Omgangsregeling en avonddiensten

22-04-2018 21:54 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten in een relatiecrisis. M’n vriend is degene die twijfelt - ik wil graag door maar vind (ook) dat er dingen moeten veranderen. We gaan al naar een relatietherapeut, maar hij kan zich niet inzetten... Hij blijft met z’n hakken in het zand staan, dat ziet hij zelf ook.

Nu zijn we op een punt dat de therapeut een time-out voorgesteld heeft. Een plekje erbij huren waar we om en om heen gaan. De kinderen (1,3,7) blijven thuis. Het is om te beginnen een tijdelijke situatie, maar die kan natuurlijk leiden tot een definitieve breuk.

We denken nu na over hoe we dat kunnen vormgeven. Groot struikelblok is dat mijn vriend alle doordeweekse middagen en avonden werkt. Ik ben therapeutisch aan het opbouwen, maar mag en kan m’n uren heel flexibel zelf bepalen.

Hoe zouden jullie de tijd met de kids verdelen? Als hij s ochtends voor ze zorgt en ik s middags en s avonds en s nachts dan zijn we er bijna uit. Maar... wat levert die time-out MIJ dan op? Ik moet in die situatie een paar ochtenden per week een paar uurtjes ergens anders heen (werk of plekje 2), voelt als vluchten uit m’n eigen huis. Maar ik zie verder weinig opties. Als we hele dagen verdelen, zullen de kinderen op zijn dagen structureel door iemand anders in bed gelegd worden en dat vind ik een hele slechte optie.

Ik merk ook dat ik er dubbel in sta. Aan de ene kant wil ik tijd en ruimte voor mezelf, maar aan de andere kant wil ik ook niet teveel van m’n bloedjes missen....

Hier zijn vast meiden met ideeen en ervaringen die me verder kunnen brengen. Ik hoor graag welke opties jullie verder zien.
Alle reacties Link kopieren
Rare therapeut.
Ze stelt een time-out voor en vervolgens mag jij het regelen.
Ik zou toch echt 50/50 voorstellen.
Dan kan je vriend vast oefenen mocht het tot een scheiding komen.
Dat hij 's avonds weg is, is zijn probleem.
koko67 schreef:
23-04-2018 10:40
Rare therapeut.
Ze stelt een time-out voor en vervolgens mag jij het regelen.
Ik zou toch echt 50/50 voorstellen.
Dan kan je vriend vast oefenen mocht het tot een scheiding komen.
Dat hij 's avonds weg is, is zijn probleem.
wat is jouw voorstel? de therapeut laten oppassen?
TO regelt het zelf, heeft het nota bene nog niet eens met haar man besproken
Alle reacties Link kopieren
Nou, zoals ik al voorspelde, heeft hij nog geen ideeen op een rijtje... (note: hij was degene die een week geleden tegen de therapeut zei dat je gewoon tijd moet maken om hiermee aan de slag te gaan)

Ik heb geeist dat hij vandaag met een voorstel komt wanneer we het er wél over kunnen hebben. Dat viel niet in goede aarde.

Ik ben echt bijna in staat om z’n tas te pakken en hem naar z’n ouders te bonjouren totdat hij wél kan meewerken aan welke oplossing dan ook.
Tunka schreef:
23-04-2018 14:11
Nou, zoals ik al voorspelde, heeft hij nog geen ideeen op een rijtje... (note: hij was degene die een week geleden tegen de therapeut zei dat je gewoon tijd moet maken om hiermee aan de slag te gaan)

Ik heb geeist dat hij vandaag met een voorstel komt wanneer we het er wél over kunnen hebben. Dat viel niet in goede aarde.

Ik ben echt bijna in staat om z’n tas te pakken en hem naar z’n ouders te bonjouren totdat hij wél kan meewerken aan welke oplossing dan ook.
en wat houdt je tegen?
Alle reacties Link kopieren
Goede vraag s meds... ik heb m nog maar weer een laatste kans gegeven...
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
23-04-2018 11:28
wat is jouw voorstel? de therapeut laten oppassen?
TO regelt het zelf, heeft het nota bene nog niet eens met haar man besproken
Volgens mij schrijf ik dat in de volgende regel.
Dat sarcasme is dus niet echt nodig.
Ik vind dat als er een time out regeling wordt voorgesteld, ieder zijn eigen 50% zelf regelt.
Hij is dus verantwoordelijk voor zijn dagen met de kinderen. Hoe hij dat regelt mag hij zelf invullen. Daar is To niet verantwoordelijk voor.
redbulletje schreef:
22-04-2018 22:48
Zijn de relatieproblemen pas recent omdat je nog 'n recent kind met 'm hebt? Snap dat nooit, zoveel kinderen nemen en dan gaan zeiken over de relatie. Het is logisch dat je geen energie/tijd meer voor je relatie hebt met zo'n stapel kinderen.


Ik snap nooit dat een partner het ene moment goed genoeg is om meerdere kinderen mee te maken, maar het volgende moment moet er ineens gescheiden worden.

Rammelen die eierstokken / zaadballen dan zo hard dat er koste wat kost kinderen gemaakt moeten worden en men daarna pas gaat nadenken of men wel goed relatiemateriaal aan de haak geslagen heeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven