Wit ondergoed wordt grauw, oplossing?

09-05-2024 08:57 20 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nauwelijks witte spullen behalve een paar witte lingerie setjes. Die was ik altijd op de hand met vloeibaar wasmiddel voor fijne was. Maar het wordt toch grauw helaas, zo zonde!

Vroegah gooide mijn moeder t-shirts om de zoveel tijd met een bleekmiddel in de wasmachine en dan was het weer een tijd helder wit maar dat ga ik met mijn dure lingerie maar niet doen.

Tips?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Vaatwastablet schijnt te helpen om bijvoorbeeld shirts en sokken weer wit te krijgen in de wasmachine. Maar weet niet of je deze lingerie in de wasmachine zou willen wassen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarmee was je? Er is waspoeder speciaal voor witte was, En ook van die doekjes, net zoiets als die kleurenvangers, maar dan speciaal voor witte was om de kleur op te frissen. Al weet ik niet als het al grauw is er nog wat aan is te doen. Weet wel dat in bv bepaalde slips een elastische sierrand zit die verkleurd. Ik heb slips die nog spierwit zijn maar de elastische rand wat gelig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Buiten urenlang in de zon hangen wil nog weleens helpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
steradent tabletten werken goed
Alle reacties Link kopieren Quote
Zakje blauw erbij. Maar ik heb dat zelf niet, dat wit grauw wordt. Ik doe alleen echt wit bij wit en altijd witwasmiddel. (Daar zit ook blauwsel doorheen, in poeder zie je dat ook)

Zakje blauw:

Afbeelding
lorem_ipsum wijzigde dit bericht op 09-05-2024 10:14
17.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was wit alleen met wit en witwasmiddel. Niet wit met een klein gekleurd randje of figuurtje. Alleen dan gaat het goed. Ik heb er speciaal witte handdoeken voor gekocht, zodat ik niet alleen maar een paar hemdjes had.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat het grauw wordt, omdat er toch nog wasmiddel achterblijft.
Waarom niet gewoon op de fijne was/delicaat/etc in een wasnetje in de wasmachine? En dan wel met wasmiddel voor de witte was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor witte was schijnt poeder beter te zijn. Hier zit bleekmiddel in. Ik heb zelf eigenlijk nooit dat witte was grauw wordt.
Wat anderen al zeggen: ik zou het eerst wassen in een netje met poeder voor wit, zodat je zeker weet dat alle restanten wasmiddel eruit zijn. En daarna eventueel kijken naar andere middelen om het witter te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een wasmachine laten draaien voor 1 bh en 1 slip vind ik wat zonde dus vandaar dat ik dat op de hand doe.

Zo'n zakje blauw kan ook bij de handwas?

Steradent en vaatwasblokjes durf ik niet zo goed met mijn bh van 150 euro en zal in de handwas ook matig gaan denk ik
Alle reacties Link kopieren Quote
gonniegijsje schreef:
09-05-2024 11:28
Een wasmachine laten draaien voor 1 bh en 1 slip vind ik wat zonde dus vandaar dat ik dat op de hand doe.

Zo'n zakje blauw kan ook bij de handwas?

Steradent en vaatwasblokjes durf ik niet zo goed met mijn bh van 150 euro en zal in de handwas ook matig gaan denk ik
Steradent heb ik wel eens gedaan maar toen bleef mijn witte goed voor eeuwig blauw. Ik heb dus speciaal extra witte spullen gekocht om mijn witte hemdjes te kunnen wassen. Met de hand wordt nooit zo goed schoon. Bh’s wel in een zakje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was mijn bh's ook op de hand en die leg ik vaak een uurtje of wat in een mengsel van vlekkenpoeder/lauw water.
Daar frist het geweldig van op.

Dit soort spul:
Afbeelding
Afbeelding
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
09-05-2024 11:30
Steradent heb ik wel eens gedaan maar toen bleef mijn witte goed voor eeuwig blauw. Ik heb dus speciaal extra witte spullen gekocht om mijn witte hemdjes te kunnen wassen. Met de hand wordt nooit zo goed schoon. Bh’s wel in een zakje.
Ligt eraan hoe iemand met de hand wast. Was heeft beweging en wrijving nodig om schoon te worden. Veel mensen gooien iets in een teiltje en laten het een beetje weken en dan uitspoelen. Maar dat is niet voldoende, je moet echt goed soppen en borstelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
gonniegijsje schreef:
09-05-2024 11:28
Een wasmachine laten draaien voor 1 bh en 1 slip vind ik wat zonde dus vandaar dat ik dat op de hand doe.

Zo'n zakje blauw kan ook bij de handwas?

Steradent en vaatwasblokjes durf ik niet zo goed met mijn bh van 150 euro en zal in de handwas ook matig gaan denk ik
Een grauwe bh van 150 euro lijkt me ook zonde.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nadat er meerdere beugelbh's kapot gingen in de wasmachine heb ik wel geleerd om goed op de hand te wassen.

En ja, zelfs in een waszakje had ik een kapotte en ook een keer een kapot waszakje én kapotte bh.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vloeibare bio tex werkt als n tierelier .witte joggingbroek met jaren oude koffievlekken super schoon terwijl ik die al honderd keer in machine had gewassen in ander wasmiddel ‘was helemaal verbaasd ‘
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
Een wolwasprogramma of fijne wasprogramma en dan met Vanish? Het lijkt inderdaad zonde om er een hele machine voor te draaien, maar vergeet niet dat je op de hand ook een hoop water gebruikt ;)

Ik heb geen lingerie, dus heb daar geen advies verder over, maar hier ook slechts een enkel wit kledingstuk, maar dat gaat dan gewoon met het witte beddengoed mee. En ja, soms duurt het even voordat het witte beddengoed "aan de beurt" is, maar het komt er altijd spierwit uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
gonniegijsje schreef:
09-05-2024 11:28
Een wasmachine laten draaien voor 1 bh en 1 slip vind ik wat zonde dus vandaar dat ik dat op de hand doe.

Zo'n zakje blauw kan ook bij de handwas?

Steradent en vaatwasblokjes durf ik niet zo goed met mijn bh van 150 euro en zal in de handwas ook matig gaan denk ik
Heb je verder geen andere witte was?
Beddengoed doe ik overigens op 60 graden en deze zou ik niet hoger dan 40 doen.
Ik kan dure kledingstukken echt wel apart wassen op een korter programma.
Beter dat dan verpesten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Reisverslaafde schreef:
09-05-2024 13:08
Heb je verder geen andere witte was?
Beddengoed doe ik overigens op 60 graden en deze zou ik niet hoger dan 40 doen.
Ik kan dure kledingstukken echt wel apart wassen op een korter programma.
Beter dat dan verpesten.
Nope geen witte was verder.

En ook instructies gekregen om absoluut niet te boenen of te wrijven. Mag het alleen laten weken, uitspoelen en dan liggend drogen.

Tis van dat prachtige kanterige spul. Denk dat ik het maar nooit meer koop. Wat een gedoe!

Ik ga in elk geval dat oxi spul bekijken!

So far bedankt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, bij delicaat spul kun je niet wrijven of boenen. Maar je kunt wel soppen, dus echt goed op en neer bewegen in het water. Vuil kan simpelweg niet uit stof als je niet beweegt. Dat is de reden dat wasmachines draaien, of dat mensen in de rivier hun kleding op een steen uitslaan.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven