en eten? Of wat mij echt een superdope date lijkt: naar de sterrenwacht. En erna wat eten. Stand up comedy night lijkt me ook leuk alleen leer je elkaar daar niet echt goed kennen denk ik.

Weet je wat ik minder vind? Ik heb sinds ik hier woon al zo'n zesmiljoen bekeuringen gehad. Er is totaal geen parkeergelegenheid, er is geen ov, en er zijn wel een miljard parkeerwachten (ja allemaal ambtenaren he en die mag je niet ontslaan). Ik neem aan dat de staatskas gespekt moet worden en ze hier ook een quotum hebben ofzo, maar ik vind er geen lol aan. Ik kom ook niet voor een parkeerplek in aanmerking want de auto staat niet op mijn naam. Hier in de buurt kan ik wel huren maar dat kost dan zo'n 180 ¤ per maand. Niet dat ik niet al een veelvoud heb uitgegeven aan fout parkeren bonnen. Maargoed, geen 3000 euro (dat zou de parkeerplek gekost hebben sinds ik hier woon).

Ik ben blij dat ik ga verhuizen.

Oh vandaag dus voor het laatst gekeken, ik heb een maand opzegtermijn, ik weet niet of de huisbaas me er aan gaat houden, hij was er net niet dus moet ik morgen maar weer langs. Heb het wel al tegen zijn vrouw gezegd maar die is niet helemaal goed dus ik weet niet hoe dat doorkomt. Voor de zekerheid maak ik wel een briefje met datum van vandaag.
Welke heb je gekozen, die meest goedkope?

Gemeubileerd, dus geen halve volksverhuizing?

Tja, de vooruitgang. Wel gezellig voor 'n drankje, maar niet voor lekker eten (vind ik). Niks speciaals. Of ik heb de verkeerde keuze gemaakt toen ik daar de laatste keer ging eten, dat kan ook. Of ik ben te verwend, dat kan ook nog.

MZ: huil-smiley en zeggen dat je nu naar je vriend wil was niet bedoeld om 'n meedenk-idee te krijgen dus. Ook goed.

Drie maanden is wel te overzien, toch? Beter dan niet weten wanneer je elkaar gaat zien.
Issis: Het was inderdaad alleen om eventjes te klagen.. maar vind het lief dat je meedenkt! (Ik bedoelde het niet lullig met mijn berichtje, met dat er geen oplossing is op de korte termijn). En je hebt gelijk, drie maanden is wel te overzien
Leuk dat je gaat verhuizen marg! Spannend en hopen dat er beter parkeerplaatsen in de buurt zijn!
Isiss & Margh: bedankt voor het meedenken! Zocht eigenlijk beide, dus date-eet-ideeën en date-ideeën. We gaan nu iig eten, waarschijnlijk bij Sizzling. Ken je dat? Ik ben wel eens eerder bij de Vooruitgang geweest, best leuk idd om iets te drinken, vond het eten ook wel ok, maar bediening zó traag!

Heb trouwens ook nog bij de Effenaar gekeken, klinkt voor komende vrijdag niet heel leuk.

Margh; ben idd ook erg benieuwd welk appartementje het is geworden? En per wanneer zou je dan verhuizen?

Ik ga nu nog maar even aan de studie.

Tot later!
Ik ben er een paar keer geweest en vond het toen heel lekker. Maar wel typisch eetcafé eten maar dat vind ik wel lekker. Biefstuk met pepersaus en zalm met dille en dat soort 'standaard' gerechten. De laatste paar keren dat ik er was woonde ik al in Spanje dus dat speelt misschien ook mee, als ik dan thuis ben ga ik geen tapas eten ofzo Liefst Hollandse kost, of Chinees (man man ik voel me echt een debiel zeg om dit soort dingen te zeggen).

Ik heb idd. voor het goedkoopste gekozen, het is ook een erg huiselijk huis. Mijn collega heeft hier gewoond met haar echtgenoot toen ze pas getrouwd waren en het is gewoon leuk ingericht. Ze adverteert ook niet en verhuurt het niet aan mensen die ze niet kent, bij veel van die andere huizen zijn het echt Leen Bakker spullen zeg maar. Een beetje het studentenhuis idee Er zijn hier in huis ook al wat spullen gesneuveld, dat moet ik nog allemaal lijmen voor ik ga (voor ik mijn huisbaas rond laat kijken voor hij mijn borg teruggeeft).

Ik heb volgens mijn contract een maand opzegtermijn dus met een beetje pech zit ik hier nog een maand. Dat leek echt onoverkomelijk maar dat vind ik nu al niet meer, gewoon die verlichting van dat ik iets anders heb over max. 30 dagen maakt het geheel opeens enorm draaglijk. Maar ik ga nog met de huisbaas overleggen, misschien kan ik er al eerder uit, ik heb eerder nooit problemen gehad met hem en het lijkt wel een schappelijke vent dus wie weet, zegt hij wel bv. twee weken.

Parkeerruimte in de buurt is er volgens mij wel meer, dat moet ik nog even uitzoeken, maar mocht het niet anders gaan kan ik ook parkeerruimte huren bij het huis. Ik wil dat in eerste instantie niet doen en als ik merk dat ik het toch nodig heb, toch doen. Moet nog even met collega overleggen of dat kan. Hopelijk heb ik deze week het contract en dan kan ik hopelijk ook deze week of evt. begin volgende week de huursubsidie aanvragen en met een beetje geluk werken ze zo snel daarzo dat dat rond is voor ik mijn eerste huur moet betalen!

Vooruitgang mensen
Je kan trouwens ook eten bij de Effenaar, wist je dat Miss Spees?

Ik ben helemaal vergeten op het brazilian verhaal te reageren! Goed dat je het gedaan hebt Spijker, stoer! Nu voelt het zeker superlekker? Ik weet zeker dat je morgen vindt dat je het beste ooit hebt gedaan. En na het weekend..... al helemaal!!!!

Ik lees nu dat ik zeg 'als ik thuis ben'..... ik voel me echt thuis hier in Spanje, maar blijkbaar blijft thuis toch thuis ook al heb je later een ander thuis
Ik ben daar totaal niet bekend maar mijn ideale date is toch meestal: eten en drinken. Want dat combineert het beste met: praten. En je wil elkaar toch leren kennen? En als het dan klinkt zet ik het graag door naar: drinken en dansen. Maar dat moet je dan maar net leuk vinden.

Dat is overigens wel iets wat ik heel erg leuk vind aan Bassist, hij is geloof ik de eerste man die ik ken die net zo graag danst als ik! (maar ja, dat is dan misschien ook logisch als je elkaar op de dansvloer leert kennen)

Dus ik zou inderdaad een restaurantje reserveren, niet te chic en niet te cheap, en een leuke kroeg/bar/disco/dancing in gedachten houden voor erna.

Film vind ik niet zo leuk, want dan kan je niet praten en zit je daar maar wat. Dat vind ik leuker voor als je elkaar langer kent en samen een kater hebt en gewoon wat rond wil hangen ofzo. Maar voor mij combineert het in ieder geval niet met voorzichtige eerste kriebels/vlinders.
Weet je wat trouwens echt onnavolgbaar lekker is in Nederland? Mexicaans gehakt

Nou ben ik in Mexico geweest, heb in centraal Amerika gewoond, maar echt, not even close gewoon.

Ik weet niet wat het geheime ingrediënt is en dat maakt me gek. Bijna alle typische dingen heb ik inmiddels ontcijferd en kan ik hier maken from scratch (bv. draadjesvlees, koffiesnoepjes, Beef Shanghai, Bobotie, enzovoort), maar wat er in dat Mexicaans gehakt zit weet ik niet. Er zit tomatensaus in, maar het is pittig en toch ook een beetje zoetig. Het moet makkelijk zijn want het smaakt in bijna alle restaurants en eetcafés ongeveer hetzelfde.

Je kan het vaak bestellen op een stokbroodje, maar ik heb het ook al op op een pannenkoek bijvoorbeeld.

Wie helpt mij?
Marg, je kogel is door het huis de kerk! Wat zal je opgelucht zijn, ben echt blij voor je!

Mijn brazilian... Het is gewoon fijn! En serieus nu denken jullie dat ik gek ben, maar ik vond het zó leuk. Mijn waxmevrouw is de liefste, leukste, grappigste, vriendelijkste en beste. Ze zei eerst: ga je op vakantie, anders kunnen je benen beter nog wat later. Dus ik zei dat ik inderdaad op vakantie ging. Toen zei ze: Spijker, now tell me, do you got a man there?

Oh ja, dat had ik nog niet eens verteld, maar ze sprak engels. Want ze was hierheen verhuisd voor de liefde. Dus ze wenste me alle geluk as weekend en drukte me op het hart: internationale relaties zijn super. Goed toeval he? Of toeval? Het is een teken!
Ik vind het zowat een lief waxing verhaal

Mooi dat het mee is gevallen!

Ik vond het zo'n goed idee dat ik me er denk ik ook aan ga wagen voordat vriendlief hier is

@margaretha: Zouden het misschien niet van die typisch indonesische kruiden zijn? Ik weet dat dat t verkeerde land is, maar dat is wel echt nederlands om dat weer ergens doorheen te gooien
Punica, thanks voor het meedenken! Ik denk het niet, omdat ik die hier ook heb en zelf al behoorlijk geëxperimenteerd heb. Als er iets van ketjap door zou zitten zou ik er trouwens niet van staan te kijken. Meestal kan ik wel proeven wat voor kruiden er in zitten maar nu faal ik dus echt enorm.

Voel je je alweer beter?

Spijker, een teken!!!

Het is zo spannend dat je gaat man! Dat vind ik al dus laat staan jij!!!! Was ze ook Braziliaans? (ik heb nog nooit een brazilian laten doen door een braziliaanse )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven