Onderdanig tijdens ruzie [Geen OP]

02-04-2020 17:59 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-04-2020 13:48
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kathy1994 schreef:
02-04-2020 19:46
Klopt, dit is inderdaad ook iets waar ik mee wil leren omgaan. Daarmee dat ik zeg dat het nu overkomt dat hij een grof persoon is en ik het slachtoffer ben. Dit is niet, ik wil gewoon dat wij alle 2 hiervan kunnen leren.
Waarom moet HIJ ergens iets van leren als JIJ een probleem hebt? HIJ heeft toch geen probleem?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Typisch hoe dat deze topics altijd beginnen met 'wij hebben een hele sterke respectvolle liefdevolle relatie' en dan wordt me er vervolgens toch een beerput aan nare kwetsende respectloze verhalen opengetrokken
-
Alle reacties Link kopieren
Kathy1994 schreef:
02-04-2020 19:43
Heb een erg zware periode achter de rug. Zat midden in mijn puberteit en zag het niet meer zitten. Alles liep mis en bedank mijn beschermengel dat ik er nog ben :A: ik heb mijn leven eigenlijk pas herpakt op het moment dat ik mijn vriend leerde kennen. Daarmee dat ik het zo moeilijk vind om hem soms wat meer los te laten omdat hij mij eigenlijk heeft gered en mij weer zin heeft gegeven ik het leven
Hij heeft je niet gered, hij was er voor jou in een moeilijke periode. Je hebt hem op een voetstuk zijn en waarschijnlijk verstik je hem en duwt hij jou daarom van zich af. Ik praat zijn gedrag niet goed maar misschien moet je een time-out nemen om te leren op je eigen benen te staan en je minder afhankelijk op te stellen.
Alle reacties Link kopieren
Kathy1994 schreef:
02-04-2020 19:07
Ik vraag mij gewoon even af wat jullie dan verstaan onder een goede en gladde relatie? Ik kan mij niet voorstellen dat een relatie altijd perfect is. Het eerste halfjaar begrijp ik nog maar na een aantal jaar is het wel normaal dat je je gaat storen aan bepaalde dingen. [...]
Oh wij hebben hier heus weleens ruzie, maar de opmerkingen en negeeracties die jij omschrijft gebeuren hier echt niet. Ruzie is prima en dan wordt er heus weleens een stem verheft maar er wordt niet gekrijst/gescholden/met dingen gegooid/elkaar genegeerd/gemanipuleerd/gezegd dat het allemaal aan de ander ligt/gezegd dat de ander op moet rotten/gedreigd om bij elkaar weg te gaan etc.
Dan was het heel snel klaar, dat pik ik niet en zo ga ik ook zeker niet om met de liefde van mijn leven.
-
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
02-04-2020 19:49
Hij heeft je niet gered, hij was er voor jou in een moeilijke periode. Je hebt hem op een voetstuk zijn en waarschijnlijk verstik je hem en duwt hij jou daarom van zich af. Ik praat zijn gedrag niet goed maar misschien moet je een time-out nemen om te leren op je eigen benen te staan en je minder afhankelijk op te stellen.
Dit dus. Je hebt ook een eigen leven los van hem. Dus je hoeft niet hunkerend tot midden in de nacht op zijn kamer te gaan zitten wachten tot hij thuis is van het werk. Misschien vindt hij dat zelfs niet eens fijn, gewoon, omdat hij dan even wil ontspannen. Je kan ook gewoon thuis naar bed gaan en hem de volgende dag weer zien, of in het weekend.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Kathy1994 schreef:
02-04-2020 18:53
Niet vaak is bij mij 2-3x per jaar op deze manier.. de andere kleine discussies zijn na een uurtje ook weer opgelost en dan lachen we erover. Mijn huidige ruzie gaat er eigenlijk om dat ik hem meer zou willen zien en dat ik graag een huis met hem wil kopen. Hij wil ook kopen maar twijfelt omwille van het financiële aspect aangezien hij in zijn huidige thuissituatie ziet hoe moeilijk het eraan toe gaat.
Heb je ook al gevraagd hoe hij je in jullie koopwoning wil gaan negeren? Of er speciaal daarvoor een extra slaapkamer op de wensenlijst moet?
Je moet het zelf weten, maar een woning kopen met hem is geen bindmiddel, maar een recept voor nog meer problemen.

Waarom ik dat denk? Omdat hij je nu negeert na een discussie over samenwonen/ nog meer tijd samen doorbrengen/ de verantwoordelijkheid voor elkaars onderdak te hebben.
anoniem_396797 wijzigde dit bericht op 02-04-2020 20:00
10.26% gewijzigd
Phloxx schreef:
02-04-2020 19:49
Typisch hoe dat deze topics altijd beginnen met 'wij hebben een hele sterke respectvolle liefdevolle relatie' en dan wordt me er vervolgens toch een beerput aan nare kwetsende respectloze verhalen opengetrokken
Of een zeer instabiele TO die zelf een pot drama maakt over alles.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop echt dat de dode moeder kaart niet steeds wordt getrokken als methode om je zin te krijgen over zaken als elkaar zien en een huis kopen.

Ga svp samen huren en eerst langere tijd proef samenwonen voor je een financiele verplichting van 30 jaar om elkaar nek heen hangt.

Leer eens tijdens het samenwonen om elkaars grenzen te respecteren en ga in therapie voor je verlatingsangst.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
maar doe even die Thuissituatie
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan ik hem laten beseffen dat hij ook vaak fout zit en hem laat beseffen dat hij toch ook niet zonder mij kan?
Het is deze doelstelling die je niet gaat helpen. Je bent echt te afhankelijk van hem, en hij weet het.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wegwezen
Alle reacties Link kopieren
Kathy1994 schreef:
02-04-2020 19:43
Heb een erg zware periode achter de rug. Zat midden in mijn puberteit en zag het niet meer zitten. Alles liep mis en bedank mijn beschermengel dat ik er nog ben :A: ik heb mijn leven eigenlijk pas herpakt op het moment dat ik mijn vriend leerde kennen. Daarmee dat ik het zo moeilijk vind om hem soms wat meer los te laten omdat hij mij eigenlijk heeft gered en mij weer zin heeft gegeven ik het leven
hij heet je niet gered, dat kun je alleen zelf

goed gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Laat’m mest rust wanneer hij da’s geeft dat nodig te hebben. Vraag hem later met je te praten.

Lukt dat niet? Misschien therapie of toch, hoe pijnlijk ook, afscheid nemen.
Alle reacties Link kopieren
waarom zo veel spelletjes spelen? Dat klinkt juist heel zwak. waarom niet gewoon met elkaar praten? En aangeven wat je wilt?
Je hebt al 5 jaar een relatie. Heb je in al die tijd nog nooit tussen twee ruzies in (wat toch minstens een maand of 3, 4 moet zijn als je die maar 2 tot 3 keer per jaar hebt) tegen je vriend gezegd 'Luister eens Jeffrey, ik vind het echt niet ok dat je me negeert als wij ruzie hebben. Waarom doe je dat?'

Maar goed, ik geloof niet in 'elkaar nodig hebben' in een liefdesrelatie tussen twee mensen. Mijn man en ik hebben al veertien jaar iedere dag minstens een moment waarop we ons realiseren hoe blij we zijn met elkaar en hoe hard we met elkaar boffen. Ik zou prima zonder hem kunnen leven, maar met hem is mijn leven op dit moment leuker, makkelijker, rijker, ook tijdens momenten dat het even wat minder gaat.
Als hij zou beginnen met mij negeren... Godallemachtig, dat zou het begin van het einde of accuut het einde zijn. Negeert worden door de vader van mijn kinderen, de man die zegt van mij te houden, door de man met wie ik mijn leven deel... Ik kan niet eens een begin maken met me voorstellen hoe dat zou zijn.

En ik denk dat die basishouding er voor zorgt dat het ook nooit zou gebeuren (nou ja, nog meer het feit dat mijn man een ongelooflijk lieve goedzak is die dit niet eens zou kunnen).

Jij moet jezelf meer waard vinden dan dat je negeert wordt en daar naar gaan handelen. Ophouden met als een hondje achter je vriend aanlopen. Heb jij een vroege dienst en heeft hij duidelijk laten doorschemeren dat hij toch al geen zin heeft om jou te zien? Ga lekker wat leuks doen met vrienden of doe een avond Netflix op de bank en ga vroeg naar bed. Hebben jullie ruzie en negeert hij je? Prima, dan ga je door met je leven en kijk je wat er gebeurt. Of je gaat naar hem toen en zegt 'luister Jeffrey, je gaat OF nu met me praten en we gaan afspreken hoe we voor eens en voor altijd normaal met elkaar omgaan, of ik draai me nu om en ga naar huis, maar dan kom ik ook niet meer terug'.

Je hebt het echt zelf in de hand.
Alle reacties Link kopieren
En wat zou er gebeuren als jullie samenwonen? Hij heeft een kort lontje, dat zit eenmaal in zijn karakter. Hij wilt controle en hij bepaalt eigenlijk hoe de ruzie eindigt. Omdat hij weet hoe jij bent en wat er gaat gebeuren. Als ik jou was, zou ik aan je zelfbeeld werken. Aan je zelfvertrouwen maar vooral aan je eigenwaarde. Ik weet niet hoe oud je bent en sinds wanneer je met hem bent. Maar zo te horen heb je veel meegemaakt en is het belangrijk dat je eerst aan jezelf denkt. En het klopt, geen enkele relatie is perfect en iedereen heeft zo zijn dingen. Maar op bepaalde vlakken kan je mensen niet veranderen, want bepaalde trekjes zal je altijd terugzien op welke manier dan ook.. dus is het belangrijk om jezelf te veranderen. En yes ik kan mee praten!
Weet je, ik vind wel dat ik een perfecte relatie heb. Mijn man en ik zijn niet perfect, dat is waar. En er gaat ook wel eens wat mis, we zijn het wel eens oneens, maar dat heb ik met iedereen om me heen.

Perfect is, dat mijn man en ik elkaar in elkaars waarde laten, elkaar de wereld gunnen en graag iets voor elkaar doen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft mij ook 1x genegeerd na een ruzie. Ik heb meteen gezegd dat we dat niet meer gaan doen. Dat hij dan maar aangeeft rust nodig te hebben en dat we er later over praten. Maar negeren, no way!
Ik denk ook zeker dat je dat moet aangeven, op een rustig moment.
Daarna is het nooit meer gebeurd maar je moet wel beide openstaan voor die verandering. Jij kan hem niet veranderen, dat kan hij alleen zelf als hij dat wil!

Verder; heb je hobby’s of vriendinnen met wie je door de weeks leuke dingen kan doen? Doe dat wat vaker. Dan merk je vanzelf dat je hem niet nodig hebt om een leuke dag te hebben maar vooral dat hij een toevoeging is aan die leuke dag. Als hij dan eens geen tijd of zin heeft dan is je dag niet verpest, want je hebt sowieso al een leuke dag gehad.

Recepteer zijn grens als hij rust nodig heeft. Als hij in een ruzie jou steeds beschuldigd hou je antwoorden dan vooral betrokken op jezelf. Dus als hij zegt; ja maar jij zegt dat... en het klopt niet. Zeg dan alleen; jij interpreteert dit zo, maar dat heb ik niet gezegd.
Andersom moet jij ook niet voor hem invullen; hij is vast onzeker, hij wacht vast op een sms.
Als hij een sms van je wil dan kan hij jou sms’en of aangeven van goh, ik had wel verwacht iets van je te horen.
Alle reacties Link kopieren
Als jij jouw nachtrust offert omdat hij een late dienst heeft en jij een vroege dienst, dan offer jij meer voor hem de relatie dan hij voor jou doet.

Blijkbaar heeft hij geen behoefte aan dat offer.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
haarklover schreef:
02-04-2020 23:27
Als jij jouw nachtrust offert omdat hij een late dienst heeft en jij een vroege dienst, dan offer jij meer voor hem de relatie dan hij voor jou doet.

Blijkbaar heeft hij geen behoefte aan dat offer.
En terecht.
Alle reacties Link kopieren
Oh jongens, het is net of ik mezelf lees, enkele jaren terug. Vooral het verdedigen van zijn gedrag en het dagen genegeerd worden en geloof me, dat is niet goed. Echt niet goed.

Wij hebben na 6 jaar relatie een huis gekocht, dat was achteraf gezien geen goed idee, maar hij wilde dat graag en onzeker guppie dat ik was, ik ben daar in mee gegaan.

Geloof me, ook als je samenwoont kun je genegeerd worden en waar het nu al vervelend is, is het dan onhoudbaar. En ja, ook dan kan je partner ineens omslaan en net doen of er niks gebeurd is.

Je zegt dat hij je niet kwijt wil, maar zoals ik het lees bestaat jullie relatie uit aantrekken en afstoten. Ben jij blij met de kruimeltjes aandacht die hij je toewerpt. Niet vervelend bedoeld, ik ben zelf ook zo geweest, maar dat maakt het nog niet goed. Het leest alsof regelmatig zijn woorden niet overeenkomen met zijn daden.

Zorg goed voor jezelf, de punten die je wilt veranderen zoals je onzekerheid, ga daar aan werken, ga naar een therapeut, maar doe het zonder hem, je kunt niet iemand anders dwingen te veranderen. Je kunt wel voor jezelf zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment is het zover. Hoor hem sinds gisteren niet meer en dat kan nog even duren als het aan hem ligt.
Wat zal hij verrast zijn als hij merkt dat je fluitend door het huis loopt en je ontzettend amuseert met je vriendinnen en je nieuwe studies en hobby's.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan ik hem laten beseffen dat hij ook vaak fout zit en hem laat beseffen dat hij toch ook niet zonder mij kan?

En je hebt niet door hoe ziekelijk dit is?
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
02-04-2020 23:27
Als jij jouw nachtrust offert omdat hij een late dienst heeft en jij een vroege dienst, dan offer jij meer voor hem de relatie dan hij voor jou doet.

Blijkbaar heeft hij geen behoefte aan dat offer.

Pertinente onzin. Zij dat doet niet voor hem of de relatie, zij doet dat puur en alleen om zichzelf. Het zijn háár behoeften en daar móet aan voldaan worden. Tegen wil en dank ook nog eens.
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon heel moeilijk om respectvol te blijven naar iemand die als een natte dweil om je nek hangt.

TO, stop met van jullie relatie een goedkoop romanverhaal te maken van een meisje en haar stugge reddende engel en wordt volwassen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven