Mijn man blijkt een hoerenloper

18-09-2021 12:49 3056 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb net de schok van mijn leven gekregen: mijn man (al twintig jaar mijn partner) heeft net toegegeven dat hij vorige week bij een hoer is geweest, en dat hij dit de afgelopen vijf jaar vaker heeft gedaan. Ik dacht echt dat we gelukkig waren, al kon ik soms wat moeilijk grip krijgen op zijn gemoed of werkelijke mening. Maar hij behandelde me altijd als een prinses en is een lief en hoffelijk iemand. Althans, zo leek het. Voelt nu alsof ik los zand in mijn handen heb. We hebben twee kinderen en ik ben zwanger van de derde. Vorige week heeft hij me naar mijn werk gebracht (andere stad) vlak voor mijn verlof, en is hij daarna dus doorgereden voor een blowjob. De enige reden dat hij het heeft toegegeven is dat ik gewiste namen van vrouwen in zijn contactgeschiedenis zag staan. Ik heb die nummers opgeslagen en aan de avatars op whatsapp kon ik zien wat voor dames het waren… ik ben helemaal verdoofd van schrik nu. Heeft iemand advies? Zoiets meegemaakt? Ik vind het vooral ook zo erg dat ik hem moest betrappen voor hij het toe wilde geven. Hele nacht beweerde hij nog dat hij alleen die nummers had opgeslagen en daar zo van was geschrokken dat hij er niks mee gedaan had. Pas toen ik die hoeren ging appen kwam de aap uit de mouw. Wat nu? Hoe kan ik hem ooit vertrouwen? Is dit het einde? Ik weet het niet en ben nog steeds in schok. Ik hoop op wat wijze raad, want weet ook niet met wie ik dit durf te delen. :cry:

Update: na een week is hopelijk alle drek boven tafel en is duidelijk dat dit al zijn gehele volwassen leven zijn ‘hobby’ is. Voor mij, tijdens eerdere relaties, gedurende onze hele relatie. Een waar dubbelleven dus, dat hem tienduizenden euro’s heeft gekost en een ware obsessie was. Ik ben nog steeds in shock.
verena11 wijzigde dit bericht op 28-09-2021 15:30
Reden: Aanvulling info
10.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je kindje! Ik hoop dat je een fijne kraamtijd hebt 🌹
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo Verena, herfst buiten nu, hoewel niet koud. Met de regen en wind tegen de ramen denk ik - zoals vaker - even aan jou. Ik hoop dat het je goed gaat met je nieuwe spruit en de andere twee liefjes. Dat liefde, rust en schoonheid overheersen in je leven van nu! Groetjes van Mooilicht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd, probeer ervan te genieten, veel geluk en gezondheid voor de kleine en je andere kinderen en jij veel sterkte, maar je lijkt me een krachtige vrouw dat gaat lukken! Let wel een beetje op jezelf
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie! Ons baby’tje is geweldig en brengt een hoop liefde en vreugde. Helaas is er op de achtergrond en ook op de voorgrond steeds dat verdriet, die verwarring, boosheid en ontreddering. Ik probeer me te richten op de kinderen, mezelf, maar merk dat er veel energie gaat naar mijn man: om hem te helpen, er iets van te begrijpen en te praten over herstel. Maar hoe meer ik doordrongen raak van de illusie die onze liefde was en hoe vaker de omvang van zijn bedrog me aanvliegt, hoe minder hoop ik heb op een gezamenlijke toekomst. Tenzij ik mezelf en mijn waarden ondergeschikt maak aan het voortbestaan van ons als gezin. Maar dat lijkt me ongezond, ook voor de kinderen op langere termijn. Hij zegt het nooit meer te zullen doen en zelfs bereid te zijn tot een verstandshuwelijk waarin we als maatjes verdergaan, maar dan zou hij alsnog de hele tijd om me heen zijn, en ik vraag me af of ik dat kan verdragen. Soms zie ik hem weer voor wie ik dacht dat hij was en voel ik de liefde toch stromen; dan word ik ‘s nachts weer met een schok wakker als ik me realiseer wat ondertussen zijn werkelijkheid was. Waar ik nu mee worstel is de vraag wat liefde voor hem betekent. Hij zegt heel veel van mij te houden, maar hoe is dit bedrog dan mogelijk? In mijn beleving kan echte liefde niet samengaan met een dubbelleven waarin je ontrouw bent en voortdurend liegt en bedriegt. Ook snap ik niet dat hij wilde trouwen en een gezin wilde stichten als dit zijn hobby was, waarvan hij geen afscheid wilde nemen. Het is gewoon onbegrijpelijk voor eenieder met enig moreel kader, denk ik. Dat heeft hij dus niet; maar nu wel beweert hij. Ik geloof niks meer. Alle therapie en inzichten ten spijt. Ik blijf vasthouden aan mijn driemaandenbesluit, maar de werkelijkheid valt niet te ontkennen en ik mag niet meer naïef zijn van mezelf. Doel is nu: er zijn voor de kinderen, inzetten op mijn herstel (fysiek en mentaal) en onafhankelijk worden. Want ik zie nu hoe afhankelijk ik ben van hem in praktisch opzicht. Ik moet alle energie die nu in woede en verdriet gaat zitten maar proberen in te zetten om hier sterker uit te komen, ongeacht de uitkomst voor ons als paar. Anders ga ik hoe dan ook stuk. En dat mag niet gebeuren.
Verena11 schreef:
21-10-2021 13:48
Ook snap ik niet dat hij wilde trouwen en een gezin wilde stichten als dit zijn hobby was, waarvan hij geen afscheid wilde nemen. Het is gewoon onbegrijpelijk voor eenieder met enig moreel kader, denk ik.
Als je zo'n hobby hebt en die wilt voortzetten en je hebt een moreel kader dan ga je inderdaad niet met iemand een relatie aan. In ieder geval niet met iemand waar je van houdt. Tenminste niet zonder eerlijk te zijn over die hobby en dat je er mee wilt doorgaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Och vrouw, wat maak jij een heftige tijd door! :hug: Als je zo lang samen bent is het logisch dat je op zoveel vlakken verweven bent, verwar dat niet voor afhankelijkheid. Ik wens je veel sterkte en wijsheid en hoop dat je toch ook geniet van je kleintje!
Verena11 schreef:
21-10-2021 13:48
(....)Hij zegt het nooit meer te zullen doen en zelfs bereid te zijn tot een verstandshuwelijk waarin we als maatjes verdergaan (...)

Ook snap ik niet dat hij wilde trouwen en een gezin wilde stichten als dit zijn hobby was, waarvan hij geen afscheid wilde nemen. (...)
Ik denk dat hij het altijd als een verstandshuwelijk heeft gezien, waarin je een leven opbouwt en een gezin sticht, terwijl hij verder zijn goddelijke gang mag gaan.
Op zich snap ik wel dat iemand heel veel van jou kan houden en toch dit soort gedrag vertoont. Misschien zegt dat ook wel iets over mezelf, dat laat ik even in het midden. Wat ik igg denk dat als dit werkelijk waar is, dat er dan iets qua gezondheid niet goed zit. Nu denk ik dat ik zelf in staat ben tot een zekere mate van gespleten persoonlijkheid, waarbij de ene wereld niks met de andere te maken heeft. Die kunnen naast elkaar bestaan. Of dit betekent dat ik gezond of ongezond ben weet ik niet. Ik ga er maar even vanuit dat het ongezond is, want het liefst ben je als mens 1 geheel met overeenkomende normen en waarden.

Het maakt feitelijk ook niet zo heel erg veel uit wat de achterliggende reden is. Het gaat erom wat het voor jou is. Het kan heel prima zijn dat je (ex?)man een relatie zou kunnen hebben met iemand waarbij die stukjes geintegreerd zijn en hij zijn hele gekke kant kan beleven in een andere relatie. Dat zou dan iig emotioneel geen gevaar hoeven zijn. Zijn gedrag (los van de emotionele beleving) is natuurlijk wel schadelijk als je bedenkt dat hij bewust risico's heeft genomen op gebied van SOA's en deze risico's jouw onwetende leven heeft binnengebracht. Ik zou zo'n partner dus ook nooit meer vertrouwen op soa gebied. En verder heeft hij jou/jullie gezin schade berokkent door jou (onwetend) in de illusie te laten dat hij het financieel krap had. Dit is ten koste gegaan van de financiele mogelijkheden die je normaal gezien met elkaar opbouwt. En misschien ook de tijd die hij kwijt was aan dit soort uitstapjes, terwijl hij eigenlijk een zorgtaak had thuis. Het is natuurlijk heel wat anders om je man weg te laten gaan in de veronderstelling dat hij aan het werk is, om zijn bijdrage als verantwoordelijke volwassen man te doen aan jullie gezin. In plaats daarvan is hij naar de hoertjes geld aan het uitgeven. Die tijd en geld had hij ook kunnen besteden aan zijn gezin. Misschien was het potdomme ook wel een keer tijd dat JIJ lekker uit eten zou gaan met een vriendin. In plaats daarvan zit jij ontwetend thuis bij de kinderen, denkende dat hij zich ook inzet voor zijn gezin. Maar nee, hij zet zich in voor zijn 100% eigen behoeften.

Daar mag je iets van vinden. Daar mag je grenzen trekken. Of je partner nu wel of niet van je houdt. Hij heeft een hele schizofrene scheiding gemaakt in zijn hoofd. Twee werelden gecreëerd waarbinnen hij in de ene wereld van jou houdt. Maar die andere wereld draait alleen om hem en hem. En die is schadelijk. Die is verwoestend. Daar heb jij de gevolgen van.
Je kunt dan zeggen, er is geen liefde. Op zich geloof ik dat er wel liefde kan zijn en ook diepe liefde. Die liefde staat alleen in een aparte kamer. Zijn manier van liefde is ongezond voor jou. En zeker als je daar niet van op de hoogte bent en ook niks in te kiezen hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
ludwina schreef:
21-10-2021 14:40
Ik denk dat hij het altijd als een verstandshuwelijk heeft gezien, waarin je een leven opbouwt en een gezin sticht, terwijl hij verder zijn goddelijke gang mag gaan.

Zo zie ik het ook.
Dus dat hij bereid is tot een verstandshuwelijk... dat betekent voor hem dat hij gewoon door kan gaan met hoe het was en hoe hij deed. Voor hem verandert er dan niets, behalve dat hij zich opgelucht kan voelen omdat zijn geheim ontdekt is.
In het verlengde daarvan: ik denk niet dat je man weet heeft van wat oprecht houden van iemand betekent. Hij zal het op zijn manier wel gedaan hebben, maar niets volgens jouw 'definitie'.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje, ik hoop dat je van de kraamtijd kunt genieten.

Je huwelijk, tja het is makkelijk gezegd om er een punt achter te zetten, in jouw geval denk ik dat het moeilijker is te blijven.

Veel wijsheid gewenst.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
C⨀urage schreef:
21-10-2021 16:23
Zo zie ik het ook.
Dus dat hij bereid is tot een verstandshuwelijk... dat betekent voor hem dat hij gewoon door kan gaan met hoe het was en hoe hij deed. Voor hem verandert er dan niets, behalve dat hij zich opgelucht kan voelen omdat zijn geheim ontdekt is.
In het verlengde daarvan: ik denk niet dat je man weet heeft van wat oprecht houden van iemand betekent. Hij zal het op zijn manier wel gedaan hebben, maar niets volgens jouw 'definitie'.
Hij kan de schijn van een gelukkig huwelijk ophouden en doen wat hij wil. Dat TO dan geen kans krijgt op een toekomst met een man die wel volwaardig partner voor haar is moet ze maar op de koop toe nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bimi schreef:
21-10-2021 16:42
Hij kan de schijn van een gelukkig huwelijk ophouden en doen wat hij wil. Dat TO dan geen kans krijgt op een toekomst met een man die wel volwaardig partner voor haar is moet ze maar op de koop toe nemen.
Ja natuurlijk zegt hij dat, en wil hij het liefst alles zo houden zoals het nu is.
Een verstandshuwelijk, pffff.

Sterkte daarmee TO, geniet van je pasgeborene en pas vooral heel goed op jezelf!! :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Even voor de TO. het lijkt wel of je na 1500 reacties nog steeds alle drek naar boven wil halen, En dat dan hier neerzetten. Kan natuurlijk. Jou keuze.
Vraag is alleen : Waar lijdt het toe ? Antwoord : Nooit voldoende

Voordat je het weet komen straks de meest bizarre pshygo analystische "hulp" reacties . Gaan we dat dan allemaal copy pasten in de Minnaars topic ( deel weet ik hoeveel ) Ja dat zijn allemaal vrouwen . Gelden daar andere regels voor ?
Antwoord is nee. Vraag het aan hun. Enige verschil dat ze er geen geld voor hoeven te betalen.

Kortom. Wat wil jezelf. Doorgaan of stoppen of zoals al is aangeven een verstandshuwelijk.

Sterkte
Alle reacties Link kopieren Quote
Alle drek naar boven halen..?!
Zo zie ik dat helemaal niet, TO zit in een ontzettend intensieve periode, gaat door een heel rouwproces wat haar relatie betreft, de werkelijkheid dringt langzaam door terwijl er ook net een baby is geboren. Mag ze even ventileren hoe het nu gaat qua gevoel??
Hoe jij dat ziet als alle drek steeds willen herhalen snap ik echt niet.
Het is niet zo dat alle ellende al achter ze ligt ofzo hè.
Alle reacties Link kopieren Quote
"Update: na een week is hopelijk alle drek boven tafel" . Staat in haar eigen topic
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat veel mannen anders in het liefde , trouw en lust gebeuren staan dan vrouwen. Mannen kunnen liefde en seks veel makkelijker scheiden. Dat is evolutionair zo geregeld. Daarom geloof ik absoluut dat je man welzeker van jou houdt. Er is alleen ook die lust in hem dat hij prima weet te scheiden van zijn gezinsleden. Ik heb vorig jaar om deze tijd een man ontmoet waar ik smoorverliefd op werd. Eind januari vertelde hij dat hij verliefd was op een veel jongere vrouw en met haar verder wilde. Ik voelde me gebroken en ging daarom in op zijn aanbod om nog een keer af te spreken. Tijdens die afspraak hebben we seks gehad. Voor hem was het gewoon een lustvol afscheid dat voor hem niks betekende en niets afdeed aan zijn gevoelens voor z’n vriendin. Je leeft maar 1 keer en liefde is geen lust redeneert hij. Voor mij geldt dat als ik eenmaal verliefd ben ik niet vreemd kan gaan. Ik wil het niet en kan het niet. Voor mij was die seks heel anders en ik heb thuis weken liggen huilen. Ik denk dat je het voor jezelf niet nog erger moet maken door te denken dat hij niet van je houdt. Mensen beleven liefde, seks en lust gewoon niet hetzelfde. Het valt niet te meten. Iemand die nooit vreemd gaat houdt niet per se meer van z’n vrouw dan een man die rondneukt. Jouw man heeft waarschijnlijk veel testosteron. Het liegen en bedriegen zijn ernstigere zaken in mijn ogen. Maar mannen die openlijk vreemdgaan hebben pas echt schijt aan hun vrouw. Jouw man wil jou in ieder geval niet kwetsen met iets dat voor hem geen emotionele waarde heeft maar slechts een vervulling is van een platte behoefte.
Een verstandshuwelijk is hoewel het kil en zakelijk klinkt, misschien niet eens een slecht idee. Jouw kinderen groeien dan niet in een gebroken gezin op. Indien je hier voor kiest zou ik wel de voorwaarden van zo’n huwelijk zeer scherp definiëren.
Ik denk dat je niet moet geloven dat je man het nooit meer zal doen. Das bullshit natuurlijk. Hij zal nog stiekemer te werk gaan dan ooit. En wordt het echt ooit nog leuk als jullie als partners verder gaan? Jouw vertrouwen is voorgoed weg schat ik in. Misschien makkelijker om te accepteren dat hij zo is en niet zal veranderen en dan met de liefde die er nog wel is, een verstandshuwelijk proberen vorm te geven waar in er voor jullie beide ruimte is voor andere sekspartners. In ieder geval heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren Quote
_mig_ schreef:
21-10-2021 19:03
"Update: na een week is hopelijk alle drek boven tafel" . Staat in haar eigen topic
Ja en dan is een mens meteen over zoiets heen, heeft alles verwerkt en doorrrr. :@@:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap wel wat diyer zegt en kan me dat ook wel voorstellen.
Dus ik sluit me erbij aan dat je man zeker wel echt van je kan houden en dat andere los kan zien van wat hij met jou heeft.
Maar dat dat voor jou anders ligt en voelt snap ik ook.
En liegen en bedriegen is gewoon niet oké.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor wickedwitch :

"Mannen kunnen liefde en seks veel makkelijker scheiden. Dat is evolutionair zo geregeld"

Dat is nog echt een stelling uit de jaren vijftig.

Wat mij betreft :

kan je wel zeggen dat de meeste mannen een ding willen.
dat de vrouwen dat ook willen
cijfers onderbouwen dat ook : vrouwen gaan net zo vaak vreemd als mannen ( waarschijnlijk meer ) omdat het niet maatschappelijk gewenst dit als vrouw te zeggen , terwijl juist bij mannen de cijfers overdreven worden.
sterker nog : 1/5 van alle kinderen op deze wereld zijn buitenechtelijk.
Mannen zijn afhankelijk van de vrouw wbt sex . Vrouwen krijgen die aandacht vanzelf en hebben dus meer keuze. dat maakt het rekensommetje compleet.

Wel mee eens dat zowel bij mannen als vrouwen liefde aanwezig kan zijn terwijl men lijfelijk vreemdgaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wickedwitch schreef:
21-10-2021 19:37
Mannen kunnen liefde en seks veel makkelijker scheiden. Dat is evolutionair zo geregeld.

Oh leuk, weer eentje voor de genderstereotyperende bullshitbingo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Thalas schreef:
21-10-2021 19:59
Oh leuk, weer eentje voor de genderstereotyperende bullshitbingo.
Ik heb het over het algemeen en niet de uitzonderingen. Iedereen die beweert mannen en vrouwen hetzelfde zijn doet aan bullshitbeweringen wat mij betreft. En dat wil niet zeggen dat er een meerwaarde aan mannen of vrouwen moet worden toegeschreven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil (als man) wel even ingaan op het scheiden van liefde en seks:
Als ik seks met iemand heb, ben ik niet meer verliefd.

(Lullig maar waar.)

Of daarna "houden van" ervoor in de plaats komt, weet ik niet want ik heb nooit een lange relatie aangedurfd.

Ik kan mij moeilijk voorstellen dat iemand die veel van zijn vrouw houdt, zin heeft om naar de hoeren te gaan.

Dus ik denk dat de partner van TO haar niet veel bijzonderder vindt dan andere vrouwen.
En dan was het huwelijk voor hem misschien iets dat mensen nou eenmaal doen als ze volwassen worden.

Maar natuurlijk zijn niet alle mannen zoals ik.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren Quote
_mig_ schreef:
21-10-2021 18:56
Even voor de TO. het lijkt wel of je na 1500 reacties nog steeds alle drek naar boven wil halen, En dat dan hier neerzetten. Kan natuurlijk. Jou keuze.
Vraag is alleen : Waar lijdt het toe ? Antwoord : Nooit voldoende

Voordat je het weet komen straks de meest bizarre pshygo analystische "hulp" reacties . Gaan we dat dan allemaal copy pasten in de Minnaars topic ( deel weet ik hoeveel ) Ja dat zijn allemaal vrouwen . Gelden daar andere regels voor ?
Antwoord is nee. Vraag het aan hun. Enige verschil dat ze er geen geld voor hoeven te betalen.

Kortom. Wat wil jezelf. Doorgaan of stoppen of zoals al is aangeven een verstandshuwelijk.

Sterkte
Doe eens even normaal joh!
TO komt juist enorm krachtig over, vergeet niet dat ze op dit moment in de meest kwetsbare periode in haar leven zit. Namelijk als kraamvrouw.
En dan toch al al die bewustwordingen zo op papier kunnen zetten, ik vind het alleen maar super knap van haar!

Lieve Verena, ik hoop echt dat je je niets aantrekt van die belachelijke reactie en dat je trots op jezelf bent.
Jij komt er wel, stap voor stap!
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat je even een update hebt gegeven Verena11. Wat heerlijk dat de kleine het zo goed doet!
Ik heb het in een eerdere post geschreven, maar jij bent zijn hulpverlener niet. Ik hoop echt dat je de kracht vindt om aan jezelf te gaan denken, aan jouw eigen herstel.
Hoe ziet hij dat voor zich, een verstandshuwelijk? In mijn beleving kan hij daardoor verder doorgaan met zijn leven, zonder dat ooit iemand te weten komt hoe respectloos hij zich gedragen heeft en kan hij voor de kinderen en de buitenwereld de perfecte vader/echtgenoot blijven. Maar de keerzijde van die medaille is dat jij ook altijd de schone schijn op moet blijven houden en jezelf de kans ontneemt om het geluk met jezelf (en mogelijk in de toekomst met iemand ander) te vinden. Volgens mij ben jij een heel lieve vrouw die geneigd is om zichzelf weg te cijferen voor het geluk van de mensen van wie je houdt.
Wat zou jou keuze zijn als er geen kinderen in het spel waren? Als je dus echt alleen maar aan jezelf hoefde te denken?
Want als je de keuze maakt om bij hem te blijven om de kinderen, wat dan als de kinderen te zijner tijd de deur uit zijn? Zul je ooit het vertrouwen in hem terugvinden? Hij kan wel nu wel beloven dat hij jou nooit weer zal bedriegen, maar wat als er in de toekomst spanningen in zijn leven zijn, stress op het werk, stress in privé-zaken, zal hij dan niet opnieuw de ontlading buitenshuis zoeken?
Hij zal ongetwijfeld een erg leuke man zijn, een leuke vader voor de kinderen.
Maar maak de keuze voor jezelf, niet uit (in mijn ogen misplaatste) empathie voor hem.
Sterkte…… en geniet van de kinderen!
Alle reacties Link kopieren Quote
haarklover schreef:
21-10-2021 20:32

Maar natuurlijk zijn niet alle mannen zoals ik.
Gelukkig niet. Nog nooit een relatie 'aangedurfd' en dan hier even komen vertellen dat de man van TO haar niets bijzonders vindt. :facepalm: :byee:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven