Onzeker zijn

02-03-2021 13:38 42 berichten
Ik wil graag jullie advies.

Ik ben erg onzeker over mijzelf, dit komt omdat ik vroeger heel erg gepest ben. Ik vind mijzelf niet moeder’s mooiste en ben daar onzeker over.

Mijn vriend zegt heel vaak dat hij mij mooi vindt en hoeveel hij van mij houdt. Dit doet mij ontzettend goed. Ook zegt hij vaak dat hij met mij wil trouwen en dat ik zijn toekomst ben.

Mijn vriend en ik wonen sinds kort samen en hebben iets meer dan 1 jaar een relatie. Dit is een fantastisch nieuw hoofdstuk in ons leven.

Echter is er wel iets waar ik mee zit. Mijn vriend heeft contact met een meisje uit UK via de PlayStation destijds. Als hij met haar appt mag ik altijd meelezen als ik dat zou willen maar ik heb daar geen behoefte aan - wel 1x toevallig op zijn scherm gekeken en zag niets geks. Ook zegt mijn vriend dat ze niet dagelijks contact hebben. Maar toch heb ik een raar gevoel bij haar en ik kan het niet loslaten. En ik wil hem niets verbieden want zo ben ik niet, maar als ik eerlijk ben, zou ik het een stuk fijner vinden als zij niet meer zou appen.

We hebben het 1 tot 2 keer over haar gehad en toen vroeg ik ook of hij verliefd op haar is geweest maar hij zegt van niet, ik heb 1x per ongeluk iets gelezen toen ik iets in zijn WhatsApp moest opzoeken voor hem en toen stond er dat hij ‘back than, head over heels for you’ was voor haar.

Misschien dat dit ook niet meehelpt aan mijn rare gevoel. Hebben jullie advies?
anoniem_64086f625ad1b wijzigde dit bericht op 02-03-2021 13:45
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
To, je vriend heeft voor jou gekozen. Het kan best zijn dat het een gewone lange afstands vriendin is.

Wat wil je hier verder mee?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Head over heels in het Engels kan gewoon gebruikt zijn in de betekenis van: heel snel terug zijn. Zeker als ik het eerste deel van de zin zie.

Tenzij er meer stond dan wat je alleen schrijft, en hij bedoelde dat hij in het verleden head over heels was.

Anywhooo, hij heeft met jou een relatie, heeft voor jou gekozen.
noni90 wijzigde dit bericht op 02-03-2021 13:45
Reden: Toevoeging
38.39% gewijzigd
viva-amber schreef:
02-03-2021 13:42
To, je vriend heeft voor jou gekozen. Het kan best zijn dat het een gewone lange afstands vriendin is.

Wat wil je hier verder mee?
Zo zie ik het ook, dat ie voor mij heeft gekozen, maar eens in de zoveel tijd speelt mijn onzekerheid op en nu heb ik denk ik advies nodig van een neutraal iemand.
Noni90 schreef:
02-03-2021 13:44
Head over heels in het Engels kan gewoon gebruikt zijn in de betekenis van: heel snel terug zijn. Zeker als ik het eerste deel van de zin zie.

Tenzij er meer stond dan wat je alleen schrijft, en hij bedoelde dat hij in het verleden head over heels was.

Anywhooo, hij heeft met jou een relatie, heeft voor jou gekozen.
Ik heb de tekst aangepast en er moest staan ‘head over heels for you’. En wat ik nog vaag weet is dat het op mij over kwam op ontzettend verliefd zijn.
Alle reacties Link kopieren
iPhoneGirl92 schreef:
02-03-2021 13:46
Zo zie ik het ook, dat ie voor mij heeft gekozen, maar eens in de zoveel tijd speelt mijn onzekerheid op en nu heb ik denk ik advies nodig van een neutraal iemand.
Lijkt me goed dat jij eens met iemand gaat praten.
Want als je kinderen mag krijgen, die dan naar school gaan, dan wil je zeker voor jezelf dat jij je eigen pestverleden goed hebt afgesloten.

En dan kun jij tegelijkertijd gaan stoppen met gepest worden. Want je wordt tot de dag van vandaag gepest door die jongeren uit het verleden. Ze hoeven er niet meer fysiek voor aanwezig te zijn, je hebt hun stemmen in hun hoofd bij alles wat je doet. Je bent gaan geloven dat wat zij zeiden de waarheid is. Terwijl dat, als je eerlijk bent naar jezelf, helemaal niet zo is! Jij bent uniek, hebt talenten en vaardigheden die nu niet tot uiting mogen komen, omdat jij je nog steeds op je kop laat zitten door die pesters.

Wat zonde!
Zorg dat je die mensen uit je hoofd krijgt, zodat je jezelf maar ook je vriend niet straft door nog steeds je oren naar hen te laten hangen. Ga met iemand praten om het te verwerken voor jezelf. Dat gun ik je, als medegepeste die de modder van zich af heeft laten waterstralen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Ik heb zomaar het gevoel dat je zijn berichten hebt gecheckt ipv ik moest iets van hem opzoeken in zijn whatsapp, maar goed, dat is mijn gevoel en geen feit.

Hij heeft een relatie met jou, geeft je complimenten en heeft daarnaast soms contact met haar. Ik zie daar niets bedreigends in. Ook zou ik, als partner zijnde, niet stoppen met dat contact. Beter doe je iets aan deze onzekerheid, want dat ligt helemaal bij jou, niet bij je partner.
Ik ben vroeger ook wel eens gek geweest op iemand, maar ik hou nog steeds het meest van m’n vriend. En van sommige van die jongens heb ik nog wel eens contact maar dat gevoel is wel echt weg hoor. Zou me er niet druk om maken.
Redeneer even met me mee:
In het ergste geval was hij destijds hevig verliefd op haar.
Dat heeft niet tot een relatie geleid. Terwijl ze nog bij elkaar in beeld waren.
Daarna heeft hij voor jou gekozen.

Dan over het gedeelte onzeker zijn over je uiterlijk en niet moeders mooiste zijn. Ik heb dat zelf ook gehad en bij mij hielp het volgende:
Veruit de meeste mensen zijn gemiddeld aantrekkelijk. Dan is er een behoorlijke groep bovengemiddeld aantrekkelijk of zelfs extreem aantrekkelijk en het ligt dus ook voor de hand dat er een groep mensen is die beneden-gemiddeld aantrekkelijk is of ronduit onaantrekkelijk.
Stel nou dat jij ongeveer in de groep beneden-gemiddeld tot gemiddeld valt, is dat dan erg? Die groep zal minstens 50% van de bevolking bevatten. Hoe erg is dat? Moet je overal hoog in scoren om mee te kunnen doen als persoon die wat te bieden heeft aan een ander? Naast natuurlijk de dingen die je te bieden hebt op alle andere (veel belangrijkere) fronten dan je uiterlijk. Is 50% van de bevolking geen partner waard ofzo?

Ik heb voor mezelf op een gegeven moment besloten dat ik niet onzeker ben over mijn uiterlijk, maar dat ik er juist heel zeker van ben dat ik beneden-gemiddeld aantrekkelijk ben, qua uiterlijk. En dat dat okay is en dat heel veel mensen zo scoren. Op andere gebieden ben ik juist weer superaantrekkelijk dus als mensen dat niet zien, dan jammer dan.

In jouw geval heeft je partner voor jou gekozen, als pakket, dus waarom zou je onzeker zijn? Of is het waarschijnlijk dat hij op je familiefortuin valt? Loterij recentelijk gewonnen? Extreem goed in seks? Of zijn er andere dingen waar hij op zou kunnen vallen waarvan jij zegt: daar doe ik het niet voor?
bia-pia schreef:
02-03-2021 14:02
Redeneer even met me mee:
In het ergste geval was hij destijds hevig verliefd op haar.
Dat heeft niet tot een relatie geleid. Terwijl ze nog bij elkaar in beeld waren.
Daarna heeft hij voor jou gekozen.

Dan over het gedeelte onzeker zijn over je uiterlijk en niet moeders mooiste zijn. Ik heb dat zelf ook gehad en bij mij hielp het volgende:
Veruit de meeste mensen zijn gemiddeld aantrekkelijk. Dan is er een behoorlijke groep bovengemiddeld aantrekkelijk of zelfs extreem aantrekkelijk en het ligt dus ook voor de hand dat er een groep mensen is die beneden-gemiddeld aantrekkelijk is of ronduit onaantrekkelijk.
Stel nou dat jij ongeveer in de groep beneden-gemiddeld tot gemiddeld valt, is dat dan erg? Die groep zal minstens 50% van de bevolking bevatten. Hoe erg is dat? Moet je overal hoog in scoren om mee te kunnen doen als persoon die wat te bieden heeft aan een ander? Naast natuurlijk de dingen die je te bieden hebt op alle andere (veel belangrijkere) fronten dan je uiterlijk. Is 50% van de bevolking geen partner waard ofzo?

Ik heb voor mezelf op een gegeven moment besloten dat ik niet onzeker ben over mijn uiterlijk, maar dat ik er juist heel zeker van ben dat ik beneden-gemiddeld aantrekkelijk ben, qua uiterlijk. En dat dat okay is en dat heel veel mensen zo scoren. Op andere gebieden ben ik juist weer superaantrekkelijk dus als mensen dat niet zien, dan jammer dan.

In jouw geval heeft je partner voor jou gekozen, als pakket, dus waarom zou je onzeker zijn? Of is het waarschijnlijk dat hij op je familiefortuin valt? Loterij recentelijk gewonnen? Extreem goed in seks? Of zijn er andere dingen waar hij op zou kunnen vallen waarvan jij zegt: daar doe ik het niet voor?
Maar waarom zegt hij dan dat hij nooit verliefd op haar is geweest. Misschien dat dat bij mij ook een dubbel gevoel heeft.

Misschien heb je ook wel gelijk maar ik ben echt heel onzeker over mijn uiterlijk. Ik probeer mij leuk te kleden maar als ik dan mijzelf zie, dan walg ik van mijzelf eerlijk gezegd.
Doreia* schreef:
02-03-2021 13:51
Lijkt me goed dat jij eens met iemand gaat praten.
Want als je kinderen mag krijgen, die dan naar school gaan, dan wil je zeker voor jezelf dat jij je eigen pestverleden goed hebt afgesloten.

En dan kun jij tegelijkertijd gaan stoppen met gepest worden. Want je wordt tot de dag van vandaag gepest door die jongeren uit het verleden. Ze hoeven er niet meer fysiek voor aanwezig te zijn, je hebt hun stemmen in hun hoofd bij alles wat je doet. Je bent gaan geloven dat wat zij zeiden de waarheid is. Terwijl dat, als je eerlijk bent naar jezelf, helemaal niet zo is! Jij bent uniek, hebt talenten en vaardigheden die nu niet tot uiting mogen komen, omdat jij je nog steeds op je kop laat zitten door die pesters.

Wat zonde!
Zorg dat je die mensen uit je hoofd krijgt, zodat je jezelf maar ook je vriend niet straft door nog steeds je oren naar hen te laten hangen. Ga met iemand praten om het te verwerken voor jezelf. Dat gun ik je, als medegepeste die de modder van zich af heeft laten waterstralen.
Lief <3 !!!
loisnvt schreef:
02-03-2021 13:53
Ik heb zomaar het gevoel dat je zijn berichten hebt gecheckt ipv ik moest iets van hem opzoeken in zijn whatsapp, maar goed, dat is mijn gevoel en geen feit.

Hij heeft een relatie met jou, geeft je complimenten en heeft daarnaast soms contact met haar. Ik zie daar niets bedreigends in. Ook zou ik, als partner zijnde, niet stoppen met dat contact. Beter doe je iets aan deze onzekerheid, want dat ligt helemaal bij jou, niet bij je partner.
Nope! Ik check nooit iemand zijn berichten. Ik vind dat niet kunnen. Dit was omdat we het ergens over hadden en hij wist dat niet meer dus ik liet het zie en stomtoevallig stond er in dat bericht naar haar hetzelfde woord als dat ik zocht, vandaar dat ik het zag. Op het moment zelf gaf ik er geen aandacht aan..
Alle reacties Link kopieren
Je leest maar zelden per ongeluk iets in iemands WhatsApp. Ik zou je vriend hier buiten laten, hij doet niks fout. Jij zou dus zelf hulp kunnen zoeken hiervoor.
Alle reacties Link kopieren
Dus hij zegt tegen jou dat hij niet verliefd was op haar, maar hij zegt tegen haar dat hij smoorverliefd was op haar?

Dan heeft hij gelogen.

Tja, dat helpt natuurlijk niet. Jammer dat hij daar niet eerlijk over geweest is, want het komt jouw gevoel niet ten goede. Soms doen mensen dat als ze het gevoel hebben dat de waarheid hen meer problemen gaat opleveren. Dus misschien was hij bang voor jouw reactie.

Ikzelf zou dat bespreekbaar maken.
iPhoneGirl92 schreef:
02-03-2021 14:11
Maar waarom zegt hij dan dat hij nooit verliefd op haar is geweest. Misschien dat dat bij mij ook een dubbel gevoel heeft.

Misschien heb je ook wel gelijk maar ik ben echt heel onzeker over mijn uiterlijk. Ik probeer mij leuk te kleden maar als ik dan mijzelf zie, dan walg ik van mijzelf eerlijk gezegd.
Het is a) niet handig om tegen je onzekere relatie te zeggen dat je ooit verliefd bent geweest op een ander en b) misschien was hij het niet en zei hij het tegen haar om haar een plezier te doen en c) wat maakt het eigenlijk ook uit?

Wat is er zo weerzinwekkend aan je uiterlijk? Lopen mensen kotsend met een boog om je heen op straat, word je nagewezen door basisschoolkinderen en wendt iedereen zijn blik af als je hen aanspreekt? Of vergelijk je jezelf met mensen die extreem aantrekkelijk zijn en vind je dat je er zo hoort uit te zien, of je bent niets waard?
Luister naar Doreia. Die geeft prachtig goed advies.

En tja, waarom hij tegen jou zegt niet verliefd te zijn geweest en tegen haar zegt dat hij VROEGER head over heels was... dat weten we niet. Mijn gok is dat hij weet hoe onzeker jij bent en het niet ingewikkelder wil maken dan het is. Omdat hij zo gek op je is.

En als je slechts een fragment van het bericht hebt gezien via de weg die je net beschrijft... dan mis je ook nog een bak context. Misschien gaat het wel ergens anders over. Als je het echt moet weten voor je gemoedstoestand; vraag het je man.

Probeer te leren vertrouwen, deze houding maakt jou niet gelukkig, kan je relatie schaden en als je kinderen wil; wil je niet aan hen doorgeven. Het klinkt als een interne saboteur die je niet nodig hebt in je leven.

Sterkte.
iPhoneGirl92 schreef:
02-03-2021 14:11
Misschien heb je ook wel gelijk maar ik ben echt heel onzeker over mijn uiterlijk. Ik probeer mij leuk te kleden maar als ik dan mijzelf zie, dan walg ik van mijzelf eerlijk gezegd.
En dit vind ik echt zorgelijk. Ik ben niet de knapste vrouw ter wereld, maar walgen van mezelf? Dat klinkt echt heel ongezond. Als je partner dat weet (en dat moet haast wel als dat gevoel zo sterk is) snap ik wel dat hij dingen voor je downplayt.

De moeite waard om aan te gaan werken hoor. Niemand kan genoeg bevestiging geven als je zo over jezelf denkt.
Ik werk (als vrouw) al 20 jaar in de IT, ik heb vooral mannelijke vrienden en mijn man (al 15 jaar) is niet jaloers. Terecht! Ik hou van hem, ben met hem getrouwd. Hij is mijn alles. Toch zit ik met mijn mannelijke vrienden te appen, vooral over gezamenlijke hobbies, nieuwtjes etc. Sommige van die vrienden spreken niet zulk geweldig Engels (het is niet hun eerste taal en ze wonen overal in de wereld) en dan maken ze soms per ongeluk een opmerking die in het Engels wat "onhandig" is en misschien flirterig overkomt, terwijl dat niet zo bedoeld is (of wel, maar who cares), ik ga er niet op in. Je zegt dat je vriend niet verliefd op haar is, geloof hem maar!
Je vriend is overduidelijk gek op je! Laat hem lekker en ga aan je eigen onzekerheid werken. Dat verdien je! Ik denk dat je een leuke vent hebt, laat dit niet je (gezonde!) relatie verpesten.
Alle reacties Link kopieren
Merrick schreef:
02-03-2021 14:22
Luister naar Doreia. Die geeft prachtig goed advies.

En tja, waarom hij tegen jou zegt niet verliefd te zijn geweest en tegen haar zegt dat hij VROEGER head over heels was... dat weten we niet. Mijn gok is dat hij weet hoe onzeker jij bent en het niet ingewikkelder wil maken dan het is. Omdat hij zo gek op je is.

Ja dit, gezien jouw post zou het je nog veel onzekerder maken als het ooit een crush geweest was aangezien je nu al wilt dat het contact stopt terwijl het vriendschappelijk en op heel grote afstand is. Als dit contact zou stoppen, zou je waarschijnlijk iets nieuws vinden om je zorgen over te maken. Leg daarom de oplossing echt bij jezelf, onzekerheid kan een partner echt wel begrip voor opbrengen maar als het steeds meer onterechte jaloezie wordt gaat het tot onbegrip leiden.
Alle reacties Link kopieren
iPhoneGirl92 schreef:
02-03-2021 14:11
Maar waarom zegt hij dan dat hij nooit verliefd op haar is geweest. Misschien dat dat bij mij ook een dubbel gevoel heeft.
Omdat hij je kent en weet hoe onzeker jij bent. Hij wil niet dat jij je zorgen gaat maken. Hij heeft voor jou gekozen.

Laat je pestverledwn een fijne relatie niet verpesten.
Alle reacties Link kopieren
Ze woont in Groot-Brittanië! Nu met corona al helemaal niet handig... en dus verder weg en niet bereikbaar dan ever.
Safe dus.
Meid, ga met iemand praten of neem een cursus zelfvertrouwen! Je maakt jezelf gek en zet je mooie relatie op het spel zo.
Ik heb veel aan jullie berichten gehad, en eerlijk gezegd voelde ik mij gisteren een stuk beter door jullie. Daar ben ik erg blij om! 😊

Ik vroeg net of ik een spelletje mocht spelen op zijn telefoon. Dat mocht, dus niks te verbergen. Tot er een berichtje van HAAR binnenkwam met iets in de trant van dat ze zielig is en ‘Nobody wants me, I love everybody unconditionally. I’ll die alone’.

Nu heb ik dus weer een raar gevoel - die gisteren door jullie wat minder was - over haar. Naar mijn inziens zeg je dit niet zomaar tegen iemand. Sorry dames, ik vind dit gewoon raar.
iPhoneGirl92 schreef:
03-03-2021 16:10
Ik heb veel aan jullie berichten gehad, en eerlijk gezegd voelde ik mij gisteren een stuk beter door jullie. Daar ben ik erg blij om! 😊

Ik vroeg net of ik een spelletje mocht spelen op zijn telefoon. Dat mocht, dus niks te verbergen. Tot er een berichtje van HAAR binnenkwam met iets in de trant van dat ze zielig is en ‘Nobody wants me, I love everybody unconditionally. I’ll die alone’.

Nu heb ik dus weer een raar gevoel - die gisteren door jullie wat minder was - over haar. Naar mijn inziens zeg je dit niet zomaar tegen iemand. Sorry dames, ik vind dit gewoon raar.
Maar wat zegt hij daar dan van?
Het zijn wel wanhopige dingen die die ander zegt... heel onaantrekkelijk. Bevestigt voor mij eigenlijk dat hij alleen maar heeft gezegd dat hij haar leuk vond om haar een hart onder de riem te steken.
Dat bericht heeft hij nog niet op gereageerd. Ik zat net tegenover hem toen dat bericht kwam. Maar ik wil ook niet snuffelen in zijn telefoon, want andersom zou ik dat ook niet fijn vinden - ook al heb ik niets te verbergen.

Maar als ik dit berichtje lees dan krijg ik eerlijk gezegd wel een raar gevoel. Het wil niet zeggen dat hij daarop in gaat maar ze weet dat hij een vriendin heeft. Persoonlijk had ik dan niet zulke berichten naar iemand gestuurd die bezet is (ook niet als ie single zou zijn overigens). Dus ik vind het gewoon vreemd.
Alle reacties Link kopieren
iPhoneGirl92 schreef:
03-03-2021 16:28
Dat bericht heeft hij nog niet op gereageerd. Ik zat net tegenover hem toen dat bericht kwam. Maar ik wil ook niet snuffelen in zijn telefoon, want andersom zou ik dat ook niet fijn vinden - ook al heb ik niets te verbergen.

Maar als ik dit berichtje lees dan krijg ik eerlijk gezegd wel een raar gevoel. Het wil niet zeggen dat hij daarop in gaat maar ze weet dat hij een vriendin heeft. Persoonlijk had ik dan niet zulke berichten naar iemand gestuurd die bezet is (ook niet als ie single zou zijn overigens). Dus ik vind het gewoon vreemd.
In plaats van jezelf helemaal dol te draaien of welke doem scenario's je allemaal kunt verzinnen waardoor je leven helemaal op zijn kop staat door een zinnetje van iemand uit een ander land, zou je ook kunnen besluiten om het gesprek hierover aan te gaan, vanuit je eigen beleving.

"lieverd, ik vind mezelf echt vreselijk momenteel. Ik word ontzettend onzeker van haar berichtjes naar jou. Ik merk dat ik jaloers, bezitterig en onzeker word van jullie contact. Zou je mij meer kunnen vertellen over wat zij voor jou betekend? Waarom zij dit soort berichtjes naar jou stuurt en niet naar vriendinnen in haar eigen omgeving? Wat vind jij eigenlijk van haar berichtjes? Moet ik me zorgen maken?'

En luister dan naar het antwoord op de vraag. En neem je voor dat wat hij je verteld de waarheid is.

Heb je verder de huisarts al gebeld met de vraag om een gesprek bij de praktijk ondersteuner? Doen hoor!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven