Man maakt me elke ochtend wakker

07-11-2025 22:54 61 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Klein irritatietopic: vrijwel elke ochtend word ik wakker door mijn man. Hij slaapt slecht en is altijd heel vroeg wakker, ergens tussen 3.00 en 6.00 meestal. Hij probeert dan rustig te blijven liggen maar op een moment moet hij plassen en gaat hij naar de wc.

Onze wc grenst aan de slaapkamer en kraakt als je er op een bepaalde manier op gaat zitten. Hij snapt niet hoe je moet zitten zonder te kraken, dus ik word wakker van een krakende wc.

Of z’n neus zit dicht en hij begint enorm zijn neus op te halen, met echte harde ‘knorgeluiden’ erbij. Dan word ik daar wakker van. Of hij wil seks en maakt me daarvoor wakker.

Ik word er gek van! Ik wil gewoon slapen. Doordeweeks tot 6.00 of 7.00 (ligt aan de dag) en in het weekend toch wel het liefst tot 8.00 uur. Maar dat lukt dus echt bijna nooit. Soms denk ik weleens; ga lekker op de bank slapen ofzo.

We hebben geen slaapkamer over en ik wil ook helemaal niet apart slapen. Maar ik vind dit best irritant worden inmiddels.

Wat doen jullie met/tegen je luidruchtige man in de ochtend?
Ik vind het heel ernstig als iemand de controle wil over mij. Dat is wat mij betreft het belangrijkste hier. Lomp zijn valt, tot op zekere hoogte, af te leren. Expres iemand wakker maken is psychische mishandeling.

Daarnaast lijkt het me relevant dat man met zijn slaapproblemen aan de gang gaat, want dit is slopend.
Si abra la puerta hay lobos.
Ben jij een voetveeg? Ik vind dit erg kinds gedrag van je man. Wakker maken voor seks? Dat hoef je echt niet te pikken.

En keihard zijn neus ophalen, dat is totaal onnodig. Dat kan hij ook ergens anders doen waar jij het niet hoort.

Naar de wc gaan, mits zachtjes met de deuren, kan natuurlijk niet anders. Maar de rest hoef je echt niet te pikken. Het is geen klein kind, toch?
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Wakker maken voor seks is voor mij absoluut onbespreekbaar. Gewoon nee. Dat de beste man moet plassen kan hij ook niet zo veel aan doen. Fiks het toilet zodat die niet meer kraakt, zou ik zeggen. Een andere toiletbril zou genoeg moeten zijn.

Zelf ben ik bijna altijd als eerste wakker. Een paar keer snoozen terwijl de ander nog slaapt, vind ik asociaal. Gelukkig ben ik bijna altijd voor de wekker wakker, maar goed, daar heb je natuurlijk geen controle over.
Wel zorg ik dat ik zo stil mogelijk ben. Kleding ligt al klaar, ik hoef niet te rommelen in kasten. Douchen en haar föhnen doe ik in de avond. En ik maak mijn man nooit wakker voor een potje seks.
ambra schreef:
07-11-2025 23:25
Kunnen jullie niet iets aan dat krakende toilet doen? Dat scheelt al weer iets.
En dan als tweede duidelijk maken dat hij midden in de nacht met zijn poten van je af moet blijven.
En dan oordopjes tegen de oer- geluiden.
Sterkte. Het herinnert me aan mijn ex die midden in de nacht naar bed kwam en dan de grote lamp aandeed boven het bed. Anders zag hij niks :@@:

Dit!
En is dit het enige toilet in huis? Anders misschien gebruik maken van het andere toilet?

De slaap van degene die nog of al slaapt is hier thuis heilig, daar kom je niet aan. Ik heb zelf ook slaapprobleem, (als ik wakker wordt kan ik slecht weer in slapen) en daar houdt mijn partner rekening mee. Die kleedt zich gerust aan of uit op de badkamer om mij niet te storen in mijn slaap. Dat regelt hij van te voren op momenten dat dat aan de orde zou kunnen zijn.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Lente19251003- schreef:
08-11-2025 06:47
Dat wakker maken voor seks gebeurt gelukkig niet heel vaak hoor. Soms ga ik er wel in mee, soms zeg ik ook heel duidelijk nee. Vandaag is hij al heel stil naar beneden gegaan. Ik had gisteravond ook echt gezegd dat ik wil uitslapen (lukt niet, helaas!).
Hier stopt het al voor mij; Je maakt iemand niet wakker, punt. Mits er sprake is van een ernstige situatie laat je iemand gewoon slapen.
Het feit dat jij er af en toe in meegaat is voor hem het teken dat het oke is om het te proberen. Dus als je niet wil dat hij je wakker maakt voor seks moet je hem duidelijk maken dat dat een no-go is.
Slapen is heilig en ga daar ook het gesprek over aan! Jou expres wakker maken omdat hij niet kan slapen kan echt niet.
Dat hij naar de wc moet 's nachts kan hij niets aan doen. Je kan ook zelf wat aan de kraakjes en andere onnodige geluiden doen. Koop een stillere wc of zo, smeer scharnieren, etc.
Hij moet van zijn slaapproblemen, niet jouw probleem maken.

Weet je wie je wakker maakt als ze niet kunnen slapen? Je kinderen. En dat zijn meteen de enige die dat mogen.

Je man moet stoppen met zich als een kind gedragen en zich een keer gaan bekommeren om jouw rust.

Jij verdient rust en een partner die waarde hecht aan jouw rust.
WC repareren zodat ie niet meer kraakt?
Ik ben zelf zoiemand die tegen 4.00 wakker wordt. Van pijn in mijn lijf door een aandoening.
Ik kan dan geen houding meer vinden die niet pijn doet. Ik heb dan al liggen draaien als een kip aan het spit.
Enigste wat mij helpt is even opstaan. Meestal ga ik dan naar het toilet (terwijl ik dat niet hoef omdat ik b.v. moet plassen).
Als ik dan terug naar bed ga vat ik niet gelijk mijn slaap weer. Ik heb een e-reader, lees wat en val daarna nog even in slaap.
No-way dat ik mijn partner zou wekken om seks!
Als hij dat zou doen kreeg hij een flinke uitbrander hoor.
Manlief heeft wel aangemeten oordopjes. Die draagt hij 's nachts. Dan slaapt hij fijn door.
Zijn wekker hoort hij wel en ik hoor dat ding niet.
Denk dat mijn brein dat eruit filtert. Die tune is niet voor mij ofzo.

Tip: gesprek én oordopjes.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Whadiepooh schreef:
07-11-2025 22:55
Goede oordoppen?
Helaas weet ik uit ervaring dat oordoppen niet helpen tegen snurken, of je moet ze bij de snurker in z’n strot douwen

TO, wat irritant voor je!!
Rabarbara schreef:
08-11-2025 07:51
Ik vind het heel ernstig als iemand de controle wil over mij. Dat is wat mij betreft het belangrijkste hier. Lomp zijn valt, tot op zekere hoogte, af te leren. Expres iemand wakker maken is psychische mishandeling.

Daarnaast lijkt het me relevant dat man met zijn slaapproblemen aan de gang gaat, want dit is slopend.

Dit. Helemaal dit.
Ik ga tegendraads zijn: ik vind wakker gemaakt worden door mijn lief voor seks heerlijk! Toen ik nog getrouwd was gebeurde dat regelmatig, zonder woorden, in een soort van roes en dan weer in slaap vallen, heerlijk! Ik geef zelfs aan in een nieuwe relatie dat ik dat leuk vind en wanneer dat dan niet gebeurt vind ik dat jammer.
Jullie matchen niet op dat vlak. Geen enkele reden om die man daarom allerlei nare verwijten naar zijn hoofd te gooien.
Attraverso schreef:
08-11-2025 10:39
Ik ga tegendraads zijn: ik vind wakker gemaakt worden door mijn lief voor seks heerlijk! Toen ik nog getrouwd was gebeurde dat regelmatig, zonder woorden, in een soort van roes en dan weer in slaap vallen, heerlijk! Ik geef zelfs aan in een nieuwe relatie dat ik dat leuk vind en wanneer dat dan niet gebeurt vind ik dat jammer.
Jullie matchen niet op dat vlak. Geen enkele reden om die man daarom allerlei nare verwijten naar zijn hoofd te gooien.

Als je dat heerlijk vindt, prima. Dan weet de ander dat en enjoy.
Maar dat doen als je weet dat iemand dat niet wil omdat ze wil slapen is gewoon niet ok.
Trixie schreef:
08-11-2025 09:52
WC repareren zodat ie niet meer kraakt?
Dit, is daar niet gewoon wat aan te doen behalve er op een speciale manier op zitten?

Goed gesprek al geprobeerd?

Wakker maken voor seks vind ik wel eens lekker maar alleen met een ONS/scharrel, niet bedoeld voor structureel gebruik en niet op werkdagen.
Attraverso schreef:
08-11-2025 10:39
Verwijten wanneer het met wederzijdse goedkeuring is, is idd niet nodig. In dit geval wil to het duidelijk niet. Dan is het toch wel een enorme hork wanneer hij haar toch wakker blijft maken.

To: Wc repareren. Man vertellen z’n neus ergens anders zo hard op te halen en jou niet meer wakker te maken. Rekening houden met elkaar zou toch nog niet heel moeilijk moeten zijn.
Aneso schreef:
08-11-2025 11:11
Verwijten wanneer het met wederzijdse goedkeuring is, is idd niet nodig. In dit geval wil to het duidelijk niet. Dan is het toch wel een enorme hork wanneer hij haar toch wakker blijft maken.

To: Wc repareren. Man vertellen z’n neus ergens anders zo hard op te halen en jou niet meer wakker te maken. Rekening houden met elkaar zou toch nog niet heel moeilijk moeten zijn.
Eh zo duidelijk is dat niet want ze geeft zelf aan dat ze regelmatig ook wel seks hebben dan.
Tavistock schreef:
07-11-2025 23:28
Wakker maken voor seks??? Ongeacht het tijdstip vind ik dat echt onbeschoft.
ik vind het heerlijk, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk
Badeendje92 schreef:
08-11-2025 11:14
Eh zo duidelijk is dat niet want ze geeft zelf aan dat ze regelmatig ook wel seks hebben dan.
Ze geeft ook aan dat haar eerste reactie dan altijd boos is en niet opgewonden. Hij zou onderhand prima kunnen weten dat zij dat niet fijn vindt, maar hij doet het toch.

Dat anderen het in hun relatie wel fijn vinden, is helemaal niet relevant.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hij maakt haar structureel wakker. Het is of de wc, of geluiden of seks.
Iemand die aangeeft dat niet te willen structureel wakker maken gaat over controle. Slecht slapende kleine kinderen daargelaten.
Vreselijk, zo'n partner die geen rekening met je slaap houdt.
Houdt hij op andere momenten, overdag, wel rekening met je? Of staat zijn belang structureel boven dat van jou?
Apart slapen is de enige tip die ik je kan geven. Ga op zoek naar een woning met op zijn minst 2 slaapkamers anders gaat het er niet beter op worden ben ik bang.
Groetjes!
Badeendje92 schreef:
08-11-2025 11:14
Quote van to
“ Voor de seks wacht hij meestal wel tot 5.30 ofzo, maar alsnog vind ik dat niet echt een relaxte tijd. Plus ik schrik me altijd suf als hij me wakker maakt. Ook niet fijn wakker worden. En mijn eerste emotie is dan vaak ‘boos’ en niet opgewonden ;-)

Dit zou voor mij vrij duidelijk zijn hoor ondanks dat het wel eens uitdraait op seks.
Ben ook een lichte slaper en heb een partner met wisselende diensten. Werd er in het begin ook gek van dat ik half 5 klaar wakker werd van zijn wekker en hij naar werk moest. Inmiddels ben ik wel zodanig gewend dat ik soort van half wakker word en weer snel in kan slapen. Gewenning is dus mijn oplossing.

Enige wat nog niet opgelost is, is als hij verkouden is. Dan heb ik ook gebroken nachten van het gesnurk. Oordoppen kan ik helaas ook niet mee slapen. Neusspray helpt dan wel wat.
Merys schreef:
08-11-2025 11:34
Hij maakt haar structureel wakker. Het is of de wc, of geluiden of seks.
Iemand die aangeeft dat niet te willen structureel wakker maken gaat over controle. Slecht slapende kleine kinderen daargelaten.
De wc of geluiden kan je weinig aan doen
Bewust wakker maken natuurlijk wel en ik zou hij vooral heel duidelijk maken dat niet meer te doen. Doet hij het wel, dan gaat hij maar definitief naar de bank.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
08-11-2025 12:11
De wc of geluiden kan je weinig aan doen
Bewust wakker maken natuurlijk wel en ik zou hij vooral heel duidelijk maken dat niet meer te doen. Doet hij het wel, dan gaat hij maar definitief naar de bank.

Nou, met veel gerochel en geluid je neus ophalen hoeft natuurlijk niet persé op de slaapkamer waar je partner nog ligt te slapen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven